Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Fått tid till ultraljud!:):)
Den 27 april.. Känns som en evighet tills dess, men me tanke på hur fort dom senaste 4 veckorna har gått så ska vi väl vara på den 27 typ i övermorgon!;)

Börjat få halsbränna av nästan allt ja äter.. Bara blivit värre o värre..:crazy: Inte äta ägg, inte äta korv, inte dricka dom flesta sorters juice (tack o lov kan ja fortf dricka apelsinjuice, har fått tok dille på d), inte äta ostbågar mm mm.. Nåa, man märker ju att det händer ng me kroppen iaf:p

Fler än jag som har häst här? Hur gör ni nu?
På bvc, rekomenderade dom inte att fortsätta rida, men d gör ja ändå.. man måste ju leva oxå;)

Började tömmköra igår, har tänkt att sen, när bebis kommer så kan man ju ha sån "va d nu heter" o ha bebis på ryggen o motionera häst o sig själv me o tömmköra:idea:.

Men blir inga hoppträningar längre nu..

Va ute en 3 timmars tur förra v, men jisses va ja ble straffad för d. Knivar i ryggen i ett par dagar efter o kunde knappt ta mig fram..
Så blir små timmes turer vv dag nu bara.

Jag undrar bara hur vi kan ha samma BF om du gick in i vecka 14 igår och jag går in i vecka 15 (14+1) på lördag? :confused:

Annars känner jag som du, det drar och ilar ganska ofta nerifrån magen och det är en synlig kula där långt nere :) baotamage när man ätit men jag har ju iofs alltid haft lätt att få "biafframage" när jag äter :o Men jag är ju så jättesmal annars så jag kan väl inte gömma det nån annan stan :D

Sen har illamåendet kommit tillbaka men inte så farligt och inte dagligen...

Jag har fått ridförbud från sambon sen jag kom hem och berättade att stallägaren åkt av sin unghäst och sytt 9 stygn... Det spelade honom ingen roll att jag har en något äldre mycket tryggare häst :P Menmen blir han lugn och trygg av att veta att jag inte rider så får det väl vara så. Tömköra kan jag ju göra iaf, det har han i te sagt något om ;)

Va till BM i tisdags och då enligt hennes uträkning va jag i vecka 10+6 så då borde de bli vecka 11+1 idag?

Sa även att jag hjälper till med en häst och frågade om jag kunde fortsätta eller om hon tyckte att jag skulle sluta.
Och hon sa att det bara är att fortsätta :laugh: så länge jag orkar och känner att jag klarar av det dvs.
Ägaren vet att jag är gravid och har sagt att jag får säga till om jag inte orkar/vill längre. Men har sagt till henne att jag kommer så länge jag orkar och att jag ev även kommer komma och ta hand om hästen när jag är i 8-9 månaden även om jag inte kan rida då så kommer jag longera och så

Däremot pappa är lite skeptisk mot att jag rider och de..
Varje gång så frågar han om jag ska till stallet och säger "ta de lugnt för fan så de inte händer nå" haha, men det är ju bra att han är omtänksam iaf :)

Hur är det med UL? Måste man vänta tills man är i v.17-18 eller kan man göra det tidigare?
För min BM sa att jag skulle ringa och boka tid så jag får tid tills jag är runt v. 17-18

Japp alltså är du i vecka 12 :)
Ju senare man kollar ju tydligare ser man ju så därför kan det ju vara onödigt att kolla tidigare eftersom du kanske ändå måste tillbaka i v 17 eller 18 om det va något de inte kunde se...

Okej :)
Så när det blir 12+1 så är det alltså vecka 13 om jag tänker rätt?
Fick inte så mycket info om hur man räknar av min BM.

Okej, just nu känner jag inte så mycket av att jag är gravid förutom mitt humör som går upp och ner :angel: Tycker synd om min sambo.

Skulle vilja göra ett UL typ nu på en gång bara för att få se att det finns ett litet liv där inne och så att sambon kanske känner av lite mer att det verkligen är sant att han ska bli pappa :)

Vad sägs om en buketräff nån gång för alla oss som är gravida och bor runt västerås? :laugh:

jag har varit på vul idag. Såg ett litet hjärta som bultade :laugh: läkaren sa att jag var i v 9 plus 1 en vecka mindre än mina beräkningar. Skön att allt såg bra ut!

Min BM var väl inte heller överförtjust i ridningen, men än så länge (v. 10) rider jag precis som vanligt.

Har tänkt fortsätta till v. 15 eller nåt, men kanske lite lugnare. Vi får se.

Har fått ett erbjudande jag inte kan tacka nej till, min fd ridlärare är väldigt förtjust i pållan och vill hemskt gärna låna henne då hon är hästlös för tillfället.

Lånar isf ut henne från sommaren till april ungefär. Passar mig utmärkt, får hästen igånghållen och förmodligen fortbildad under den tristaste delen av året, när det verkligen suger att vara hästägare.. ;)

Hoppas att tiden går fort nu :)
Ringde och bokade tid för UL och fick tid den 9e maj, väldigt tidigt på morgonen också (8.00) så det är bara att hoppas på att sambon kommer upp i tid då så han kan följa med.
Han brukar va ganska seg på att komma upp på morgonen men det lär det väl bli ändring på sen när bebisen kommer.

Jag har inte ens bokat än :o Tänkte ringa nästa vecka när jag är en liten bit in i vecka 15 så hoppas jag på en tid veckan innan påsk då jag är mitt emellan v 17 och 18 :)

Det vore jättekul med västeråsmammorbuketräff :) Har verkligen supermkt nu med praktik och examensarbete men efter jag tagit examen i början av juni så kan vi väl få ihop en träff? :bump:
Då har väl alla hunnit med ett ultraljud också :)

Senast ändrad av en moderator:

Min BM tyckte att det var lika bra att ringa och boka tidigt eftersom att de kan va lång väntetid.
Ringde halv 9 imorse och fick telefontid som dom ringde upp 9.20 men dom ringde 9.15 :)
Gick snabbt och enkelt.
Frågade bara när jag var beräknad och då sa jag runt den 11 oktober. Men blir ju ett helt klart besked på UL :)

har ni nå tips på hur man ska lyckas få upp en morgontrött sambo kl 7 på morgonen?

Början av juni tycker jag låter jättebra :laugh:

Jag undrar bara hur vi kan ha samma BF om du gick in i vecka 14 igår och jag går in i vecka 15 (14+1) på lördag? :confused:

Annars känner jag som du, det drar och ilar ganska ofta nerifrån magen och det är en synlig kula där långt nere :) baotamage när man ätit men jag har ju iofs alltid haft lätt att få "biafframage" när jag äter :o Men jag är ju så jättesmal annars så jag kan väl inte gömma det nån annan stan :D

Sen har illamåendet kommit tillbaka men inte så farligt och inte dagligen...

Hmm.. Så sant! Barnmorskan sa att jag är beräknad till runt 22 sept nu sist ja var där.. men alla test ja gjort på nätet. (Skriv in sista mensdag osså räknar datorn ut..) så ska ja va beräknad till den 20 sept..

Ok alla ni smarta;): Om jag är beräknad till 20 sept, som ja tror mest på.. Vilken v är ja i då? Voltigehoppare har ju rätt! O ja måste ju nästan till o me va 3 dagar före dig isf! Hmm.. Förvirrande:crazy::cool:

kan ju tillägga att min sambo e inte heller direkt överlycklig att jag fortfarande rider, men ja slutar 1 på dagarna o han 5, så ja har helt enkelt löst d så att ja rider när han e på jobb, o så håller ja tyst om att ja ridit, o då tror han väl att ja sköter mig o håller mig på marken:D

D han inte vet har han inte ont av eller hur;):angel:

mjaaaaaaaa sånt där tycker jag är dumt , det är ju faktiskt hans barn också som du bär på.......

hittade ett test där bf blev 20 sept (som alltid:laugh:) o där avgavs oxå vilken v jag är i nu.. Ska vara i v 14+4 idag..:)

man kan säga hur som, antingen v 12 eller 13. du har gått 12 vecko men på väg in i v 13 :)

Barnmkorskorna brukar räkna gångna veckor, alltså 12 veckor.

mjaaaaaaaa sånt där tycker jag är dumt , det är ju faktiskt hans barn också som du bär på.......

Javisst! Men min kropp!
O jag ljuger ju inte. bara inte berättar, o ja har inte berättat när ja rider förr hlr, så ingen skillnad i d. :)

man kan säga hur som, antingen v 12 eller 13. du har gått 12 vecko men på väg in i v 13 :)

Barnmkorskorna brukar räkna gångna veckor, alltså 12 veckor.

Hmm.. mena du mig??:confused:
Nåja, för 2 v sen när ja var där hos barnmorskan så va ja enl henne i v 12+, så ska ju stämma med 14+ nu:)

Som jag ser det är det inte mammans kropp som är prio ett, det är fostret.
Om nu pappan inte vill att du ska rida och du undanhåller för honom att du gör det - hur skulle han reagera om du faktiskt skulle trilla av och det hände nåt med barnet?
I så fall är det väl bättre att ni diskuterar fram en lösning som känns bra för er båda?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 822
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 964
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar