Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Bumpo, lobelia, sasse, snurrfian, hemlig, LenaH och Island tycker jag knappt jag sett och känner därför inte nu eller bä om dom, hoppas se mer av dem ikväll
Nu var jag direkt inaktiv igår men har skrivit en del idag, du kanske skulle läsa mina inlägg istället för att se på antalet. Jag har väl skrivit över 10 inlägg nu på em/kväll. Inte mest det vet jag men min hjärna är fortfarande mosig pga magsjuka.

Två ganska tidiga röster idag. Känner att jag vill kolla lite närmare på dom.
Jag försöker ta mig ikapp, jag kom hem senare än planerat och fick ta tag i föreningsarbete som jag inte hade räknat men det här fick mig att fundera, varför skulle tidiga röster vara mer ulviga än de som läggs senare, visst fårulven skulle kunna vinna på att lägga en tidig röst men annars är det väl vanligare att ulvarna röstar sent. Nu känns det som om jag kastar sten i glashus som är ute sent två dagar på raken, men ändå.

Alltså, det är flera som jag skulle vilja se mer av innan jag röstar, men jag märker att hjärnan inte riktigt är med mig och det lär definitivt inte bli bättre av stressen ju närmare DL vi kommer. Ska dessutom äta nu så hinner inte gå igenom fler personer just nu.

Av de jag skrivit om så tycker jag nog att hemlig är skummast, dels för att hon verkar ha hakat upp sig lite på Elo. Om hon är ulv så skulle det kunna vara ett försök att försöka sprida misstankar mot andra. Plus det med rösterna igår där vi vet Hedinns roll och jag vet min egen, så var en av rösterna på Elo fake så är det bara hemlig kvar som är möjlig fårulv. Sen har hon inte sagt så mycket idag vilket skulle kunna tolkas som en ulv som vill flyta med (jag är mycket väl medveten om att det är fler som inte sagt så mycket, vilket jag också sa i första meningen i detta inlägget), så nu får det bli så att Heffaklumpen röstar på hemlig.

Jag hoppas att jag hinner in innan DL och kan läsa ikapp/ändra röst vid behov.
Var tycker du hemlig låst sig på Elo? Jag inte fått de vibbarna riktigt, citera gärna? Sen vet jag inte om fejkröst på Elo verkligen är det mest sannolika utifrån vad som skrivits idag? Vad får dig att tänka att hon hade fejkrösten?

Nu var jag direkt inaktiv igår men har skrivit en del idag, du kanske skulle läsa mina inlägg istället för att se på antalet. Jag har väl skrivit över 10 inlägg nu på em/kväll. Inte mest det vet jag men min hjärna är fortfarande mosig pga magsjuka.
Jag vet, var kanske otydlig, men jag har haft svårt att hänga med nu under eftermiddagen, därför jag sa att jag skulle läsa om lite, vet att du varit mer aktiv nu, men kunde inte pga hjärnmos få ut så mycket av det jag läst.

Nej när du ifrågasätter cirkus om hon är delfin. :)
Ah då följer jag iaf hur du tänkte men tycker inte jag ifrågasätter om cirkus är delfin mer bara vänligt , med en stor portion humor med i bilden , frågar om hon viftar så som BSF antyder ?
Jag tycker inte det är riktigt samma sak

Usch så svår lek.

En tanke i och med att rösterna föll som de gjorde kunde lyan med hjälp av fårulven i stort sett bestäma vem som skulle åka ut.

Jag kan tänka mig att de inte gärna såg en duell mellan många. Statistiskt sett bör någon av de 6-7 vara ulv. Av den orsaken tror jag att det kanske inte är ett favoritscenario.

Om Elo som enligt vad jag gissar har varit i duell med Hedinn så kan det vara ett sätt att rädda kvar elo eller så ett sätt misstänkliggöra henne, oklart vilket.

Sen tror jag minst en av

qitis
Bumpo
Hemlig
Sasse
Elo

är ulv annars tror jag att ulvarna roat sig med att se till att det blivit en massduell och hittills har jag inte sett något som pekar på en sådan utom möjligen att uppdateringen tog tid.
Samtidigt så i en massduell så skulle det visserligen kunna bli en ulv som åker, men samtidigt så är det större procentuell chans/risk att det skulle slå ut en god. Sen vet vi inte om det är någon ulv med i den grupp som skulle kunna ha hamnat i en massduell och lyan hade party igår.

Qitis och Island-teori
Hajade till lite på Qitis teori om att Islandshästryttare troligtvis spelar ensam. Jag har också läst att Island tycker det är svårt (ehh det tycker jag med :D). MEN jag tycker Island verkar smart och duktig så jag misstänker att hon fått hjälp att teoria av mer erfarna (i lyan??) som smider planer. Dessutom röstade Island på Qitis igår - som en undanmanöver kanske, för att man inte ska kunna misstänka att de sitter i samma bo.

Madalitso: Om jag tar lite nytta av en mer erfarens sätt att tänka, som Qitis teoriade om att Island spelar ensam - så kanske det är så att Madalitso är en deltagare som spelar ensam. Men vem i så fall.

Ceta: Hakade upp sig på mig i och med min röst på Hedin vilket Heffa också försvarar/förklarar när jag undrar och försöker förklara. Sitter de tillsammans i lyan? Samtidigt läser jag att fler är fokuserade på just röstantalet på Hedin och att det troligen hade varit så en ulv röstat? Sen förstår jag fortfarande inte hur en ulv kunnat veta att Hedin var god och skulle åka ut eftersom fler hade två röster men det handlar nog om att g jag som inte riktigt greppar leken än, än att alla andra har fel😂

Nu läste jag Lobelias inlägg som ifrågasätter Cetas röst på mig samt som mer erfaren spelare skriver att det smartaste vore att rösta på Cirkus så där hakar jag på och tänker att det kanske kan vara så att även Cirkus är med i lyan tillsammans med Ceta och eventuellt Heffa?

Bumpo: Var lite härligt förvirrad i början och mer aktiv, när hon ifrågsattes som ulv så backade hon och har inte synts till idag (vad jag kunnat se). Försöker hon gömma sig under radarn?

Hemlig: lite frånvarande men har ändå visat sig och ska återkomma och då kanske det framgår något där.

Snurrfia skrev just ett komplicerat inlägg som inte ger mig någon alls ledtråd.

Har inte fler teorier hittills men kanske hittar någon ytterligare och ändrar mig senare. Om jag hade vetat att man kunde ändrat sig igår så hade jag röstat innan hundkursen så hade nu sluppit fundera över min sena röst😅.

Skulle vilja titta närmare på Ceta på grund av det jag skrev ovan, känner mig inte helt hundra men min bästa teori just nu är nog den första och därför;

Harrysen röstar på Qitis.

Ah då följer jag iaf hur du tänkte men tycker inte jag ifrågasätter om cirkus är delfin mer bara vänligt , med en stor portion humor med i bilden , frågar om hon viftar så som BSF antyder ?
Jag tycker inte det är riktigt samma sak
Nej och mitt var mest på skämt till BSF att det finns ytterligare en twist på det hela, hela den här leken har så otroligt många twister att jag känner att jag sållar bort en massa saker för att det blir för invecklat att hålla rätt på alla eventualiteter. :bag:

Ja men det har ju funderats runt det Elo och ffa hur uppgiven hon verkade, nu är hon såpass rutinerad att om hon har en god roll som bybo är det "bättre" att åka som en sån än om en med skills åker. I det här fallet kan det vara så att OM hon är god och varit sådär uppgiven har ondingarna fattat det och inte velat ha ut henne i första hand.

Och ja, jag håller med om att de onda ofta ser till att ha några röster kvar till slutet just för att kunna styra utfallet, särskilt i DL1
Men varför räddade hon inte sig? Och varför åkte Hedinn istället för Elo?

Onda väljer om de vill rösta på goda eller onda. Goda röstar oftast (om det inte förekommer bloppers) ganska slumpmässigt så runt 2/3 av rösterna brukar hamna på goda i snitt om det saknas info helt. Då är rösterna mest gissningar.
I denna lek finns det ju ond utanför lyan med, så ond kan mycket väl rösta på ond om vi har tur.

Alltså, det är flera som jag skulle vilja se mer av innan jag röstar, men jag märker att hjärnan inte riktigt är med mig och det lär definitivt inte bli bättre av stressen ju närmare DL vi kommer. Ska dessutom äta nu så hinner inte gå igenom fler personer just nu.

Av de jag skrivit om så tycker jag nog att hemlig är skummast, dels för att hon verkar ha hakat upp sig lite på Elo. Om hon är ulv så skulle det kunna vara ett försök att försöka sprida misstankar mot andra. Plus det med rösterna igår där vi vet Hedinns roll och jag vet min egen, så var en av rösterna på Elo fake så är det bara hemlig kvar som är möjlig fårulv. Sen har hon inte sagt så mycket idag vilket skulle kunna tolkas som en ulv som vill flyta med (jag är mycket väl medveten om att det är fler som inte sagt så mycket, vilket jag också sa i första meningen i detta inlägget), så nu får det bli så att Heffaklumpen röstar på hemlig.

Jag hoppas att jag hinner in innan DL och kan läsa ikapp/ändra röst vid behov.
Du inser att du röstade på mig med en motivering jag redan skrivit om dig i ett inlägg idag? :p
Jag har dock inte röstat på dig för det, eftersom jag inte vet din eller Elos roll.

Jag försöker ta mig ikapp, jag kom hem senare än planerat och fick ta tag i föreningsarbete som jag inte hade räknat men det här fick mig att fundera, varför skulle tidiga röster vara mer ulviga än de som läggs senare, visst fårulven skulle kunna vinna på att lägga en tidig röst men annars är det väl vanligare att ulvarna röstar sent. Nu känns det som om jag kastar sten i glashus som är ute sent två dagar på raken, men ändå.
Inte granska som i underliga, snarare studera om de kan ha en poäng i sina röster.

Jag tror fortfarande inte på en massduell i gårdagens lynch bland alla som skulle kunna ha två röster
Tycker att hemlig och sasse borde ha konfirmerat det i så fall på något sätt. Bumpo har inte varit inne idag såvitt jag kunnat se och Elo har jag iaf hittat att hon skrivit att hon varit j duell i går (se mina tidigare inlägg om detta )
Hedinn kan ju inte skriva något som rör leken
Nej jag står fast vid att jag tror att det var duell endast mellan Elo och hedinn igår. Jag får inte rätsida på det hela på något annat sätt.
Vilket jag också skrivit upprepade gånger om idag

Håller med - det är vanligare att i allafall att några ulvar lägger senare röster, medan fårulven kan göra lite som den vill iom att dens röst i leken ändå inte spelar ett dugg roll för utfallet

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20.28 Harrysen röstar på qitis

Harrysen 1
Sasse 1
hemlig 1
Qitis 1

Heffa och hemlig röstade på mig (och Hedinn men där vet vi att hon var god). Jag misstänker att iaf en av dem är ond. Men tror inte att båda är det. Det skulle vara för uppenbart att båda var onda. Dessutom brukar inte onda börja med att samla röster och försöka rösta ut någon redan första röstningen. Det är för farligt/lätt att hitta.

cirkus teoriar på bra. Det brukar hon göra. Problemet är bara att hon är så himla bra på att teoria (låtsasteoria?) även när hon är ulv så det är svårt att reda i om hon är ond eller god. Cirkus röstar dock på Hedinn, vilket är misstänkt, men å andra sidan kan det vara en random-röst av sorten som ofta förekommer de första röstomgångarna där goda av misstag röstar på andra goda.

Tycker att LenaH har varit lite osynlig. Det har hon en tendens att vara om hon är ulv. Det kan också bara vara för att jag aldrig spelat med så här många deltagare förrut och att vissa inlägg helt enkelt mentalt försvinner för att det är så många spelare att hålla reda på.

Ceta lägger en tidig röst på Harrysen - en spelare som det diskuterats livligt kring (även från mitt håll). Lobelia ställer en viktig motfråga där hon är väldigt övertygad om Cirkus ondhet? (tänker inte diskutera Cirkus farlighet - Cirkus är en fantastisk spelare)

Som jag redan noterat tidigare har Bumpo, qitis, hemlig, Hedinn och Sasse har dubbla röster. Jag håller fast vid tanken att vi kommer hitta ett par av ulvarnas röster bland dem som röstat här. Misstänker att fårulvens röst användes för att skydda en (eller fler) av de onda som hade två röster redan. Jag misstänker också att fårulvens röst las sent? Kanske? för att få Harrysen att se mer skyldig ut.

Islandsryttare har varit lite blek/beige? Har försökt men lite tafatt? Å andra sidan har Island gjort bra försök till teoriande för att vara ny. Jag har dock inte fått något riktigt intryck på mig åt varken hårigt eller inte hårigt håll.

Hur måga deltagare är med i det här spelet egentligen? Måste på toa och mata katterna. Hinner nog inte teoria om alla men här är mina främsta tankar för idag iaf.

Samtidigt så i en massduell så skulle det visserligen kunna bli en ulv som åker, men samtidigt så är det större procentuell chans/risk att det skulle slå ut en god. Sen vet vi inte om det är någon ulv med i den grupp som skulle kunna ha hamnat i en massduell och lyan hade party igår.
Större procentuell chans/risk att slå ut en god i en massduell än vad?

Vet du då att Elo är god? Alternativen har ju varit massduell med åtminstone för mig okänt antal onda/goda (lyan bör ja ha koll i och för sig, utom på den onda utanför lyan), Hedinn ensam eller duell mellan Hedinn och och Elo. Eller har jag missat något?

Om du är ulv i lyan så kan du i och för sig veta oddsen.

Lägger nummer för att markera på de som fick men är en röst.

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo(1)
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo(1)
18:31 Ceta röstar på Hemlig(1)
18:42 cirkus röstar på Hedinn(1)
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis(1)
20.47 queenlilith röstar på sasse (1)
20.48 hemlig röstar på Elo(2)
20.48 Elo röstar på sasse(2)
20.49 LenaH röstar på hemlig(2)
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis(2)
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo(3)
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn(2)

Hedinn var Rawenclaw och hade diademet
QueenLilith var Hufflepuff

fakta:
- Elo fick första andrarösten och första (enda) tredjerösten i leken. Och som någon annan noterade så har de som röstade där användarnamn som börjar på H... (lär väl inte ha nån betydelse alls, men lite kul att notera ändå).

- Harrysens röst möjliggör att hedinn hamnar i det läget som gör att hon ryker (?)
-Undantaget här är ifall svärdet har använts. Om det har det så bör/måste elo vara god iom att svärdet räddar personen från lynchning/käk. Elo röstade på sasse, men valde i sådana fall att offra hedinn istället för sasse som hon redan röstat på...

Hade inte harrysen varit en ny spelare så hade jag nog övervägt att lägga min röst där redan nu, men jag känner mig inte säker nog där - iom att harrysen är ny och var stressad för att hinna rösta innan DL igår...

- Queenlilith är den andra, förutom elo, som röstar på sasse. Hon käkas och var god. Här känns det lite som att lyan kanske vill få oss att fundera på varför inte elo käkades och att vi ska tro att elo är ond. Jag tänker att de vill vilseleda, samt att de letar kumpaner, Queenlilith kanske var en de kände sig säkra på att våga käka helt enkelt?

Känner att jag skapar fler frågor än svar, men postar detta så länge och funderar vidare.
Mycket intressanta funderingar, jag kan hålla med om att Harrysens känns skum, samtidigt, helt ny på att leka kan ställa till det.
Men intressant med dina tankar om Elo, om vi säger att hon är god skulle det verkligen kunna vara ett försök att få henne att framstå som ulv.
Jag blir också fundersam på andra rösterna samtidigt som kom in, samtidigt lägger den uppenbart goda Hedinn en tredje röst på Elo. Fast då går min tankebana till att Harrysen skulle vara ulv och fått order om att lägga en röst på Hedinn, för att rädda Elo? Eller är det bara en ny spelare?

Men varför räddade hon inte sig? Och varför åkte Hedinn istället för Elo?
Jag VET inte.
Jag kan bara spekulera. Jag *tror* att Elo kan vara en bybo, dels för att hon inte räddade sig,dvs rädd för att viktigare roll ska ryka dels för att hon sen inte åkte, dvs lyan har fattat att hon är bybo och de vill gärna lyncha något mer juicy. Fråga två - jag gissar att fårulven helt enkelt la sin röst på Hedinn och antingen låg den i leken på Elo, då var saken biff och Hedinn hade 3 mot Elos 2 eller så var de två i duell.

Det gör att min prime suspect i allafall inte är Elo

Som jag redan noterat tidigare har Bumpo, qitis, hemlig, Hedinn och Sasse har dubbla röster. Jag håller fast vid tanken att vi kommer hitta ett par av ulvarnas röster bland dem som röstat här. Misstänker att fårulvens röst användes för att skydda en (eller fler) av de onda som hade två röster redan. Jag misstänker också att fårulvens röst las sent? Kanske? för att få Harrysen att se mer skyldig ut.
Det känns ju ändå rätt rimligt. Jag tror de flesta var aktiva igår runt DL, och en fårulv vill nog lägga sin röst för bästa möjliga utfall. Då är det väl bättre att lägga den sent så man ser hur det ser ut att gå.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar