Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite som Goldfinger fast Peter gjorde på sig själv av misstag."For the painter Peter Lanyon, killed in a gilding accident 1964"
How the f dör en person i en olycka med förgyllning‽ Sätter guld i halsen? Jag funderade jättelänge!
GLIDING accident. Vilket funkade mycket bättre med den efterföljande dikten också
Det finns en konstig indisk sed, ett sätt att göra pilgrimsvandring, eller ja pilgrimsålning, där de lägger sig raklånga på marken, går upp på alla fyra, sätter fötterna bredvid händerna, reser sig (typ en meter längre fram än de var när de började) och sedan fortsätter så ända tills de når pilgrimsmålet.Skrev ett meddelande nyss, något om att ”när jag skulle åla hem”.
*åka hem
Har aldrig provat att åla hem men det borde väl gå? Lite långsamt kanske men ändå.
Den där är riktigt farlig Stunden mellan man tekniskt sett slutat sova men inte hunnit inse att man faktiskt inte vaknat ordentligt än heller.Tänkte skriva ”Vaken!” på min facebookstatus men ändrade mig och ville läsa nyheter istället, så klickade i adressfältet och skrev ”vaken”.
Hmm … är nog inte helt vaken.
Jag läste först Leksandsbon Stina, istället för Leksaksbon Stina.Rubrik på svtnyheter:
”Leksaksbon Stina: Bra med flera partier”
*leksandsbon
Och jag läser hela tiden leksaksboden Stina, och tänker att det är någon ny barnserie eller bok, typ som Kalle bromsvagn ().Jag läste först Leksandsbon Stina, istället för Leksaksbon Stina.
Så min felläsning blev fel, men ändå rätt för att det stod fel från början.
Förstod inte alls förrän jag läste andra raden vad som var konstigt med det.
Åh. Leksaksboden Stina. Det låter ju som en jättemysig serie eller bok.Och jag läser hela tiden leksaksboden Stina, och tänker att det är någon ny barnserie eller bok, typ som Kalle bromsvagn ().
Leksaksbonden?Och jag läser hela tiden leksaksboden Stina, och tänker att det är någon ny barnserie eller bok, typ som Kalle bromsvagn ().
Ja leksaksbonden vore ju också nåtLeksaksbonden?