Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Heffa röstar på Elo för att Elo skrivit av en av de nya spelarna (harrysen) kan vara ond. Också lite typisk första dags-röst, men kan också vara en som är i lyan tillsammans med harrysen som vill börja lägga en grund för att ingen ska misstänka harrysen för hen är ny.

Skrev ju också en del om heffas röst i det tidigare inlägget, men väljer att inte rösta där idag då jag inte är säker på att heffa ens om hon är i lyan med harrysen hade tänkt på att rösta på Elo för skydda harrysen i längden.

Kan du utveckla lite mer nu när du inte har stress att hinna innan dl? Kanske särskilt citat från inläggen som får dig att rösta på Hedinn.

Ja, jag efterlyste lite mer information om motiveringen redan igår och återupprepar @Harrysen hade gärna sett sig utveckla dina tankar från igår.

Om en av rösterna på Elo igår var fejkrösten så vill jag titta lite extra på @heffaklumpen idag, då jag redan igår funderade på om hennes motivering mot Elo kunde vara ett sätt att försöka få folk att inte misstänka harrysen för att hen är en ny spelare. Kombinerat med @Harrysen sena röst på Hedinn som mest baserades på att ospeciferade spelare skulle ha hintat om att Hedinn var ond så är det två spelare jag vill se mer av idag och granska mer.

Heffa och harrysen funderade jag på igår om de kunde vara i lyan tillsammans. Reagerar lite på att idag fortsätter harrysen vara rätt undvikande när hen får frågor om gårdagens röst. Verkar också lite ha snöat in på att de aktiva i leken skulle vara det för att hinta hit eller dit. Jag vet inte, en del av mig undrar om det är en ny spelare som blev ulv i första leken och lite fastnar i några spelare att teoria om som den vet inte är i lyan, och då kanske särskilt tar några goda som agerar annorlunda från lyakamraterna i ett försök att rikta andra bort från lyakamraterna. Har varit med om hur lätt det kan vara för nya att smyga med som ulvar för allt ursäktas med att personen är ny. Hade också varit intressant att jämföra röstinlägget igår mot vilka andra som tog upp liknande teorier, ifall det är en stressad ny spelare som som ulv väljer att haka på en annan lyamedlem för att det känns som det säkraste sättet att inte avslöja något när man inte hinner fundera kring vad som kan riskera avslöja saker.

Sen heffa som jag ju funderade på om hennes röst på Elo igår var just att börja få oss andra att tänka att vi inte kan misstänka harrysen för det är nybörjarmissar. Har också i några andra inlägg nämt just nybörjarmissar om harrysen, men ger inte samma försvar till Island som ju också är ny.

Eller visste fårulven att hedinn skulle få en röst till av harrysen i förväg? Men å andra sidan känns det osannolikt att lyan skulle be någon rösta på en specifik person i dl1, iaf om där är rutinerad spelare med i lyan.

Att vänta och se om Hedinn får en röst till (eller ha en lyakamrat till att lägga en andra röst där om harrysen är i lyan)

an ju vara så att lyan inte sa till harrysen att rösta där, men att harrysen skrivit i lyan att hon tänkte rösta där innan hon skrev i tråden. Men då gör ju en dold röst så att hedinn riskerar att lynchas att harrysen kommer granskas mycket mer dag 2 om hedinn lynchas, än om någon annan lynchats.

Avskyr det här, tycker en dold röst på hedinn igår verkar skumt om inte lyan visste att det skulle hamna en andra röst där. Behöver som sagt inte vara att lyan coachat hatrysen till det, men kan ju vara så att Harrysen först frågade i lyan om en röst på hedinn var okej innan hen skrev i leken, har sett det för från nya spelare. Tycker också hens teorier är vaga och att hen lutar sig mycket på att vara ny spelare och att det är snarare sp att island teoriar "för bra" för att vara ny. Å andra sidan tar det emot att lägga en tredje röst på en ny spelare dag 2.

Och sen blir det en del skumt från snurrfian plötsligt, med tredjeröster och insiterande på att det var en massduell. Men det kan ju också vara ett försök att styra blickar bort från Harrysen.

Och nu röstar snurrfian på Harrysen. Alibiröst när det verkar gå åt skogen för en kamrat?

Äsch, måste rösta nu.

Madalitso röstar på Harrysen utifrån mina teorier om att ulvarna visste hon skulle rösta på hedinn, samt att de försöker utnyttja att ingen vill misstänka en ny spelare.

🤔 Jag var inne på Harrysen rätt tidigt, om det var någon som vände snabbt var det du som sen började hoppas på att du inte röstade ut en ny god spelare. Den som ligger närmast en alibiröst är ju du.
Samlade ihop allt jag skrivit om harrysen från lekstart fram till dagDL idag, vet in var du hittar den snabba vändningen?

Vad tänker du om Heffaklumpen nu när vi vet Harrysens roll?
Hmm, får kolla igenom henne igen imorgon när jag är pigg. Tyckte ju att hon försvarade Harrysen en del, särskilt i jämförelse mot hur hon pratar om island som också är en ny spelare, och i röstmotiveringen mot Elo igår. Dock, om Elo talar sanning i att det var en duell är ju inte heffa fårulven. Men kan fortfarande vara en vanlig ulv.

Och idag röstade hon på dig för att du skulle ha hängt kvar i Elo, men kunde inte visa var du skrev något som tydde på det, samt att du eventuellt skulle vara fårulv iom rösten på elo vilkets diskuterats tidigare, men när hon röstade hade diskussionen mest skiftat till att alla tre röster på Elo var giltiga.

Så kan ju mycket väl vara ulv som försökte hitta en röst som inte skulle sticka ut idag.

Men kan också vara så att du är ulv och frågar mig om heffa just för att få mig att misstänka henne mer och då godförklara dig med heffas röst på dig idag :cautious:

Det blev verkligen omkullkastat för mig igår, jag fattade verkligen inte hur folk kunde vara så säkra på Harrysen, även om de i slutänden hade rätt så tycker jag fan att alla teorier är skumma. På tre minuter hinner en lya en jäkla massa medan både Mada och Snurr ångar på om att Harrysens röst på Hedinn var planerad så eftersom PM rösten redan låg där - med facit på hand kan de ju ha rätt, men också hur kunde de veta?

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta

hemlig 2
Ceta 3
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 4
Sasse 2
bumpo 1

Kan det vara så att Ceta är fårulven som började med en fejkröstpå Harrysen och sen kom det flera röster på henne själv och det gjorde att lyan hellre offrade harrysen för att Ceta ska se god ut med en förstaröst på en ulv? Det blev panik i lyan och hellre ut med en vanlig ulv än att riskera att fårulven röjs? Det skulle kunna sätta Mada och/eller Snurrfian i lyan ihop med en eventuell fårulv Ceta. Tror mindre på IHR (sorry för förtkorningen).

Sen har vi de som röstat på Ceta - om min teori håller om henne som fårulv lutar det åt att Lobelia, Sasse och hemlig kan falla över åt det godare hållet. - visst förekommer alibi men jag tror det är väl djärvt att rösta på just fårulven i så fall. Eftersom Sasses röst i DL kom sent i DL1 och det hade BSF i sin motivering, något som jag tyckte verkade rimligt igår - med facit nu ser båda dom något bättre ut eftersom den senaste rösten i DL1 var avgörande

Det blev verkligen omkullkastat för mig igår, jag fattade verkligen inte hur folk kunde vara så säkra på Harrysen, även om de i slutänden hade rätt så tycker jag fan att alla teorier är skumma. På tre minuter hinner en lya en jäkla massa medan både Mada och Snurr ångar på om att Harrysens röst på Hedinn var planerad så eftersom PM rösten redan låg där - med facit på hand kan de ju ha rätt, men också hur kunde de veta?
Fast jag visste inte, jag bara teoriade om det?.

Alltså så här, jag tyckte Harrysens spel var skumt och påminde om spel från andra som satt i lyan sin första lek. Dock är det ju också lite inofficiellt så att det är som god sed att förlåta nya spelare en hel del särskilt tidigt i leken, därför letade jag in i det sista efter något annat mer skumt, för det kändes "ofint" att rösta på en ny spelare dag 2, särskilt om denne skulle visa sig vara god.

Sen skrev jag under gårdagen 4-5 inlägg om varför hedinn skulle ha fått fårulvens röst, och bönade och bad folk att diskutera det med mig, men fick bara till svar att fårulven kunde ju ha väntat till sista minuten utan någon verkade vilja reflektera över varför man väntar med att ändra till någon sista minuten redan dl 1 när det fanns gott om andra att lägga rösten på om man bara ville få till en duell. Jag hade ju gärna sett dig reflektera lite mer över det innan du bara kommer och kallar mig ulv för att vända och vrida på hur ulvarna kan ha resonerat dl1.

Fast jag visste inte, jag bara teoriade om det?.

Alltså så här, jag tyckte Harrysens spel var skumt och påminde om spel från andra som satt i lyan sin första lek. Dock är det ju också lite inofficiellt så att det är som god sed att förlåta nya spelare en hel del särskilt tidigt i leken, därför letade jag in i det sista efter något annat mer skumt, för det kändes "ofint" att rösta på en ny spelare dag 2, särskilt om denne skulle visa sig vara god.

Sen skrev jag under gårdagen 4-5 inlägg om varför hedinn skulle ha fått fårulvens röst, och bönade och bad folk att diskutera det med mig, men fick bara till svar att fårulven kunde ju ha väntat till sista minuten utan någon verkade vilja reflektera över varför man väntar med att ändra till någon sista minuten redan dl 1 när det fanns gott om andra att lägga rösten på om man bara ville få till en duell. Jag hade ju gärna sett dig reflektera lite mer över det innan du bara kommer och kallar mig ulv för att vända och vrida på hur ulvarna kan ha resonerat dl1.
Fast de som inte sitter i lyan har ju svårt att veta hur de tänkt, det blir bara spekulationer.

Jag tror det var q som sa att om man har att välja på vad som er ut som en bybo och en slipad spelare väljer man kanske hellre den slipade ÄVEN om risken är stor att det är en lierad.

Jag håller i övrigt med om att nya spelare är mer förlåtna för skumt spel.

Nu var ju harrysen i lyan och bara lyan och de som eventuellt var i duell VET om det blev duell eller om fejkrösten låg på Elo så det blev tack och adjö direkt för hedinn. Jag tycker ändå att motiveringen är skum om att lyan inte skulle hinna he in ett PM om att de vill ha den rösten på Hedinn på tre minuter. Om nu harrysen inte varit i lyan. Att skriva som snurris att harrysens röst var den tredje är sjukt skumt IMHO. Det kan bara lyan veta

Fast de som inte sitter i lyan har ju svårt att veta hur de tänkt, det blir bara spekulationer.

Jag tror det var q som sa att om man har att välja på vad som er ut som en bybo och en slipad spelare väljer man kanske hellre den slipade ÄVEN om risken är stor att det är en lierad.

Jag håller i övrigt med om att nya spelare är mer förlåtna för skumt spel.

Nu var ju harrysen i lyan och bara lyan och de som eventuellt var i duell VET om det blev duell eller om fejkrösten låg på Elo så det blev tack och adjö direkt för hedinn. Jag tycker ändå att motiveringen är skum om att lyan inte skulle hinna he in ett PM om att de vill ha den rösten på Hedinn på tre minuter. Om nu harrysen inte varit i lyan. Att skriva som snurris att harrysens röst var den tredje är sjukt skumt IMHO. Det kan bara lyan veta
Men alltså, är en god hedinn så mycket läskigare för onda än en god q eller sasse, som ju hade 2 röster mycket tidigare än hedinn?

Och så klart det bara blir spekulationer? Med bristen på info till goda blir det ju väldigt svårt för goda att komma med annat än spekulationer, de enda som vet någons roller är ju lyan och delfin om denne hittar ormviskaren?

Detta är röstlistan från dl1:
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Det är ändå inte en röstning där det kommer en massa röster i sista minuten, och därför tycker jag det känns konstigt att lyan skulle sitta in i det sista och vänta med fårulvsrösten. Om vi nu antar, som de flesta verkar göra, att Elo och hedinn var i duell dag 1 och svärdet inte var inblandat så funderar jag över:

1. Varför vill ulvarna ha upp elo till duell istället för att bara låta henne lynchas, det kan ju tyda på att elo är i lyan eller att lyan misstänkte henne som ond utanför, men att alla hennes röster var faktiska röster, så det bästa det kunde göra som räddningsaktion var att lägga upp henne till duell.
2. Om de inte vill lägga upp elo till duell, varför inte lägga den dolda rösten på samma som i tråden, på någon som inte hade en röst, eller säga i lyan att dolda rösten är på hedinn så rösta inte mer där.
3. Om de sket i om det blev duell eller inte, och mot vem, så är det ju ändå dumt att ha dolda rösten på hedinn efter att harrysen röstar där, då det gör att harrysens röst kommer synas enormt nästa dag. Om de inte egentligen inte ville ha ut just hedinn hade det ju varit smartare att flytta den dolda rösten från henne istället för till henne om det skedde några ändringar under de sista 3 minuterna.
4. Om de just ville ha upp elo till duell, varför inte lägga den dolda rösten på sasse, q eller hemlig som alla hade 2 röster innan klockan ens var 21.00? Det skulle ju tyda på att de antingen
a) Visste att hedinn skulle få en röst till och mentalt tänkte henne som en av de med 2 röster utan att reflektera över att rösten inte kommit i leken och hur det skulle få harrysens röst att se ut.
b) Att de ville ha ut just hedinn och antligen bad harrysen rösta där eller ändrade dolda rösten precis på slutet
eller c) de ville av någon anledning inte riskera att sasse, q eller hemlig lynchas, antingen för att de är i lyan, för att de misstänkte dem som onda utanför, trodde de skulle vara lätta att lyncha i ett senare skede, eller trodde de hade skydd mot att lynchas

Jag tillhör de som skrev om harrysens skumhet igår. Både tidigt på dagen med första DL som utgångspunkt och sedan plussade hon på genom att rösta på mig.
Dock så är jag lite ovillig att rösta på nykomlingar de första dl:en iaf. Just för att de ska hinna komma in i att spela och upptäcka vad kul det är :)
Harrysson nybörjare (välkommen!) hade ont om tid igår. Kom in sent under kvällen
Presenterade ändå ett teoriinlägg om flertalet och slängde iväg en andraröst på Hedinn som sedan lynchades.
Alltså det ser onekligen lite misstänkt ut -men är man ny så får det gå på kontot ”Benefit of doubt ” så länge.

DL 1
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta

hemlig 2
Ceta 3
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 4
Sasse 2
bumpo 1

Jag snurrar med samma tankar som flera redan tagit upp.
Snurrfian hamnade onekligen högt på radarn igår efter sitt inlägg om att hedinn fick sin tredje röst i första dl av harrysen

Ceta var den andra med många röster och hennes första röst på harrysen kan mycket väl vara antingen en alibiröst eller en röst från fårulven som inte räknas. Kan också vara en god som lägger den rösten men det brukar historiskt nästan aldrig vara goda som lägger en första (udda )röst på nykomlingar vad jag kan minnas ? Nästan alltid onda -hm
Nu fick ju harrysen fler röster igår och jag tänker att det finns nog iaf ett par goda bland de

Bumpo var inte inne alls igår. Har fortfarande kvar mina frågetecken på henne -efter första DL. Skulle behöva få lite mer input från henne om jag ska revidera mina tankar om henne

Sasse hade också röster i går , var den första med två röster på sig sedan kommer sasse själv samt Lobelia in och lägger två raka röster på ceta som då hamnar jämsides med ceta (2 röster vardera )
Här skulle man kunna tänka sig att ceta faktiskt är god och att sasse och lobelia skulle kunna vara onda och försöker rädda sasse

Island lägger en andra röst på Harrysen och då är det tre med 2 röster
Hemlig lägger en tredje röst på ceta
Snurrfian och madalitso lägger tredje och fjärde rösten på harrysen
Snurrfian känns skummast av de att ev kunna lägga en alibiröst. Och skulle kunna indikera att ceta skulle räddas (i så fall bör hon vara fårulven )

Hmm, får kolla igenom henne igen imorgon när jag är pigg. Tyckte ju att hon försvarade Harrysen en del, särskilt i jämförelse mot hur hon pratar om island som också är en ny spelare, och i röstmotiveringen mot Elo igår. Dock, om Elo talar sanning i att det var en duell är ju inte heffa fårulven. Men kan fortfarande vara en vanlig ulv.
Jag tycker inte att jag har försvarat harrysen. Sa att jag lägger det åt sidan för nu och sedan att jag lägger det på "benefit of the doubt" (dvs misstänkte henne fortfarande). Sen kanske jag har pratat olika mot harrysen och island, det vet jag inte (jag minns knappt vad jag sagt för 5 min sen 🤷🏽‍♀️). Har jag gjort det så var det i alla fall inte min avsikt.

Och idag röstade hon på dig för att du skulle ha hängt kvar i Elo, men kunde inte visa var du skrev något som tydde på det, samt att du eventuellt skulle vara fårulv iom rösten på elo vilkets diskuterats tidigare, men när hon röstade hade diskussionen mest skiftat till att alla tre röster på Elo var giltiga.
Jag sa att jag kan göra det sedan när jag sitter vid datorn. Inte att jag inte kan göra det alls. Jag har inte glömt bort det men är på mobilen fortfarande pga sitter på bussen just nu.

Men alltså, är en god hedinn så mycket läskigare för onda än en god q eller sasse, som ju hade 2 röster mycket tidigare än hedinn?

Och så klart det bara blir spekulationer? Med bristen på info till goda blir det ju väldigt svårt för goda att komma med annat än spekulationer, de enda som vet någons roller är ju lyan och delfin om denne hittar ormviskaren?

Detta är röstlistan från dl1:

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Det är ändå inte en röstning där det kommer en massa röster i sista minuten, och därför tycker jag det känns konstigt att lyan skulle sitta in i det sista och vänta med fårulvsrösten. Om vi nu antar, som de flesta verkar göra, att Elo och hedinn var i duell dag 1 och svärdet inte var inblandat så funderar jag över:

1. Varför vill ulvarna ha upp elo till duell istället för att bara låta henne lynchas, det kan ju tyda på att elo är i lyan eller att lyan misstänkte henne som ond utanför, men att alla hennes röster var faktiska röster, så det bästa det kunde göra som räddningsaktion var att lägga upp henne till duell.
2. Om de inte vill lägga upp elo till duell, varför inte lägga den dolda rösten på samma som i tråden, på någon som inte hade en röst, eller säga i lyan att dolda rösten är på hedinn så rösta inte mer där.
3. Om de sket i om det blev duell eller inte, och mot vem, så är det ju ändå dumt att ha dolda rösten på hedinn efter att harrysen röstar där, då det gör att harrysens röst kommer synas enormt nästa dag. Om de inte egentligen inte ville ha ut just hedinn hade det ju varit smartare att flytta den dolda rösten från henne istället för till henne om det skedde några ändringar under de sista 3 minuterna.
4. Om de just ville ha upp elo till duell, varför inte lägga den dolda rösten på sasse, q eller hemlig som alla hade 2 röster innan klockan ens var 21.00? Det skulle ju tyda på att de antingen
a) Visste att hedinn skulle få en röst till och mentalt tänkte henne som en av de med 2 röster utan att reflektera över att rösten inte kommit i leken och hur det skulle få harrysens röst att se ut.
b) Att de ville ha ut just hedinn och antligen bad harrysen rösta där eller ändrade dolda rösten precis på slutet
eller c) de ville av någon anledning inte riskera att sasse, q eller hemlig lynchas, antingen för att de är i lyan, för att de misstänkte dem som onda utanför, trodde de skulle vara lätta att lyncha i ett senare skede, eller trodde de hade skydd mot att lynchas
Jag tror att de tycker Hedinn är en farligare god spelare än vad jag är
Jag tror också att de kanske funderat på om jag är ond utanför lyan.
Vad det gäller din punkt 4 så finns ju faktiskt möjligheten att både hemlig och sasse är i lyan tex ? Och i valet mellan mig och hedinn så tror jag som jag skrev ovan helt enkelt

Jag tycker inte att jag har försvarat harrysen. Sa att jag lägger det åt sidan för nu och sedan att jag lägger det på "benefit of the doubt" (dvs misstänkte henne fortfarande). Sen kanske jag har pratat olika mot harrysen och island, det vet jag inte (jag minns knappt vad jag sagt för 5 min sen 🤷🏽‍♀️). Har jag gjort det så var det i alla fall inte min avsikt.

Jag sa att jag kan göra det sedan när jag sitter vid datorn. Inte att jag inte kan göra det alls. Jag har inte glömt bort det men är på mobilen fortfarande pga sitter på bussen just nu.
Gör jättegärna det, är inte på någotvis övertygad om varkens din eller hemligs godhet eller ondhet, så ser gärna mer tankar och teorier från er båda.

UPPDATERING

@bumpo står och borstar tänderna när @cirkus kommer in i badrummet. De nickar åt varandra, hälsar artigt. Cirkus studerar bumpo. Är hon… ? Nej, hon ser verkligen inte ut som en av de ”trogna” Slytherins. Ger inget intryck av att komma från en familj med lång tradition av svart magi. Men vem… vänta, vad är det där?

Ett pingande ljud kommer från ett av toabåsen. Det blir högre och högre. Cirkus drar sin trollstav, slänger upp dörren och skriker till. Hon står stumt och stirrar på den märkliga scenen.

”Vad är det?”

Bumpo kommer rusande med dragen trollstav. Även hon fryser i steget. Kommer sig inte för med att säga något. För där, framför dem, upp ur toalettstolen hoppar en – delfin. Och en till, och en till. Runt om dem är det inte längre ett halvsunkigt badrum på fjärde våningen i Hogwarts. Nej, det är ett vattenlandskap med en jättelik flock av delfiner som leker.

”Så vackert!” viskar bumpo.

Cirkus hinner inte svara. För i det ögonblicket spolar toaletten. Och hela badrummet blir en malström av vatten som drar ner dem, suger iväg dem. Delfinerna finns runt dem, men nu är de inte så vänliga längre. Deras ögon är röda och tänderna ser ut som hajtänder. Cirkus försöker värja sig med det svärd hon sedan igår har släpat omkring på. Men det lyder henne inte riktigt. De sveps i väg, bort från Hogwarts.

Bumpo har tur. En plötslig vattenkaskad kastar henne ur malströmmen och hon dimper ner i ett bås på Hog’s Head. Men cirkus ser vi aldrig mer. Med Godric Gryffindors svärd tryckt mot kroppen sjunker hon ner i ett svart, magiskt hav.

Bumpo tillhörde elevhemmet Gryffindor.

Cirkus var Delfin, Lord Voldemorts arvtagerska

DL 3 kl 21.30

Jag tror att de tycker Hedinn är en farligare god spelare än vad jag är
Jag tror också att de kanske funderat på om jag är ond utanför lyan.
Vad det gäller din punkt 4 så finns ju faktiskt möjligheten att både hemlig och sasse är i lyan tex ? Och i valet mellan mig och hedinn så tror jag som jag skrev ovan helt enkelt
Jag hade satt dig som högre upp på farlig kontot om jag var ond och det stod mellan dig och hedinn och jag inte trodde någon av er var ond utanför lyan. Och nog sasse över er båda. Så då blir det ju extra intressant enligt mig att försöka förstå varför just hedinn fick den rösten.

UPPDATERING

@bumpo står och borstar tänderna när @cirkus kommer in i badrummet. De nickar åt varandra, hälsar artigt. Cirkus studerar bumpo. Är hon… ? Nej, hon ser verkligen inte ut som en av de ”trogna” Slytherins. Ger inget intryck av att komma från en familj med lång tradition av svart magi. Men vem… vänta, vad är det där?

Ett pingande ljud kommer från ett av toabåsen. Det blir högre och högre. Cirkus drar sin trollstav, slänger upp dörren och skriker till. Hon står stumt och stirrar på den märkliga scenen.

”Vad är det?”

Bumpo kommer rusande med dragen trollstav. Även hon fryser i steget. Kommer sig inte för med att säga något. För där, framför dem, upp ur toalettstolen hoppar en – delfin. Och en till, och en till. Runt om dem är det inte längre ett halvsunkigt badrum på fjärde våningen i Hogwarts. Nej, det är ett vattenlandskap med en jättelik flock av delfiner som leker.

Cirkus hinner inte svara. För i det ögonblicket spolar toaletten. Och hela badrummet blir en malström av vatten som drar ner dem, suger iväg dem. Delfinerna finns runt dem, men nu är de inte så vänliga längre. Deras ögon är röda och tänderna ser ut som hajtänder. Cirkus försöker värja sig med det svärd hon sedan igår har släpat omkring på. Men det lyder henne inte riktigt. De sveps i väg, bort från Hogwarts.

Bumpo har tur. En plötslig vattenkaskad kastar henne ur malströmmen och hon dimper ner i ett bås på Hog’s Head. Men cirkus ser vi aldrig mer. Med Godric Gryffindors svärd tryckt mot kroppen sjunker hon ner i ett svart, magiskt hav.

DL 3 kl 21.30
Ha ! @cirkus viftade verkligen :D
Men jag hade fel om bumpo -men snyggt gjort att hon bidrog till cirkus frånfälle :up:

UPPDATERING

”Vad är det?”

DL 3 kl 21.30
Håhå, så ulvarna käkar bumpo, och cirkus hade svärdet, och försökte med det "käk" antingen bumpo eller en annan gryffindor och dog därför.

Synd med lyckat käk, men skönt med en ond ut, även om det inte var en ulv (då det är just lyan goda måste få ut för att vinna)

Cirkus hade alltså fått svärdet så någon trodde på henne som god! Jag har av erfarenhet lärt mig att aldrig lita på cirkus innan det är bevisat 😅

Ha ! @cirkus viftade verkligen :D
Men jag hade fel om bumpo -men snyggt gjort att hon bidrog till cirkus frånfälle :up:
Tror inte bumpo dödade cirkus? Då hade inte hon själv dött iom att hon var en gryffindor. Istället bör bumpo vara käkvalet, och cirkus dog för att hon försökte döda en gryffindor med svärdet, vilket kan ha varit bumpo eller någon annan om det finns fler gryffindors kvar.

Ml
Tror inte bumpo dödade cirkus? Då hade inte hon själv dött iom att hon var en gryffindor. Istället bör bumpo vara käkvalet, och cirkus dog för att hon försökte döda en gryffindor med svärdet, vilket kan ha varit bumpo eller någon annan om det finns fler gryffindors kvar.
ja du har rätt ! Så måste det vara

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV