Jag har inte hunnit läsa av allas inlägg speciellt noga sedan igår. Och av de tankar jag fått när jag skumläst så är det inte mycket kvalitét
Islandshästryttare – Svår att ta på eftersom hon är ny. Att välja Avada Kedavra som trollformel till obligatoriska frågan ser jag inte som något speciellt. Jag satt mest och skrattade åt det igår, eftersom jag fick teorier mot mig av att nämna tortyrtrollformeln, och sedan går IH in och väljer den värstaste av de värsta trollformlerna.
Jag tror inte hon skrivit så mycket i övrigt? Inte som jag reagerat på vad jag kan minnas i alla fall.
Harrysen – Jag tycker inte hennes sena röst är speciellt udda som så. Spontant tänker jag att hon kunnat lägga en sådan röst oavsett roll, beroende på vad hon har IRL.
Jag är mer förvånad över allas teorier om att hon borde fått hjälp om hon var i lyan. What? Alltså, när jag är i lya med nya så hjälper jag inte om de inte mot förmodan frågar. De får annars ansvara över sitt eget röstande, vilket de flesta gör, och ta konsekvenserna av det. Jag har faktiskt aldrig varit med om att någon frågat var de ska rösta, eller att någon fått råd om var de ska rösta.
Så utifrån det. Jag tror inte på att hon skulle fått hjälp med sin röst om hon var ond. Hon kan vara ond likaväl som god utifrån hennes röst.
Elo – Jag fick en känsla igår när hon godförklarade sig efter att hon trodde att hon skulle ryka. Den kan vara legitim, eller så kan det vara ett spel för gallerierna. Jag som ond hade ju absolut kunnat göra ett sådant drag bara för att förvilla goda, om så bara för en liten stund. Å andra sidan kan det ju också vara så att hon, som hon sa, tog illa vid sig att folk röstade på henne och helt enkelt gav upp matchen. Som sagt fick jag en känsla om henne igår när hon skrev så, och jag väljer att lägga henne lite åt sidan för stunden.
Blacksmithfarm – Röstar på mig. Jag gillar inte riktigt teorin att jag som ulv skulle lägga en sen röst. Jag som ulv skulle absolut lägga en tidig röst, för att försöka leda goda dit jag ville. Det är ju det roliga med att vara ond, att förvilla. Men jag är såklart medveten om att onda såklart kan lägga sena röster också. Bara att jag inte gör det
Lobelia – Har väl haft någorlunda samma tankar som mig i leken tror jag. Det är i alla fall inget jag reagerat på hos henne.
Jag orkar inte riktigt tänka på alla scenarios från gårdagen. Jag tackar gudarna att
Madalitso är med i leken och tar fram alla sådana scenario. Oavsett vilken roll hon har i leken känner jag att jag vill ha kvar henne ett tag så hon kan hjälpa mig tänka.
Cirkus är alltid svår. Jag vill sätta henne som potentiell ond bara för att vara på säkra sidan
Men har inget att ta på i skrivandets stund.
Återkommer.