Qitis och Island-teori
Hajade till lite på Qitis teori om att Islandshästryttare troligtvis spelar ensam. Jag har också läst att Island tycker det är svårt (ehh det tycker jag med
). MEN jag tycker Island verkar smart och duktig så jag misstänker att hon fått hjälp att teoria av mer erfarna (i lyan??) som smider planer. Dessutom röstade Island på Qitis igår - som en undanmanöver kanske, för att man inte ska kunna misstänka att de sitter i samma bo.
Madalitso: Om jag tar lite nytta av en mer erfarens sätt att tänka, som Qitis teoriade om att Island spelar ensam - så kanske det är så att Madalitso är en deltagare som spelar ensam. Men vem i så fall.
Ceta: Hakade upp sig på mig i och med min röst på Hedin vilket Heffa också försvarar/förklarar när jag undrar och försöker förklara. Sitter de tillsammans i lyan? Samtidigt läser jag att fler är fokuserade på just röstantalet på Hedin och att det troligen hade varit så en ulv röstat? Sen förstår jag fortfarande inte hur en ulv kunnat veta att Hedin var god och skulle åka ut eftersom fler hade två röster men det handlar nog om att g jag som inte riktigt greppar leken än, än att alla andra har fel
Nu läste jag Lobelias inlägg som ifrågasätter Cetas röst på mig samt som mer erfaren spelare skriver att det smartaste vore att rösta på Cirkus så där hakar jag på och tänker att det kanske kan vara så att även Cirkus är med i lyan tillsammans med Ceta och eventuellt Heffa?
Bumpo: Var lite härligt förvirrad i början och mer aktiv, när hon ifrågsattes som ulv så backade hon och har inte synts till idag (vad jag kunnat se). Försöker hon gömma sig under radarn?
Hemlig: lite frånvarande men har ändå visat sig och ska återkomma och då kanske det framgår något där.
Snurrfia skrev just ett komplicerat inlägg som inte ger mig någon alls ledtråd.
Har inte fler teorier hittills men kanske hittar någon ytterligare och ändrar mig senare. Om jag hade vetat att man kunde ändrat sig igår så hade jag röstat innan hundkursen så hade nu sluppit fundera över min sena röst
.
Skulle vilja titta närmare på Ceta på grund av det jag skrev ovan, känner mig inte helt hundra men min bästa teori just nu är nog den första och därför;
Harrysen röstar på Qitis.