Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Jag fick hem min Formfix amningskudde idag. Den var precis så stor och tjock som jag hoppats på och den skulle säkert funka som gravidkudde också. Jag ville ha en kudde med kulor i, så man kan puffa till och forma den som man vill istället för att ha något mjukt material.

Tyckte det var jättesvårt att få bebisen i rätt höjd förra gången. Hade två vanliga kuddar i storlek XL under, men inte ens då kom han upp tillräckligt eftersom vanliga kuddar är tunnare på kanterna.

mm men de är som du skrev, de är mest obehagligt.. men då kanske de är de då :laugh: haha de är inte lätt att veta hur allt ska kännas och vad de är som händer ;)

Ja man får passa på att njuta, är inte många som säger att man är söt i vanliga fall haha :)
Önskar jag hade kunnat njuta mer av graviditeten, de vi känner som är gravida nu älskar verkligen vartenda minut av det och det ser så mysigt ut! Men men man kan inte få allt ;)

Jag är sjukskriven pga att jag hade mycket sammandragningar som gjorde ont emellanåt och ryggvärk vilket inte gick ihop med mitt tunga jobb. Det är stor skillnad på mängden sammandragningar nu när jag latar mig hela dagarna ;) och de gör inte längre ont :)
Fick klartecken från FK om full grav-penning på bara 2 veckor! :eek: Kors i taket! Måste vara rekord ;) Säkert en sommarvikarie som ville behålla jobbet :D Här hemma går de ju under benämningen "förseningskassan"...

Jag har skaffat röd vagn ;) Har mycket grejjer i grönt också då det är min favoritfärg och det "väger väl upp" om det är en kille. Ferrarirött ju ;) Är skillnad på rött och rosa tycker jag. Fast jag är ju allergisk mot babyblått och ljusrosa i allmänhet till bebisar.. Gillar färgglatt och stora mönster som tex hos Maxomorra, Småfolk, PO.P osv.

Ungefär 2 månader kvar nu :bump:

Äh klart man kan få allt ;) bara fråga om inställning ;) ( eller hur)
Men du kommer i alla fall snart ha en härlig unge hos dig :laugh:

Åh jag vill också ha en formfix! Tvekar dock lite över kostnaden.. Men det kanske är värt varenda krona? :)

Jag tycker min andra grav. är värre, både mentalt o fysiskt... Första hade jag inga krämpor alls..
Har svårt att se mig själv gå upp i vikt och bli otymplig... Vill kunna rida o hålla på som man alltid kunnat! Självförtroendet hamnar i botten o blir väldigt svartsjuk av mig, va likadant förra gången! Inte många som förstår det utan folk vill att man ska lägga upp magbilder på fb bl.a och vill klämma o känna! Får mycket beröm över hur söt jag är som gravid m,m men det känns ändå jobbigt...
+1 på allt det förutom svartsjuka. När jag plussade kom alla känslor från förra graviditeten tillbaka och jag fick nästan ångest av det. Jag verkligen hatade att vara ett gravidobjekt istället för mitt vanliga jag. Alla skulle prata om det precis hela tiden. Själv ville jag inte prata alls om det förutom med vissa utvalda, så jag mådde verkligen dåligt på slutet. Jag sa aldrig ifrån heller... :crazy:

Nu har jag varit väldigt tydlig till alla med att jag inte vill prata om det eller ha några kommentarer ang det. Maken fick lov att säga det till sin mamma samtidigt som han berättade att vi ska få ett till barn. Förra gången klappade hon mig på magen och sa att jag "blivit rund och fin i ansiktet". :eek: Jag grät hela dagen och det var verkligen som ett stort jävla hån för mig. Största förolämpningen jag fått! Nu har jag dolt magen så mycket jag kunnat på jobbet, så tjatet har inte börjat än, men jag kommer att göra klart för alla som säger något att jag inte vill prata om det.

Jag hade inte heller några krämpor sist och har inte några nu heller om man bortser från väldigt lindrig foglossning. Men jag lider varje dag av att gå upp i vikt, vara otymplig och inte orka med allt jag är van vid. Och det värsta av allt är att jag vet att det bara blir värre och värre. En positiv sak är väl att jag den här gången inte behöver oroa mig för att inte gå ner i vikt igen.

Det återstår att se, men jag var också tveksam pga kostnaden när jag inte ens sett den på riktigt. Men den är så tjock och stor som syns på bilderna. :idea:

Vart fick du tag på den och vad kostade den? Hur mycket underlättar de amningen med amningskudde?
774 kr tror jag det blev hos gobaby. Beställde igår och fick den idag! :laugh: Jag har ju inte haft nån amningskudde förut, så jag kan inte svara på din fråga. Men som jag skrev så var det svårt att få till en bra ställning utan att få ont i hela kroppen. Hade två kuddar under bebis och en bakom ryggen och det blev liksom för mjukt så jag inte fick något stöd. Vad jag kan bedöma nu så borde den kunna lösa problemet.

okey! Den va inte billig! Men den är säkert värd varenda krona :)
Då vet jag vad jag ska önska mig av killen då ;)

Här är en till som mår sämre än de förra graviditeterna. Foglossningen har börjat blli riktigt jävlig, har försämrats drastiskt bara de senaste dagarna. Detta trots att jag inte jobbat på en vecka, ska bli spännande att se hur det fungerar att jobba igen på måndag :crazy:
Har mycket sammandragningar, typ var 15:e meter när jag går i halvlusigt tempo..
Imorgon ska jag ringa bm och höra om jag kan höja järntabletterna ännu mera. Det dumma är att de bara har telefontid mellan ett och två. Missade tiden idag med 5 minuter :mad:

Usch vad jobbigt det låter... Det är skit att det enda valet man har är att härda ut...

Undviker att åka iväg ensam med A till ställen där jag måste jaga efter honom. Då är det bra att han har en storebror som hjälper mamma när hon inte hänger med ;)
Ifrånsprungen av en ett-åring, gör inte susen för självförtroendet precis. Och jag har ju "bara" en sisidär 13 veckor kvar :crazy:

Usch ja, jag har funderat på hur det ska bli när jag blir ännu mer orörlig. Än så länge har jag inga problem med att hinna ifatt V, men det är bra jobbigt om jag råkar sitta på golvet just då han ska jagas...

ang spjälsäng så letade jag efter en sådan som går att ha bredvid sängen. Hittade på tyska ebay en babybay som såg praktisk ut. De hade även återförsäljare i sverige såg jad sedan. Skriver från telefonen om det ser konstigt ut!

Såna finns ute på blocket då och då också, bara att hålla utkik :)

Jo jag hittade några på blocket, men de var dyrare begagnade än vad de nya var i tyskland! Ska hålla ögonen öpppna, annars får det bli en beställningslista till svärmor ;)

God Kväll alla Höstföräldrar!

Jag tänkte att det kanske går bra att jag hänger på i denna tråden, nu när jag börjar må lite bättre och faktiskt kan koncentrera mig på annat än att försöka behålla maten :D

Jag vet inte om ni har sett mina trådar jag hade i början av min graviditet, det var iallafall en hel del gnäll från mig då jag mådde så himla dåligt och fick HG och blev inlagd....

Men det hade varit roligt att 'lära känna er' och dela erfarenheter och följas åt :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar