Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Lite dumt att skriva det och hjälpa lyan om så är fallet just nu kan jag tycka O_o
Fast va? Vadå hjälpa lyan? De vet ju vilka som så att säga inte sitter i lyan.
Eller menar du att min tanke hjälper lyan att låtsas vara i duell för att på så vis peka ut oskyldiga fårulvar?
Jag tror att om jag kan lista ut det scenariot kan nog lyan det också

Fast va? Vadå hjälpa lyan? De vet ju vilka som så att säga inte sitter i lyan.
Eller menar du att min tanke hjälper lyan att låtsas vara i duell för att på så vis peka ut oskyldiga fårulvar?
Jag tror att om jag kan lista ut det scenariot kan nog lyan det också
Jag fortsätter den tanken, det borde rimligtvis i så fall vara flera som INTE är i lyan som också hade varit i duell om det var en jätteduell. Om det däremot INTE var en jätteduell utan bara Elo och Hedinn men ändå börjar någon/några indikera att de var med i densamma och de som BORDE varit i den inte var det så vet i allafall dom att den som indikerar duell som inte fanns borde vara ulvar
(herregud - finns det NÅN som hänger med i mina tankar)

Jag kommer alltså (om jag överlever) ha ett extra öga på alla som hade 2 röster igår. Antingen var de i duell eller så var de inte. :D :D

Lite tidigt teoriande då:

Intressant hur Bumpo får taggarna utåt på Qitis bara för en fråga gällande om hon letar ulvar eller försöker sprida misstanke. Särskilt när Qitis inte ens röstade där.

Noterar också att Islandshästryttare valde Avada Kedavra som svar på första frågan. En ny (?) spelare som inte ser hur ulvigt det kan uppfattas, eller en dubbelbluff? Lutar åt det första..
Ceta röstar på hemlig för att hemlig missat inlägg. Vilket för mig känns som lite typisk hemlig-virrighet, och som också är något jag vet hon lynchats för som god tidigare, så det kan ju vara så att ceta vill driva röstningen mot någon hon vet ofta är lätt byte att misstänkliggöra. Eller så ville hon bara basera sin röst på något annat än obligatoriska frågan, undvika att lägga en andra röst dl 1 och högg första bästa.
Madalitso röstar på ceta då jag tror hon kan vara ond som försöker dra igång en Lynch mot hemlig som ofta blir misstänkt för sin virrighet som god.
alltså, jag har ju svårt att hålla koll på vem som skriver vad i samma lek, så att jag skulle ha koll på att Hemlig ofta är virrig i lekarna känns rätt övermäktigt om jag ska vara ärlig 😅
Ceta har reagerat på Madalitso har mycket frågor och att det kan vara ett oskyldigt sätt att få information till lyan. Men röstar till slut på hemlig då hemlig har vill få det till att det inte skrivits något om uträkningar av onda eller goda fast det skrivits flera sidor om detta tidigare.
Ceta skulle kunna ha påpekat att Madalitso har mycket frågor som ett sätt att få information till lyan för att möjlightvis dra uppmärksamhet från sig själv som någon i en lya med ett syfte.
Fast jag sa ju inte att Madalitso ställde frågor för att få information till lyan. Hur skulle hon lyckats med det menar du? Jag menade snarare att det kunnat vara ett sätt att verka god, att ställa mycket frågor och vara aktiv och förstå. Sen säger jag inte att det var en bra teori, men det du påstår stämmer inte.

Jag tycker inte det, nu vet jag att det var längesedan vi spelade senast men det där att hon lynchades som god för att hon var förvirrad var ännu längresedan. :D
Att fuskläsa är ofta ulvigt och jag upplever @hemlig som betydligt vassare som god. Eller så har jag fel och hon är ringrostig som alla andra.
Vad menar du med fuskläsa?

Sen utslaget från lynchen då.

Harrysens röst på Hedinn sticker i ögonen. Visst, en stressad röst nära DL som när den lades inte såg avgörande ut, men att rösta på någon för att andra tyckt den var ond (men den ändå bara fått en röst innan) känns lite märkligt. Om Harrysen är i lyan skulle det kunna vara ett nybörjarsätt, att bara följa en annan i lyans röst? Vilket innebär Cirkus. Sen har jag nog trott Cirkus är ulv typ alla lekar av någon anledning, och måste lära mig att inte ta den vägen av gammal vana.

Gillar verkligen alla inlägg med de olika möjligheterna till utslaget som blev. Kan inte riktigt greppa allt, men utifrån vad som skrivits hittills efter lynchen så känns det inte som att en 7-8 personers duell utspelats? Så sannolikheten känns stor att duellen bara var mellan Elo och Hedinn. Om man inte räknar med specialföremålen så betyder det väl att en extraröst lagts på Hedinn utanför tråden.

Godförklarar på inget sätt Elo, men kan känna igen mig i ångesten att bli ansatt i tråden och vill inte tro att det är ett spel för att bli undslippa misstanke.

Blir spännande att se vad som händer efter nattDL :)

Jag fortsätter den tanken, det borde rimligtvis i så fall vara flera som INTE är i lyan som också hade varit i duell om det var en jätteduell. Om det däremot INTE var en jätteduell utan bara Elo och Hedinn men ändå börjar någon/några indikera att de var med i densamma och de som BORDE varit i den inte var det så vet i allafall dom att den som indikerar duell som inte fanns borde vara ulvar
(herregud - finns det NÅN som hänger med i mina tankar)

Jag kommer alltså (om jag överlever) ha ett extra öga på alla som hade 2 röster igår. Antingen var de i duell eller så var de inte. :D :D
Jag hänger med. Alternativen för duell är att antigen var det var två i duellen och då var Elo en av dem. Så om mer än en annan person påstår att de var i duell igår så hade det varit en gigantisk duell med alla med 2 röster, vilket hade gett en 6- eller 7-vägs duell om jag kollade rätt röstlista den här gången. Om det är 6 onda (se mitt tidigare inlägg om diskussion runt antal onda) så kan det ju teoretiskt sett vara så att Hedinn var den enda goda i duellen, men det får väl ända räknas som ganska osannolikt att vi skulle ha lyckats med att bara få onda med mer än en röst. Och om det är goda som hade 2 röster igår och de inte var i en duell borde de då bli misstänksamma mot de som vill låtsas att det var en jätteduell

Harrysens röst på Hedinn sticker i ögonen. Visst, en stressad röst nära DL som när den lades inte såg avgörande ut, men att rösta på någon för att andra tyckt den var ond (men den ändå bara fått en röst innan) känns lite märkligt. Om Harrysen är i lyan skulle det kunna vara ett nybörjarsätt, att bara följa en annan i lyans röst? Vilket innebär Cirkus. Sen har jag nog trott Cirkus är ulv typ alla lekar av någon anledning, och måste lära mig att inte ta den vägen av gammal vana.
Ja, jag efterlyste lite mer information om motiveringen redan igår och återupprepar @Harrysen hade gärna sett sig utveckla dina tankar från igår.

Så sannolikheten känns stor att duellen bara var mellan Elo och Hedinn. Om man inte räknar med specialföremålen så betyder det väl att en extraröst lagts på Hedinn utanför tråden.
Det känns som det troligaste scenariot (även om det finns andra möjligheter om det varit fler inblandade i duellerandet )
Och OM det nu är så att hedinn fått en extra röst och därmed hamnade på 3 lika med Elo så tyder det på att elo inte haft fårulvens röst i leken (då hon i så fall skulle haft endast 2 )
Behöver inte betyda att Elo är god för det , men ändå något värt att notera

Om en av rösterna på Elo igår var fejkrösten så vill jag titta lite extra på @heffaklumpen idag, då jag redan igår funderade på om hennes motivering mot Elo kunde vara ett sätt att försöka få folk att inte misstänka harrysen för att hen är en ny spelare. Kombinerat med @Harrysen sena röst på Hedinn som mest baserades på att ospeciferade spelare skulle ha hintat om att Hedinn var ond så är det två spelare jag vill se mer av idag och granska mer.

Inte illa? Hade hon levt hade hon ju fått full spioninfo inatt och kunnat dela med sig av den samt passa vidare diademet ju så det fanns kvar i leken och nu kommer det såvitt jag förstår bara kunna användas en gång i goda lyan sedan är den borta ?
Jag skulle påstå att det är illa :(

Hedinn hade kunnat vara Nick och haft bägaren (jag är så inkörd på engelska HP att jag nästan kallade den för gobletten). Eller Harrieth. Och jag föredrar faktiskt att bägaren hamnar i goda lyan framför att den hamnar i onda lyan. Men ja. Det kan också ha varit ett mått av sarkasm i mitt inlägg.

/edit för att göra mer läsbart

Utifrån utfallet misstänker jag att minst en av de andra rösterna på Hedinn var gjorda av en ulv. Annars hade ju fåraulvsrösten inte gjort någon som helst skillnad. Det finns en mycket liten chans att fåraulven bara la sin röst på random på Hedinn och att Harrysens röst sen råkade tippa över (sista rösten, speciellt precis innan DL). I så fall så ser cIrkus också mycket hårig ut. Iaf just nu.

Jag tror inte heller att alla som röstade på mig var onda, i så fall hade inte fåraulven lagt sin röst så att det blev duell. Det är för osäkert, tror jag. Hedinn vet vi var god, men det godförklarar definitivt inte Heffa eller Hemlig. Jag tror inte heller att de onda försökte rösta ut mig utifrån de jag teoriade om igår em.

Lyan kan ju inte ha försökt rädda Hedinn genom röstningen (eller jo, de skulle kunna ha trott att hon var Filch? av någon anledning? Men tror inte det? Eller kanske iaf inte än?) Och jag misstänker? Kanske? att någon av de andra som hade två röster (Bumpo, Qitis, Hemlig, Sasse) faktiskt är ond. Och jag tror att hittar vi den någon av dem som är ond så hittar vi en ulv som röstat på denne. (det är ok om ni inte hänger med här - jag förstår vad jag menar) i så fall ser Sasse och Bumpo väldigt håriga ut (utifrån vem de röstat på och hur många röster de har på sig)

/Edit för att göra mer läsbart

Ja, jag efterlyste lite mer information om motiveringen redan igår och återupprepar @Harrysen hade gärna sett sig utveckla dina tankar från igår.
Jag har egentligen inte nån smart uttänkt teori, visste inte vem jag skulle rösta på fem minuter innan DL och försökte hinna läsa allas teoriande, se hintar och fick en magkänsla 😬. Mycket svagt underbyggd teori alltså 😅.

Och jag känner mig fortfarande lost och misstänker er allihopa. Tycker leken är lite svårt att förstå sig på (inget fel på leken mer mig som grön), och specialföremålen känns med svåra.

Idag tycker det känns misstänkt att flera pratar om Elo, är det lyan som försöker få Elo att verka ond? Samtidigt är det kanske för uppenbart om det vore så, så det kanske är de som inte nämnt eller röstat på Elo som är onda? Men det kanske också är för uppenbart om jag som ny tycker det är skumt. Jag borde kanske istället satsa på att teoria ihop misstankar om någon som verkar mer neutral?

Madalitso skriver en del om specialföremål vilket får mig att tro att hon besitter ett sådant, men hon verkar också väldigt erfaren spelare och försöker eventuellt förstå spelet till fullo (vilket jag inte gör än)

Angående duellföremålen så har jag inte beräknat med dem i mina teorier om vem som är god eller ond, då jag först fattade det som att det var en rolig grej bara. Men tror jag kanske behöver läsa på mer om det och sen om jag kan räkna ut om det ligger något mer listigt bakom som jag inte greppat ännu 🤔

Jo fast varför följa nån i lyan bara för att man är i lyan själv? De hade ju tidernas läge att smasha iom att det var så spritt bland rösterna.

Utifrån utfallet misstänker jag att minst en av de andra rösterna på Hedinn var gjorda av en ulv. Annars hade ju fåraulvsrösten inte gjort någon som helst skillnad. Det finns en mycket liten chans att fåraulven bara la sin röst på random på Hedinn och att Harrysens röst sen råkade tippa över (sista rösten, speciellt precis innan DL). I så fall så ser cIrkus också mycket hårig ut. Iaf just nu.

Jag tror inte heller att alla som röstade på mig var onda, i så fall hade inte fåraulven lagt sin röst så att det blev duell. Det är för osäkert, tror jag. Hedinn vet vi var god, men det godförklarar definitivt inte Heffa eller Hemlig. Jag tror inte heller att de onda försökte rösta ut mig utifrån de jag teoriade om igår em.

Lyan kan ju inte ha försökt rädda Hedinn genom röstningen (eller jo, de skulle kunna ha trott att hon var Filch? av någon anledning? Men tror inte det? Eller kanske iaf inte än?) Och jag misstänker? Kanske? att någon av de andra som hade två röster (Bumpo, Qitis, Hemlig, Sasse) faktiskt är ond. Och jag tror att hittar vi den någon av dem som är ond så hittar vi en ulv som röstat på denne. (det är ok om ni inte hänger med här - jag förstår vad jag menar) i så fall ser Sasse och Bumpo väldigt håriga ut (utifrån vem de röstat på och hur många röster de har på sig)

/Edit för att göra mer läsbart

Förlåt men nu fattar jag absolut ingenting mer än att du vill göra mig till ulv...
Varför skulle en av de "andra" rösterna vara gjorda av en ulv, vadå andra? Du kanske tänker på PM-rösten och den vet vi väl inte om den hamnade på Hedinn eller inte? Det räcker ju med att du har en fejkröst så blir det duell med jättemånga. Men om du menar att du vet att det bara var ni två så ligger ju PMrösten på henne absolut, men varför ska en ulv också ha röstat på henne tänker du? De hade ju kunnat säkra med en PMröst på nån av alla andra med två röster ifall de fick tidsnöd tänker jag eftersom min röst kom tidigt och det länge såg ut som en röst på hedinn medan den sista på henne kom sent.

Fast vänta nu, så behöver det ju inte alls vara? Det stora som avgör vad som hände igår är ju om du hade en fejkröst eller om någon annan med 2 röster hade den dolda rösten? (Samt om svärdet användes). Lyan kan ju egentligen ha struntat i Hedinn och det bara var tur för lyan att just hon råkade åka? Hurvida en av rösterna på Hedinn var ond påverkar ju inte hur mycket fårulvsrösten påverkade utfallet?

det lyan som försöker få Elo att verka ond? Samtidigt är det kanske för uppenbart om det vore så, så det kanske är de som inte nämnt eller röstat på Elo som är onda? Men det kanske också är för uppenbart om jag som ny tycker det är skumt. Jag borde kanske istället satsa på att teoria ihop misstankar om någon som verkar mer neutral?
Fats det är väl klart att alla pratar om Elo, iom att det väntade utfallet från en röstning som igår hade varit att Elo som var ensam med 3 röster åkte. Och iom att Elo är kvar betyder det att något i det dolda påverkade resultatet, och då antingen minskade hennes antal röster, ökade någon annans till samma antal eller att svärdet var inblandat. Elo är liksom central i diskussionerna för att alla möjligheter handlar om hur hennes resultat i lynchen ställs mot andras resultat.

Mina två cent - med Elos inlägg ovan tror jag det bara varit dom två (hon och Hedinn) i duellen. Då har PM rösten hamnat på Hedinn och var fejkrösten hamnat har vi inte en susning om. Kan ha varit på precis vem som helst.

Förlåt men nu fattar jag absolut ingenting mer än att du vill göra mig till ulv...
Varför skulle en av de "andra" rösterna vara gjorda av en ulv, vadå andra? Du kanske tänker på PM-rösten och den vet vi väl inte om den hamnade på Hedinn eller inte? Det räcker ju med att du har en fejkröst så blir det duell med jättemånga. Men om du menar att du vet att det bara var ni två så ligger ju PMrösten på henne absolut, men varför ska en ulv också ha röstat på henne tänker du? De hade ju kunnat säkra med en PMröst på nån av alla andra med två röster ifall de fick tidsnöd tänker jag eftersom min röst kom tidigt och det länge såg ut som en röst på hedinn medan den sista på henne kom sent.
Och var det duell borde Elo inte kunna veta mellan hur många, duellerna är dolda även för deltagarna i dem enligt vad myrten svarat innan. De vet att de är i en duell, men inte mot vem

Och var det duell borde Elo inte kunna veta mellan hur många, duellerna är dolda även för deltagarna i dem enligt vad myrten svarat innan. De vet att de är i en duell, men inte mot vem
Fast om det varit många duellanter så bör väl den som överlever ändå veta det ? Iom att det då måste varit flera möten ändå. Typ vinnaren i första duellen möter den som vann den andra osv ? Eller har jag fattat det fel ?

Senast ändrad:
Fast om det varit många duellanter så bör väl den som överlever ändå veta det ? Iom att det då måste varit flera möten ändå. Typ vinnaren innan duellen möter den som vann den andra osv ? Eller har jag fattat det fel ?
Fast iaf teoretiskt sätt, om en stor duell körs som alla mot alla, kan man vinna den i ett drag, om man kör sneaky och alla andra defensiv. På samma sätt kan en duell mellan bara två personer pågå hur länge som helst om de ständigt väljer samma.

UPPDATERING

@QueenLilith tycker att Hogwarts är skrämmande. Allt är så stort och överallt finns det skrämmande saker. Spöken flyger omkring i salarna och skrämmer ärligt talat skiten ur henne. Hon har ännu inte hittat någon riktigt god vän, för det är ju svårt när hon inte vet vilka som tillhör hennes hus. Hon är den första med magiska egenskaper i sin familj och att höra elever prata om sina anfäder och hela den magiska världen gör allt bara svårare! Åh, så hon önskar att sorteringshatten ska bli som vanligt. Hon vet att hon kommer att trivas bara hon får komma in i sitt verkliga hus. Det som välkomnar alla och där vänlighet och hårt arbete är högt skattade egenskaper.

Faktiskt har hon träffat en annan elev som hon är säker på hör hemma i hennes hus. Personen har tydligen syskon som gått på Hogwarts och verkar känna till allt och alla. Hen har visat QueenLilith runt och berättat en massa saker. Just nu plockar personen upp en jättespännande magisk ask som ska förevisas. Det finns godis i den. QueenLilith lutar sig fram och tittar på asken, där den ligger i hennes väns hand. Då plötsligt expanderar asken och slukar QueenLilith! Svart magi, japp precis så är det!

QueenLilith tillhörde Hufflepuff!

(Och asken skicka"de henne faktiskt bara till Hog’s Head, det måste blivit fel i den svarta magin.)

DL 2 kl 21.30

Fast om det varit många duellanter så bör väl den som överlever ändå veta det ? Iom att det då måste varit flera möten ändå. Typ vinnaren i första duellen möter den som vann den andra osv ? Eller har jag fattat det fel ?

Fast iaf teoretiskt sätt, om en stor duell körs som alla mot alla, kan man vinna den i ett drag, om man kör sneaky och alla andra defensiv. På samma sätt kan en duell mellan bara två personer pågå hur länge som helst om de ständigt väljer samma.
Så egentligen vet ingen?
Men jag tänker mer som q härovan att den som vann duellen måste ju veta hur många möten det var. Att de inte vet mot vem är ju en annan sak.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar