Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

cirkus 4 veckor kvar till RUL :bump:

I måndags fick jag första gissningen på att jag va gravid från en ovetandes :D
Har allt börjat få en liten kula :)

pga min föra ofostergraviditet, har jag varit väldigt nojig, o vägrar berätta för någon om ett ev barn..
Så barnmorskan erbjöd sig när jag va på inskrivning i v 7 att när ja var i v 12-13 kunde jag komma dit så kunde vi lyssna om där va något litet hjärta som slog..

O nu är jag i v 13, så igår var jag där. Och minsann!! Där va ett litet hjärta som banka som tusan! :bump:

Blev helt paff.. Har väl gått o tänkt att jag inte ska förvänta mig för mkt, o vet att jag inte riktigt har tagit till mig att jag är gravid..

Men där är ju en bebis!!!:bump::bump:

Känns helt overkligt på något vis!
Oj va jag grät när jag hörde hjärtljuden!

Vänta en vecka till.. sen ska vi berätta för föräldrar o alla:)

Lilla bebis!:love:

GRATTIS!! Vad glad jag blir för din skull! Vår förra graviditet var även den en ofostrig graviditet som upptäcktes i v. 18. Så vi har en del "gemensamt".

Var på hälsosamtal i måndags och det gick bara bra. Fick reda på att vi skulle bli erbjudna et ul i v.14 för att fastställa om det är enäggs eller tvåäggs tvillingar. Tydligen blir upplägget lite annorlunda om det är enäggstvillingar då det medför större risker. Så just nu har jag inskrivningen i v.12 och ul i v.14 att se fram emot! Är däremot nervös att de bara ska hitta ett barn vid ul och att vi bara "drömt" att det var två där inne... Det känns som om att det börjar gå fortare nu och jag ser fram emot att komma till v. 12+0 NU!! :) Är idag i v. 9+2...

I helgen ska jag berätta för en del kompisar att det är tvillingar, det ska bli riktigt roligt! De vet om att vi är gravida och vet om att vi skulle på vul förra veckan. Efter det ska jag börja skriva med mitt riktiga nick eftersom att en av dem vet vad jag heter här. Men det finns nog de som kan lista ut vem jag är om de skulle velat..

Jag plussade igår och är enligt egna beräkningar i v.5. Har BF 16 november om jag nu har räknat rätt :)

Har ett litet trassligt förflutet då jag har gått igenom en abort som jag mådde väldigt dåligt över och att jag i augusti förra året fick ett missfall i v.14. Har väldigt blandade känslor över graviditeten just nu, känns inte riktigt som att jag kommer kunna slappna av :(

Har i alla fall varit illamående någon vecka nu och har en otroligt jobbig värk i svanken, precis som sist. Annars är jag väldigt trött och hade helst legat kvar i sängen hela dagarna :p

Vill vara lite anonym i några veckor till eftersom att det är så tidigt och mycket kan tyvärr hinna hända. Ser dock att det är fler som har liknande bakgrund som mig och det känns skönt att man inte är ensam! :)

September
23- Restless. Första barnet
23- Voltigehoppare. första barnet

Oktober
11 - _Angel87_ , första barnet
16 - kalaskulan, 1:a och 2:a barnen
18- Mikan, tredje barnet

November
7- e_lin_a, 2:a barnet
16 - villvaraanonym, första barnet

September
23- Restless. Första barnet
23- Voltigehoppare. första barnet

Oktober
11 - _Angel87_ , första barnet
16 - kalaskulan, 1:a och 2:a barnen
18- Mikan, tredje barnet

November
7- e_lin_a, 2:a barnet
16 - villvaraanonym, första barnet
18 - Oregano, andra barnet

Då fyller jag på här då. Ska läsa hela tråden en annan dag och sedan presentera mig lite. :laugh:

Har ni alla haft en trevlig helg? Jag slöade hela dagen igår och fick sova tre timmar efter frukost, tack för det sambon :)

Hur har ni andra det med krämpor? Jag mår ganska ok men har upplevt nå´got nytt som jag inte haft de två andra graviditeterna. Jag börjar må illa när jag ligger på sidan :confused: Än så länge går det ju bra att ligga på mage men hur det ska bli längre fram om detta fortsätter har jag ingen aning om!

Har inte läst igenom tråden än, men kan presentera mig lite ändå. :D Känner mig inte direkt som någon höstmamma då denna graviditet var helt oplanerad. :o Vi höll på i nästan ett helt år innan det tog sig förra gången och den här gången krävdes det bara en enda gång i en "säker" period. :cool: Jag har alltså en son som fyller ett år om ett par veckor och tycker faktiskt att det är bra att det blir barn tätt.

Vill bara varna er ;) Om några månader är det jag som gnäller absolut mest, för jag gillade inte att vara gravid. :crazy: Hade en väldigt okomplicerad graviditet förra gången, men led fruktansvärt av att bli tjock och ful och otymplig.

Jag bor med min man, son och två katter utanför Västerås och hästintresset ligger väl på is kan man säga. Har inte ridit på 1,5 år, men har varit ganska aktiv med egen häst, medryttarhästar, foderhästar mm. Jag gillar att springa och träna på gym, men även det har lagts på is.

Är nu i vecka 5+ nånting och har ännu inte fått några direkta symptom. Kan bli lite snurrig vid lågt blodsocker och är lite trött, men det är allt.

Många Västeråsare i den här tråden, har väl varit en lång kall vinter för oss ;)

Åh, finns det flera?! :idea: Har som sagt inte hunnit läsa igenom allt än. Vad kul iaf! Jag som ville ha buketräff på BB förra gången, men så blev det inte. :D

Ni kan ha en buketräff samtidigt som ni blir filmade av "en unge i minuten" om det blir en uppföljning....

japp mkt v-åsare här jag bor ju typ 2 mil från men blir ju v-ås bb. vill inte bli filmad i höst ha,ha,ha.....
Går bra här känner mig rätt oki inge krämpor ;)

Japp jag i sept, angel87 i okt och du i nov, kommer inte ihåg när raggarn skulle ha? Men det är ju MINST en västeråsbukare i månaden :D

Jag har mått illa när jag legat på högersidan tidigare, har funderat på om det kan bero på att magsäcken "hänger" lite mer då.. Ligge rockså och sover en hel del på mage, mer än jag brukar göra.. Skumt.

Nu har jag mått riktigt bra ett par dagar! Är "bara" trött, har molvärk till och från och så är det dessa ömma bröst (gör bara ont när de släpps fria på kvällen som tur är!) Funderar på om det redan börjar vända är ju ändå i v.11 nu så kanske.

Hur har ni alla det?

Jag gick in i vecka 14 idag.
Fast är inne i en period nu igen när jag inte riktigt alls tror på att jag är gravid.
Hade tänkt berätta för föräldrar o syskon denna veckan, men nja... Får se.. Känns som ja sitter o ljuger om ja berättar..:(
Men ja hörde ju bebis-hjärtslagen så sent som för en vecka sen!
Fattar inte varför ja inte kan tro på det!

Börjart spänna nertill i magen dom senaste dagrana, men e väl nu när hon/han börjar växa ordentligt :)
Bara det börjar synas ordentligt så ska ja berätta för alla! Nu ser d mest ut som ja blivit tjock (are:angel:) om magen.
men va ja läst så ska den börja växa ordentligt nu!
Längtar tills jag ser riktigt gravid ut!:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 822
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 964
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar