Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Man kan ju undra om Nick väljer att skydda redan natt 1 när hen bara har 2 skydd
Tja, om man tänker på ängeln så brukar den hinta med sitt skydd natt 1, så med tanke på att detta är enda chansen att nå ut med info så kanske nick gjort det? Risken är ju att infon når onda såklart.... så ja, nä... kanske?

Tja, om man tänker på ängeln så brukar den hinta med sitt skydd natt 1, så med tanke på att detta är enda chansen att nå ut med info så kanske nick gjort det? Risken är ju att infon når onda såklart.... så ja, nä... kanske?
Hade precis samma fundering, om det kändes värt det för att nå goda lyan. Sen handlar det ju också om vem som har rollen, vet i andra lekar då nya spelare som inte hört om att änglen skyddar sig själv första natten för att hittas av spionen och därför skyddat någon annan natt 1. Och det kan också spela in hur orolig Nick var för att käkas och hur hen tänker kring hur skydden bäst används när det bara finns 2.

Har haft en totalt koko dag på jobbet och har hoppträning ikväll så jag kommer glida in sent.
Har läst ikapp på tunnelbanan nu och varför i helvete blir bara hälften lila??

Kan du minnas vad du snappade upp om Hedinn?

(Har inte läst alla sjuttioelva sidor sedan gårdagen ännu...)
Några, typ tre styckn hintade ganska tidigt om att hon kunde vara delfin som ju räknas till onda sidan, och det var nog det som fick magkänslan åt lyanhållet …. Som ju visade sig vara fel, så ja 😬

för övrigt är jag irriterad på mitt eget användarnamn eftersom det är många Harrys och Harriet och Hogawart och Harrysen var jag än läser nu 😂

Hela gänget med minst antal inlägg skulle jag gärna se lite mer tankar av om de har möjlighet :)
Tar från botten och uppåt i listan som den ser ut just nu

Lobelia har varit inne lite kort idag och funderat kring gårdagen. Verkar vara förvissad om att 1-2 av oss med två röster är ulv.
Igår mest inne på att ”försvara ” sasse mot Bumpo eftersom hon inte tycker sasse valt en förbjuden besvärjelse-vilket bumpo tyckte
Röstar också på bumpo
Mycket oklart vart jag vill placera Lobelia tills vidare

Harrysson nybörjare (välkommen!) hade ont om tid igår. Kom in sent under kvällen
Presenterade ändå ett teoriinlägg om flertalet och slängde iväg en andraröst på Hedinn som sedan lynchades.
Alltså det ser onekligen lite misstänkt ut -men är man ny så får det gå på kontot ”Benefit of doubt ” så länge.

Heffaklumpen lägger en tidig röst , en första röst på Elo. Mest frågat om föremålen som är nya för denna leken men har också skrivit ett inlägg där hon undrar bla om hur Harrysson kom fram till att rösta på hedinn igår. Heffa kan vara god , hon kan vara ond (skarpsinnigt ! Jag vet :p )

Bumpo verkar missförstå en del? , :idea:
hon röstade på mig för att jag skulle tyckt att det var ulvigt att leta ulvar. Vilket inte alls var vad jag menade
Hon verkade också vilja att sasse skulle (velat )valt crucio som besvärjelse när hon inte alls gjorde det
Jag brukar ha svårt att få rätsida på bumpo -men jag tycker ändå att allt detta sammantaget är ändå så det plingar lite hos mig. Att läsa lite som man själv vill känns ju som man försöker vrida på sanningen och kasta misstankar helt enkelt?
Känns mer ond än god så här långt , men kan givetvis inte veta det säkert , sedan är det lätt att bli misstänksam mot de som röstar på en förstås

Hela gänget med minst antal inlägg skulle jag gärna se lite mer tankar av om de har möjlighet :)
Tar från botten och uppåt i listan som den ser ut just nu

Lobelia har varit inne lite kort idag och funderat kring gårdagen. Verkar vara förvissad om att 1-2 av oss med två röster är ulv.
Igår mest inne på att ”försvara ” sasse mot Bumpo eftersom hon inte tycker sasse valt en förbjuden besvärjelse-vilket bumpo tyckte
Röstar också på bumpo

Harrysson nybörjare (välkommen!) hade ont om tid igår. Kom in sent under kvällen
Presenterade ändå ett teoriinlägg om flertalet och slängde iväg en andraröst på Hedinn som sedan lynchades.
Alltså det ser onekligen lite misstänkt ut -men är man ny så får det gå på kontot ”Benefit of doubt ” så länge.

Heffaklumpen lägger en tidig röst , en första röst på Elo. Mest frågat om föremålen som är nya för denna leken men har också skrivit ett inlägg där hon undrar bla om hur Harrysson kom fram till att rösta på hedinn igår. Heffa kan vara god , hon kan vara ond (skarpsinnigt ! Jag vet :p )

Bumpo verkar missförstå en del? , :idea:
hon röstade på mig för att jag skulle tyckt att det var ulvigt att leta ulvar. Vilket inte alls var vad jag menade
Hon verkade också vilja att sasse skulle (velat )valt crucio som besvärjelse när hon inte alls gjorde det
Jag brukar ha svårt att få rätsida på bumpo -men jag tycker ändå att allt detta sammantaget är ändå så det plingar lite hos mig. Att läsa lite som man själv vill känns ju som man försöker vrida på sanningen och kasta misstankar helt enkelt?
Känns mer ond än god så här långt , men kan givetvis inte veta det säkert , sedan är det lätt att bli misstänksam mot de som röstar på en förstås
Varför jag tittar lite på de som inte varit med så mycket (kan ju absolut finnas IRL skäl till det dock ) är ju just för att ulvar kan vara de som smyger med och inte vill sticka ut. Ligger lågt helt enkelt.
Det behöver inte vara så -det beror också på personens allmänna spelstil såklart

[/QUOTE]
Röstar också på bumpo
Hm du missförstår mig nu. Jag försvarar inte @Sasse. Jag har noll koll där,

Däremot så tyckte jag det var skumt att påstå att någon, trots påpekande, anse att det var skumt. Det blev inte bättre när hon missförstod dig om att leta onda heller. Om det sen beror på ärliga felläsningar eller försök att misskreditera vet jag inte. Har inte sett att bumpo läser fel på det här viset förr

@Lobelia Jag hänger med på det du skriver jag reagerar också på det du gör med Bumpo
Hon kanske bara har hjärndimma (den sk amningsgröten ) då hon har en tre månaders bebis

@Lobelia Jag hänger med på det du skriver jag reagerar också på det du gör med Bumpo
Hon kanske bara har hjärndimma (den sk amningsgröten ) då hon har en tre månaders bebis
Tillägg skrev försvarar inom citationstecken för att visa att jag inte menade det bokstavligt utan mer så som du skrev om det

Jag kan nog säga att jag inte visste hur, vad eller varför jag tänkte som jag gjorde egentligen. Var ju väldigt svårt det här. Medveten om en svag teori men också mitt första teoriande under stress. Snappade upp något om Hedinn i sista stund som gjorde att jag valde henne. Så ganska liten och ostrukturerad tankeverksamhet låg bakom min röst egentligen.
Okej, jag känner väl inte att det blir bättre av att du inte vet hur eller varför du röstade som du gjorde. Men jag vet också att det är skitsvårt att teoria i början och att det är ännu svårare om man är ny. Så jag är nog inne på det som Q sa, att det får gå som "benefit of the doubt" för nu

Och nu kommer jag att kasta sten i glashus här (;)) men jag ser gärna att du kommer med fler egna teorier idag, det gör det mycket enklare för oss andra att få en uppfattning om vilken sida du kan tänkas spela för :)

Kan inte svara för hur elo tänkt, men tolkade själv det inlägget som att hon tyckte att även om det var illa att diademet rök, hade det varit värre om Nick eller den med bägaren dött, då det hade begränsat mängden beskydd för god i leken kraftigt.
Ja, det är ju iofs sant.

Potentiell spioninfo gissar jag är:
Vem fårulven röstade
Vem Delfin viskade till
Vem ulvarna valde som käk
Om svärdet användes
Om Nick skyddade någon
Eventuellt info om den eventuella duellen?

Tror det är allt? Man kan ju undra om Nick väljer att skydda redan natt 1 när hen bara har 2 skydd, så den info som goda lyan har mest hjälp av för att försöka hitta en god är nog fårulvens röst och om svärdet användes? Sen är det ju bara att hoppas att infon antingen kom till en ravenclaw, eller åtminstones till en god och att denne haft tur med lottningen av rad. Men det finns ju en risk att enda spioninfon i leken gick till en ond eller bara var ulvarnas käk.
Borde det inte stå något om bägaren också? Typ att "bägaren är skickad till X"

Jo fast varför följa nån i lyan bara för att man är i lyan själv? De hade ju tidernas läge att smasha iom att det var så spritt bland rösterna.
Absolut, tänkte mest om det var ett nybörjarmisstag och att ”följa” en annan lyan-medlem för att man tror det inte blir fel då.
Usch så svår lek.

En tanke i och med att rösterna föll som de gjorde kunde lyan med hjälp av fårulven i stort sett bestäma vem som skulle åka ut.

Jag kan tänka mig att de inte gärna såg en duell mellan många. Statistiskt sett bör någon av de 6-7 vara ulv. Av den orsaken tror jag att det kanske inte är ett favoritscenario.

Om Elo som enligt vad jag gissar har varit i duell med Hedinn så kan det vara ett sätt att rädda kvar elo eller så ett sätt misstänkliggöra henne, oklart vilket.

Sen tror jag minst en av

qitis
Bumpo
Hemlig
Sasse
Elo

är ulv annars tror jag att ulvarna roat sig med att se till att det blivit en massduell och hittills har jag inte sett något som pekar på en sådan utom möjligen att uppdateringen tog tid.
De du listar där, varför menar du att just en dem är ulv? Misstänker att det har med rösterna att göra, men förtydliga gärna :)
En sak som är värt att notera är att Elo inte försökte rädda sig själv genom att ändra röst och lägga en tredje på någon av oss som hade två röster vid tidpunkten då hedinn la den tredje på Elo kl 21.17. Det var jag och hemlig som hade två röster (sasse hade ju Elo lagt rösten på redan ) andra rösten på bumpo och Hedinn kom senare närmare DL men även då fanns det möjlighet att ändra (tror Elo var inne vid DL? )

Olika scenarion

Elo är god men utan skills -tänkte kanske offra sig?

Elo är god med skill att hindras att lynchas

Elo är ulv i lyan och kan ha haft mindre röster än det såg ut om fårulven röstat på henne + då också vetat att hedinn hade en tredje röst ?

Elo är ond utanför lyan och tyckte att hon kunde offra sig för onda sidan ? + ev kunna dra med sig någon om hon tex skulle vara Filch? Fast då borde hon ju dött själv när jag tänker efter ?

Har jag glömt något? 😅
Jag reagerar också på att Elo inte räddade sig själv. Sen påverkas jag som sagt även åt andra hållet av hennes uppgivenhet kring att verka vara på väg att ryka första kvällen. Men valet att inte försöka rädda sig själv kan ju bero på vetskapen om vart extrarösten låg. Men samtidigt, hade hon vetat om en dold röst på Hedinn så hade det ju fortfarande varit 3-3 och duell.. men å andra sidan, visste hon det och ändå ändrat sin röst till Hedinn så hade det ju kanske väckt ännu mer misstanke när Hedinn rykt..

Ska försöka kika lite på rösterna med.

som vanligt blir det tidig röstning och nedstängning av tråden för att inte bygga för mycket oroskänslor av spelet.

Känner mig extremt lost både över att förstå alla roller och alla specialförmågor och vad som hände när Hedinn åkte ut. Jag har heller inte lyckats riktigt förstå hur någon röstas ut efter Natt-DL ännu men behöver kanske sätta mig i allt mer för att fatta det.

Men som flera varit inne på så verkar det troligt att duellerna har varit mellan flera spelare eftersom uppdateringen tog så lång tid. Att det tog lång tid efter DL har jag ju förstått var lång tid från er som är lite mer erfarna hur det brukar vara kan jag ju inte med säkerhet veta eftersom jag inte spelat innan. Även om jag varit inne och kollat i någon lek så har jag inte riktigt tänkt på hur lång tid uppdateringen kommit efter DL. Men sen kanske LL har hållit på uppdateringen med flit det vet man ju inte förstås.

Kommer ägna en stund åt att läsa inlägg nu som kommit efter igårkväll sen behöver jag iväg igen och återkommer ikväll. Så tror inte jag hinner formulera någon teori nu då jag behöver iväg igen vid 17.30

Ja, det är ju iofs sant.

Borde det inte stå något om bägaren också? Typ att "bägaren är skickad till X"
Ja juste, både vem svärdet och bägaren skickades till borde stå, men det hjälper ju inte jättemycket för goda lyan att hitta goda, då de som skickar föremålen inte har nog info, och föremålen kan ha lottats vidare om ägarna glömde välja
Känner mig extremt lost både över att förstå alla roller och alla specialförmågor och vad som hände när Hedinn åkte ut. Jag har heller inte lyckats riktigt förstå hur någon röstas ut efter Natt-DL ännu men behöver kanske sätta mig i allt mer för att fatta det.

Men som flera varit inne på så verkar det troligt att duellerna har varit mellan flera spelare eftersom uppdateringen tog så lång tid. Att det tog lång tid efter DL har jag ju förstått var lång tid från er som är lite mer erfarna hur det brukar vara kan jag ju inte med säkerhet veta eftersom jag inte spelat innan. Även om jag varit inne och kollat i någon lek så har jag inte riktigt tänkt på hur lång tid uppdateringen kommit efter DL. Men sen kanske LL har hållit på uppdateringen med flit det vet man ju inte förstås.

Kommer ägna en stund åt att läsa inlägg nu som kommit efter igårkväll sen behöver jag iväg igen och återkommer ikväll.
Ingen röstades ut efter nattDL, men ulvarna (onda i lyan) får varje natt välja en person att käka (det vi syftar på när vi säger käk eller käkval), och denne dör om den inte har skydd från käk (i denna lek finns det via specialrollen Nick och bägaren), vilket är det vi får reda på i uppdateringen på morgonen

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Hedinn var Rawenclaw och hade diademet
QueenLilith var Hufflepuff

——

Om vi ponerar att Elo är god, så tänker jag att rösterna där ändå är lite intressanta. Både Heffa och Hemlig röstar där. Och Hemligs röst är den första ”andrarösten” i den lynchen. Tänker att Hemlig inte skulle låta sig hindras av att se misstänkt ut genom att lägga en andraröst oavsett om hon är god eller ond. Men rösten i sig kan ju bli lite tongivande när alla andra röstar utspritt.
Sen lägger Hedinn tredjerösten, vilket hade varit betydligt mer intressant om hon hunnit få någon spioninfo från diademet 😅

Sen tycker jag fortfarande Harryssens andraröst på Hedinn är suspekt, lite ulvig men kan som hon säger också bero på stress och ovana av leken.

Innan tredjerösten på Hedinn så kom ju lite andra andraröster också. LenaH som liksom jag röstar på Hemlig och Islandshästsryttare som röstar på Qitis och Elo som röstar på Sasse. Inte ulvigt i sig att lägga en andraröst, särskilt inte när det gör att fler hamnar på samma röster, men kanske går att utläsa något från det längre fram i leken.

Ingen röstades ut efter nattDL, men ulvarna (onda i lyan) får varje natt välja en person att käka (det vi syftar på när vi säger käk eller käkval), och denne dör om den inte har skydd från käk (i denna lek finns det via specialrollen Nick och bägaren), vilket är det vi får reda på i uppdateringen på morgonen

Tack då förstår jag lite mer angående just det :)

Jag reagerar också på att Elo inte räddade sig själv. Sen påverkas jag som sagt även åt andra hållet av hennes uppgivenhet kring att verka vara på väg att ryka första kvällen. Men valet att inte försöka rädda sig själv kan ju bero på vetskapen om vart extrarösten låg. Men samtidigt, hade hon vetat om en dold röst på Hedinn så hade det ju fortfarande varit 3-3 och duell.. men å andra sidan, visste hon det och ändå ändrat sin röst till Hedinn så hade det ju kanske väckt ännu mer misstanke när Hedinn rykt..
Om hon hade velat rädda sig själv (eller iaf ökat chansen att bli kvar) tror jag att det hade skett på ett tidigare stadium, dvs lagt sin röst på någon som redan hade två röster innan just Hedinn fick sin sista röst. Ett scenario är ju att hon är fårulv och att rösterna på henne är från tre goda (ja eller kanske en ulv som nåt sorts alibi men det är väldigt risky att göra kan jag tycka) då är det svårt ensam rädda sig själv utan att riskera att avslöjas. Lyan kunde ju inte veta att de lyckades lyncha den som hade diademet med spionskillsen. Jag tycker att hennes uppgivenhet verkade ganska autentisk, men kan givetvis ha fel

Islandshästryttare vår andra nykomling -välkommen du också :)
Verkar lite uppgiven och tycker det mesta är svårt och krångligt. Kan förstå det bänt det är den första leken. Något får mig ändå att tro att island spelar ensam? Skrev ett bra övergripande inlägg igår kväll när hon la en andra röst på mig (vilket jag av naturliga skäl tyckte var mindre bra :D )
Så tippar att hon är antingen god eller ond utanför lyan. Får också gå på nybörjar kontots Benefit of the doubt tillsvidare.

Ceta Skriver mest lite frågor igår och lägger en ganska tidig röst på hemlig (en förstaröst ) dock ändå med en teori som inte bygger på val av trollformel utan faktiskt på vad Hemlig skrivit om vilket. Teoriar i några inlägg i morse samt nu under eftermiddagen och känner ändå att hon visar lite av sina tankar om flera olika spelare Säger dock inget om vilken sida hon tillhör. Kan vara god kan vara ond

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar