Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Jag kommer inte ihåg vad A hade för hjärtljud :o Ska kanske be om att få en kopia på hans mvc journal, kan ju vara kul att jämföra. Annars står det säkert i vårmammortråden del 3 :D

Jag kom på att jag har inte köpt en enda sak till bebis ännu. Hinner inte med, veckorna bara flyger förbi. De sakerna som fattas är bebyskydd och spjälsäng. Har nästan bestämt mig för att köpa en babybay. Och syskonvagn behövs ju med...får ta oss iväg så vi kan provköra och titta närmare på olika vagnar.

Kläder har jag inte köpt något nytt ännu, håller däremot på att sticka på en overall. (började i februari typ, och den har legat i "vila" ett tag) Jag kan bara sticka på kvällarna när A sover för han tycker det är skitkul med snören och pinnar.

Åh, en babybay skulle jag också vilja ha men de är så omotiverat dyra... :( Dessutom tror jag att de inte passar vår säng som är en typ Ikea Malm fast Mios modell, dvs breda "trösklar" bredvid madrassen. Kommer nog att få ha bebisen bredvid mig i sängen bara, men det kommer ju att bli trångt om V också kommer på natten.

Det är just eftersom A alltid kommer upp till oss någon gång på natten/småtimmarna som gör att jag vill ha en babybay. Då ligger Bebis skyddat mot storebror när han börjar klättra runt på oss. Plus att det inte blir så trångt förstås!
Har som sagt var kollat på tyska ebay, de verkar vara billigare där så det blir väl att lägga in en beställning hos svärmor. ( då blir det kanske ÄNNU billigare ;))

Åååh jag vet inte riktgit vad jag håller på med just nu! De enda jag gör är att strula o glömma saker :crazy:
Nu har vi köpt en barnvagn, en crecent classic. Kändes som att det var ett bra pris på den. Har liksom inte så mycket pengar just nu när vi precis köpt ett hus som vi blåser ut helt och hållet :o (kommer bli toppen dock ;) ) så de fick bli en billigare vagn istället för brio happy som vi tänkt från början.
Men nu läser jag massa negativa saker om vagnen och börjar ångra mig, typiskt mig just nu....suck!! Ingen som har en BRA erfarenhet av crecent vagnar? Behöver lite uppmuntran :(

Jag funderar nästan på om jag skulle be min pappa göra en säng liknande babybay. Han jobbar ju med sånt och då blir den ju specialanpassad för vår säng. Fast jag har inte bestämt mig än.

Jag var hos bm idag. Kommer som vanligt inte ihåg något blodtryck, men sf var 22 cm och hjärtljuden på 145! :eek: Visste jag inte att det var en kille hade jag nog börjat hoppas på en tjej, för V:s hjärtligs låg som sagt på 125 hela tiden.

Tror att vilken vagn du än väljer så kommer du alltid att kunna hitta både positiva och negativa saker skrivet om den. Jag vet inte ens hur den vagnen ser ut, så jag kan inte säga nåt bra, bara att det säkert blir bra i slutändan iallafall. Det är helt omöjligt att veta om vagnen är bra eller inte innan man börjat använda den på riktigt.

Ett tips bara :D

Det går alldeles utmärkt att snickra om en vanlig spjälsäng så att den passar istället för att köpa en dyr ytterligare säng som dessutom är i mindre strl = kortare användning. Till den breda remsa som blir av ramen kan du klippa ut lagom passande bit av en gammal skumgummimadrass och nypa fast.

Om han ska bygga en kan han få ett kort på den som Miltons morbror byggt. Den passar till ikea malm och Hopen tror jag det va. Brädan madrassen ligger på är längre ut än spjälorna så den kan ligga ovanpå kanten av sängen! :) fast om han är snickare så klara han det säkert bra endå genom att tänka själv! :)

+ Calacirya

Tack för tipsen :laugh: men papsen är superproffs (möbel-/modellsnickare) så det kommer att bli superbra om han gör på sitt sätt. :idea:

Jag tänkte mer på att du inte bestämt dig för att fråga honom och har du då en spjälsäng redan är det lätt fixat själv :)

Oki, du tänkte så. Spjälsäng har jag ju iofs, men jag tror att V är för liten för en vanlig säng. Han kommer att vara 19 månader när bebisen kommer och han är inte direkt tidig i sin motoriska utveckling (gick vid 13,5 mån). Annars hade vi nog använt den spjälsängen på vanligt sätt till lillbebisen. Men det är därför jag tvekar till att be honom göra en säng, det kanske bara rör sig om ett kort tag innan det funkar med vanlig säng till V. Jättesvårt att avgöra nu.

*kl*:)
Va me om en rätt fräck grej igår..
Stod ute i hagen o myste med hästen, då börja bebis röra sig rundor o putta ut rumpan o så.
Hästen sänkte huvudet o nosade jätte försiktigt på magen precis dör bebis höll på:love: Där stod han sen o blåste o nosade på magen medan bebisen höll på:love:
Hur tusan kunde han märka att det rörde sig i min mage?:eek:

Våra kompisar har en Cresent Classic och de har varit supernöjda! Och det lilla jag kört den så har den funkat finfint!

Ang. Glukosbelastning så är det rutin att göra det här i Kristianstad.

Säng har vi tänkt att köpa en Gulliver spjälsäng från ikea och ta bort ena långsidan så att man kan ha den mot sängen. Höjden är nog inga problem att justera lite själ tror jag. Har ju fördelen att ha en händig man och en snickare till svärfar. :) Sedan är tanken att vi fäster fast den mot sängen med ett par tvingar så är både säng oh spjälsäng opåverkade av det. Hade gärna haft dem i sängen men det blir för trångt med två små i en 160 säng skulle jag tro. Sedan gillar jag att ha lite egen plats i sängen med.

*kl*

Har fått besked från fk att jag är beviljad graviditetspenning från 27 oktober :)

Ansökte om 75 procoent, då det är så mkt jag jobbar och tar ut fp 25%. Men jag har blivit beviljad hel gp står det i pappret. Menar de full gp av mina 75 eller behöver jag inte ta ut fp dagar???
Får väl försöka få tag på dem på måndag och reda ut det.

Är fortfarande trött, trots att mina värden stigit. Magen växer och sparkar på alla håll och kanter. Mina ben och fötter värker så in i h-e på kvällarna. Vill ha kallt på fötterna och kyla ner dem då känns det bättre. Och detta kommer från en av de mest frusna människorna på jorden som i vanliga fall sover på värmedyna nästan året runt :D
Kommer ihåg att det var likandant när jag var gravid med A.

Nästa UL blir fredagen den 19, bm ringde och ändrade tiden. Ska bli skönt att få ett besked!

Kl.
Blev barnvagns shopping idag :) med oss hem följde en Emmaljunga nitro city -10! Jag som skulle ha en teutonia mistral fastnade för denna istället :) Plommon lila, eller som sambon säger -ollon lila! Ser inte använd ut överhuvudtaget så i riktigt fint skick.

Märks av att bebis börjar bli större nu, börjar bli sådär lite obehagligt när den kör ut en kroppsdelar så det syns ute på magen!
Varit iväg på en veckas semester på bla Gotland o trotts att det inte vatt nåt kanon väder har jag varit riktigt jäkla varm! Riktiga svallningar :/
Bebis börjar även komma så högt upp att det känns som att jag inte kan andas, får liksom inte tillräkligt med luft=panik!

Hoppas ni blir lika nöjda som vi är med våran Nitro. Jag verkligen älskar våran vagn!! :)

Ja jag hoppas att det ska bli bra :) en ren djungel det där! Känns lite konstigt att ha köpt en "stads vagn" när vi bor på landet men kommer ha en rejälare vagn här hemma som vi inte behöver vara så rädd om, ha i stallet o så :) och då ville jag ha en smidigare att kunna gå i affärer med. De svänger ju verkligen på en fem öring! Det enda jag är lite fundersam över är att det är en city korg i den och jag vet att med sonen så tyckte jag att det va himla smidigt att kunna lyfta ut mjukliften när man skulle in någonstans o han hade somnat... Går ju att byta ut den så får fundera lite på det :)

Men citykorgen har också handtag så att du lätt kan lyfta in den. Vi har en hårdlift i våran då vi bodde på 3e våningen utan hiss när M kom. Så behövde något stabilt men lätt att bära. Men nu bor vi i hus så skulle gärna velat ha en citykorg till den här bebisen så att vagnen blir lite högre. Men tror inte jag kan motivera det köpet för sambon iom att vi redan köpt syskonvagn.

Jo fast den blir nog lite tung/klumpig om bebis somnat när man ska in på bvc tex. Eller hos svärmor som bor på andra våningen av ett hus.. Läste om en som hade stoppat i en form av mjuklift i city korgen när man visste att man skulle behöva bära in bebis någonstans, kanske hade funkat? I början iallafall innan den blir för stor... Va ju ganska gott om plats i korgen!

*kl*

Vågar man köpa ett babyskydd som är begagnat?

Har blivit erbjuden att köpa en av en kompis för 500.
Den är använd till ett barn, sen har den bara stått så den är i fint skick och så.

Den är av märket Graco Akta.

Vågar man köpa tro eller är de bättre att köpa en helt ny?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 013
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar