Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Jag väljer att lägga en tidig röst, så jag har en giltig ifall livet kommer emellan ikväll. Jag tycker ändå Harrysens röst på Hedinn igår är det mest uppenbara suspekta jag har utläst i tråden idag. Kan vara ett tecken på att hon följde en ond Cirkus, eller fått instruktion av lyan på annat sätt att påverka utfallet åt det hållet. Så baserat på detta:

Ceta röstar på Harrysen

Om hon hade velat rädda sig själv (eller iaf ökat chansen att bli kvar) tror jag att det hade skett på ett tidigare stadium, dvs lagt sin röst på någon som redan hade två röster innan just Hedinn fick sin sista röst. Ett scenario är ju att hon är fårulv och att rösterna på henne är från tre goda (ja eller kanske en ulv som nåt sorts alibi men det är väldigt risky att göra kan jag tycka) då är det svårt ensam rädda sig själv utan att riskera att avslöjas. Lyan kunde ju inte veta att de lyckades lyncha den som hade diademet med spionskillsen. Jag tycker att hennes uppgivenhet verkade ganska autentisk, men kan givetvis ha fel
Håller med om att uppgivenheten kändes autentisk, och kan tycka det hade varit lite i gränsfall att uttrycka sig så för att övertyga andra om sin godhet om man är ond. Särskilt när det gjordes ”i färg”.

Håller med om att uppgivenheten kändes autentisk, och kan tycka det hade varit lite i gränsfall att uttrycka sig så för att övertyga andra om sin godhet om man är ond. Särskilt när det gjordes ”i färg”.
Mjao, jag tror mest ändå på en god utan specialkunskaper som brukar agera så. Typ det är okej att bli lynchad pga oviktig god roll även om det är trist att åka ut så tidigt osv.

Jag känner mig helt lost men börjar väl som jag brukar med att gå igenom person för person :)

Lobelia - Har mest kommenterat kring den obligatoriska frågan och var först ut med att rösta på bumpo igår (en klassisk förstadagsröst som byggde på svaren från den obligatoriska frågan, vilket jag inte skulle säga är så konstigt när det inte skrivits så mycket än). Jag är nog alldeles för icke-insatt i Harry Potter för att förstå pratet om obligatoriska frågan, så kan inte utläsa något därifrån. Något om röstningen och hur många som kan tänkas eller inte tänkas vara ulvar av de som hade 1-2 röster igår. Har ingen aning om vilken sida Lobelia kan tänkas spela för.

Snurrfian - Snurrade in sig (förlåt, jag var bara tvungen :D) lite igår när hon missade att jag hade svarat på obligatoriska frågan. Röstade sen på Madalitso för att alla frågor gjorde henne mer förvirrad. Ingen aning här heller.

Islandshästryttare - Ny spelare och är liksom jag själv obekant med Harry Potter (som i att inte läst böckerna/sett filmerna). Röstade på Q igår med motiveringen att hon skulle försöka rikta bort uppmärksamheten mot BSF, vilket enligt mig känns lite långsökt (nu har jag visserligen inte Q's röstmotivering i huvudet så det kanske "makes sense" om man ser den samtidigt). Såg att du skulle iväg nu @Islandshästryttare, men jag vill jättegärna se fler teorier från dig senare idag :)

Fortsätter i ett nytt inlägg så att det inte blir för långt...

Några tankar så här långt. Tittar man på hur rösterna föll igår så är det lite märkligt att inte Elo försöker rädda sig själv. Harrysen skulle kunna vara en perfekt ond i spelet, jag kan tänka mig att det är lättare att flyga under radarn som ny och dessutom var hon sen in och röstade med en svagt underbyggd teori.

Hedinn åkte ut fast hon bara hade två röster, det skulle kunna vara efter flera dueller mot olika spelare som alla hade två röster var vilket den sena uppdateringen tyder på. Eventuellt kan svärdet ha varit inblandat på något vis men det känns som en stor risk att använda det så tidigt i leken och därmed riskera att träffa en god. Nick kan också ha skyddat Elo .Eventuellt kan Elo ha varit innehavare av Nick då denna spelare kan välja sig själv att skydda. I det fallet skulle Elo vara god om hon skyddat sig själv med hjälp av detta.

Får återkomma ikväll med fler tankar och röst då jag måste iväg igen.

Jag väljer att lägga en tidig röst, så jag har en giltig ifall livet kommer emellan ikväll. Jag tycker ändå Harrysens röst på Hedinn igår är det mest uppenbara suspekta jag har utläst i tråden idag. Kan vara ett tecken på att hon följde en ond Cirkus, eller fått instruktion av lyan på annat sätt att påverka utfallet åt det hållet. Så baserat på detta:

Ceta röstar på Harrysen
Jag är benägen att hålla om om att hennes röst var avgörande för att hedinn skulle åka och att fårulven kan ha lagt sin röst på hedinn, men jag är inte säker på att det nödvändigtvis gör Harrysen ond. Kan lika gärna vara en god som lagt sin röst där och att fårulven nyttjjat det.

De du listar där, varför menar du att just en dem är ulv? Misstänker att det har med rösterna att göra, men förtydliga gärna :)
Jag trodde jag skrev det men uppenbarligen inte. Det är av två anledningar. Fårulven påverkade resultatet. Ofta är det för att rädda en av de sina. Det är mycket lite info i leken redan innan diademet rök så risken för att det sks framkomma vem som är fårulv är begränsad. Ulvar brkar rädda de sina om de kan utan upptäckt

Och ren statistik. Det vore underligt om än inte omöjligt att bara goda fått minst 2 röster när det är så många.

Det är kombinationen av de båda som gör mig misstänksam och tror någon av dem är ulv.

Några tankar så här långt. Tittar man på hur rösterna föll igår så är det lite märkligt att inte Elo försöker rädda sig själv. Harrysen skulle kunna vara en perfekt ond i spelet, jag kan tänka mig att det är lättare att flyga under radarn som ny och dessutom var hon sen in och röstade med en svagt underbyggd teori.

Hedinn åkte ut fast hon bara hade två röster, det skulle kunna vara efter flera dueller mot olika spelare som alla hade två röster var vilket den sena uppdateringen tyder på. Eventuellt kan svärdet ha varit inblandat på något vis men det känns som en stor risk att använda det så tidigt i leken och därmed riskera att träffa en god. Nick kan också ha skyddat Elo .Eventuellt kan Elo ha varit innehavare av Nick då denna spelare kan välja sig själv att skydda. I det fallet skulle Elo vara god om hon skyddat sig själv med hjälp av detta.

Får återkomma ikväll med fler tankar och röst då jag måste iväg igen.
Nearly headless Nick (ängel-lärling, typ): har inte direkt huvudet på skaft, men är ändå Gryffindors husspöke och därmed god. Kan två gånger under leken välja att skydda en spelare mot att bli uppäten. Får välja samma spelare, inklusive sig själv, båda gångerna.
Nicks förmåga gäller endast nattDL, så ka inte ha använts vid lynchen igår. :)

Ska försöka teoria lite fast att jag känner mig rätt lost.

Madalitso och Qitis är aktiva och det kanske betyder att de försöker få in något hemligt budskap till lyan någonstans mellan raderna (som kanske mer erfarna spelare än jag skulle kunna lägga märke till?) samtidigt informerade någon (minns ej vem) om att Qitis brukar toppa antalet inlägg så hittar jag ingen hint så är det kanske av mindre betydelse.

Blir också misstänksam om de som lägger stor vikt vid min röst på Hedin igår. Försöker fortfarande förstå hur de kommer sig att hon kunde åka ut trots två röster (tror hemlig röst plus duell eller magiskt föremål men inte riktigt fattat). Således tycker jag att de som misstänker mig på grund av min röst är misstänkta.

Svårt att teoria om de som inte skrivit så mycket, ligger de lågt som ulvar?

ska läsa lite mer och återkommer

Tittar på röstlistan igen. Sasses röst sticker ut lite. Hon kunde röstat på någon annan med 2 röster för att rädda sig men väljer att lägga en andraröst som utifrån sett gör att hon ligger på gränsen till duell. (Elo hade redan fått tre röster, men fårulven existerar ju...). Så visste hon kanske vad som hände i kulisserna och kände att hon inte behövde säkra upp sig för att hon eller nån av hennes kumpaner i lyan hade koll på utfallet av röstningen?

Jag behöver rösta nu så med ovan motovering:
Blacksmithfarm röstar på Sasse

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar