Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Dock stämmer det fortfarande att fårulven kan ha lagt alibiröst i leken, men mindre uppenbart var fejkrösten ligger
(Citerar mig själv för att fortsätta tanken)
Iom att en fejkröst även på någon annan än Elo kan leda till det här resultatet även utan att svärdet är inblandat när nu Hedinn hade två öppna röster i leken.

Jag känner mig totalt lost.... men med så många möjligheter - men de allra flesta kräver en fejkröst på elo?
Om Elo inte hade en fejkröst så måste antingen 1. Hedinn ha 2 faktiska röster i leken + ha den dolda rösten samt förlora duellen
2. Som 1 men Elo förlor duellen men har svärdet och offrar hedinn
3. Om någons annan än hedinn fick den dolda rösten måste den redan haft 2 röster och antingen den eller Elo ha haft svärdet och valt att använda det på hedinn efter att ha förlorat duellen

Iom att en fejkröst även på någon annan än Elo kan leda till det här resultatet även utan att svärdet är inblandat när nu Hedinn hade två öppna röster i leken.
Om en röst på Elo var fejk så borde alla som hade två röster i listan veta om det var en duell mellan samtliga som hade 2 röster i det scenariot ?väl ?
Så känns som det är rätt många som borde greppa om det var fallet helt enkelt
Typ flera spelare så det lär märkas i funderingarna om inte ikväll så senare i leken

Sen kan man ju diskutera om svärdsinnehavaren hade vågat använda svärdet dl1, när man inte hunnit få så mycket uppfattning om folk och det finns så få goda specialförmågor, så man vill vara extra försiktig. Är svärdet inte inblandat är det mycket färre alternativ till vad som hänt.

Om en röst på Elo var fejk så borde alla som hade två röster i listan veta om det var en duell mellan samtliga som hade 2 röster i det scenariot ?väl ?
Typ flera spelare så det lär märkas i funderingarna om inte ikväll så senare i leken
Ja, men vet inte hur försiktiga folk är för att nämna det. Ska bli spännande att höra mer från andra imorgon.

Jag känner mig totalt lost.... men med så många möjligheter - men de allra flesta kräver en fejkröst på elo?
Det är inte alls säkert tycker jag. Framför allt om inte Elo sitter i lyan. (Hedinn vet vi ju att hon inte gjorde det ) Då är det ju riktigt roligt för dem att se till att de två är i duell med varandra
Sedan riskerar ju lyan givetvis att sätta upp en utanför lyan i duell men eftersom den inte räknas i vinstvillkoren så tänker jag att de inte brydde sig så mycket faktiskt.

För att underlätta för mig själv tills imorgon
Om svärdet inte var inblandat, utan den med flest röster alt. förloraren av duellen lynchades kan Hedinn lynchats genom att:

1. Fejkröst på Elo, dold på Hedinn, Hedinn lynchas
2. Fejkröst på Elo, dold på någon med 1 röst, 8(?) vägs duell, Hedinn förlorar
3. Fejkröst på någon annan än Elo, dold på Hedinn, Hedinn förlorar duellen

Om svärdet var inblandat kan Hedinn ha lynchats genom att:

1. Fejkröst på Elo, dold på någon med 1 röst, apstor duell, förloraren har svärdet och offrar hedinn
2. Elo har 3 röster samt svärdet, väljer att offra Hedinn
3. Fejkröst på någon annan än Elo, dold på Hedinn, Elo förlorar men har svärdet och offrar Hedinn
4. Fejkröst på någon annan än Elo, dold på någon annan än Hedinn med 2 röster som förlorar duellen, men har svärdet och offrar Hedinn.
5. Fejkröst på Elo, dold på någon annan än hedinn, som har svärdet och offrar hedinn

Edit: la till punkt 5.

Så med 2 röster på Hedinn blir möjligheterna:
1. Fejkröst på Elo, dold på Hedinn, Hedinn lynchas
2. Fejkröst på Elo, dold på någon med 1 röst, 8(?) vägs duell, Hedinn förlorar
3. Som 2 men någon med svärdet förlorar och Hedinn dör
4. Elo har 3 röster samt svärdet, väljer att offra Hedinn
5. Fejkröst på någon annan än Elo, dold på Hedinn, Hedinn förlorar duellen
6. Som 5 men Elo förlorar men har svärdet och offrar Hedinn
6. Fejkröst på Elo, dold på någon annan än Hedinn med 2 röster som har svärdet och offrar Hedinn.
Tror det är alla möjligheter?
Insåg en punkt 7. Fejkröst på annan än Elo, sold röst på någon med 2 röster som förlorar duellen men offrar hedinn med svärdet.

Ja precis! Det bör komma fram ganska snart om flera var med i duellen. Framgår det att det bara var dom två så ligger fejkrösten inte på elo utan på nån annan. Om lyan noterat att elo inte försökte rädda sig själv dvs sannolikt god roll utan skills är det ett rätt troligt scenario att de chansade på en god med ev skills och då är nog varken heffa eller hemlig fårulv iaf.

Tror jag har lyckats få med alla möjligheter till vad som hände i dagens Lynch, om inte så är jag för trött för att räkna ut det nu. Ska sova och kan förhoppningsvis titta på leken med färskare ögon imorgon.

Jag har hamnat i läget att jag inte klarar alla scenarior med svärd och grejer.
Jag förstår dig, blev lite lättare när jag delade upp det i med svärd och utan svärd, men samtidigt fick jag på nått vänster ihop 8 scenarion då, när jag bara hade 7 innan, men nu får mer tänkande vänta tills imorgon, om jag lever då, då jag förhoppningsvis är mer skärpt.

Jag tror det bästa att leta efter är om fler indikerar att de varit i duell. MEN det kan ju lyamedlem göra för att förvirra, särskilt om hemlig och/eller heffa inte är i lyan…för med många i duell är heffa/hemlig trolig fårulv och då vill säkert lyan peka åt det hållet. Buhu så svårt

Jag tror det bästa att leta efter är om fler indikerar att de varit i duell. MEN det kan ju lyamedlem göra för att förvirra, särskilt om hemlig och/eller heffa inte är i lyan…för med många i duell är heffa/hemlig trolig fårulv och då vill säkert lyan peka åt det hållet. Buhu så svårt
Lite dumt att skriva det och hjälpa lyan om så är fallet just nu kan jag tycka O_o

Jag har svårt tro att svärdet ska ha fått avgöra såhär tidigt i leken. Så det scenariot tror jag vi kan bortse från. Eller tänker jag galet då?

Jag har svårt tro att svärdet ska ha fått avgöra såhär tidigt i leken. Så det scenariot tror jag vi kan bortse från. Eller tänker jag galet då?
Kanske, jag tänker också att ägaren inte vågar använda det så här tidigt, men det är ju inte säkert. Särskilt i en lek med många med olika mycket rutin så är det svårt att säga något om hur "alla" skulle tänka. Och ibland spelar folk väldigt djärvt redan dl1.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar