Fast de som inte sitter i lyan har ju svårt att veta hur de tänkt, det blir bara spekulationer.
Jag tror det var q som sa att om man har att välja på vad som er ut som en bybo och en slipad spelare väljer man kanske hellre den slipade ÄVEN om risken är stor att det är en lierad.
Jag håller i övrigt med om att nya spelare är mer förlåtna för skumt spel.
Nu var ju harrysen i lyan och bara lyan och de som eventuellt var i duell VET om det blev duell eller om fejkrösten låg på Elo så det blev tack och adjö direkt för hedinn. Jag tycker ändå att motiveringen är skum om att lyan inte skulle hinna he in ett PM om att de vill ha den rösten på Hedinn på tre minuter. Om nu harrysen inte varit i lyan. Att skriva som snurris att harrysens röst var den tredje är sjukt skumt IMHO. Det kan bara lyan veta
Men alltså, är en god hedinn så mycket läskigare för onda än en god q eller sasse, som ju hade 2 röster mycket tidigare än hedinn?
Och så klart det bara blir spekulationer? Med bristen på info till goda blir det ju väldigt svårt för goda att komma med annat än spekulationer, de enda som vet någons roller är ju lyan och delfin om denne hittar ormviskaren?
Detta är röstlistan från dl1:
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn
Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1
Det är ändå inte en röstning där det kommer en massa röster i sista minuten, och därför tycker jag det känns konstigt att lyan skulle sitta in i det sista och vänta med fårulvsrösten. Om vi nu antar, som de flesta verkar göra, att Elo och hedinn var i duell dag 1 och svärdet inte var inblandat så funderar jag över:
1. Varför vill ulvarna ha upp elo till duell istället för att bara låta henne lynchas, det kan ju tyda på att elo är i lyan eller att lyan misstänkte henne som ond utanför, men att alla hennes röster var faktiska röster, så det bästa det kunde göra som räddningsaktion var att lägga upp henne till duell.
2. Om de inte vill lägga upp elo till duell, varför inte lägga den dolda rösten på samma som i tråden, på någon som inte hade en röst, eller säga i lyan att dolda rösten är på hedinn så rösta inte mer där.
3. Om de sket i om det blev duell eller inte, och mot vem, så är det ju ändå dumt att ha dolda rösten på hedinn efter att harrysen röstar där, då det gör att harrysens röst kommer synas enormt nästa dag. Om de inte egentligen inte ville ha ut just hedinn hade det ju varit smartare att flytta den dolda rösten från henne istället för till henne om det skedde några ändringar under de sista 3 minuterna.
4. Om de just ville ha upp elo till duell, varför inte lägga den dolda rösten på sasse, q eller hemlig som alla hade 2 röster innan klockan ens var 21.00? Det skulle ju tyda på att de antingen
a) Visste att hedinn skulle få en röst till och mentalt tänkte henne som en av de med 2 röster utan att reflektera över att rösten inte kommit i leken och hur det skulle få harrysens röst att se ut.
b) Att de ville ha ut just hedinn och antligen bad harrysen rösta där eller ändrade dolda rösten precis på slutet
eller c) de ville av någon anledning inte riskera att sasse, q eller hemlig lynchas, antingen för att de är i lyan, för att de misstänkte dem som onda utanför, trodde de skulle vara lätta att lyncha i ett senare skede, eller trodde de hade skydd mot att lynchas