Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Milton hann inte ens sluta använda sitt innan syskonet blev till. Iofs har han använt babyskyddet länge. Jag har tvättat upp den så nu ser den ut som ny!

Även jag har köpt en gravidkudde till den här gången som jag tänkte använda som amningskudde! Jag har nog bara lite nya fina kläder att köpa och sen lite från apoteket men det är ju ingen brådska. :)

Förlåt att jag smiter in här men känns roligare att prata med några man 'känner'! :)

Hur ska ni göra med spjälsäng?

Jag har visserligen en vagga som bebis kan använda. Samtidigt så är spjälsängen som A har väldigt stor och kan göras om till vanlig säng. Är inne på att skaffa en sådan som man kan fälla ner ena sidan på och ha bredvid vår säng.
Då blir det inte så trångt heller iaf A skulle hamna mellan oss med ;) Plus att bebis ligger lite mera skyddat från en klättrande storebror!

vilken gravidkudde har du köpt? Kollade på den från Ng madrasser tror jag det var som babyproffsen säljer. just nu använder jag min ena amningskudde från ullared när jag sover, men det är lite kort!
Du är välkommen här med, det skiljer ju inte så mkt mellan barnen. Sen är det kul att prata lite med er som har ungefär lika långt (kort ;)) mellan barnen!

Det enda jag skaffat är en body, 2 par strumpor o 2 tunna mössor..
Hade egentligen inte tänkt köpa något alls förrän efter sista UL, men fick total panik förra veckan att han KAN faktiskt komma när som nu.. Snacka me en kompis vars kusin fick i v 28, o hon själv fick i v 34..:grin:
Så va tvungen att ila till affären så stackarn slipper ligga näck om han skulle komma tidigt;)

Vårat dilemma just nu är att vi får inte plats med skötbord någonstans.. Blir att det får stå utanför duschen kom vi fram till..
Så får hoppas min mage försvinner fort, annars kommer ja inte in i duschen sen:D Blir lite tajt..:angel:

Äh, du är ju vad vid att hoppa in i tråden före den du egentligen ska tillhöra. ;) Men du är så välkommen, så! :idea:

Alltså, hur använder man gravidkuddar? :o Jag har sett att det finns, men fattar inte riktigt vitsen med dom. Jag hade å andra sidan inga problem att ligga skönt i sängen. Vet att vissa kan ha det.

Ja du, hur ska vi göra med spjälsäng... ? Vi har pratat om det flera gånger och det lutar nog åt att vi låter lillbebisen sova i vår säng tills Vilgot är redo att få en riktig säng. Tror inte att det funkar på en gång, men efter några månader kanske. Har ingen lust att köpa en till spjälsäng. :crazy:

Man behöver ju inte ha skötrummet i badrummet. Vi hade det stod inne i V:s rum och så hade vi en liten butt med vatten som vi bytte några gånger om dagen. Inte optimalt, men det funkade. :) (Fast den här gången ska vi knöla in det i badrummet fast det blir trångt ;))

oh! En gravidkudde/amningskudde står högt upp min min lista!!
Vi har inte heller någon plats för skötbord i vår lilla etta :) men *hoppas* att vi hinner flytta innan bebis kommer!!!
Än så länge har vi inte införskaffat några "stor" grejer än....vi har precis köpt hus, får tillträde till det 1 sept sen ska de renoveras i 2 månader....blir nog inflytt precis när bebis kommer (13 nov :o ) oj...flumma ut lite nu som vanligt...
De ja ville komma till var att alla pengar liksom springer iväg till bygge mm.
men lite saker har vi hunnit skaffa :)
tre bodies, en mössa, två dreglisar, en overall, vagga och spjälspäng! Vagnen är utsedd men inte beställd *panik* men de löser sig :crazy:
Har ni något tips på någon bra bärsele / sjal?

Senast ändrad:

Nä så känner jag med, men A kan som sagt ha sin säng länge till och att ha bebis och ev A om han vaknar på natten känns trångt. Därför så ska jag kika på en sådan som går att ha bredvid sängen :)

På dagen sov A i en korg som sambon köpte på loppis och min mamma klädde om. Väldigt praktiskt då det gick att köra runt den var man än befann sig :laugh:

Jag lägger kudden mellan benen, stöttar magen och sen lägger jag armen runt den och har den även som vanlig kudde :)

Det är den grå från Ng jag har. Men köpte den av en i stan för 150kr via barn loppis på fb. Ser ut som ny! Men jag kommer nog inte använda den medans jag är gravid. Behövde inte det förra gången iaf. Köpte en sån eftersom jag inte gillar bananmodellerna. Just nu ligger den på golvet vid m's myshörna eller agerar huvudstöd i soffan!

Eftersom Milton inte sover nå bra i sin lilla utdragssäng så fick han hoppa tillbaka till spjälsängen. Vi ska få låna/ta över en sån där spjälsäng som sitter ihop med våran säng av sambons bror. Han har byggt den själv. Vi måste höja den lite bara på något vis men det ska väll gå. Tänkte att jag skulle få slippa resa mig varannan timme för att hämta bebis den här gången om den inte heller vill sova imellan oss. Sen lagomt tills mini börjar resa sig och krypa iväg så borde väll M kunna sova i en vanlig barnsäng med sidoskdd kan jag tycka. Hoppas på det iaf så att mini får spjälsängen då.

Oregano: hehe ja jag tänkte det :p det som händer är väll att jag blir riktigt avis när era börjar ploppa ut. ;)

Jag lägger kudden mellan benen, stöttar magen och sen lägger jag armen runt den och har den även som vanlig kudde :)

Aha! :idea: Är det vanligt att man behöver kuddar lite överallt? Varför är det obekvämt att sova som vanligt? Jag försöker bara förstå :idea:, för jag hade inget behov av det och fattar kanske lite trögt. :p

jag sover alltid på mage i vanliga fall och det börjar bli lite obekvämt nu ;). Sen hjälper det mot foglossningsmärtan och min ryggvärk.

Nu är jag ÄNTLIGEN färdigflyttad och bor för närvarande i ett kaos :crazy:
men vad gör det när man får bo på landet med hästen utanför fönstret :love:

Jag har inte köpt eller beställt någonting :o
Vi har kikat lite på vagn och säng men vill bli lite klara med det nya huset innan vi fyller upp det med bäbis-saker.
Det är ju tyvärr lite mindre än det gamla huset så det blir att pussla för att få plats med allt.

För övrigt mår jag prima.
Var hos BM den 7:e och allt var bra. Järnvärdet hade gått ner från 142 till 124 så jag blev rekomenderad att snart börja med järntabletter varannan dag i förebyggande syfte. Bäbis hjärtljud låg på 156 slag och den var helt vild där inne i magen :D Sen har den varit mer stilla under flytten, å tur är väl det!
Hu, jag fick väga mig också..... 11 kg upp.

Jag är nu i vecka 26 och ska göra glukosbelastning nästa vecka plus nytt HB-prov.

Är det vanligt att vägas vid bm-besöken? Här vägs man bara vid inskrivning och vid ett av de sista besöken om bm inte ser att något verkar vara galet. Vid återbesöket får man också väga sig.

Jag fick inte väga mig på inskrivningen. Misstänker att hon glömmde det som hon nästan glömde varje gång det skulle göras förra gången. Tur jag har lite koll själv. Än är det bara + 2,5kg men det börjar väll snart öka.

Hos "min" BM är det också vid in och utskrivning man väger sig för att undvika vikthetsen..

Vi har i princip allt klart, de stora grejjerna som vagn, spjälsäng, babyskydd och skötbord. En del av dessa ärvt eller så har vi fått i present :) Har ärvt och fått otroligt mkt kläder och prylar (babygym, leksaker, bärsjal mm) också. Släkt och vänner är väldigt engagerade i kommande lilla pyre :D
Det jag funderar på att införskaffa är just amningskudde och sen fattas skötväska och kanske en babysitter?

Jag vet faktiskt inte :o
Hon kanske tyckte jag såg stor ut, ha ha!
men sen sa hon inget om vikten, bara att jag var lång och fick väga mycket (snäll formulering :D)

Vilken himla tur du har då, som bara ökat 2,5 kg! :laugh: Jag ligger på +7 kg och jag går in i v 24 imorgon. Allt sitter typ på magen, baken och låren... :crazy:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 017
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar