Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Som jag ser det är det inte mammans kropp som är prio ett, det är fostret.
Om nu pappan inte vill att du ska rida och du undanhåller för honom att du gör det - hur skulle han reagera om du faktiskt skulle trilla av och det hände nåt med barnet?
I så fall är det väl bättre att ni diskuterar fram en lösning som känns bra för er båda?

Ah.. o jag har inte sagt att jag är prio ett, eller???:eek:
Men samtidigt är det viktigt att blivande mamman rör på sig o mår bra. mår mamma bra mår bebis bra. jag rider min trotjänare, o inga unghästar nu längre.

jag tänker inte bli sittande som en försoffad potatis o låtsas va invalid o inte kunna göra ng för ja e gravid, som många gör.. Risken e som ja ser d isf större att ja blir sparkad eller något händer när ja släpper in/hanterar stissiga unghästar..eller under inridning, så det låter jag lixom bli nu..:grin:

O nu är det ju inte direkt så att jag springer o myglar o e värsta idioten..:rofl:

Tror inte att det e helt ok innerst inne för någon pappa eg att mamman rider när hon e gravid. O Nu är det som sagt inte så att han inte vet att jag rider, skrev ;) på slutet där, mena d som d oxå. Alltså, jag mena inte på 100% allvar. Dum är jag inte. :laugh:

Nog om detta nu, så vida ingen har ng mer vettit o säga så klart. Over and out för mig;):bow:

När jag var gravid sist så började jag få större problem med min höallergi och min astma, så jag flyttade hästen till en större lösdrift. Där hade han medryttare till och från (tyvärr väldigt opålitlig visade det sig...), när allt gick åt skogen med graviditeten så orkade jag helt enkelt inte ta tag i det igen på en gång och hästen hamnade hos fodervärd (som även hon visade sig opålitlig och korkad..) Under hösten hade jag honom till salu och träffade på helt rätt tjej som nu lånat honom på foder i ett halvår och ska köpa honom inom en månad! :)

Känns riktigt bra att han får ett bra hem och sen bor han bara 10 minuter hemmifrån! ;)

Hade jag haft honom kvar och kännt att tiden och orken funnits där hade jag helt klart ridit ännu, hade ridit tills kroppen sagt ifrån. Min sambo var inte orolig sist jag var gravid och red då vi båda känner hästen och litar på honom. Men det beror ju mycket på vad man har för häst. Min BM var inte speciellt nervös över ridningen sist heller.

Blev ganska sur i fredags :mad:
Var ju till Bm i tisdags för att prata lite samt att dom tog lite prover, bland annat urinprov.
I fredags så ringde familjeläkaren från den mottagningen mig och sa att dom hittat bakterier i urinen. Och jag frågade då om det var urinvägsinfektion, då sa han "ja det är en vanlig bakterie".
Men det som gjorde mig sur är att han inte ville behandla det eftersom att jag inte har haft någon symptom, men måste dom inte behandla sånt speciellt när man är gravid?? :crazy:
Ska ringa min BM imorgon och prata med henne och fråga hur jag ska göra och så

Suck! Det va så knökat med folk på RUL så jag fick inte tid förens 2/5 när jag är i vecka 20 :( jaja, den som väntar på något gott...

*kl*
Uppdaterar mitt bf efter inskrivningen idag :)

September
23- Restless. Första barnet
23- Voltigehoppare. första barnet

Oktober
11 - _Angel87_ , första barnet
16 - kalaskulan, 1:a och 2:a barnen
19 - Mikan, tredje barnet

November
7- e_lin_a, 2:a barnet
16 - villvaraanonym, första barnet
18 - Oregano, andra barnet

kl.

Precis pratat med min bm, hon är för go! Förberedd på att ha värsta upplägget om varför jag vill få ett ännu tidigare vul (skulle få ett om 2v), men det första hon sa va bara -Åh är du orolig. Det ordnar vi!
Så har fått en tid redan imorgon för ett vul! Anledningen till att jag vill kolla redan är ju förståss mitt tidigare ma och att jag har mått jätte illa hela dagarna fram tills nån dag för då det bara har slutat tvärt :/ Betyder kanske inget men jag tänker på det 24h/7 och det är så himla jobbigt! Har inte vågat berätta för någon om grav. ännu heller och det är oxå jobbigt.... Vill kunna säga det till min mamma iallafall men vågar inte om det skulle skita sig igen :(

kl

Idag var vi på inskrivningssamtal! Det känns som änne en milstolpe som har passerat. Nu är det bara en knapp vecka kvar tills 12 veckors gränsen är passerad. Blev väl informerad om hur upplägget hädanefter ska se ut och nu närmast blir det ul för att kontrollera skiljeväggen och två veckor och så fick vi tid för RUL, det blev den 13 maj. Och sedan blir nästa bm besök 1 juni. Känns som en del tid kvar.. Och min bm pratade redan om att jag nog kommer få bli sjukskriven runt v. 24-25 eftersom att man då ska börja vara försiktigare med ansträngning och lyft. Eftersom att jag jobbar på förskola med 1-2 åringar så är dte ju svårt att undvika just det annars. Och förhoppningsvis får vi igenom GP (det gamla HP) from mitten av augusti.

Känns som om allt blir mer verkligt när man börjat planera upp det. Vad snopet (och otroligt tråkigt) det skulle vara om det bara fanns en tvilling som levde vid nästa ul, då får vi ju lägga upp en ny plan...

kl.

Precis pratat med min bm, hon är för go! Förberedd på att ha värsta upplägget om varför jag vill få ett ännu tidigare vul (skulle få ett om 2v), men det första hon sa va bara -Åh är du orolig. Det ordnar vi!
Så har fått en tid redan imorgon för ett vul! Anledningen till att jag vill kolla redan är ju förståss mitt tidigare ma och att jag har mått jätte illa hela dagarna fram tills nån dag för då det bara har slutat tvärt :/ Betyder kanske inget men jag tänker på det 24h/7 och det är så himla jobbigt! Har inte vågat berätta för någon om grav. ännu heller och det är oxå jobbigt.... Vill kunna säga det till min mamma iallafall men vågar inte om det skulle skita sig igen :(

Jag förstår dig helt och vad bra att din BM också gör det! Såg att min BM skrev in i min journal idag att jag var väldigt orolig för att något skulle gå fel. Jag tror inte att jag uttryckte det rakt ut, men hon vet ju vår historia och listade nog ut det efter att vi pratat ett tag. Men som sagt det är mindre än två veckor kvar tills vårt nästa ul den 11 april.

Kl.
Nu har jag varit på vårt vul! Såg en pytte liiiten bebbe där inne :)
Ett litet litet hjärta som pickade på som bara den <3
Häftigt att man kan se allt så tydligt när den
bara är ca 2,5cm lång! Ben o armar viftade den runt
med! Blev fram flyttad en vecka så nu är beräknat datum 31okt och jag är nu i V9. Nu kan man slappna av lite! Iallafall sett att där fanns något!

Vad ska man göra när sambon varken verkar va glad över att jag är gravid och inte verkar vilja ha barnet?? :cry::confused:

Jag vill mer än gärna ha det och sopm det känns just nu så är barnet mer efterlängtat hemma hos min pappa och hans sambo än hemma hos mig och min sambo

Han kanske inte har hunnit smälta det än? Det är ju svårt för oss i början att fatta att det finns ett litet barn i magen och ännu svårare är det ju såklart för mannen.

Du behöver inte svara om du inte vill, men är det en planerad graviditet eller inte? Även om den är planerad kanske allt gick väldigt fort?

Jag är säker på att han kommer att växa in i rollen och bli en utmärkt pappa. Jag är själv långt ifrån exalterad över den här graviditeten (jag avskyr att vara gravid), men vet att jag ändå kommer att älska den lilla varelse som finns där inne.

Han borde ha smält det någorlunda iaf då jag plusade för lite mer än en månad sen, men haft gravid symptomer i ca en och en halv till två månader.

Graviditeten är planerad.

Innan jag plusade på testet så frågade han alltid hur jag mådde och om jag ville ha något att tex dricka. Nu ingenting. Och säger jag att jag har ont så säger han typ bara "jaha" :cry:

Ge honom lite mer tid. Eller fråga honom rakt ut vad han känner. En månad är inte särskilt lång tid. Klart det finns massor att fundera på för honom.

Vad ska man göra när sambon varken verkar va glad över att jag är gravid och inte verkar vilja ha barnet?? :cry::confused:

Jag vill mer än gärna ha det och sopm det känns just nu så är barnet mer efterlängtat hemma hos min pappa och hans sambo än hemma hos mig och min sambo

Så har min gubbe varit med lite han har lite svårt att visa vad han känner och jag tror det är svårt för dem att förstå hur vi känner osv vi känner ju vääldigt mkt.
Men jag lovar att även om min gubbe har lite svårt att visa kännslor så var det han som grät som en tok när bebisen kom;)

det har ju som du sagt bara gått en månad.

det är 7 kvar.

När jag hade några veckor kvar diskuterade jag och min sambo, och jag frågade om han var glad och förväntansfull. Han tvekade och sa sådär.
Jag bröt givetvis ihop totalt och ångrade för en stund graviditeten ihop med en karl som inte ville ha det.
Han lugnade mig och förklarade att han har ju inte i åtanke hela tiden att vi ska ha barn, han har ju inte med sig fostret hela tiden som jag har och att han trodde det skulle bli starkare när barnet fötts.
Det kan jag säga att det blev, jag kommer nog aldrig se någon bli så blixtförälskad som han blev, han pussade på henne kladdig och äcklig och kärleken bara lös om honom:)

Det ger sig nog som de andra säger, du känner ju av graviditeten hela tiden medan han "tillåts glömma bort den" imellanåt. Sen har ju vi hormoner som förbereder oss psykiskt också, det har inte han. Ge honom lite tid :)

Det är lite mer än en månad sen jag plussade på grav.testet.
Så har inte varit gravid endast en månad utan gick in i v.12+1 idag.

Frågade honom igår om han ville ha barnet. Men då sa han att de är upp till mig. Men det är ju inte enbart upp till mig om vi ska behålla det eller inte.
Så det slutade med att jag sa till honom att jag skulle åka hem till pappa och sova över natten så ses vi hemma sen när jag kommer från stallet.

Man kanske skulle outa på Facebook att man är på tjocken ;) ingen tror en haha

Dom kanske också tror att det är ett aprilskämt :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 824
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 964
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025