Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Kl. Ooooh en jag känner ligger inne på förlossningen nu men det hade stannat av lite.. Superspännande! Hon hade BF igår.

Blev ju tvungen att testa ;) mitt blev lite lite skum, mest som pga att man rörde runt... Fräste lite när man lyssnade noga, undras vad det betyder?! Samma som ul, lutar liiite åt en pojk men kan likaväl vara en tjej!
Glömde muggen på toa föresten! Jobbar så efter ett tag kom min jobbar kompis o undrar om jag kissar i mugg!! Haha hoppsan ;)

Jag måste köpa hem bikarbonat innan jag kan göra testet ;)

*kl*
Är så sjukt trött idag, steg upp vid halv sju med A och sen sov jag 1,5 timme när han sov på förmiddagen. Har trots det varit som en zombi hela em. Väntar på att sambon kommer hem från jobbet så jag kan vila en stund. Tyvärr så är han sjäkv i köket alla andra har varit i Göteborg i helgen och tittat på iron maiden så troligen blir han sen :grin:
Sen mår jag så jäkla illa hela tiden och är yr.

I morgon kliver jag in i v 24 och numera finns det en liten vilde i magen :D
Igår när det var soligt och varmt sparkades och buffades det hela dagen.
Idag när det var svalt har bäbis hållt sig lugnare.
Det gick riktigt bra att rida till o med. Magen känns "fastare" nu.

Å nästa vecka börjar vi flytta :crazy:
Känns lite jobbigt att inte kunna hjälpa till å bära.
Men jag får väl agera arbetsledare i stället :angel:

*Kl
Jag ar i 29 +6 idag och det har verkligen varit en skitdag.
Gick upp vid fem (obs, sondag "skall" vara den dagen i veckan vi inte jobbar fullt ut) och sprang runt som en idiot tills halv nio nar vi lastade och akte tva och en halv timma for att starta tra ars marren. Hon var inge bra alls utan sprang och glodde pa allt och var 20 langder bak innan gaten ens slappt.
Kom hem vid 6 och insag da att mina svarforaldrar som skulle hjalpa till idag visserligen mockade de sista fem boxarna men inte slappte de ut de jag inte hann, hoade eller vattnade.
Alla hastarna var bade hungriga och torstiga och nu ska jag ut och slappa ut de sex som inte fick ga ut imorse. Skitkul. Jag som bara vill sitta pa arslet i fem minuter.
Vet inte vad det toppade pa idag heller men det var betydligt varmare i Dresden och just nu ar det 28 grader.

Ber om ursakt for gnallet men jag ar trott, svettig och besviken. Bla.

Usch lät inge kul, särskilt inte när man varit inställd på att äntligen få vila lite :( Hoppas det har varit bättre dagar sen dess!

Imorrn är det besök hos BM igen, uppdaterar läget då!

Ingen koll av blodvärdena idag för jag hade så bra sist, prima blodtryck och bebisen pickade på därinne med 153 slag/minuten.
Dock blev jag vidareskickad till spec.mödravården då barnmorskan inte tyckte min ryggvärk lät så bra och ville kolla ifall det var förvärkar jag hade natten till fredagen.. Hon tyckte det var bra att jag är sjukskriven ett par dagar.

Magen var åt det mindre hållet, 25 cm, men innanför linjerna iaf ;)

Fortsätter bomba tråden med inlägg ;)

Efter besöket på spec.mödravården idag blev jag sjukskriven tillochmed 15/8 då jag (om det nu blir beviljat) går över på grav.penning på grund av ryggvärken och sammandragningarna.. Långledigt..

När jag fick järn intravenöst, låg på 77 innan förlossningen, 61 efter och då fick jag två påsar blod ist ) så betalade jag ingenting. Är du säker på att det kommer att kosta något?

Jag tror inte heller att de kostar, jag har också fått järn intravenöst samt blod ( inte i samband med förlossning(är ju min första nu :)) ) Men de kostade inget för mig då. Hoppas de löser sig för dig!

Snart dax att åka till mvc..kul att höra tjejens hjärta, livlig liten tjej får hela magen att hoppa:)
Får höra i dag vad spec mödra säger om blodpropparna i fingrarna (har tuverr mkt proppar(stroke i tidigålder i fam).
Nu är jag självsjukskriven denna vecka pg propparna(bm tvingade mig:p)
Sedan sem 3 v och i aug om allt går bra... så jobbar jag bara 2 helger sedan grav penning:)
Skönt att vara hemma men blir långtråkigt i längden!

Hur går de för alla blivande mammor i värmen :) ?

Ja vet att jag förmodligen är sist ute med detta med jäklar va kul de var igår när jag hämtade hem min babybox!! Så mycket roliga saker! Blöjhinken var slut men jag ska få den om två veckor! YES :)
Hade önskat att jag fick amninginlägg men vad jag förstår är innehållet olika. Så då undrar jag, vad fick ni i era babyboxar?
Jag fick, tvättlappar, tidningar (VI föräldrar mm), skedar, blöjor, blöjhink, nappflaska, tips om Goboken sen kommer jag inte ihåg :(

En fråga till, har ni anmält er någon annanstans? Tips?

Och en till. Ni som köper kläder innan, vad köper ni för storlekar? Jag frågade i en butik och hon sa att jag skulle köpa 50/56 men min mamma säger att jag o mina syskon aldrig kunde ha så smått ( var rätt stora ;) )
Så där ja...de blev långt men hoppas ni orkade läsa ;)

Läskigt med propparna!

MJP: Jag har inte hämtat nån babybox än ;) Så du är inte sist ute ;)
Vi har i alla möjliga storlekar då vi ärvt en massa, dock mycket i 50/56 (sambon va liten och jag va väl "normalstor")

Snart dax att åka till mvc..kul att höra tjejens hjärta, livlig liten tjej får hela magen att hoppa:)
Får höra i dag vad spec mödra säger om blodpropparna i fingrarna (har tuverr mkt proppar(stroke i tidigålder i fam).
Nu är jag självsjukskriven denna vecka pg propparna(bm tvingade mig:p)
Sedan sem 3 v och i aug om allt går bra... så jobbar jag bara 2 helger sedan grav penning:)
Skönt att vara hemma men blir långtråkigt i längden!

Var tydligen ingen fara med propparna:)
Kul att höra bebis hjärta även om hon var väldigt sur och sparkade och flyttade sig helatiden;) hjärtjuden var 153 och måttet 25 cm.

Min lilla kille (49 cm/3050 g) nästan drunknade i 50-kläder. 56 var inte att tänka på. Men de växer så himla snabbt, så efter två veckor fick vi lägga undan de minsta kläderna. Vi har sparat nästan alla kläder, jag har bara slängt några 50-plagg som jag inte gillade (de hade inga knappar vid halsen). Eftersom jag vet att det blir en kille till kommer jag att köpa några lite roligare 50-plagg än de superneutrala vi redan har.

Tror att något av de nya apotekskedjorn också har nån form av box man jan hämta ut, vet inte vilken på rak arm. Liberos box får man vid ca 6 månader.

M de är apoteksgruppen som har en box man kan hämta ut. Har anmält mig, men inte fått tummen ur för att hämta den :/

Tack för hjälpen med storlekarna! Då vet jag lite mer vad jag ska kolla på :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 020
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 122
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar