Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

haha ja man vet ju aldrig. Men vill inte skriva ut nå på facebook för ens sambon har berättat för sin pappa

Nä jag förstår det :)

Jag gjorde det faktiskt :D Det va blandade "Grattis" och "aa roligt, april april :P" :D

haha det är kul med blandade kommentarer.

fast jag skulle ju kunna skriva något i stil med "längtar till hösten" eller något på fb. och frågar då sambons syskon vad de gäller så skriver jag bara att dom får ta det med honom :D
då blir han ju tvungen att säga det haha

kl

När vi var uppe i sthlm sist så var det ett par vänner till oss som hade köpt en lite bebispresent. De hade köpt boken "På smällen - från A till bebis". Jag började läsa den, men sambon har totalt tagit över boken nu och har börjat berätta för mig om hur allt kan vara och fäller kommentarer som "det är helt normalt att du känner så" osv. En riktigt rolig bok som tar upp det mesta som behövs under graviditeten på ett lite roligare sätt, lite mer personligt. Kaske det är därför som sambon har fastnat i den. :)

Kl,
hör jag till sommarförälder 2011 eller höstförälder 2011 med bf i början på september? :laugh:

Uppdaterar också efter min inskrivning. Barnmorskan valde att gå på datum för senaste mensen, men VUL pekade på mer än en vecka kortare. Sanningen ligger väl nånstans mitt emellan, men vi skulle köra på barnmorskans uträkning så länge.

September
23- Restless. Första barnet
23- Voltigehoppare. första barnet

Oktober
11 - _Angel87_ , första barnet
15 - Thera, första barnet
16 - kalaskulan, 1:a och 2:a barnen
19 - Mikan, tredje barnet

November
7- e_lin_a, 2:a barnet
16 - villvaraanonym, första barnet
18 - Oregano, andra barnet

När ska ni berätta? Vi har bara berättat för våra föräldrar och närmsta vännerna, men när berättar man på jobb och så vidare?

Enligt mig är september en höstmånad.. ;) Sen får man ju se när bebisarna kommer.

September

Oktober
16 - kalaskulan, första barnen, tvillingar

November

Vi berättade tidigt, v 5-7, för närmaste och som sagt gjorde vi det officiellt 1:a april :D Fick dock förtydliga att det va sant dagen efter :p

Uppdaterar också efter min inskrivning. Barnmorskan valde att gå på datum för senaste mensen, men VUL pekade på mer än en vecka kortare. Sanningen ligger väl nånstans mitt emellan, men vi skulle köra på barnmorskans uträkning så länge.

September

Oktober
16 - kalaskulan, 1:a och 2:a barnen

November

När ska ni berätta? Vi har bara berättat för våra föräldrar och närmsta vännerna, men när berättar man på jobb och så vidare?

Jah berättade för min arbetsgivare v 10 för att jag har ett tungt jobb och hanterar mkt läkemedel som kan vara skadliga! så att jag kan slippa just de momenten:)

o jag är i v 16 o har inte berättat för någon än.. Vi vill försöka dölja det i 3 v till helst, så vi har hunnit va på UL.. men tveksamt om d går.. börjar redan synas o skvallret går på jobb tydl:o:angel:

Det är det jag tycker är så svårt. Folk har redan börjat prata i vår lilla by och det är så himla trist för vi vill ju berätta själva.

Svärföräldrarna hade hört det av andra innan vi hade berättat för dem och det är ju supertråkigt, både för dem och för oss.
Nu är vi livrädda att nån ska berätta för bonusdottern i skolan. Så vi kommer definitivt berätta innan UL.

Vi har berättat det för nästan alla, tyckte att det var skönt med stödet vi fick från vänner och familj efter vår ofostriga graviditet sist. Jobbar på förskola och har kollegorna nära, så de vet också däremot vill vi vänta minst till nästa veckas ul innan det blir helt officiellt bland föräldrar osv på jobbet. Med en fel kläder syns det rätt tydligt nu.

Orkar inte byta nick nu, men det är jag som är kalaskulan. Nu håller jag mig inte hemlig här längre.

Haha, jag jobbar också på förskola, har bara berättat för mina närmsta kollegor eftersom jag varit iväg på en del provtagningar osv.

Men jag har också fått en liten kula så med fel kläder syns det väl. Och som sagt vill vi gärna förekomma folks rykten med tanke på bonusdottern så vi säger nog det till henne inom två veckor. Och då lär andra också få veta, lagom svårt för en 7-åring att hålla tyst om en sån sak. :angel:

Jag berättade för mina närmsta kollegor i v. 6 eller så eftersom att de har full koll på vad vi gått igenom och kan känner ett stort stöd i att de vet varför jag ibland inte är mig själv. Har familj och de närmsta vännerna i sthlm nästan 60 mil så dte har varit mina närmsta kollegor (55 års åldern) som blivit som en extra "familj". Sen bara blev det att jag har lyckats läcka ut det efter vårt vul i v.9, har svårt att hålla tyst när det är något så viktigt för mig. Har så bra stämmning på jobbet och alla vet som sagt vad vi gått igenom sist.

Jag har ju mage sedan innan också då jag har en del övervikt, men ibland blir den så uppblåst att det syns grymt mycket. Igår kväll hade nog ingen kunnat gå miste om den.. Men som sagt, men lite löst sittande kläder så ska det nog gå en vecka till eller så. Efter nästa ul så känns det relativt säkert på något vis och då kan man kanske börja visa det lite. Om inte annat ska de första mammaplaggen införskaffas om ul nästa vecka ser bra ut. Vi ser det som ett firande att få köpa sådana kläder! :)

Åh, grattis! Visst var du med i "min" tråd förut? Så bra att ni fått göra ett tidigt ul, så ni vet att allt är okej den här gången. :idea:

Hur har ni gjort med svininfluensavaccinationen? Var ni vaccinerade sen tidigare eller gjort det under graviditeten? Eller inte alls? Vad har BM sagt?

Jag blev rekomenderad av BM att göra det men har inte gjort det. Är väldigt skeptisk sen tidigare till ett vaccin som tagits fram så snabbt och nu börjar fler och fler rapporter om komplikationer efter vaccinationen trilla in...

När jag var i v 9-10 eller nåt förra gången rådde det total svininfluensahysteri, men jag valde att inte vaccinera mig. Det är inget jag tänker göra den här gången heller.

Jag var ju med gravid samtidigt som Oregano, jag valde att inte heller vaccinera mig då trots alla rekomendationer. När jag var hos bm sist så hade hon precis pratat med sin smittskyddsläkare och han rekomenderade inte att gravida skulle vaaccinera sig längre.

Det är helt sjukt... :grin: Förra gången var det ju flera länder som avrådde gravida att vaccinera sig, och det var därför jag inte gjorde det. Och inte fick jag den minsta lilla förkylning heller.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 824
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 964
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025