Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Jag håller med dig om fårulven, men för att det över huvudtaget ska bli duell så måste fårulven ha varit involverad annars hade elo lynchats igår-

Du skrev, det var härifrån jag fick borde, alltså inget hittepå. Det kursiva nedan, särskillt det oranga för tydlighetens skull (alltså inte OT färg här).
Ja för tredje rösten på Hedinn kommer ju rejält sent av @Harrysen och det känns ju väldigt iskallt av lyan och sitta och vänta på en andra röst på Hedinn för att kunna lägga sin dolda på Hedinn och därmed bara ha två till duell. Det rimligaste i en första dl tycker jag väl att man inte försöker sticka ut så mycket som lya. Det skulle ju innebära att Harrysen är ulv

Äh, känns som det blev lite stalemate nu så jag lägger min röst och ser om det blir mer action medan jag går och duschar:

LenaH röstar på hemlig

för att hon läser slarvigt och missade flera inlägg om hur många onda det kunde tänkas vara och det tror jag beror på att hemlig VET hur många onda det är och som ond flyter hon mer med än vad hon gör som god.

Jag kan absolut ändra min röst om något mer spännande framkommer medan jag är i duschen men en andraröst är alltid kul! :p

Jag tycker inte det, nu vet jag att det var längesedan vi spelade senast men det där att hon lynchades som god för att hon var förvirrad var ännu längresedan. :D
Att fuskläsa är ofta ulvigt och jag upplever @hemlig som betydligt vassare som god. Eller så har jag fel och hon är ringrostig som alla andra.

LenaH röstade på hemlig igår för att hon läste slarvigt och missade flera inlägg med onda och att det kan tyda på att hemlig vet hur många onda som finns. Argumneterar för att läsa slarvigt brukar ofta vara ulvigt. Det uttalandet är svårt för mig som ny att bedöma och jag har svårt att avgöra om LenaH tillhör onda eller goda sidan. Har även tittat på lite fler inlägg från LenaH men får inte ihop något vettigt utifrån att kunna avgöra om LenaH är ond eller god.

Ja för tredje rösten på Hedinn kommer ju rejält sent av @Harrysen och det känns ju väldigt iskallt av lyan och sitta och vänta på en andra röst på Hedinn för att kunna lägga sin dolda på Hedinn och därmed bara ha två till duell. Det rimligaste i en första dl tycker jag väl att man inte försöker sticka ut så mycket som lya. Det skulle ju innebära att Harrysen är ulv
Andra rösten menar du väl? Lyan kanske bara tar tillfället och ändrar på rösten, min erfarenhet är att fårulvsrösten ofta ändras in i det sista när man vet hur det kommer att gå. Sen är det en bonus om goda inte misstänker harrysen att vara ulv om hen inte är det utan bara en vanlig nybörjare som har dålig koll.

Och hur var det med borde? Alltså att du skrev det är klart men sen menade du på att jag hittade på och du inte menade det. Det är lätt att blanda ihop det så jag undrar hur du egentligen tänker.

Nu behöver jag lägga en röst innan jag blir för upptagen med att läsa andras inlägg för att komma ihåg att rösta!

Enligt tidigare teorier angående det här med att jag tror att vi hittar iaf någon ulv bland dem som hade två röster igår - och som la röster på dubbelrösterna så:

Elo röstar på Sasse

En som ställer frågor och funderingar är ju Madalitso. Och detta ifrågasätter Snurrfian och lägger sig röst där igår. Bland de sista att rösta dessutom. Och en udda röst. En ulv som inte vill sticka ut, eller rentav en fårulv som egentligen lägger en andraröst på Hedinn?

Börjar dock fundera om BSF är nåt på spåren när det gäller hennes röst på Sasse idag ändå.
Jag tycker också det är en ganska skum röst från Snurrfian på Mada och sent och spritt, vilket alltid är till fördel för lyan

Öh va, tredje rösten om du nu inte menar andra rösten) kan ingen annan än någon i lyan känna till.
Vad menar du med att de har väntat iskallt? Varför skulle de göra det? De har säkert säkrat med en röst redan och sen ändrade de till Hedinn.

Sammantaget tycker jag att Snurrfian känns skum, både med sin första spridda röst på Mada som verkligen bidrog igår och även idag, men också det jag citerar närmast ovan.

cirkus röstar på Snurrfian

Det börjar bli dag för röstning och egentligen har jag inte mycket mer koll idag än igår.

För mig börjar @Ceta för att hon misstänker @Harrysen för att denne följer ulven @cirkus men sen inte misstänker cirkus så värst, jag får inte ihop logiken och @Snurrfian för resonemangen kring dueller och oddsen där. För att tro att det är större chans att pricka goda i en masslottning måste man ha koll på att elo är ulv, annars skulle man väl hålla det ganska öppet. Men sen är det lite förvirrande med vad hon faktiskt menar. Jag behöver hålla koll där.

Sen har jag @bumpo som varit tämligen osynlig idag och virrade till det flera gånger med vad som egentligen stod i inläggen, men kanske för att hon är en av de som fått två och som jag teoriat om innan så tror jag att någon av de med 2 röster på förra DL var ond och lyan inte gärna ville få till en lottning mellan dem.

Lobelia röstar på Ceta enligt teorin ovan.

Vänta nu. Tredje rösten på hedinn? Hon hade ju bara två i leken som syntes ?!!

Jag tror inte q ljuger om att det inte var en jätteduell igår, någon borde ha protesterat vid det här laget. Däremot kan ju Elo ljuga om att det var en duell överhuvudtaget, bara LL och hedinn, samt lyan om Elo hade fejkrösten, känner till det, och ingen av dem kan eller lär vilja protestera.

Om Elo ljuger om duellen är hon med största sannolikhet i lyan och hade fejkrösten igår, som en alibiröst. Men då återkommer vi till problemet med varför just hedinn fick den dolda rösten istället för någon av dem som redan hade 2 röster. Enda anledningen jag kan tänka mig till det är ju att de andra med 2 röster antingen är i lyan eller att lyan misstänkte de som onda utanför lyan. Det skulle ge någon eller några av
Q
Bumpo
Sasse
Hemlig
Är i lyan och att de andra verkade ondare än hedinn? Eller att de tyckte hedinn verkade väldigt god, men tyckte inte hedinn skrev så mycket innan lynchen igår?

Jag tycker också det är en ganska skum röst från Snurrfian på Mada och sent och spritt, vilket alltid är till fördel för lyan

Öh va, tredje rösten om du nu inte menar andra rösten) kan ingen annan än någon i lyan känna till.
Vad menar du med att de har väntat iskallt? Varför skulle de göra det? De har säkert säkrat med en röst redan och sen ändrade de till Hedinn.

Sammantaget tycker jag att Snurrfian känns skum, både med sin första spridda röst på Mada som verkligen bidrog igår och även idag, men också det jag citerar närmast ovan.

cirkus röstar på Snurrfian
Alltså jag var så nära att rösta på @Snurrfian där, jag valde att fria hellre än att fälla här. Jag har röstat ut Snurrfian flera gånger tidigare när hon varit god, men vet e katten... Få se om jag ångrar mig.

Jag tror inte q ljuger om att det inte var en jätteduell igår, någon borde ha protesterat vid det här laget. Däremot kan ju Elo ljuga om att det var en duell överhuvudtaget, bara LL och hedinn, samt lyan om Elo hade fejkrösten, känner till det, och ingen av dem kan eller lär vilja protestera.

Om Elo ljuger om duellen är hon med största sannolikhet i lyan och hade fejkrösten igår, som en alibiröst. Men då återkommer vi till problemet med varför just hedinn fick den dolda rösten istället för någon av dem som redan hade 2 röster. Enda anledningen jag kan tänka mig till det är ju att de andra med 2 röster antingen är i lyan eller att lyan misstänkte de som onda utanför lyan. Det skulle ge någon eller några av
Q
Bumpo
Sasse
Hemlig
Är i lyan och att de andra verkade ondare än hedinn? Eller att de tyckte hedinn verkade väldigt god, men tyckte inte hedinn skrev så mycket innan lynchen igår?

Eller att hedinn inte verkade vara ond utanför och är en farlig god spelare för lyan ? Finns fler som är det men hon tillhör definitivt den kategorin.

Andra rösten menar du väl? Lyan kanske bara tar tillfället och ändrar på rösten, min erfarenhet är att fårulvsrösten ofta ändras in i det sista när man vet hur det kommer att gå. Sen är det en bonus om goda inte misstänker harrysen att vara ulv om hen inte är det utan bara en vanlig nybörjare som har dålig koll.

Och hur var det med borde? Alltså att du skrev det är klart men sen menade du på att jag hittade på och du inte menade det. Det är lätt att blanda ihop det så jag undrar hur du egentligen tänker.
Om det ska bli en duell mellan Elo och Hedinn så behöver det vara en tredje röst, annars blir det ju massduell eftersom det är många med två röster? Annars är vi ju tillbaka på att det är en massduell? Alltså vad är din teori egentligen? Om det sen är så att Harrysen är ulv och vet att det redan ligger en dold röst på Hedinn eller om man lägger den dolda rösten så sent så att det blir hedinn så känns det ju ännu märkligare att man väljer ut henne? Därför tror jag mer på en massduell, det känns helt enkelt för utstuderat av lyan att skapa en duell mellan två.

Eller att hedinn inte verkade vara ond utanför och är en farlig god spelare för lyan ? Finns fler som är det men hon tillhör definitivt den kategorin.
Anses hedinn mer farlig än dig? Eller har du anledning att tro att ulvarna inte ville råka lyncha dig av någon anledning?

Det känns lite för uppenbart att vara ulv och välja avada kedavra, speciellt som nybörjare på ulvspel, @Islandshästryttare samtidigt är det ett sjukt smart drag om hon är ulv. Sen går det att fundera på om det är en vinkning till slytherin, precis som man kan fundera över @Sasse s val av trollformel eller snarare diskussion innan hon väljer men det känns också lite för enkelt.
Sen gillar jag att @Madalitso ställer alla tusen frågor samtidigt som det förvirrar mig och får mig att fundera på om jag verkligen ska hålla på med det här med ulvlekar när jag inte ens fattar alla frågor som ställs. :rofl: Eller om hon kanske är ulv som försöker villa bort oss alla :idea:

Jag hade trott att jag hade en massa tid den här kvällen men har nyss vinkat av helt oplanerade gäster så nu försöker jag hinna läsa ikapp.
Spontant tror jag det är svårt för nybörjare att förstå hur man "vinkar" till lyan? Det finns ju de som är naturbegåvade på ulvlekar redan från start såklart, men de allra flesta är förvirrade små själar :p Jag tänker att jag nog inte skulle placera Isis på den hyllan i alla fall, eller hon kan ha den rollen såklart, men jag tror inte hon försökt hinta till någon :p
Hmm

Ok. så. Inte bra, men inte så illa som det kunde blivit (speciallroll). I lyan får ju Hedinn spioninfo iom Ravenclaw men vet inte vad lyan skall göra med den infon just nu.

Nu sängen. Teoriande imorgon.
Det här var bara en konstig sak att skriva. Det var ju skitdåligt att Hedinns roll försvann. Tankevurpa?

Vad menar du med fuskläsa?

Sen utslaget från lynchen då.

Harrysens röst på Hedinn sticker i ögonen. Visst, en stressad röst nära DL som när den lades inte såg avgörande ut, men att rösta på någon för att andra tyckt den var ond (men den ändå bara fått en röst innan) känns lite märkligt. Om Harrysen är i lyan skulle det kunna vara ett nybörjarsätt, att bara följa en annan i lyans röst? Vilket innebär Cirkus. Sen har jag nog trott Cirkus är ulv typ alla lekar av någon anledning, och måste lära mig att inte ta den vägen av gammal vana.

Gillar verkligen alla inlägg med de olika möjligheterna till utslaget som blev. Kan inte riktigt greppa allt, men utifrån vad som skrivits hittills efter lynchen så känns det inte som att en 7-8 personers duell utspelats? Så sannolikheten känns stor att duellen bara var mellan Elo och Hedinn. Om man inte räknar med specialföremålen så betyder det väl att en extraröst lagts på Hedinn utanför tråden.

Godförklarar på inget sätt Elo, men kan känna igen mig i ångesten att bli ansatt i tråden och vill inte tro att det är ett spel för att bli undslippa misstanke.

Blir spännande att se vad som händer efter nattDL :)

Jag väljer att lägga en tidig röst, så jag har en giltig ifall livet kommer emellan ikväll. Jag tycker ändå Harrysens röst på Hedinn igår är det mest uppenbara suspekta jag har utläst i tråden idag. Kan vara ett tecken på att hon följde en ond Cirkus, eller fått instruktion av lyan på annat sätt att påverka utfallet åt det hållet. Så baserat på detta:

Ceta röstar på Harrysen

Förstår vad du menar, och är inte heller övertygad om att Harrysen är ond, men måste rösta någonstans, och hoppas jag kan vara något på spåren.

Precis som @Lobelia skriver så håller jag inte med riktigt i ditt resonemang. Jag har ingen aning om Sasses status i leken, men skulle hon vara en ”oviktig” god, så kan hon ju också känt att det inte fanns behov att rädda sig själv på det sättet, när det som sagt låg flera dubbelröster redan. Inte för att du inte kan ha rätt alltså, mer att det kan finnas fler alternativ.

Ceta – Röstar först på hemlig Dag1 och sedan på Harrysen Dag2. Ledsen, men jag tycker det känns som en väldigt simpel röst. Jag tycker Harrysen beter sig som en komplett nybörjare, och håller som sagt inte med om att lyan brukar hjälpa nykomlingar med var de ska rösta, så mitt stilla sinne tycker att Ceta försöker misstänkliggöra Harrysen. Eftersom Harrysen lade en väldigt sen röst igår och dessutom på goda Hedinn, så gör det ju att hon (?) hamnar på tapeten idag rent naturligt. Men nja, jag tycker Ceta gör det enkelt för sig genom att rösta på en fullkomligt ny individ.

Sedan skriver dessutom Ceta att hon inte nödvändigtvis tror att Harrysen är ond. Då röstar man väl inte där heller?!

Sasse röstar på Ceta för att jag inte håller med om hennes teoriande, typ alls. Jag tycker hon lägger en simpel röst på Harrysen, som hon inte ens verkar tro är ond. Varför, varför, röstar man då där? Jag håller inte heller med om att nykomlingar brukar få hjälp med var de ska rösta i lyan. Det känns som att Ceta bara försöker sprida misstankar på ett lätt villebråd.

Madalitso har ställt tretusen frågor sedan lekens start, vilket inte är konstigt med tanke på hurdan leken ser ut. Någon skrev att det skulle kunna vara ulvbeteende att verka mer aktiv, men allvarligt talat, det hade varit konstigare att inte ställa sjutusen frågor i den här leken. Jag hoppas hon är god, för jag vill i varje fall inte rösta ut någon som hjälper mig tänka.

Bumpo – Jag tycker fortfarande det är skumt att hon läste mitt trollformel-inlägg så fel. Trots påtalan från flera personer vad jag faktiskt skrivit, så vägrade hon inse att jag inte alls skrivit det hon misstänkte mig för. Jag tror inte hon varit mer aktiv sedan dess (i skrivandets stund), så jag har inget mer att ta på och lägger henne på is.

Harrysen – spontant tycker jag att hon bara känns ny överlag i sin röst och sina teorier. Det spretar lite åt alla håll och jag håller inte med speciellt om det hon skriver, men innan man kommit in i lekarna så brukar det vara svårt att veta exakt hur man ska teoria, vad man ska titta efter, osv. Och i min erfarenhet som sagt, nykomlingar i lyan får inte nödvändigtvis hjälp. Inte om man är i lya med mig i alla fall 😉

Nu behöver jag lägga en röst innan jag blir för upptagen med att läsa andras inlägg för att komma ihåg att rösta!

Enligt tidigare teorier angående det här med att jag tror att vi hittar iaf någon ulv bland dem som hade två röster igår - och som la röster på dubbelrösterna så:

Elo röstar på Sasse

Har du teorier mot specifikt mig eller jag är bara en av de i listan över kandidater som kan vara ulv/ond som du skrev om tidigare? Elle belle bi?

På vilket sätt skulle Hedinn lyckats framstå som en farlig god spelare för lyan? Vad kan de ha hängt upp det på?

Jag är ledsen för frånvaro, ni som spelat med mig förut vet att onsdagsrösten ofta skrivs på stallplan, ikväll på mammas ❤️trappa efter att ha parkerat trailern.

Jag har inte hunnit läsa ikapp hela leken men jag följer mitt spår på @hemlig från igår, med tillägget att jag misstänker henne för att vara fårulven och att rösten på @Elo i DL1 var fake.

LenaH röstar på hemlig

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar