Hogwarts 2098 (Ulvlek)

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Hedinn var Rawenclaw och hade diademet
QueenLilith var Hufflepuff

QueenLilith var god, en hufflepuff.
Hon röstade på sasse igår liksom Elo gjorde

Elo står i centrum för de flestas funderingar iom utfallet igår. Trots tre röster så klarade hon sig kvar vilket tyder på att hedinn måste fått fårulvens dolda röst.
Jag har landat i att ändå tro att det var en duell mellan endast Elo och hedinn igår utifrån egna iakttagelser och tankeverkstad som jag tidigare redogjort för, samt vad Elo själv skriver , så fortsätter mina tankar utifrån det (kan revidera den uppfattningen om mer framkommer under dagen dock )

Så här tänker jag just nu :

Elo kan vara god , eller inte i lyan , sånt tycker ju lyan om -att få två goda mot varandra -den som överlever blir alltid på tapeten och så kan de i lyan luta sig tillbaka något dygn innan folk börjar leta någon annanstans
Elo kan ha använt svärdet om hon hade den möjligheten -men samtidigt tycker jag att den långa väntan på uppdatering efter lynchen igår talar emot det - känns som den borde kommit fortare då ?

Elo kan vara i lyan , kanske t.o.m. är fårulven själv ? Alla hennes tre röster räknades så fårulvens öppna röst låg inte på henne -det är iaf ”säkert ”
Är Elo ulv och framför allt om hon är fårulven så funderar jag på om rösten på Sasse skulle kunna vara en alibiröst? Och i så fall var den dolda rösten på hedinn ett försök att rädda Elo

Elo kan vara ond utanför lyan men det kan ju inte lyan veta något om igår. Under natten kan de ju ev ha kunnat fått kontakt via Delfin så läget kan vara annorlunda nu.

Jag känner mig fortfarande fundersam på BSF som jag röstade på igår , och ska försöka hinna gå igenom allt igår igen

idag fyller min yngste son 16 så har fullt upp under eftermiddagen /kvällen med firande och tårta mat -ja ni vet :) så ingen undrar om jag inte hinner vara med konstant ikväll.:p

Elo kan ha använt svärdet om hon hade den möjligheten -men samtidigt tycker jag att den långa väntan på uppdatering efter lynchen igår talar emot det - känns som den borde kommit fortare då ?
Den långa väntan är ju annars vad som får mig att fundera extra på att det var ett mer komplicerat scenario än "bara" en duell mellan två personer.

Min hjärntrötthet (effekt av medicinerna jag tar mot gravidillamående) är värre än vanligt idag, samt att jag undervisar hela dagen, så skulle jag missa något stort (typ som andra rösten på hedinn igår) eller om mina inlägg inte går att förstå så snälla säg till så förtydligar jag, har svårare att formulera mig med hjärntröttheten.

Den långa väntan är ju annars vad som får mig att fundera extra på att det var ett mer komplicerat scenario än "bara" en duell mellan två personer.

Min hjärntrötthet (effekt av medicinerna jag tar mot gravidillamående) är värre än vanligt idag, samt att jag undervisar hela dagen, så skulle jag missa något stort (typ som andra rösten på hedinn igår) eller om mina inlägg inte går att förstå så snälla säg till så förtydligar jag, har svårare att formulera mig med hjärntröttheten.
Jag hänger med på den tanken men då tycker jag att alla som potentiellt skulle kunna varit med i duellerna (som hade två röster var ) skulle konfirmerat det vid det här laget ? Känns inte som det var så trots allt :idea:

Jag hänger med på den tanken men då tycker jag att alla som potentiellt skulle kunna varit med i duellerna (som hade två röster var ) skulle konfirmerat det vid det här laget ? Känns inte som det var så trots allt :idea:
Fast majoriteten av deltagarna har väl inte skrivit alls eller bara skrivit 1-2 inlägg sen lynchen? Sen att typ du, jag och cirkus dragit iväg med flera sidor lek sedan dess gör ju att det ser ut som mycket hänt ändå :angel:

De som hade två röster igår var
Jag själv (qitis )
Bumpo
Hemlig
Sasse
hedinn
Och så Elo som hade tre

@Madalitso
Ah, det var det där med att jag hade dålig koll på röstlistor :rofl:

Elo kan vara i lyan , kanske t.o.m. är fårulven själv ? Alla hennes tre röster räknades så fårulvens öppna röst låg inte på henne -det är iaf ”säkert ”
Är Elo ulv och framför allt om hon är fårulven så funderar jag på om rösten på Sasse skulle kunna vara en alibiröst? Och i så fall var den dolda rösten på hedinn ett försök att rädda Elo
Men vänta nu.
Hur vet man att alla hennes tre röster räknades? Det är ju bara ett scenario, det med bara två i duellen, men om en öppen fårulvsröst låg där så hade hon bara 2 egentligen. Då kan ju den dolda ligga på Hedinn och vips är det ingen duell alls. Och de luriga LLs har väntat med flit med uppdateringen för att luras.

Jag *tror* att Elo är en god men utan skills och därför gjorde hon inte så mycket för att rädda sig samt att hon också skrev så i tråden. Lyan uppfattade också det och valde att hellre ha ut någon annan och chansa på att den hade mer skills, med risk att de lynchade en kompis utanför lyan. Scenariot Elo som ulv eller fårulv måste jag processa lite till

Hari
Men vänta nu.
Hur vet man att alla hennes tre röster räknades? Det är ju bara ett scenario, det med bara två i duellen, men om en öppen fårulvsröst låg där så hade hon bara 2 egentligen. Då kan ju den dolda ligga på Hedinn och vips är det ingen duell alls. Och de luriga LLs har väntat med flit med uppdateringen för att luras.

Jag *tror* att Elo är en god men utan skills och därför gjorde hon inte så mycket för att rädda sig samt att hon också skrev så i tråden. Lyan uppfattade också det och valde att hellre ha ut någon annan och chansa på att den hade mer skills, med risk att de lynchade en kompis utanför lyan. Scenariot Elo som ulv eller fårulv måste jag processa lite till
hm
Tror du att LLs är SÅ onda att de avvaktade med flit att uppdatera ? :arghh:
Jag förstår dock hur du tänker ang Elo och att hedinn skulle kunnat vara ensam med tre röster
Det som jag tycker talar lite emot det är vad Elo själv skriver (men visst är hon i lyan och hade en öppen fårulvsröst på sig , då kan hon ju lika gärna låtsas )
Se särskilt det fetade i Elos inlägg
Utifrån utfallet misstänker jag att minst en av de andra rösterna på Hedinn var gjorda av en ulv. Annars hade ju fåraulvsrösten inte gjort någon som helst skillnad. Det finns en mycket liten chans att fåraulven bara la sin röst på random på Hedinn och att Harrysens röst sen råkade tippa över (sista rösten, speciellt precis innan DL). I så fall så ser cIrkus också mycket hårig ut. Iaf just nu.

Jag tror inte heller att alla som röstade på mig var onda, i så fall hade inte fåraulven lagt sin röst så att det blev duell. Det är för osäkert, tror jag. Hedinn vet vi var god, men det godförklarar definitivt inte Heffa eller Hemlig. Jag tror inte heller att de onda försökte rösta ut mig utifrån de jag teoriade om igår em.

Lyan kan ju inte ha försökt rädda Hedinn genom röstningen (eller jo, de skulle kunna ha trott att hon var Filch? av någon anledning? Men tror inte det? Eller kanske iaf inte än?) Och jag misstänker? Kanske? att någon av de andra som hade två röster (Bumpo, Qitis, Hemlig, Sasse) faktiskt är ond. Och jag tror att hittar vi den någon av dem som är ond så hittar vi en ulv som röstat på denne. (det är ok om ni inte hänger med här - jag förstår vad jag menar) i så fall ser Sasse och Bumpo väldigt håriga ut (utifrån vem de röstat på och hur många röster de har på sig)

/Edit för att göra mer läsbart

Har läst ikapp nu och känner mig sjukt förvirrad, speciellt med alla olika utfall från gårdagens lynch som @Madalitso listade upp tidigare (det var dock inget fel på listorna! Bara jag som inte har hjärnkapacitet nog att hålla mer än 1-2 tankar samtidigt just nu)

Ber om ursäkt för sen röst, stressig kväll och Jag tycker Quitis verkar lurig med sina funderingar om lyan.

Även Lena H som tycker Hemlig är lurig får mig att dra åt mig öronen, men oklart vem av dem som är lurig i så fall
😂
.

Jag är också misstänksam mot Elo och Bumpo.

Tycker jag läst en hel del hintar(?) om att Hedinn är ond och det klickade lite rätt i mig.

Harrysen röstar på Hedinn
Reagerar också en del på denna röstmotiveringen. Att rösta på någon för att man sett en del andra hintar/teorier från andra om att personen skulle kunna vara ond känns lite lurigt. Nu visade det sig dessutom att Hedinn var god vilket inte direkt gör det bättre. Men med det sagt så är jag fullt medveten om att detta var en panikröst typ 3 min innan DL och att du aldrig spelat innan @Harrysen, så just nu väljer jag att inte lägga allt för stor vikt vid detta. Men det är noterat och jag tycker nog att det är något skumt med det, men du får gärna förklara mer hur du tänkte :)

Hmm

Ok. så. Inte bra, men inte så illa som det kunde blivit (speciallroll). I lyan får ju Hedinn spioninfo iom Ravenclaw men vet inte vad lyan skall göra med den infon just nu.

Nu sängen. Teoriande imorgon.
Här håller jag inte med. Tycker nog att lynchen av Hedinn med diademet var ett av de sämre (sämsta) alternativen för goda sidan. Men jag kanske missförstått hur du menade så du får gärna förklara mer i så fall.

Hedinn hade kunnat vara Nick och haft bägaren (jag är så inkörd på engelska HP att jag nästan kallade den för gobletten). Eller Harrieth. Och jag föredrar faktiskt att bägaren hamnar i goda lyan framför att den hamnar i onda lyan. Men ja. Det kan också ha varit ett mått av sarkasm i mitt inlägg.

/edit för att göra mer läsbart
Här förstår jag inte heller. På vilket sätt hade Hedinn kunnat ha bägaren? Alla specialförmågorna började ju i deras respektive hus och Hedinn var Rawenclaw. Bägaren började i Hufflepuff. Eller menar du att Hedinn kunde ha varit Nick (/ängel lärling)?

Har lektion snart så hinner inte skriva mer nu, är tillbaka i eftermiddag och ska försöka komma med mer tankar/teorier då :)

Madalitso skriver en del om specialföremål vilket får mig att tro att hon besitter ett sådant, men hon verkar också väldigt erfaren spelare och försöker eventuellt förstå spelet till fullo (vilket jag inte gör än)
Förresten, säger inte bu eller bä om min roll, men kan notera iom att du är ny, att ofta brukar goda med specialroller eller som i den här leken, viktiga föremål, vara väldigt försiktiga med att hinta om detta, särskilt tidigt i leken, då man inte vill riskera att ulvarna upptäcker en, då det är toppen för onda om de kan käka en viktig god redan natt 1.

Har läst ikapp nu och känner mig sjukt förvirrad, speciellt med alla olika utfall från gårdagens lynch som @Madalitso listade upp tidigare (det var dock inget fel på listorna! Bara jag som inte har hjärnkapacitet nog att hålla mer än 1-2 tankar samtidigt just nu)

Reagerar också en del på denna röstmotiveringen. Att rösta på någon för att man sett en del andra hintar/teorier från andra om att personen skulle kunna vara ond känns lite lurigt. Nu visade det sig dessutom att Hedinn var god vilket inte direkt gör det bättre. Men med det sagt så är jag fullt medveten om att detta var en panikröst typ 3 min innan DL och att du aldrig spelat innan @Harrysen, så just nu väljer jag att inte lägga allt för stor vikt vid detta. Men det är noterat och jag tycker nog att det är något skumt med det, men du får gärna förklara mer hur du tänkte :)

Här håller jag inte med. Tycker nog att lynchen av Hedinn med diademet var ett av de sämre (sämsta) alternativen för goda sidan. Men jag kanske missförstått hur du menade så du får gärna förklara mer i så fall.

Här förstår jag inte heller. På vilket sätt hade Hedinn kunnat ha bägaren? Alla specialförmågorna började ju i deras respektive hus och Hedinn var Rawenclaw. Bägaren började i Hufflepuff. Eller menar du att Hedinn kunde ha varit Nick (/ängel lärling)?

Har lektion snart så hinner inte skriva mer nu, är tillbaka i eftermiddag och ska försöka komma med mer tankar/teorier då :)
Jag kan nog säga att jag inte visste hur, vad eller varför jag tänkte som jag gjorde egentligen. Var ju väldigt svårt det här. Medveten om en svag teori men också mitt första teoriande under stress. Snappade upp något om Hedinn i sista stund som gjorde att jag valde henne. Så ganska liten och ostrukturerad tankeverksamhet låg bakom min röst egentligen.

Kan inte svara för hur elo tänkt, men tolkade själv det inlägget som att hon tyckte att även om det var illa att diademet rök, hade det varit värre om Nick eller den med bägaren dött, då det hade begränsat mängden beskydd för god i leken kraftigt.

• Gilla
Reactions: Elo
Jag kan nog säga att jag inte visste hur, vad eller varför jag tänkte som jag gjorde egentligen. Var ju väldigt svårt det här. Medveten om en svag teori men också mitt första teoriande under stress. Snappade upp något om Hedinn i sista stund som gjorde att jag valde henne. Så ganska liten och ostrukturerad tankeverksamhet låg bakom min röst egentligen.
Kan du minnas vad du snappade upp om Hedinn?

(Har inte läst alla sjuttioelva sidor sedan gårdagen ännu...)

Usch så svår lek.

En tanke i och med att rösterna föll som de gjorde kunde lyan med hjälp av fårulven i stort sett bestäma vem som skulle åka ut.

Jag kan tänka mig att de inte gärna såg en duell mellan många. Statistiskt sett bör någon av de 6-7 vara ulv. Av den orsaken tror jag att det kanske inte är ett favoritscenario.

Om Elo som enligt vad jag gissar har varit i duell med Hedinn så kan det vara ett sätt att rädda kvar elo eller så ett sätt misstänkliggöra henne, oklart vilket.

Sen tror jag minst en av

qitis
Bumpo
Hemlig
Sasse
Elo

är ulv annars tror jag att ulvarna roat sig med att se till att det blivit en massduell och hittills har jag inte sett något som pekar på en sådan utom möjligen att uppdateringen tog tid.

Jag kan tänka mig att de inte gärna såg en duell mellan många. Statistiskt sett bör någon av de 6-7 vara ulv. Av den orsaken tror jag att det kanske inte är ett favoritscenario
Fast om elo är ulv och, säg, två av de 6-7 var ulvar så vore det bättre med en stor duell?
Men om elo är god, då vinner lyan på att ha två goda (undantaget de två onda utanför lyan som de ej kan känna till säkert) i duellen såklart....

Jag vet inte vad jag tror har hänt, känns just nu inte som något av scenarierna klargör vilka som kan vara onda för mig. Men så är det tyvärr bara goda som rykt, jag tycker det börjar ge sig enklare så fort de onda börjar åka ut.

Lägger nummer för att markera på de som fick men är en röst.

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo(1)
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo(1)
18:31 Ceta röstar på Hemlig(1)
18:42 cirkus röstar på Hedinn(1)
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis(1)
20.47 queenlilith röstar på sasse (1)
20.48 hemlig röstar på Elo(2)
20.48 Elo röstar på sasse(2)
20.49 LenaH röstar på hemlig(2)
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis(2)
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo(3)
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn(2)

Hedinn var Rawenclaw och hade diademet
QueenLilith var Hufflepuff

fakta:
- Elo fick första andrarösten och första (enda) tredjerösten i leken. Och som någon annan noterade så har de som röstade där användarnamn som börjar på H... (lär väl inte ha nån betydelse alls, men lite kul att notera ändå).

- Harrysens röst möjliggör att hedinn hamnar i det läget som gör att hon ryker (?)
-Undantaget här är ifall svärdet har använts. Om det har det så bör/måste elo vara god iom att svärdet räddar personen från lynchning/käk. Elo röstade på sasse, men valde i sådana fall att offra hedinn istället för sasse som hon redan röstat på...

Hade inte harrysen varit en ny spelare så hade jag nog övervägt att lägga min röst där redan nu, men jag känner mig inte säker nog där - iom att harrysen är ny och var stressad för att hinna rösta innan DL igår...

- Queenlilith är den andra, förutom elo, som röstar på sasse. Hon käkas och var god. Här känns det lite som att lyan kanske vill få oss att fundera på varför inte elo käkades och att vi ska tro att elo är ond. Jag tänker att de vill vilseleda, samt att de letar kumpaner, Queenlilith kanske var en de kände sig säkra på att våga käka helt enkelt?

Känner att jag skapar fler frågor än svar, men postar detta så länge och funderar vidare.

En sak som är värt att notera är att Elo inte försökte rädda sig själv genom att ändra röst och lägga en tredje på någon av oss som hade två röster vid tidpunkten då hedinn la den tredje på Elo kl 21.17. Det var jag och hemlig som hade två röster (sasse hade ju Elo lagt rösten på redan ) andra rösten på bumpo och Hedinn kom senare närmare DL men även då fanns det möjlighet att ändra (tror Elo var inne vid DL? )

Olika scenarion

Elo är god men utan skills -tänkte kanske offra sig?

Elo är god med skill att hindras att lynchas

Elo är ulv i lyan och kan ha haft mindre röster än det såg ut om fårulven röstat på henne + då också vetat att hedinn hade en tredje röst ?

Elo är ond utanför lyan och tyckte att hon kunde offra sig för onda sidan ? + ev kunna dra med sig någon om hon tex skulle vara Filch? Fast då borde hon ju dött själv när jag tänker efter ?

Har jag glömt något? 😅

Tänker på info i leken, Harriet vet om Delfin och ormviskaren redan hittat varandra, eller om Delfin försökte viska till Harriet. Lyan vet var fårulvsrösten låg, och om Delfin hittat ormviskaren eller försökt viska till en ulv. Delfin vet om hen har hittat ormviskaren.

Den enda andra infon är väl nattens spioninfo som hedinn fick i natt och kan skicka vidare, så bland levande spelare gäller idag något av
1. En god fick en lottad rad
2. En god ravenclaw fick all spioninfo
3. En ond fick välja en rad.

Annars tror jag inte det finns någon info i leken?

Potentiell spioninfo gissar jag är:
Vem fårulven röstade
Vem Delfin viskade till
Vem ulvarna valde som käk
Om svärdet användes
Om Nick skyddade någon
Eventuellt info om den eventuella duellen?

Tror det är allt? Man kan ju undra om Nick väljer att skydda redan natt 1 när hen bara har 2 skydd, så den info som goda lyan har mest hjälp av för att försöka hitta en god är nog fårulvens röst och om svärdet användes? Sen är det ju bara att hoppas att infon antingen kom till en ravenclaw, eller åtminstones till en god och att denne haft tur med lottningen av rad. Men det finns ju en risk att enda spioninfon i leken gick till en ond eller bara var ulvarnas käk.

Olika scenarion

Elo är god men utan skills -tänkte kanske offra sig?

Elo är god med skill att hindras att lynchas

Elo är ulv i lyan och kan ha haft mindre röster än det såg ut om fårulven röstat på henne + då också vetat att hedinn hade en tredje röst ?

Elo är ond utanför lyan och tyckte att hon kunde offra sig för onda sidan ? + ev kunna dra med sig någon om hon tex skulle vara Filch? Fast då borde hon ju dött själv när jag tänker efter ?

Har jag glömt något?
Om hon var ond utanför och offrade sig så skulle hon varit självmordsbombare och därmed dött själv, ja. Jag är dessutom inte säker på att det hade ersatt lynchen? Blir ju mer en ond jägare då tänker jag...
Goda vinner när den sista Slytherin i lyan är död, onda vinner när de är fler än goda.
Onda utanför lyan behöver inte dö för att goda ska vinna. Lever de så bidrar de till onda sidans chans till majoritet och därmed vinst. Så de har ändå anledning att inte offra sig.
Delfin, Lord Voldemorts arvtagare (specialroll för leken): vet inte vilka Slytherins är och lyan vet inte vem Delfin är. Men tack vare att hen är ormviskare och har Slytherings medaljong har Delfin chans nå sina kompisar genom att skicka meddelanden till lyans ormviskare (dag-DL). Meddelandena får vara högst sex ord långa och inte nämna spelare eller roller vid namn. Samtliga Slytherin och Harrieth (se nedan) känner av om de får ett meddelande (LL meddelar), men de kan ju inte läsa det. Övriga spelare märker ingenting.

Om Delfin hittar lyans ormviskare har hen natt-DL som deadline och Delfin får då svaret efter uppdatering. Ormviskaren får hennes nästa meddelande efter uppdatering av dag-DL.

Om ormviskaren dör upphör meddelandekonversationen. Den är knuten till den rollen, inte till hela lyan. Medan ormviskaren är i livet får hen naturligtvis läsa meddelandena för och diskutera dem med sina kollegor.

Argus Filch IV (självmordsbombare, utanför lyan): ättling till den Filch som var Hogwarts vaktmästare hundra år tidigare. Liksom sin anfader skitsur och i avsaknad av magiska förmågor, men stödjer Slytherin för att han vill ha det lugnt och skönt på Hogwarts. Och med bara en fjärdedel av antalet elever blir det ju lugnare, eller hur? Kan när som helst välja att dö och ta med ett utvalt offer. Inget föremål skyddar mot Filch. Däremot skyddas han faktiskt av de magiska föremålen enligt samma principer som Slytherin.
Delfin har egentligen bara egenskapen att kunna hitta ormviskaren - när/om de hittar varandra, vad ger det dem? Delfin har ingen extra egenskap utöver viskeriet, men lyan vet en de inte ska käka, om Delfin haft ett magiskt föremål så kan lyan dra nytta av att veta. Nu är diademet redan i hogsmeade.

Det jag ville komma till är att självmordsbombare själv dött om hon varit det, och använt den funktionen. Och är hon delfin så ...... jag tappade tråden...

Men en sak slog mig. Hedinn är känd som delfin. Cirkus röstade på hedinn. - vink till lyan?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar