Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Sen ens om man tycker att 3 minuter är gott om tid återstår ju ändå frågan varför man redan dl1 tycker det är så viktigt att just hedinn kommer till duell/Lynch över de andra med 2 röster.
Det vet bara ulvarna hur de tänkte. Kommer nog fram i eftersnacket skulle jag tro.

Och om fårulven inte egentligen tyckte det var viktigt att det var just hedinn kan jag absolut tänka mig att den dolda rösten hamnar där som "en av de med två röster" om man fått veta i lyan att hon kommer få en röst till, även om den inte är i leken än.

Sen ens om man tycker att 3 minuter är gott om tid återstår ju ändå frågan varför man redan dl1 tycker det är så viktigt att just hedinn kommer till duell/Lynch över de andra med 2 röster.
Men flera av teorierna på harrysen går väl ut på just det?
Att hon blev uppmanad av lyan att rösta på Hedinn. Jag tror inte det var så. Men det är ju jag det.
Jag tror mer på qs tanke om att hedinn är en skicklig spelare de gärna blev av med

Fast som jag svarade cirkus, jag håller inte med. Spelar bara på mobilen och har jag mindre än fem minuter på mig är det skitstressigt. Har i tidigare lekar suttit som fårulv och ändrat röst och var bara om jag var absolut tvungen för att rädda onda eller om ingen annan röstat förrens precis innan dl som jag ändrade under de sista minuterna, för det var så stressigt att hinna få in i tid då.
Med tanke på att det gjorts ofta, även med öppna röster och motveringar och ibland att nästan alla röstat de sista fem minutrarna så lovar jag att väldigt många har inga som helst problem. En period var det jämnt så.

Men flera av teorierna på harrysen går väl ut på just det?
Att hon blev uppmanad av lyan att rösta på Hedinn. Jag tror inte det var så. Men det är ju jag det.
Jag tror mer på qs tanke om att hedinn är en skicklig spelare de gärna blev av med
Om Harrysen är ulv så tror jag inte i första hand att hen blev uppmanad att rösta på hedinn utan snarare att hen, som oerfaren, frågad i lyan något i stil med "jag tänkte rösta på hedinn, det borde väl gå bra", och att lyan därför visste att hedinn skulle få en röst till

Med tanke på att det gjorts ofta, även med öppna röster och motveringar och ibland att nästan alla röstat de sista fem minutrarna så lovar jag att väldigt många har inga som helst problem. En period var det jämnt så.
Och jag har aldrig gillat det, ens i lekar när det var vanligt, och kommer därför nog aldrig förutsätta att folk spelat så utan anledning, för vi utgår alla från oss själva och våra egna erfarenheter. Jag gillar inte att spela så och antar därför att man helst undviker det, du har inget emot det och antar därför att folk spelar så även utan särskild anledning. Just nu är det bara fårulven och eventuellt lyan som vet vem av oss som har rätt.

För att Hedin blev lynchad. Det finns dessutom indikationer på att det var minst en duell så då var det mot Elo.

För att Hedin blev lynchad. Det finns dessutom indikationer på att det var minst en duell så då var det mot Elo.
Ehh, ja, jag har väl aldrig sagt annat än att ett troligt scenario är att det var en duell mellan Elo och hedinn pga dold röst på hedinn? Vad jag diskuterat är varför just hedinn fick den dolda rösten och när den lagts.

Svaret "För att hedinn blev lynchad" ger inte så mycket när frågan var varför de valde hedinn, inte om de gjorde det.

Och jag har aldrig gillat det, ens i lekar när det var vanligt, och kommer därför nog aldrig förutsätta att folk spelat så utan anledning, för vi utgår alla från oss själva och våra egna erfarenheter. Jag gillar inte att spela så och antar därför att man helst undviker det, du har inget emot det och antar därför att folk spelar så även utan särskild anledning. Just nu är det bara fårulven och eventuellt lyan som vet vem av oss som har rätt.
För att du aldrig gillat sena röster, ens i lekar när det var vanligt, så förutsätter du att ingen lägger sena röster?

Snälla säg att jag missförstår dig? Då har du inte ens missat att det förekommer.

Jag säger inte att fråulven med garanti lade en sen röst, mest att det är ettr mycket möjligt scenario.

Ehh, ja, jag har väl aldrig sagt annat än att ett troligt scenario är att det var en duell mellan Elo och hedinn pga dold röst på hedinn? Vad jag diskuterat är varför just hedinn fick den dolda rösten och när den lagts.

Svaret "För att hedinn blev lynchad" ger inte så mycket när frågan var varför de valde hedinn, inte om de gjorde det.
Det vet bara ulvarna, kanske bara för att de ville misstänkliggöra harrysen eller för de tyckte det var kul.

Elo har vid två tillfällen poängterat sin godhet och goda roll. Hade tre röster igår men åkte inte ut. Är för trött för att reda ut i skallen vad det kan innebära (med tanke på specialroller och specialförmågor) men känns lite skumt att hon vid iallafall två tillfällen tidigt i leken kunde poängtera att hon hade en god roll. Då tänker jag inte på inlägget i annan färg hon gjorde för det tror jag var genuint att hon blev ledsen för att hon hade mest röster.

Idag röstar Elo på Sasse med motiveringen att hon tror att vi hittar en ulv bland de som hade två röster igår. Men utan tydligare motivering än så (med brasklapp att jag kan ha missat något i något annat inlägg).

Har väldigt svårt att avgöra om hon är ond eller god utifrån detta och vet inte riktigt vad jag ska tro. Å ena sidan känns det kanske lite för uppenbart att en ond skulle göra en överdriven godförklaring i början av leken för hade det varit en uttalad strategi så hade man väl i alla lekar kunnat pinpointa folk som godförklarar sig själva som onda. Men jag vet inte det är svårt att avgöra.

Frågan är om man kan tro att Elo är med i en lya utifrån otydlig motivering idag (där kan jag som sagt ha missat något och möjligt att det finns någon utförligare motivering ) och vet något utifrån diskussioner i en lya. Men känns som jag mest svamlar nu.

För att du aldrig gillat sena röster, ens i lekar när det var vanligt, så förutsätter du att ingen lägger sena röster?

Snälla säg att jag missförstår dig? Då har du inte ens missat att det förekommer.

Jag säger inte att fråulven med garanti lade en sen röst, mest att det är ettr mycket möjligt scenario.
Jag säger inte att jag förutsätter att ingen lägger sena röster. Vad jag säger är att JAG inte förstår varför fårulven skulle sitta och vänta till sista minut för att lägga upp just hedinn till duell om inte den antingen 1. Ville ha en chans att få ut just hedinn, eller 2. Inte vill riskera att lyncha någon av alla de andra som redan hade 2 röster. Visst kan man sitta och ändra i sista minuten, men ofta har man väl en anledning till det, annat än "Äsch, varför inte" om det finns andra alternativ som är likvärdiga?

Var tycker du hemlig låst sig på Elo? Jag inte fått de vibbarna riktigt, citera gärna? Sen vet jag inte om fejkröst på Elo verkligen är det mest sannolika utifrån vad som skrivits idag? Vad får dig att tänka att hon hade fejkrösten?
Just nu sitter jag med mobilen, men absolut kan jag försöka leta upp citat när jag sitter vid datorn :)

Det vet bara ulvarna, kanske bara för att de ville misstänkliggöra harrysen eller för de tyckte det var kul.
Ja, och för mig hade det inte varit tillräcklig motivation för att jag skulle sitta och ändra i sista minut, och därför funderade jag kring varför fårulven skulle göra så.

DL 2
@Harrysen är så stolt över att vara en av de som är kallade. I alla år har gammelmormor, numera 134 år fyllda, berättat om hur hon var en av de som stod där på Hogwarts innergård och såg Lord Voldemort falla. Allt medan tårarna rann. Deras värld var borta. Men nu ska den komma tillbaka, JAJJAMENSAN!!!

Harrysen skyndar nerför trappan mot Slytherins sällskapsrum nere i källarvåningen. Många och långa trappor, men Harrysen studsar ner… faller ner! Trappan har rört sig. Där störtar Harrysen mot stengolvet och… ja, det är kanske bäst vi slutar här. För grönt må vara Slytherins färg, men allt blod är rött.

Harrysen var Slytherin (ulv).

Natt-DL 2: 9.30

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV