Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Diademet var spionskillsen dessutom :( nu går de mer eller mindre förlorat iom att det inte kan användas mer än det hon får till sig inatt.

Själva röstningen är ju intressant. De som varit med i duellen bör ju veta tänker jag. Om det bara är Elo och hedinn eller om det är 6 vägs eller 7 vägs rent utav.

Hmm

Ok. så. Inte bra, men inte så illa som det kunde blivit (speciallroll). I lyan får ju Hedinn spioninfo iom Ravenclaw men vet inte vad lyan skall göra med den infon just nu.

Nu sängen. Teoriande imorgon.
Känns som illa nog och med först din extrema godförklaring och nu ett säkert "teoriande imorgon" så känns du inte alls särskilt god för mig. Eller finns ju ett sätt, men nä. Då hade du försökt rädda dig själv.

UPPDATERING

Det känns inte alltid rätt. @Hedinn kan inte förstå att hon är på Hogwarts och i Ravenclaw. Det är bara helfel. Hon passar inte här! Runt henne flockas en massa välartade elvaåringar, medan Hedinn inte alls känner sig välartad. Det här är inte hennes grej!

Så hon bestämmer sig för att rymma. Eftersom hon är en Ravenclaw och därmed väldigt smart listar hon på ingen tid alls ut hur hon tar till Hogsmeade. Där sitter hon nu bänkad (en gör-mig-äldre-trolldryck som hon lärt sig av sin Slytherin-storebror kom väl till pass) och har det mysigt. Långt borta från krav och skola.

Och med sig har hon Rowena Ravenclaws diadem.

Hedinn tillhörde Ravenclaw och hade diademet i sin ägo!

Natt-DL kl 9.30
Skir också, diademet är typ enda infon i leken. Visserligen får Hedinn hela infon i goda lyan i natt, men det innebär att infon från i natt som hon skickar ut är den enda som kommer komma under hela leken, och har vi riktigt otur hamnar den hos onda, har vi bara lite otur hamnar den hos en god som inte är ravenclaw och därför bara får en rad.

Men detta innebär att möjliga saker som skett vid lynchen idag är:
1. Elo hade en fejk röst och den riktiga var på Hedinn som sen förlorade 7-vägsduellen. Det hade inneburit att heffa eller hemlig är fårulven (tredje rösten var från Hedinn som bevisligen är god.
2. Elo hade en fejkröst, det blev duell, förloren av duellen hade svärdet och valde att döda Hedinn och rädda sig själv.
3. Elo hade en fejkröst, någon av de med två röster fick den dolda rösten, men hade också svärdet och räddade sig men offrade Hedinn
4. Elo hade 3 faktiska röster men räddade sig med svärdet.

Med tanke på fördröjning är kanske 1. eller 2. mest sannolikt. Om Elo är ond i lyan skulle jag dock sätta 3. som mest trolig, för det ger ju fårulven och Elo en möjlighet till alibi. Om Elo är i lyan känns 1 och 2 mindre sannolikt, för om nu fårulven lägger sin öppna röst på Elo för alibi för dem båda så är det ju dumt att inte sen lägga den dolda rösten så att Elo slipper duellera och riskera att dö på det sättet. Men det är ju ingen garanti för att lyan tänkt likadant eller hann med på rösterna i slutet, så även i fall 1 och 2 kan det ha varit en alibi situation

Känns som illa nog och med först din extrema godförklaring och nu ett säkert "teoriande imorgon" så känns du inte alls särskilt god för mig. Eller finns ju ett sätt, men nä. Då hade du försökt rädda dig själv.
Ja bet märke i detta "inte så illa". Jag känner väl- rätt jäkla illa är detta 😳 desutssom finns ju inte special roll utan dom goda har objekt. Vilket vi precis förlorade ett av. Detta gör att Elo verkar skum i mina ögon nu.

Diademet var spionskillsen dessutom :( nu går de mer eller mindre förlorat iom att det inte kan användas mer än det hon får till sig inatt.

