Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

du som är smal ska ju gå upp mera i vikt. Reserven som du fått som sitter på rumpan och lår, fanns ju redan på mig;)

Nu ska jag sätta mig i bilen och köra till Halmstad. Väninnan som lovat att följa med ringde igår och sa att de fått besök från Norge så hon kunde inte. Som tur var så hade mamma fått ändrat schema så hon kunde ta barnen. Men nu får jag åka in själv, något som jag inte ser fram emot. Sambon jobbar och kunde inte ta ledigt.
Har varit på hästpremiering nu fm, den är varje år i vår lilla by. En tradition som är säkert 100 år. Mest ardenner som visas men även lite annat, men det var för varmt för mig så jag smet hem en vända utan barn och bytte kläder.

Nä verkligen inte. Vi har bara en veterinär och ett fiskrökeri och en skola. Tyvärr inget hästvaruhus :D

Oj, då tänkte jag på fel by :o
Vid närmare eftertanke så var det nog häst-auktion i den byn jag tänkte på och inte premiering... å det kanske inte ens var idag utan förra veckan!

Ha ha, ja man är allt lite förvirrad å inte blir det bättre med en massa gravidhormoner i kroppen.

Precis och det är lika här. Reserver finns det gott om redan så behöver inte så mkt mer!

Men oj..... jag har också gott om "reserver", å ändå har jag gått upp så mycket.

Hur ska detta sluta :eek:

I dag fick jag svar från Fk och jag får hel havandeskaps penning hela perioden:D förstod att jag skulle få det då alla i samma yrke fått även jag förra grav men skönt att det är klart!
Varmt i dag lite jobbigt..magen börjar gå så högt(till bröstbenet) så det går inte i så mkt luft i lungorna.
Lilltjejen bökar omkring rejält i magen så fort man är stilla.
Har gått upp 6kg och är nu i v 26, på tors v 27:D

Jisses va ni går upp lite! jag har nu i v 31 gått upp 12 kg..:crazy:

Fast det kvittar. Diskutera d me sambon igår.. Snart ikapp honom nu:angel: Men känns inte ett dugg att ja gått upp i vikt.
Känner mig precis som vanligt, förutom magen då då;)

Hör nog mycke till att ja rör mig jämt. Sitter hiskligt sällan stilla, träningsnarkoman o rastlös som man e:D antingen e ja ute o donar hos hästarna eller i trädgården, eller cyklar.
Cyklar iaf 1 mil om dan nu, cykling är eg d enda fogarna tillåter, o e himla glad så länge ja kan göra d:)

Fast de tycker jag inte låter så mycket!

Cykla, jag har hört att de ska va okey att göra när man har foglossning. Får bli att införskaffa en ny cykel ( har fått 2 stulna imon 3 månader :crazy: ). Håller på att bli galen här borta av att inte kunna göra något alls!!

Jag fick en ny cykel av svärmor när hon var här :laugh:
Hon ville ha en cykel när hon är i sverige och när hon åkte hem så fick jag den!
Har tyvärr lite vårt att cykla då det gör ont i åderbråcken när jag sitter :o

Har ni hört diskussionerna om mässlingen som har gjort många sjuka i europa?
Jag vet inte ens om jag är vaccinerad eller har haft den.
Vet att jag inte vaccinerades som barn då mamma vägrade. Enligt henne hade vi haft alla tre sjukdomarna så då var det onödigt att vaccinera. (mässling-påssjuka-röda hund)
När jag var gravid med H så upptäckte de att jag inte hade antikroppar mot röda hund och vaccinerades mot detta efter förlossningen. Men fick jag bara mot röda hund eller alla tre :confused: Ska ringa och se om det går att få reda på det idag.
Träffar ju mycket turister via jobbet och har inte lust att smittas :eek:

Besöket på förlossningen igår gick väl ok, det är lättare att gå in där nu än första gången. Men när vi gick in i samma förlossningsrum som A föddes i så bröt jag ihop lite, och när hon läste sin sammanfattning från förra besöket.
Ska kontakta henne när jag varit på nästa UL för att se om moderkakan har flyttat sig eller inte.

kl.
Fick idag ett efterlängtat brev av f.kassan! Heltid gravidpenning f.om. 30Aug. :)
Det kändes himla bra och va skönt att de inte bråkade emot någonting! Exakt en månad sedan jag skickade in det så där höll de sin tid precis ;)

Har börjat bli lite smått deprimerad.. Hoppas att det släpper snart, som det är nu kan jag sitta o gråta hela dagarna utan att veta varför :cry:
Sambon har precis startat eget= kommer inte hem fören mellan 21-24 på kvällarna :( Tankarna om vad som komma skall med nyfödd bebis, "kan själv-ig", envis 4-årig son och gård med div. djur som ska skötas + en vinter på antågande känns tufft...
Inte världens bästa planering precis :crazy: Men den blev lite nu eller aldrig för sambon att uppfylla sin dröm och jag lovade att ställa upp för honom, men det är med en klump i halsen...
Trivs dessutom inte i vårt hus och har massa renovering kvar som inte kommer hinnas med på många år nu när han kommer få jobba så mycket... Är sambon som köpt huset (vi flyttade ihop när han fick tillträde) och han som vill bo kvar i det, jag har aldrig trivts och alltid sagt att jag inte kan tänka mig att bo här resten av livet och just nu känns det som helt rätt tillfälle att flytta! Han som vill bo här är aldrig hemma och jag som inte vill vara här får gå hemma i över ett år nu :crazy: Finns en gård till salu bara några km härifrån som hade passat oss kanon...
Aja skönt att få gnälla av sig någonstans :angel:

Har förresten gått upp ca 5kg... Har en rejäl mage men det verkar inte väga så mycket! Med sonen gick jag upp 12 kg totalt, hamnar nog runt där nu med skulle jag tro...

Är det någon som har/har provat en Teutonia mistral? en sån med små hjul fram... Kikat lite på en sån och nu hörde en kompis av sig att hon har en hon ska sälja... 3år gammal, använd till ett barn.. Den är röd, är väl färgen jag tvekar lite på... Kan man ha en jätte röd vagn om det blir en kille? Kan kan man klart men ni fattar ;)

Vad skönt att f.kassan inte krånglade. Mig tänkte de rehabilitera efter 90 dagar. Jag undrade lite stilla hur de tänkte göra då? Ta ut bebisen? De visste de inte riktigt :crazy: hmm!

Usch! Upp med hakan! Tror att man har lättare till dippar nu när man är gravid för jag känner igen mig i det där med att gråta utan att riktigt veta varför!!
Hoppas ni hittar en lösning med hus och allt som känns rätt för er båda!!

Idag vägde jag mig. Hade gått ner i vikt. Tappat två kilo, så nu är jag tillbaka på inskrivningsvikten igen :crazy: är nog tyvärr musklerna som försvinner då jag inte kan röra på mig så mycket :cry:

tänkte även fråga er andra hur mycket sammandragningar ni har och hur de känns? De här är min första grav så de är lite nytt. Har svårt att beskriva hur de känns, men de gör liksom ont i magen och spänner.
ska ringa BM imon och höra samt kolla min rygg, för nu går de knappt längre, kan inte sova:cry:

Hehe! Klart man kan ha rött! De är skit snyggt. Jag har inte kikat på den vagnen men de är ju toppen att kunna få tag på en som man vet vem som har haft den och att den är i bra skick!!
Ursäkta om jag är förvirrad... vet du att de blir en kille? Jag vill också veta, men de får man tydligen här, synd att ja inte tillhör gbg (bor 2mil ifrån :grin: )

Hmm ja det kan man undra hur de tänker då! Så dumt!

Ja det där med att tappa muskler känner man ju igen :/ Är jobbigt att inte känna att ens kropp fungerar som den ska :(

Jag har lite sammandragningar, beroende på hur aktiv jag är så är det typ 1-5ggr/dan ca... magen blir liksom hård och det känns lite obehagligt... lite svårt att förklara... Men det gör inte ont iallafall...
Jag har också haft himla ont i ryggen när jag ligger i sängen :( Men har faktiskt börjat släppa lite.. Tror jag hade en inflammation i en muskel under skulderbladet, har aldrig haft så ont i ryggen innan! Men det har lugnat sig när jag haft semester ett par dagar nu... Och resten av ryggontet som kommer av att man inte kan ligga som vanligt har jag försökt få bort av att lägga en tjock kudde mellan benen och knöla ihop ett täcke både under magen och under ryggen/svanken... Funderar på att skaffa en sån där gravid kudde... Känns bra att ha något under magen, tror den drar ner/tynger ner ryggen när man ligger på sidan så man får ont..
Hoppas du kan få hjälp med din!

Ne vi frågade om de kunde se könet , har tydligen börjat säga det här, men hon vågade inte säga nåt för den ville inte visa den delen riktigt ;) Men liiite lutade det åt en kille fast hon uttryckte sig som att det likaväl kunde vara en tjej :) Är lite inne på att göra ett 3-d ul men samtidigt rädd att de ska hitta nåt fel, nog lättare att ta det när man har bebis hos sig än att behöva gå o tänka på det i flera veckor till...

Jag har inte så jättemycket sammandragningar och jag minns faktiskt inte när de började öka i intensitet och antal förra gången. Tänk vad fort man glömmer! ;) De kommer några gånger om dagen, men känns inte särskilt mycket. Det drar liksom ihop sig så magen blir hård och knölig, gör absolut inte det minsta ont, men kan kännas obehagligt. Ju längre graviditeten gick förra gången destå fler och starkare sammandragningar.

mm har också tänkt skaffa en gravidkudde, men de blir ju aldrig av :crazy:
Jag tycker att de ibland kan vara lite jobbigt allt de här (:grin:) ja menar, eftersom de är min första graviditet så vet jag liksom inte hur mycket ont som faktiskt är okey och inte. Men de ger väl med sig, är i alla fall mkt lugnare nu än jag var i början :)

Jag tycker min andra grav. är värre, både mentalt o fysiskt... Första hade jag inga krämpor alls..
Har svårt att se mig själv gå upp i vikt och bli otymplig... Vill kunna rida o hålla på som man alltid kunnat! Självförtroendet hamnar i botten o blir väldigt svartsjuk av mig, va likadant förra gången! Inte många som förstår det utan folk vill att man ska lägga upp magbilder på fb bl.a och vill klämma o känna! Får mycket beröm över hur söt jag är som gravid m,m men det känns ändå jobbigt...

mm jag förstår hur du känner. Ibland känner jag likadant. Jag längtar tills jag kan gå långpromenader med hunden och börja rida unghästarna igen!! De är så tomt utan det.
Men annars så älskar jag faktiskt att vara gravid (trots krämpor) men jag fixar inte folks kommentarer hela tiden. De är som att de helt plötsligt är ok att säga vad som helst och ALLA får ta på min mage......de gillar jag inte alls!!
Men njut av komplimangerna, de är faktiskt inte alla som är söta under sin graviditet :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 017
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar