DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
Harrysen 1
Sasse 1
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
Harrysen 1
Sasse 1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som sagts tidigare så kommer inte en spelare med föremål hinta om att de har dessa.Jag har egentligen inte nån smart uttänkt teori, visste inte vem jag skulle rösta på fem minuter innan DL och försökte hinna läsa allas teoriande, se hintar och fick en magkänsla . Mycket svagt underbyggd teori alltså .
Och jag känner mig fortfarande lost och misstänker er allihopa. Tycker leken är lite svårt att förstå sig på (inget fel på leken mer mig som grön), och specialföremålen känns med svåra.
Idag tycker det känns misstänkt att flera pratar om Elo, är det lyan som försöker få Elo att verka ond? Samtidigt är det kanske för uppenbart om det vore så, så det kanske är de som inte nämnt eller röstat på Elo som är onda? Men det kanske också är för uppenbart om jag som ny tycker det är skumt. Jag borde kanske istället satsa på att teoria ihop misstankar om någon som verkar mer neutral?
Madalitso skriver en del om specialföremål vilket får mig att tro att hon besitter ett sådant, men hon verkar också väldigt erfaren spelare och försöker eventuellt förstå spelet till fullo (vilket jag inte gör än)
Angående duellföremålen så har jag inte beräknat med dem i mina teorier om vem som är god eller ond, då jag först fattade det som att det var en rolig grej bara. Men tror jag kanske behöver läsa på mer om det och sen om jag kan räkna ut om det ligger något mer listigt bakom som jag inte greppat ännu
DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn
Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1
Hedinn var Rawenclaw och hade diademet
QueenLilith var Hufflepuff
Om man tänker att nån av de som röstar på Elo inte la en giltig röst i tråden så lämnar det heffa som fårulven.Men vänta nu.
Hur vet man att alla hennes tre röster räknades? Det är ju bara ett scenario, det med bara två i duellen, men om en öppen fårulvsröst låg där så hade hon bara 2 egentligen. Då kan ju den dolda ligga på Hedinn och vips är det ingen duell alls. Och de luriga LLs har väntat med flit med uppdateringen för att luras.
Jag *tror* att Elo är en god men utan skills och därför gjorde hon inte så mycket för att rädda sig samt att hon också skrev så i tråden. Lyan uppfattade också det och valde att hellre ha ut någon annan och chansa på att den hade mer skills, med risk att de lynchade en kompis utanför lyan. Scenariot Elo som ulv eller fårulv måste jag processa lite till
Tack! Känner att jag anmält mig till fel lekSå med 2 röster på Hedinn blir möjligheterna:
1. Fejkröst på Elo, dold på Hedinn, Hedinn lynchas
2. Fejkröst på Elo, dold på någon med 1 röst, 8(?) vägs duell, Hedinn förlorar
3. Som 2 men någon med svärdet förlorar och Hedinn dör
4. Elo har 3 röster samt svärdet, väljer att offra Hedinn
5. Fejkröst på någon annan än Elo, dold på Hedinn, Hedinn förlorar duellen
6. Som 5 men Elo förlorar men har svärdet och offrar Hedinn
6. Fejkröst på Elo, dold på någon annan än Hedinn med 2 röster som har svärdet och offrar Hedinn.
Tror det är alla möjligheter?
Vad känner du angående Elo's godförklarande av sig själv nu så här efteråt? Har du någon känsla åt ena eller andra hållet vad gäller det?En sak som är värt att notera är att Elo inte försökte rädda sig själv genom att ändra röst och lägga en tredje på någon av oss som hade två röster vid tidpunkten då hedinn la den tredje på Elo kl 21.17. Det var jag och hemlig som hade två röster (sasse hade ju Elo lagt rösten på redan ) andra rösten på bumpo och Hedinn kom senare närmare DL men även då fanns det möjlighet att ändra (tror Elo var inne vid DL? )
Olika scenarion
Elo är god men utan skills -tänkte kanske offra sig?
Elo är god med skill att hindras att lynchas
Elo är ulv i lyan och kan ha haft mindre röster än det såg ut om fårulven röstat på henne + då också vetat att hedinn hade en tredje röst ?
Elo är ond utanför lyan och tyckte att hon kunde offra sig för onda sidan ? + ev kunna dra med sig någon om hon tex skulle vara Filch? Fast då borde hon ju dött själv när jag tänker efter ?
Har jag glömt något?
Jag hade en klar tidsbrist och hann inte gå igenom leken eller heller varför folk röstade som de gjorde. Man ska dessutom teoria, och att rösta på någon utan någon vidare teori, enbart utifrån att rädda mig själv, är inte min stil.Tittar på röstlistan igen. Sasses röst sticker ut lite. Hon kunde röstat på någon annan med 2 röster för att rädda sig men väljer att lägga en andraröst som utifrån sett gör att hon ligger på gränsen till duell. (Elo hade redan fått tre röster, men fårulven existerar ju...). Så visste hon kanske vad som hände i kulisserna och kände att hon inte behövde säkra upp sig för att hon eller nån av hennes kumpaner i lyan hade koll på utfallet av röstningen?
Jag behöver rösta nu så med ovan motovering:
Blacksmithfarm röstar på Sasse
Med risk för att det kan tänkas se ut som jag går in för att rentvå Sasse, men jag är inte intresserad av att det gäller sasse utan jag håller inte med om motiveringen.Tittar på röstlistan igen. Sasses röst sticker ut lite. Hon kunde röstat på någon annan med 2 röster för att rädda sig men väljer att lägga en andraröst som utifrån sett gör att hon ligger på gränsen till duell. (Elo hade redan fått tre röster, men fårulven existerar ju...). Så visste hon kanske vad som hände i kulisserna och kände att hon inte behövde säkra upp sig för att hon eller nån av hennes kumpaner i lyan hade koll på utfallet av röstningen?
Tack! Känner att jag anmält mig till fel lek
Hon hade "mest facit" när hon la rösten. Jag har inte dubbelkolla vilka som var aktiva i leken.Med risk för att det kan tänkas se ut som jag går in för att rentvå Sasse, men jag är inte intresserad av att det gäller sasse utan jag håller inte med om motiveringen.
Det är flera som kunnat förbättra oddsen genom att rösta annorlunda. Bumpo kunde ändrat röst till någon av dem med 2-3 röster, likaså Qitis och Elo kunde röstat på någon med 2 röster. Det är fritt fram att ändra sig. Sasse röstar dessutom och förbättrar oddsen för sig själv genom att se till att en till får 2 röster.
Det är väl mest Hemlig och Hedin som haft svårt att påverka mer, båda röstade på Ello.
Jag undrar alltså varför du väljer just Sasse, likartad motivering fungerar på 3 andra.
DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn
Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1
Så mycket du vill,men du måste skriva att du ändrar och motivera som vanligt.jag har missat att man får ändra sin röst! Är det fritt att ändra sig fram till DL? Hur många gånger? I
Du behöver inte använda OT-färg för sådant som rör leken.jag har missat att man får ändra sin röst! Är det fritt att ändra sig fram till DL? Hur många gånger? I
Jag tycker du har en bra poäng. Sasse la näst sista rösten.Hon hade "mest facit" när hon la rösten. Jag har inte dubbelkolla vilka som var aktiva i leken.
Plus att jag ville rösta nu ifall jag somnar ifrån leken.
Okej!Du behöver inte använda OT-färg för sådant som rör leken.
Tack!Så mycket du vill,men du måste skriva att du ändrar och motivera som vanligt.
Förstår vad du menar, och är inte heller övertygad om att Harrysen är ond, men måste rösta någonstans, och hoppas jag kan vara något på spåren.Jag är benägen att hålla om om att hennes röst var avgörande för att hedinn skulle åka och att fårulven kan ha lagt sin röst på hedinn, men jag är inte säker på att det nödvändigtvis gör Harrysen ond. Kan lika gärna vara en god som lagt sin röst där och att fårulven nyttjjat det.
Precis som @Lobelia skriver så håller jag inte med riktigt i ditt resonemang. Jag har ingen aning om Sasses status i leken, men skulle hon vara en ”oviktig” god, så kan hon ju också känt att det inte fanns behov att rädda sig själv på det sättet, när det som sagt låg flera dubbelröster redan. Inte för att du inte kan ha rätt alltså, mer att det kan finnas fler alternativ.Tittar på röstlistan igen. Sasses röst sticker ut lite. Hon kunde röstat på någon annan med 2 röster för att rädda sig men väljer att lägga en andraröst som utifrån sett gör att hon ligger på gränsen till duell. (Elo hade redan fått tre röster, men fårulven existerar ju...). Så visste hon kanske vad som hände i kulisserna och kände att hon inte behövde säkra upp sig för att hon eller nån av hennes kumpaner i lyan hade koll på utfallet av röstningen?
Du la ju andrarösten på Hedinn igår och det visade sig att hon var god. Nu var det visserligen inte en avgörande röst som i att du definitivt spikade kistan för Hedinn. Men att lägga en röst på någon som åker ut och visar sig vara god i DL1 brukar granskas och det gäller oavsett vem som gör det.Ska försöka teoria lite fast att jag känner mig rätt lost.
Madalitso och Qitis är aktiva och det kanske betyder att de försöker få in något hemligt budskap till lyan någonstans mellan raderna (som kanske mer erfarna spelare än jag skulle kunna lägga märke till?) samtidigt informerade någon (minns ej vem) om att Qitis brukar toppa antalet inlägg så hittar jag ingen hint så är det kanske av mindre betydelse.
Blir också misstänksam om de som lägger stor vikt vid min röst på Hedin igår. Försöker fortfarande förstå hur de kommer sig att hon kunde åka ut trots två röster (tror hemlig röst plus duell eller magiskt föremål men inte riktigt fattat). Således tycker jag att de som misstänker mig på grund av min röst är misstänkta.
Svårt att teoria om de som inte skrivit så mycket, ligger de lågt som ulvar?
ska läsa lite mer och återkommer
Och ändå, rätta mig om jag har fel, har det ifrågasats minst en gång tidigare att Elo inte ändrade sin röst.Jag tycker du har en bra poäng. Sasse la näst sista rösten.
@Lobelia det är generellt sätt mindre uppseendeväckande att rösta lite mainstream än att ändra sin röst kan jag tycka.
Rollerna måste varit utlagda annars hade jag inte reagerat på delfinNu hittar jag inte ens det inlägget ...
Men rollerna kom som inlägg nr 2 typ