Själva röstningen är ju intressant. De som varit med i duellen bör ju veta tänker jag. Om det bara är Elo och hedinn eller om det är 6 vägs eller 7 vägs rent utav.
Kan inte ha varit duell mellan bara Elo och Hedinn, Elo hade 3 röster i tråden och Hedinn 1, och iom att det enda röstfifflet som finns är fårulven så kan Elo som minst haft 2 röster och Hedinn som mest 2, och det hade fem andra också. Dog Hedinn pga otur i duellen var det en 7-vägs duell

Så om det är flera i duellen än bara de två ligger en fakeröst på Elo, men inte den riktiga rösten. Det gör hemlig eller heffa till fårulv. Det bör andra med 2 röster känna till eftersom de då varit med i duell.

Kan inte ha varit duell mellan bara Elo och Hedinn, Elo hade 3 röster i tråden och Hedinn 1, och iom att det enda röstfifflet som finns är fårulven så kan Elo som minst haft 2 röster och Hedinn som mest 2, och det hade fem andra också. Dog Hedinn pga otur i duellen var det en 7-vägs duell
Jo hedinn fick en röst till alldeles på slutet så hon hade två

Jo hedinn fick en röst till alldeles på slutet så hon hade två
Dvs om fifflet är att någon annan hade fejkrösten än Elo och riktiga på hedinn så är det duell mellan dom två bara.

Gaah jag har svårt att tänka men jo så måste det vara.
Är det en större skara med i duellen så måste en fejkröst ligga på Elo

Nej, hedinn hade väl 2?

F ö finns ju bägaren som ett alternativ också, skyddar ju en HP mot lynch?

Godnatt.

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Så med 2 röster på Hedinn blir möjligheterna:
1. Fejkröst på Elo, dold på Hedinn, Hedinn lynchas
2. Fejkröst på Elo, dold på någon med 1 röst, 8(?) vägs duell, Hedinn förlorar
3. Som 2 men någon med svärdet förlorar och Hedinn dör
4. Elo har 3 röster samt svärdet, väljer att offra Hedinn
5. Fejkröst på någon annan än Elo, dold på Hedinn, Hedinn förlorar duellen
6. Som 5 men Elo förlorar men har svärdet och offrar Hedinn
6. Fejkröst på Elo, dold på någon annan än Hedinn med 2 röster som har svärdet och offrar Hedinn.
Tror det är alla möjligheter?

DL 1
20.47 queenlilith röstar på sasse

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Så med 2 röster på Hedinn blir möjligheterna:
1. Fejkröst på Elo, dold på Hedinn, Hedinn lynchas
2. Fejkröst på Elo, dold på någon med 1 röst, 8(?) vägs duell, Hedinn förlorar
3. Som 2 men någon med svärdet förlorar och Hedinn dör
4. Elo har 3 röster samt svärdet, väljer att offra Hedinn
5. Fejkröst på någon annan än Elo, dold på Hedinn, Hedinn förlorar duellen
6. Som 5 men Elo förlorar men har svärdet och offrar Hedinn
6. Fejkröst på Elo, dold på någon annan än Hedinn med 2 röster som har svärdet och offrar Hedinn.
Tror det är alla möjligheter?
Jag känner mig totalt lost.... men med så många möjligheter - men de allra flesta kräver en fejkröst på elo?

DL 1
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1
Elo hade tre öppna röster
Hedinn 2.
Antingen gällde alla rösterna på Elo och fårulven har lagt sin röst på någon annan i leken och sedan lagt sin pm röst till LL på hedinn
Så Elo och hedinn kan ha haft ett djäkla duellerande bara de två (iom ingen tegelstensroman till uppdatering ) eller så är alternativet att det faktiskt varit många inblandade i duellerandet men tror inte på fullt så många som 6 eller 7. Mer troligt på två eller möjligen 4 Max 5 skulle jag tro om jag inte tänker helt galet (reserverar mig för fel i tankarna. Det är sent och jag ska upp kl 4.30 imorgon bitti och borde verkligen redan sova. Dessa ulvlekar ! Hade glömt bort hur mycket de fångar en i tankar och vilja att få rätsida på det hela )

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar