Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Precis samma hjärtljud och mått som mig då :D Skönt att det va lugnt med propparna!! Lät ju lite läskigt tycker jag..

Så svårt att veta vad de kommer ha för storlek! :S BM tror ju vi kommer få en liten skit.. Men vi har iaf ett par stycken pyttekläder också då några av ärvekläderna burits av prematurbarn så det finns lite sånt också..

Nä, det är ju omöjligt att veta. :D Nu liksom förutsätter jag att bebis nr 2 ska vara i ungefär samma storlek, iaf om han föds i samma vecka. Men det är klart att det inte behöver bli så.

En vän till mig fick höra sist hon va inne att "det är mkt bebis i din mage".
Pappan vägde kring 6000 g när han föddes om jag inte minns fel... Jag är inte avundsjuk :o då har jag hellre min lilla som va på nedre delen av skalan...

Inte för att det är så säkert att förlossningen blir lättare för det men ändå.

Precis samma hjärtljud och mått som mig då :D Skönt att det va lugnt med propparna!! Lät ju lite läskigt tycker jag..

Ok ;) får se om du med får en liten tjej då! tjejerna brukar ju ha högre hjärtljud.
Ja det är skönt att det inte var nå farliga proppar vart riktigt orolig!

Nä, fy! En så stor unge vill man inte föda! :eek: Annars är det nog mest huvudomfånget som har betydelse för själva utdrivningsskedet.

Sist vi kolla låg de på 144 men då sov nog plutten och nu va det full rulle ;) Är jättenyfiken! :D

Jag hade med mig kläder i storlek 50 till BB som jag fick ge bort till rumskompisen. Det var en dress med hela fötter och min bigfoot till son fick inte ner fötterna i den :D Resten satt med tajt..
Denna bebis är med lång enligt UL, men om jag slipper gå över två veckor denna gången med så fungerar kanske storlek 50 en dag eller två ;)

Ok :) Vi får se om du har rätt då! :D Tjejjerna på jobbet håller på och sammanställer en lista med vad de allihopa tror gällande kön och födelsedatum, rolig tävling :D

Är det så som namnet antyder att du är ute och far en del nu i dagarna? ;)

kl.

Va hos bm i måndags och kollade järnet igen... Tog ett blodprov i fingret då låg jag på 98 och sen tog vi ett i armen som hon skickade till läkaren, ringde sedan tillbaka o sa att detta låg på 111 så det blir inga sprutor eftersom de tycker att jag visat att jag kan höja mig... Båda skönt o jobbigt, är ju så för**nnat trött hela tiden med humöret på botten violket sambo o framförallt trotsiga 4-åriga sonen får ta del av :crazy:
Hjärtslagen låg på 150, en vän sa att om det äår höga hjärtljud så är det en flicka o låga = en pojken. Hennes bebis låg på nåt runt 140 så hon va helt säker på att det va en kille, men ut kom en liten tjej så där stämde det inte ;)

Igår va vi i Halmstad för att kolla var bb låg, jissis va långt det känns att köra dit! Tänkte de på egentligen när de la ner bb i Ljungby?!
Alla bor ju faktiskt inte inne i stan så man har lätt för att ta sig till växjö :mad:
Förvarnade sambons "kompanjon" att den dagen det känns minsta lilla så får han ta över sambons inplanerade bilar med en gång! Livrädd att det ska gå för fort så vi inte hinner in :eek:

Förresten! Är det någon som fått ont i ryggen när ni ligger ner? Jag kan knappt sova om nätterna :cry: Gör nåt så grymt ont, främst i vänster sida lixom under skulderbladet i höjd med bh bandet ungefär... Somna kan jag göra men vaknar hur många gånger som helst under nätterna av att jag har så himla ont! Kan knappt flytta på mig i sängen... När det började komma så fick man ta det lite lugnt bara och typ mjuka till det lite innan man resta sig upp men nu är det hemskt o inatt kände jag hur det pulserade :crazy:
Sambon har försökt massera men jag kan inte riktigt förklara var det sitter, verkar vara under skulderbladet så det inte går att komma åt?? Har haft en nerv i kläm på den sidan förr, funderar på om det är den som spökar nu eller om det är bebis som gör att det trycker på något?? Riktigt jobbigt att inte kunna sova på nätterna, har bara 4 arbetsdagar kvar innan semestern tack o lov :)

Jag har också ont i ryggen, fast på högra sidan. Det är samma sida som jag känner att bebisen trycker på fram också. Så ungefär på samma ställe fast i ryggen. Jag har bara ont när jag sitter länge. Var på gravidmassage för två veckor sedan och hon sa att just på de stället i ryggen brukade de flesta gravida kvinnor känna av smärta. Så det verkar inte vara ovanligt. Men det låter jobbigt att du har så ont att du knappt kan sova.

Jag sover fortfarande alldeles utmärkt! Visst får jag gå upp ett par gånger och kissa varje natt, men det känns helt ok.

Imorgon är en hektisk dag med Bm besök, läkarbesök och massage. Ska bli riktigt skönt! Alltid roligt att få lyssna på bebisarna också. Sen hoppas jag att läkaren sjukskriver mig på heltid så att jag kan spara lite semesterdagar, hade jag inte haft semester nu hade jag inte kunnat jobba. Blir trött bara av att flytta lite stolar på altanen och har lätt för sammandragningar. Mina knän är inte heller helt nöjda med de 13 kilona som jag ökat. Sen får jag ont i ryggen bara av att stå upp. Går jag lite en dag eller håller ingång under dagen är mina fötter helt enorma på kvällen!! Som tur var hade jag ok blodtryck sist och godkänt urinprov.

kl.

Va hos bm i måndags och kollade järnet igen... Tog ett blodprov i fingret då låg jag på 98 och sen tog vi ett i armen som hon skickade till läkaren, ringde sedan tillbaka o sa att detta låg på 111 så det blir inga sprutor eftersom de tycker att jag visat att jag kan höja mig... Båda skönt o jobbigt, är ju så för**nnat trött hela tiden med humöret på botten violket sambo o framförallt trotsiga 4-åriga sonen får ta del av :crazy:
Hjärtslagen låg på 150, en vän sa att om det äår höga hjärtljud så är det en flicka o låga = en pojken. Hennes bebis låg på nåt runt 140 så hon va helt säker på att det va en kille, men ut kom en liten tjej så där stämde det inte ;)

Igår va vi i Halmstad för att kolla var bb låg, jissis va långt det känns att köra dit! Tänkte de på egentligen när de la ner bb i Ljungby?!
Alla bor ju faktiskt inte inne i stan så man har lätt för att ta sig till växjö :mad:
Förvarnade sambons "kompanjon" att den dagen det känns minsta lilla så får han ta över sambons inplanerade bilar med en gång! Livrädd att det ska gå för fort så vi inte hinner in :eek:

Min -09 låg med runt 140 tror man brukar säga under 140 så e det en kille ,min grabb låg på 135-138 beroende på om de sover el inte hjärt ljuden har stämt på alla mina 3 (i vilo läge).

Har du varit och kollat på växjö med? vad tyckte du om Halmstad? Jag tycker att vägen till växjö känns mycket längre, sen är det krångligare väg och en massa j-la rondeller innan man är framme ;)
Nej, vi har bestämt oss för Halmstad och vi kommer att köra i god tid kan jag lova!

Var hos läkaren och är nu sjukskriven 50% av min 75% tjänst. Hade egentligen tid hos henne för att få recept på citodon men när hon såg hur mkt sammandragningar jag hade så sa hon åt mig att ta det lite lugnare, Hoppas att det hjälper bara. har inte rört mig många knop i dag och har haft sammandragningar så fort jag rör mig mer än 10 meter. Gick ner till föräldrarna på fm, en sträcka på 600 m, det tog väl en halvtimme. Sambon föreslog att jag skulle sätta mig i barnvagnen så kunde A gå istället, det skulle gå fortare :grin:

Humöret är väldigt instabilt, enorm trötthet och är besviken över att det inte fungerade att jobba :(

Bebisen mår bra iaf, hjärtljuden låg på 140. Några andra värden kollades inte.

Hehe japp det va det jag va ute efter ;)

Åh jag kan inte sova! Skruvat IKEA-möbler hela dagen, det känns ordentligt i ryggen och så första natten i ny säng jag inte är van vid. Men nu har jag druckit lite varm mjölk så jag ska gå och göra ett nytt försök :)

Har börjat läcka lite i tuttarna nu har jag märkt.. Fast bara pyttelite och genomskinligt.

Sambon åker upp till Abisko nästa vecka den 19:e och ska kliva runt lite på Kebnekaise med sitt grabbgäng, även om det är tidigt (är i vecka 31-32 då) så kan man ju inte låta bli att oroa sig lite att bebis ska få för sig att kika ut då. Bara för att liksom. Inte lätt för honom att ta sig hem isf! Men jag har lovat att knipa ;)

Nä sova va det ja..

Oh, de är alltid jobbigt med nya sängar. Tur att de blir bättre efter ett tag :)

Mina bröst har även de börjat läcka LITE klar vätska. Känns lite spännande när de händer så mycket i kroppen! Bebben har även börjat sparka mycket oftare där inne i magen, eller ja, jag känner de mycket mer i alla fall :love:

Nu har jag bokat in 60 minuters lyx!!! På onsdag ska jag på gravidmassage!! Ska bli så himla skönt att bli ompysslad och så kanske värken i ryggen lättar liiiite!!

Härligt att unna sig lite :)

Jag säger bara HALSBRÄNNAN FRÅN HELVETET!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 019
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 121
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar