Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Ne vi va aldrig inne på bb utan körde bara o kollade vägen ifall bebis skulle sådär sig att komma för tidigt :) det va visst stängt för visning nu så får vänta till augusti..
Känns nog längre än till Växjö eftersom vi inte åker på det hållet så ofta, blir mest Växjö om vi ska shoppa. Ska ju vara nästan precis lika långt. Jo vi har oxå bestämt oss för Halmstad nu:)

Varför har de stängt för visning? Är det pga semestertider??

Du kan få följa med och passa A när jag ska till Aurorabarnmorskan nästa vecka så får du tjuvkika på förlossningsavd ;)

Jo det va för semestern, hade inte personal att visa runt :)
Jag o sambon har valt halmstad pga att det helt enkelt inte känns bra med Växjö... Hört så mycket dåligt om dom, faktiskt inte hört nåt positivt alls :/ och så är det lite av en princip sak när de lagt ner i Ljungby att inte åka till Växjö ;) Fast alla andra av våra vänner som ska ha i år, vi är ganska många!, tänker åka till växjö... Hade gärna valt Värnamo men skulle det hända nåt kör de tydligen upp en till Jönköping i då blir det ännu längre till nära o
kära och för sambon med sonen att köra...

Jag har med hört av flera att de inte är nöjda med hur det är upplagt nu med patienthotellet. En som var nyförlöst efter en lång förlossning bad om hjälp med barnet någon timme för att få sova, pappan var tvungen att åka hem till syskonen, hon fick till svar att det hade de inte tid med...
Sen har jag dåliga minnen (inte erfarenheter av vården) från växjö sedan tidigare.
Och precis som du så är jag tjurig över att de la ner i Ljungby, och Värnamo faller bort pga av risken att bli skickad till Jönköping. Detta hände en kompis som hamnade där och blev kvar i tre veckor. Det är väldigt långt till Jönköping !

Ja det blir ju en bra bit extra till Jönköping! Ha en vänn vars tjej födde i Växjö för ca en vecka sen. När bm vägde bebis visade vågen på 2000g någonting, föräldrarna reagerade lite att den inte vägde mer trotts att de gått över tiden... De frågade bm om det verkligen stämde och jajamen det skulle det göra för de hade allt en ny våg. Efter ett tag gick de med på att väga om bebis på gamla vågen o då visade den en vikt på nåt på 3000g! Hoppsan sa de bara, den nya stämde visst inte! Tycker ju att en erfaren bm borde se o reagera när vågen visar så lite på en "normal stor" bebis... Inte för att jag vill prata skit om växjö, finns säkert likamånga som är jätte nöjda! Men är en anledning till att jag väljer Halmstad :)

Schh.. Sånt vill jag inte höra, fler med dåliga erfarenheter av Växjö hänvisas till PM.. :crazy:

Hjälp vad förkyld jag blivit, och det är inte första gången heller! För bara någon månad sen var jag grymt förkyld i två veckor. Jag som alltid *peppar peppar* brukar vara så frisk och alltid klara mig när alla runt omkring blir sjuka.

Och vilka jäkla förkylningar sen då! Både halsont, feber, nästäppa och hosta samtidigt!
Någon läkare sa att immunförsvaret blir sämre under graviditeten, jo jag tackar!

Nån mer som känner igen detta?

Okej! I´m back! Varit massa nu, me jobb o häst o hundar o allt.. Men nu e jobbet slut så nu har ja minsann tid o sitta vid datorn lite:)

V 30 passerad för mig idag..
2 v kvar till sista UL o 10 v kvar tills Elvis är här:bump:
Fast ja tror han/hon kommer tidigare.. Bara en känsla.. återstår o se om den är rätt:angel:

Har nog fortf inte helt fattat att jag verkligen ska ha en bebis.. Känns så overkligt..
Fler som känner så eller är det bara jag?
Trodde jag skulle "tro" mer på det ju mer det närmade sig.. men nja..

Visst känner jag att det rör på sig o sparkar, men fortfarande blir jag paff var gång jag går förbi en spegel:confused:
Ja e nog inte helt normal kanske:crazy:

Blev ingen föräldrar kurs här i trakten pga "omorganiseringar", lite trist.. hade nog känts mer verkligt då kanske..

Helt otroligt att om ca 2 månader är här en liten liten person till i huset!:)

Jag kände precis som du förra gången. Det gick inte att tänka sig hur det skulle bli att få en bebis. Jag var dessutom så fokuserad på själva förlossningen, för då var det över liksom. Det var ju vara det att det var då det började! Första dagarna med en bebis var totalt upp och ned! Jag trodde verkligen på allvar att mitt liv skulle vara så för alltid, men tack och lov var det inte så. ;)

Den här gången känns det väldigt verkligt. Men jag liksom förutsätter att allt ska bli precis som sist, med förlossning, amning och sömnrutiner. Det kommer med all säkerhet inte att bli så, så det försöker jag få in i min hjärna nu.

Skillnaden mot förra graviditeten är att veckorna fullkomligt flyger fram :eek:
Jag som skulle njuta av min sista graviditet hänger inte med alls, måste kolla på fb eller fl för att komma ihåg vilken vecka jag är i :angel:

*kl*

Är fortfarande grymt trött, jag var tvungena att köra till växjö idag och att det pissregnade hela tiden gjorde inte resan bättre.
Höll på att få psykbryt. Var tvungen att ha ett par jeans till, mina andra är snart sönderslitna, och gick in på hm. De har bytt leverantör och nu var alla jeansen ( ja samma modell, olika färger) jättelånga och smala. Då mina ben inte passar in i den mallen så fragade jag en expedit om det fanns andra modeller och fick ett så otrevligt bemötande att jag bara gick.
På Åhlens hade de bara strumpbyxor, irriterad som jag var sedan hm-besöket så sa jag bara att det var lite kallt att bara gå i strumpbyxor :mad:
Hittade till slut ett par på PoP, visseligen lite långa men de satt bra, och hon som jobbade där var trevlig och hjälpsam.

Finns det inte några andra affärer som har mammakläder??? Visst beställa på nätet går ju bra när det gäller tröjor. Men byxor måste jag prova, och hålla på att skicka tillbaka har jag inte tålamod med.

Nästa tisdag ska jag till Halmstad igen och träffa bm på förlossningen och veckan efter det ska jag göra glukosbelastning. Något jag inte ser fram emot precis (kräksmiley)

Jag tycker också att det är så overkligt! Tänker liksom att graviditeten är grejen, nu ska jag vara gravid resten av livet, inte att det leder till nånting :p

Granger: Jag har haft två mindre förkylningar. Det är mer än i vanliga fall men inte så mkt som jag väntat mig om man säger så ;) Kompisen som ska ha om lite drygt 2 veckor va hemma och sjuk nästan varannan vecka...

Åh vad jag känner igen mig i det ni skriver. Det är helt overkligt.
Men nånstans har jag liksom med flit avfjärmat mig från alla tankar på hur det ska bli, fått för mig att om jag inte målat upp någon bild om hur det är så blir jag inte besviken. Får ta det som det kommer liksom.

Det enda jag funderat lite över (nu när jag varit så sjuk) är hur det stackars lilla livet ska klara sig från alla sjukdomar som bonusen på drygt två år släpar med sig hem från dagis...

Skönt att jag inte verkar heelt onormal;)

Javisst! Så känner jag oxå.. Bara 10 veckor till, sen blir allt som förr igen!:crazy:
O man kan rida o springa o gå som ja vill! Saknar min löpträning o framför allt ridningen!

Smygrider lite mini lite ibland, "smygrider" innebär att jag skrittar bara typ 10 min o försöker mentalt lura mig själv att det inte räknas, så egentligen rider jag ju inte alls.. (nån som hängde me;))
För fogarna fixar ingen ridning sen ett par veckor tbax.. Men efter min "icke ridning" Blir ja straffad av typ 1 dygns plåga.. Men ja bara mååste få sitta på hästen. Bara mini liten stund o bara typ 1 gång/v-vv vecka.

Har dock hört att det tar ca 3 månader efter förlossningen innan man får rida igen ime framfalls risk o dyl. Men lär väl ändå ha annat o tänka på då:)
Bara hjärnan som ska fatta att Elvis ska faktiskt bo här även när han/hon har kommit ut.:)

Drömde inatt att sambon va otrogen. han hade varit ihop me sin kompis fru sen i julas:eek:
Massa skumma drömmar nu! Dom e rätt verkliga me.. Får tänka en stund innan ja går upp så stackarn inte får världens utskällning:rofl:

oh vad jag önskade att jag kunde "smygrida" någon gång ibland. Skulle aldrig ens komma upp på hästen idag iom att ja knappt kan sära på benen o lyfta :) hade fått bli damsadel då iof ;)

Hur är de med alla annars då? Hur mycket och vad har ni redan införskaffat till era små? De känns som de är en himla massa som ska skaffas, om än små saker som bodies mm :)

På tal om konstiga drömmar så drömde jag inatt att H (11 år) var 14 år och skulle bli pappa. Den som berättade detta för mig var en fisk som bodde i ett jätteakvarium utan vatten för det tyckte den inte om.

Imorgon ska jag till bm i Halmstad, får se om hon kan ta ett hb på mig. Är fortfarande jättetrött. Bytte ut min duraderon mot niferex idag. Mår jätteilla, ont i magen och har noll aptit. ( visserligen en bra biverkning för min del :angel:)
Får se om det fungerar bättre med niferexen.
Har semester hela denna vecka vilket känns bra med tanke på hur jag mår. Var i en liten djurpark idag och det räckte för min del att springa runt och jaga A i. Tur att det inte blev skånes djurpark som jag först tänkt!
Nästa år har jag visserligen två små knoddar att hålla reda på men då är jag förhoppningsvis piggare och framförallt inte gravid!

Här är det de "stora" sakerna som fattas. Syskonvagn tex. Och babyskydd, sålde det vi hade till A i december. Syskontillverkningen gick som sagt var lite snabbare än vad vi räknade med ;)
Ska se om jag hinner titta på barnvagnar imorgon när jag är i Halmstad.
Sen kommer jag säkert att köpa några nya saker i storlek 56 att ha på BB och när vi åker hem.

Vi har ju i princip allt redan, så det är "bara" babyskydd, amningskudde, Beco butterfly, lammskinn, amningsnappar och lite kläder som ska införskaffas. Det är riktigt dyrt med barn. Tur att vi får dom tätt, så alla grejer kan säljas sen så snart som möjligt.

Syskonvagnen är redan inhandlad och resten hade jag nog tänkt att dela upp på de månader som är kvar så vi slipper ta av sparpengarna.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 019
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 121
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar