Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Avskyr det här, tycker en dold röst på hedinn igår verkar skumt om inte lyan visste att det skulle hamna en andra röst där. Behöver som sagt inte vara att lyan coachat hatrysen till det, men kan ju vara så att Harrysen först frågade i lyan om en röst på hedinn var okej innan hen skrev i leken, har sett det för från nya spelare. Tycker också hens teorier är vaga och att hen lutar sig mycket på att vara ny spelare och att det är snarare sp att island teoriar "för bra" för att vara ny. Å andra sidan tar det emot att lägga en tredje röst på en ny spelare dag 2.

Och sen blir det en del skumt från snurrfian plötsligt, med tredjeröster och insiterande på att det var en massduell. Men det kan ju också vara ett försök att styra blickar bort från Harrysen.
Jag vill styra bort blicken från Harrysen genom att rösta där? Japp det känns ju troligt...

Fråga man får fortsätta att skriva teorier även efter DL nu väl? Det är väl fritt fram hela tiden? Så jag inte gör något fel. Eller måste jag vänta på uppdateringen från LL? Känner att jag inte hunnit kolla på alla ännu.

Ja för tredje rösten på Hedinn kommer ju rejält sent av @Harrysen och det känns ju väldigt iskallt av lyan och sitta och vänta på en andra röst på Hedinn för att kunna lägga sin dolda på Hedinn och därmed bara ha två till duell. Det rimligaste i en första dl tycker jag väl att man inte försöker sticka ut så mycket som lya. Det skulle ju innebära att Harrysen är ulv

Hepp hepp hepp - jag lägger rösten på dig för att du påstår att harrysen la en tredje röst på Hedinn.
HUR vet du det?
Okej jag fattar att det kan missförstås, men som jag är inne på så borde fårulvens dolda röst ha lagts tidigare än vänta in en sista minut röst från någon som då inte skulle vara med i lyan? Det känns tveksamt.

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen
Sasse röstar på Ceta, okänd tid :p

bumpo missar att rösta

hemlig 2
Ceta 3
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 3
Sasse 2
bumpo 1

Och nu röstar snurrfian på Harrysen. Alibiröst när det verkar gå åt skogen för en kamrat?

Äsch, måste rösta nu.

Madalitso röstar på Harrysen utifrån mina teorier om att ulvarna visste hon skulle rösta på hedinn, samt att de försöker utnyttja att ingen vill misstänka en ny spelare.
Det fanns 3 minuter förfårulven att ändra fårulvs rösten, goda tider, så varför skulle de behöva veta eller veta? Såna teorier är tveksamma även om det bara är en minut kvar.

Spontant tror jag det är svårt för nybörjare att förstå hur man "vinkar" till lyan? Det finns ju de som är naturbegåvade på ulvlekar redan från start såklart, men de allra flesta är förvirrade små själar :p Jag tänker att jag nog inte skulle placera Isis på den hyllan i alla fall, eller hon kan ha den rollen såklart, men jag tror inte hon försökt hinta till någon :p

Det här var bara en konstig sak att skriva. Det var ju skitdåligt att Hedinns roll försvann. Tankevurpa?

Ceta – Röstar först på hemlig Dag1 och sedan på Harrysen Dag2. Ledsen, men jag tycker det känns som en väldigt simpel röst. Jag tycker Harrysen beter sig som en komplett nybörjare, och håller som sagt inte med om att lyan brukar hjälpa nykomlingar med var de ska rösta, så mitt stilla sinne tycker att Ceta försöker misstänkliggöra Harrysen. Eftersom Harrysen lade en väldigt sen röst igår och dessutom på goda Hedinn, så gör det ju att hon (?) hamnar på tapeten idag rent naturligt. Men nja, jag tycker Ceta gör det enkelt för sig genom att rösta på en fullkomligt ny individ.

Sedan skriver dessutom Ceta att hon inte nödvändigtvis tror att Harrysen är ond. Då röstar man väl inte där heller?!

Sasse röstar på Ceta för att jag inte håller med om hennes teoriande, typ alls. Jag tycker hon lägger en simpel röst på Harrysen, som hon inte ens verkar tro är ond. Varför, varför, röstar man då där? Jag håller inte heller med om att nykomlingar brukar få hjälp med var de ska rösta i lyan. Det känns som att Ceta bara försöker sprida misstankar på ett lätt villebråd.

Madalitso har ställt tretusen frågor sedan lekens start, vilket inte är konstigt med tanke på hurdan leken ser ut. Någon skrev att det skulle kunna vara ulvbeteende att verka mer aktiv, men allvarligt talat, det hade varit konstigare att inte ställa sjutusen frågor i den här leken. Jag hoppas hon är god, för jag vill i varje fall inte rösta ut någon som hjälper mig tänka.

Bumpo – Jag tycker fortfarande det är skumt att hon läste mitt trollformel-inlägg så fel. Trots påtalan från flera personer vad jag faktiskt skrivit, så vägrade hon inse att jag inte alls skrivit det hon misstänkte mig för. Jag tror inte hon varit mer aktiv sedan dess (i skrivandets stund), så jag har inget mer att ta på och lägger henne på is.

Harrysen – spontant tycker jag att hon bara känns ny överlag i sin röst och sina teorier. Det spretar lite åt alla håll och jag håller inte med speciellt om det hon skriver, men innan man kommit in i lekarna så brukar det vara svårt att veta exakt hur man ska teoria, vad man ska titta efter, osv. Och i min erfarenhet som sagt, nykomlingar i lyan får inte nödvändigtvis hjälp. Inte om man är i lya med mig i alla fall 😉

Har du teorier mot specifikt mig eller jag är bara en av de i listan över kandidater som kan vara ulv/ond som du skrev om tidigare? Elle belle bi?

Utifrån utfallet misstänker jag att minst en av de andra rösterna på Hedinn var gjorda av en ulv. Annars hade ju fåraulvsrösten inte gjort någon som helst skillnad. Det finns en mycket liten chans att fåraulven bara la sin röst på random på Hedinn och att Harrysens röst sen råkade tippa över (sista rösten, speciellt precis innan DL). I så fall så ser cIrkus också mycket hårig ut. Iaf just nu.

Jag tror inte heller att alla som röstade på mig var onda, i så fall hade inte fåraulven lagt sin röst så att det blev duell. Det är för osäkert, tror jag. Hedinn vet vi var god, men det godförklarar definitivt inte Heffa eller Hemlig. Jag tror inte heller att de onda försökte rösta ut mig utifrån de jag teoriade om igår em.

Lyan kan ju inte ha försökt rädda Hedinn genom röstningen (eller jo, de skulle kunna ha trott att hon var Filch? av någon anledning? Men tror inte det? Eller kanske iaf inte än?) Och jag misstänker? Kanske? att någon av de andra som hade två röster (Bumpo, Qitis, Hemlig, Sasse) faktiskt är ond. Och jag tror att hittar vi den någon av dem som är ond så hittar vi en ulv som röstat på denne. (det är ok om ni inte hänger med här - jag förstår vad jag menar) i så fall ser Sasse och Bumpo väldigt håriga ut (utifrån vem de röstat på och hur många röster de har på sig)

/Edit för att göra mer läsbart

Precis.

Men

Det är också så att som nybörjare brukar man få ganska stort svängrum (vilket jag utnyttjade till max mitt första spel, där jag var ond). Så det kan också vara så att lyan hjälpt Harrysen med taktiken, eller att Harrysen helt enkelt fått instruktioner av lyan tidigare och blev sen - och lyan visste att vi ser lite mellan fingrarna på nya spelare.

Det här får mig också att misstänka Sasse. Jag försökte uttrycka detta tidigare idag men du skriver det mycket bättre. Och typ 1000ggr mer förståbart.

Är Harrysen god nu kommer jag ha så dåligt samvete för att ha hjälpt till att rösta ut en ny spelare tidigt. Dock vann jag själv min första lek då jag var ond, delvis för att ingen ville misstänka den nya spelaren, och har förlorat som god i en annan leken där ingen vill tro nybörjaren var ond, så det får bära eller brista det här.

Okej jag fattar att det kan missförstås, men som jag är inne på så borde fårulvens dolda röst ha lagts tidigare än vänta in en sista minut röst från någon som då inte skulle vara med i lyan? Det känns tveksamt.
Nä de hade tre minuter på sig, det är ganska mycket.
Min gissning är att de hade redan lagt sin dolda röst och ändrat den en massa gånger. Och när rösten kom från harrysen så valde de att lägga PMet på Hedinn.

Är Harrysen god nu kommer jag ha så dåligt samvete för att ha hjälpt till att rösta ut en ny spelare tidigt. Dock vann jag själv min första lek då jag var ond, delvis för att ingen ville misstänka den nya spelaren, och har förlorat som god i en annan leken där ingen vill tro nybörjaren var ond, så det får bära eller brista det här.

Det hände min första lek också :cool:

Det fanns 3 minuter förfårulven att ändra fårulvs rösten, goda tider, så varför skulle de behöva veta eller veta? Såna teorier är tveksamma även om det bara är en minut kvar.
Har skrivit typ 4-5 inlägg om mina tankar kring om fårulvens eventuella röst på hedinn, även i samband med Harrysen som möjlig ond. Vill du jag citerar dem åt dig? Var liksom inget jag började prata om först i röstinlägget.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV