Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Å inte kan du stava till mitt namn....Evert

Ja jag skulle verkligen älska det måste jag erkänna men jag undrade hur i helvete du blandade in mig(eller mitt felstavade alter ego) iom att jag inte röstat på Elo men du tänker att jag sitter i lyan och regisserar?
Ja men ok. Det argumentet köper jag. Du röstade inte på Elo. Correct.
Men du kan lik förbaskat vara hjärnan bakom detta och regisserat det bakom kulisserna (dvs i lyan )

Vad menar du?
Jag ser två scenarior, antingen har ulven i fårakläder lagt tråd-rösten på Elo och duellen gör att nån annan ryker eller så har ulven i fårakläder lagt sin PM-röst på nån av de andra med två röster och då duelleras det just nu mellan de två
Jag ser fler scenario
Scenario 1. Elo har tre faktiska röster och den dolda rösten ligger på samma som i leken eller på någon med bara 1 röst, ingen duell.
2. Elo har 3 faktiskta röster och den dolda rösten ligger på någon som har 2 faktiska röster. 2 vägs duell
3. En av rösterna på Elo är fejk och den dolda rösten ligger på någon med 2 röster, ingen duell.
4. En av rösterna på Elo är fejk och den dolda rösten ligger på någon med en faktiskt röst, 7-vägs duell
5. En av rösterna på Elo är fejk och den dolda rösten ligger på någon utan andra röster, 6-vägs duell.

Sen separat från duell-scenarion så finns det ju två föremål som kan på verka vem som lynchas/om någon lynchas (all föremål börjar i rätt hus, så någon har möjlighet till lynchstopp för att skydda sig själv idag (bägare hos huffelpuff), och en annan person kan välja att någon annan dör i dess ställe (svärdet hos en Gryffindor). Samt att Filch kan ju teoretiskt sätt välja att dö och dra någon med sig redan nu om hen misstänker att hen riskerar att lynchas.

Jag är god, men utan specialroll? Varför skulle jag riskera att döda en god specialroll när jag kan offra mig själv?

Den taktiken är ju inte helt okänd? Eller?

(jag tar också väldigt illa upp när folk röstar på mig, även om man inte ska, och tycker att om ni inte vill leka med mig vill jag inte leka med er...:cry: )
Det var verkligen inte meningen att göra dig ledsen eller att få dig att inte känna dig välkommen i lekarna. Jag vill jättegärna att du är med och leker 🤗

Men du kan lik förbaskat vara hjärnan bakom detta och regisserat det bakom kulisserna (dvs i lyan )
OT Skriver så mycket på engelska pga min systers situation hinner inte alltid se att det engelska kommer med. Kom med nu i correct tex.

Ja så är det, jag hade tyckt det var skitkul. Samtidigt - hur många gånger har mina briljanta ideer funkat?
Oftast blir det pannkaka

Ja så är det, jag hade tyckt det var skitkul. Samtidigt - hur många gånger har mina briljanta ideer funkat?
Oftast blir det pannkaka

Men var de briljanta idéer då eller bara typ... cubic zirconia idéer`?

Nu kanske det verkligen ÄR en strålande idé?

Tycker nästan synd om LL om det verkligen är en 6- eller 7-vägs duell som gör att det drar ut på tiden, tror inte de räknade med att så många skulle få samma antal röster när de kom på det. Jag har varit LL en del och tror det är typ 1 gång jag haft 3 istället för 2 som hade samma antal röster.

UPPDATERING

Det känns inte alltid rätt. @Hedinn kan inte förstå att hon är på Hogwarts och i Ravenclaw. Det är bara helfel. Hon passar inte här! Runt henne flockas en massa välartade elvaåringar, medan Hedinn inte alls känner sig välartad. Det här är inte hennes grej!

Så hon bestämmer sig för att rymma. Eftersom hon är en Ravenclaw och därmed väldigt smart listar hon på ingen tid alls ut hur hon tar till Hogsmeade. Där sitter hon nu bänkad (en gör-mig-äldre-trolldryck som hon lärt sig av sin Slytherin-storebror kom väl till pass) och har det mysigt. Långt borta från krav och skola.

Och med sig har hon Rowena Ravenclaws diadem.

Hedinn tillhörde Ravenclaw och hade diademet i sin ägo!

Natt-DL kl 9.30

UPPDATERING

Det känns inte alltid rätt. @Hedinn kan inte förstå att hon är på Hogwarts och i Ravenclaw. Det är bara helfel. Hon passar inte här! Runt henne flockas en massa välartade elvaåringar, medan Hedinn inte alls känner sig välartad. Det här är inte hennes grej!

Så hon bestämmer sig för att rymma. Eftersom hon är en Ravenclaw och därmed väldigt smart listar hon på ingen tid alls ut hur hon tar till Hogsmeade. Där sitter hon nu bänkad (en gör-mig-äldre-trolldryck som hon lärt sig av sin Slytherin-storebror kom väl till pass) och har det mysigt. Långt borta från krav och skola.

Natt-DL kl 9.30

Ge henne lite tid i hogsmead så är hon snart delfin igen. :angel:

UPPDATERING

Natt-DL kl 9.30
Nej ! Tja behöver tänkas lite kring hur detta gick till (vad som kan ha hänt ).
Finns ju faktiskt en del olika scenarion

UPPDATERING

Natt-DL kl 9.30

Hmm

Ok. så. Inte bra, men inte så illa som det kunde blivit (speciallroll). I lyan får ju Hedinn spioninfo iom Ravenclaw men vet inte vad lyan skall göra med den infon just nu.

Nu sängen. Teoriande imorgon.

Hmm

Ok. så. Inte bra, men inte så illa som det kunde blivit (speciallroll). I lyan får ju Hedinn spioninfo iom Ravenclaw men vet inte vad lyan skall göra med den infon just nu.

Nu sängen. Teoriande imorgon.
Inte illa? Hade hon levt hade hon ju fått full spioninfo inatt och kunnat dela med sig av den samt passa vidare diademet ju så det fanns kvar i leken och nu kommer det såvitt jag förstår bara kunna användas en gång i goda lyan sedan är den borta ?
Jag skulle påstå att det är illa :(

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Survey
  • Ponny dödad av varg

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur