Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Håller med om att det känns som att ungen får för sig att den ska ut nån annan väg ibland :o Fast här är det alltid i högersidan den försöker pressa sig ut :D

Jag hoppas de kommer på bättre tankar tills det är dags ;)

Vad trycker man om man helt enkelt inte vill svara någon speciell? Utan bara skriva? (lite oteknisk kanske:angel:)

Min lille håller sig väldigt lugn måste ja säga. Han kickar o märks av oftare nu, men e rätt sällan han tar i ordentligt o kickar, typ varannan kväll lever han loppan, men annars är det mest små försynta kickar.
En lugn liten bebis tror ja.. Precis som mor hans(hennes) var:)

Var hos barmorskan idag ialla fall.. Lille "Elvis" har lagt sig till rätta nu med huvudet ner!
Usch! Börjar bli lite nervöst nu:D

Bor mitt i skåne ungefär, o har hört lite av varje om kk i lund.. Men barnmorskan rekomenderade oss idag att välja kristianstad istället. Lund har tydligen överfullt allt som oftast, o då blir man ju ändå skickad vidare.. Så.. Jo.. blir att åka till kristianstad direkt. Känns skönt att ha det bestämt:)

Man hugger sista knappen och skriver *kl* (knapplån). :D

Tror inte att nån här bryr sig, men i andra trådar om nån råkar låna en knapp utan att skriva det kan det komma väldigt syrliga kommentarer. Jag tycker det är skitlarvigt, för oftast är det så uppenbart att inlägget inte är riktat just till den personen.

Kl ;) (ja i vissa trådar blir man verkligen halshuggen om man skulle missa det!)

Beställde en graviditets från ng igår. Läst både positivt o negativt om den men tyckte att för 300kr så kan den vara värd att testa! Synd att den inte hinner komma innan vi ska iväg på en veckas semester imorgon :(
Börjat få så fruktansvärt ont under skulderbladet igen :/ typiskt att det alltid kommer lagom till helgerna så man inte kan ringa vårdcentalen...

Sitter nu med lite panik då hundvakten hoppade av igår! Och vi åker på förmiddagen imorgon så nu blir det brått! Ringt alla vi känner o ingen kan ta henne :( försöka få tag på ett pensionat som sista lösningen...

*kl*

Jag var till BM den 15e och fick höra lill*ns hjärta slå :love:
Hjärtslaget låg på 138 slag/min.
Mitt SF-mått va 25 cm.

Har ett annat nick som jag skrivit med i den här tråden innan.
Men har gjort en ny pga att jag fått skit av folk :crazy:
Står om de i tråden "Faderskap och gemensam vårdnad"

Usch vad mycket skit du får ta... Tycker riktigt synd om dig. Hur går det med din sambo, vad säger han?

Det går bra med honom. han stöttar mig iaf och säger att jag ska skita i va dom säger.. Visst jag försöker ju göra de men det är som jag skrev i andra tråden inte så lät med tanke på hur man kan må till och från ändå

Så skönt att du har stöd av honom. Det är ju det allra viktigaste, det är ju drar barn och inte deras. De kommer säkert att ändra sig sen när bebisen väl har kommit.

Jo man får ju hoppas på de.
Enda på hans sida som sagt att dom kommer ställa upp sen när bebisen väl kommer är hans ena stora syster.

Men har ju redan börjat fundera på vilka som ska få komma på dopet :angel:

*kl* (gjorde jag rätt nu? :) )

Någon mer än jag som måste gå på toaleten typ HELA tiden?
Jag springer för jämnan, undrar när den lill* ska 'flytta upp en våning' så min blåsa får lite paus i tömmandet :D

Jag gör som du :D *kl*

Igår var jag hos BM för glukosbelastning.
Plus att hon gjorde allt det där andra också.
Denna gången hade något lågt blodtryck (jag skyllde på att jag inte vaknat än) HB hade gått ner till 114 och hjärtljuden låg på 140.
Vågen visade 15 kg upp! Nu vill jag nog inte gå upp mer :p
Sen skrev jag upp mig på föräldrargrupp, men oj va sent i tiden det var.
Sista gången var den 18 oktober och jag är ju beräknad till den 23:e...
Kommer bäbis tidigt så kanske jag inte ens hinner vara med sista gången :o

Ta med dig bebis på sista träffen! :idea: Om du inte ligger och föder förstås. ;) Kan ju vara jättekul för de andra att höra om hur förlossningen gick osv. Har för mig att vår föräldrakurs också gick ganska sent, var nog bara några veckor kvar innan första bf. Fast på ett sätt tror jag att det är bra att den ligger sent. Det är svårt ändå att greppa att man ska få en bebis men det blir lite mer verkligt ju längre grav går. Sen tyckte iaf jag att det var lite svårt att ta till sig. Jag såg fram till förlossningen, det var den stora grejen och ett avslut så att säga. Men det var ju då det började, när bebisen var ute. Jag hade inte riktigt tänkt på det. Eller jo, men det är svårt att förklara. ;)

Jag var med på glukosbelastning igår och det var helt normala värden. Denna gången gick det mkt lättare att dricka sockerlösningen än vad det gjorde förra vändan.

Min bm var på semster så jag fick träffa en annan.
Mina värden
vikt +0,5 (tot 2 kg)
hb 127, hade stigit igen :)
Blodtryck 90/? vet inte. USk tog blodtrycket, såg frågande ut och började kolla i datorn, sen frågande hon om jag brukar ha lågt :D
Hjärtljuden låg på 147
Sf, sa hon aldrig.

Fick en tid till UL den 22 augusti för koll av moderkakan, och bm-besök.

Har nu jobbat halvtid två dagar och foglossningen är redan värre än vad den var i förra veckan :(

*kl*
Jag gjorde glukosbelastingen i morse och det gick bra *tackolov*.
På BM besöket igår visade vågen + 10 kg sedan inskrivningen (då hade jag iofs redan gått upp en del).
Hb 118, blodtryck 105/60, hjärtljud 145, blodsockret 9,3 (därav glukostestet idag) och SF måttet 32 (!!!) vilket leder till att jag kanske får göra tillväxtUL då 32 ligger lite över normalkurvan (är i vecka 30 (29+3))...

VILL INTE ha en gigantbäbis!!! :/

Hoppas det är mycket fostervatten bara eller att den ligger högt! Ghaa, alltid ska man oroa sig för något...eller?

Nu börjar det bli tätare mellan bm-besöken, det märks här i tråden :)

Jag va där idag, trodde bebis skulle vara lugn och stilla då den hållit igång nåt helt otroligt hela natten och hållit sin stackars mamma vaken.. Tji fick jag!

Bebis ville INTE bli lyssnad på, jättebråkig och sparkade på "mikrofonen". INTE TRÖTT. Hjärtljuden pendlade mellan 136-143 när BM kom åt så vi sa 140 :)

Hade kommit ifatt lite med magen igen så den va nästan uppe på medel :) SF 29 cm. Är i vecka 32. Inga prover tagna då jag hade bra värden förrförra gången jag va dit, nästa provtagning blir i vecka 35.

Även vi har varit på glukosbelastning och bm besök idag. (28+0)

vikt +17 kg totalt
hb 136
Blodtryck 143/86
Hjärtljuden låg på 154 resp. 147
Sf 33 (förra gången var de 34, men bebisarna har lagt sig ovanpå varandra istället för bredvid varandra)
Glukos 7,3

Var även på TUL igår (27+6) och våra bebisar växer perfekt! T1 ligger på 1311gr (+6,3%) och T2 ligger på 1273gr (+3,3%). :)

Värst vad många som gjort glukosbelastning. Görs det rutinmässigt i era landsting? Det görs inte här, jag gjorde iaf inget förra gången.

Jag ska på "första" bm-besöket imorgon. Ska bli lite intressant att se vad hjärtljuden ligger på den här gången nu när jag vet att det blir en till kille. V låg på 125 slag/min hela graviditeten.

Har inte heller gjort men vi bor ju på samma ställe :D
Ja spännande att se om det ligger något i det för er del :)

Mitt blodtryck låg förresten på 120/70, tror det har gjort det varenda gång..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 013
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar