Hogwarts 2098 (Ulvlek)

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig

hemlig 1
Ceta 1
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 1
Sasse 2
hemlig 1

Måste rösta fast jag inte hunnit teoria om alla. Men lägger in en röst nu så att den räknas iallafall.

Islandshästryttare röstar på Harrysen för att Harrysen har svarat undvikande på sin teori om Hedinn igår och jag tror också att hon ges mycket the benefit of a doubt av andra spelare för att hon är ny gör att hon kan flyga under radarn som ond vilket jag tycker förstärker det.

Tycker det är spännande att snurrfian, som åtminstones öppet bara hade en röst och därför inte hade varit med, framhävdar mass-duell, när ingen av de som i så fall skulle ha varit med verkar hålla med?

Om det ska bli en duell mellan Elo och Hedinn så behöver det vara en tredje röst, annars blir det ju massduell eftersom det är många med två röster? Annars är vi ju tillbaka på att det är en massduell? Alltså vad är din teori egentligen? Om det sen är så att Harrysen är ulv och vet att det redan ligger en dold röst på Hedinn eller om man lägger den dolda rösten så sent så att det blir hedinn så känns det ju ännu märkligare att man väljer ut henne? Därför tror jag mer på en massduell, det känns helt enkelt för utstuderat av lyan att skapa en duell mellan två.
Jag tror du missat att quitis som i så fall skulle varit i massduellen teoriar om att det inte var någon sådan. Klart Quits skulle kunna ljuga om det men varför? Framkommer det att hon ljugit så hade hon i vart fall seglat upp på min ulvradar.

DL 2
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen

hemlig 1
Ceta 1
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 2
Sasse 2
hemlig 1

Jag tycker Cirkus reagerar väldigt starkt på det Snurrfian skrev om att Hedinn fick tre röster. Hedinn åkte, den som hade tre röster (som det ser ut) var ju Elo. Elo åkte inte. Hedinn var den som lynchades. Att därför snabbt rösta på Snurrfian känns väl enkelt för mig.
Säger inte att Snurris är god, men vet inte om det gör henne ond.

Tycker BSF hade en god poäng i sin röst på Sasse idag, samtidigt som jag (som jag skrev tidigare) tycker att Ceta la en väldigt enkel röst idag.
Därför blir det så att hemlig röstar på Ceta. Säger inte att Sasse är god, men känner mig mer skum gentemot Ceta.

Om det ska bli en duell mellan Elo och Hedinn så behöver det vara en tredje röst, annars blir det ju massduell eftersom det är många med två röster? Annars är vi ju tillbaka på att det är en massduell? Alltså vad är din teori egentligen? Om det sen är så att Harrysen är ulv och vet att det redan ligger en dold röst på Hedinn eller om man lägger den dolda rösten så sent så att det blir hedinn så känns det ju ännu märkligare att man väljer ut henne? Därför tror jag mer på en massduell, det känns helt enkelt för utstuderat av lyan att skapa en duell mellan två.
Absolut MEN

Ja för tredje rösten på Hedinn kommer ju rejält sent av @Harrysen
HUR vet du att det är tredje rösten? Alla andra ser ju att det är andra rösten....

Nu har jag fastnat allt för mycket i en märklig rundgång där det känns som om folk väljer att läsa en del och @cirkus gör det väldigt enkelt för sig och lägger en röst på mig utifrån min första dags röst. Jag har redan förklarat att jag har haft ont om tid och haft svårt att hinna med att läsa ikapp, jag har helt missat att @qitis skulle ha sagt ifrån en massduell. Men det gör att mina funderingar på @Harrysen känns mer rimliga och får mig att fundera på varför Cirkus så gärna vill ha hen till nybörjare som inte är med i lyan? Snurrfian röstar på Harrysen som jag tror har fått order av lyan att lägga en andra röst på Hedinn.

Jag tycker ändå att flera kommit in och delgett lite mer
@LenaH lite mindre men kan vara IRL men det hjälper liksom inte till att få mer på benen om henne. Får hållas koll på framöver tycker jag ändå
Jag har fastnat lite på Bumpo
Lätt att bli misstänksam mot den som röstar på dig men sammantaget tycker jag ändå att missförstånden ?kan vara en ulv som vänder på det hela lite som det passar den

Qitis röstar på bumpo

Avskyr det här, tycker en dold röst på hedinn igår verkar skumt om inte lyan visste att det skulle hamna en andra röst där. Behöver som sagt inte vara att lyan coachat hatrysen till det, men kan ju vara så att Harrysen först frågade i lyan om en röst på hedinn var okej innan hen skrev i leken, har sett det för från nya spelare. Tycker också hens teorier är vaga och att hen lutar sig mycket på att vara ny spelare och att det är snarare sp att island teoriar "för bra" för att vara ny. Å andra sidan tar det emot att lägga en tredje röst på en ny spelare dag 2.

Och sen blir det en del skumt från snurrfian plötsligt, med tredjeröster och insiterande på att det var en massduell. Men det kan ju också vara ett försök att styra blickar bort från Harrysen.

Jag tycker Cirkus reagerar väldigt starkt på det Snurrfian skrev om att Hedinn fick tre röster. Hedinn åkte, den som hade tre röster (som det ser ut) var ju Elo. Elo åkte inte. Hedinn var den som lynchades. Att därför snabbt rösta på Snurrfian känns väl enkelt för mig.
Säger inte att Snurris är god, men vet inte om det gör henne ond.

Tycker BSF hade en god poäng i sin röst på Sasse idag, samtidigt som jag (som jag skrev tidigare) tycker att Ceta la en väldigt enkel röst idag.
Därför blir det så att hemlig röstar på Ceta. Säger inte att Sasse är god, men känner mig mer skum gentemot Ceta.

Det jag reagerar på är att hon skriver att harrysen ger tredje rösten - inte att Hedinn fick tre röster.

Absolut MEN

Ja för tredje rösten på Hedinn kommer ju rejält sent av @Harrysen
HUR vet du att det är tredje rösten? Alla andra ser ju att det är andra rösten....
Ja vilken röst som kom först vet jag ju inte, men det måste ju ha varit tre röster på Hedinn, annars ljuger @qitis som visserligen inte skulle dra sig för att ljuga som ulv men det borde vara fler som var med i en massduell som många har varit inne på.

DL 2
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta

21.27 qitis röstar på bumpo

hemlig 2
Ceta 2
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 2
Sasse 2
bumpo 1

Nu har jag fastnat allt för mycket i en märklig rundgång där det känns som om folk väljer att läsa en del och @cirkus gör det väldigt enkelt för sig och lägger en röst på mig utifrån min första dags röst. Jag har redan förklarat att jag har haft ont om tid och haft svårt att hinna med att läsa ikapp, jag har helt missat att @qitis skulle ha sagt ifrån en massduell. Men det gör att mina funderingar på @Harrysen känns mer rimliga och får mig att fundera på varför Cirkus så gärna vill ha hen till nybörjare som inte är med i lyan? Snurrfian röstar på Harrysen som jag tror har fått order av lyan att lägga en andra röst på Hedinn.
Hepp hepp hepp - jag lägger rösten på dig för att du påstår att harrysen la en tredje röst på Hedinn.
HUR vet du det?

Och nu röstar snurrfian på Harrysen. Alibiröst när det verkar gå åt skogen för en kamrat?

Äsch, måste rösta nu.

Madalitso röstar på Harrysen utifrån mina teorier om att ulvarna visste hon skulle rösta på hedinn, samt att de försöker utnyttja att ingen vill misstänka en ny spelare.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar