Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Tror inte bumpo dödade cirkus? Då hade inte hon själv dött iom att hon var en gryffindor. Istället bör bumpo vara käkvalet, och cirkus dog för att hon försökte döda en gryffindor med svärdet, vilket kan ha varit bumpo eller någon annan om det finns fler gryffindors kvar.
Det borde väl finnas minst 4 i varje elevhem? Pga 17 deltagare. Och detta var väl första gryffindor som dog så finns nog minst 3 kvar tippar jag

Jag ska erkänna att jag under natten och morgonen började fundera på cirkus som ond för att hon tryckte på harrysen som nybörjade, och fortfarande tjatade om mina tankar kring rösten på hedinn när jag tyckte jag förklarat dem i oändlighet, men var rädd att det bara var jag som blev tjurig för att hon ville misstänka mig och att jag tog det personligt :o

Det borde väl finnas minst 4 i varje elevhem? Pga 17 deltagare. Och detta var väl första gryffindor som dog så finns nog minst 3 kvar tippar jag
Det har du klart rätt i, jag har inte refleltwrat över antalet i varje hem, såg det bara som en små detalj för föremålen, det var slarvigt av mig

Tror inte bumpo dödade cirkus? Då hade inte hon själv dött iom att hon var en gryffindor. Istället bör bumpo vara käkvalet, och cirkus dog för att hon försökte döda en gryffindor med svärdet, vilket kan ha varit bumpo eller någon annan om det finns fler gryffindors kvar.

Så är det säkert! Frågan är då vem cirkus försökte döda? Denna person är då uppenbarligen god (?) Eller kan Argus tillhöra gryffindor?

Så är det säkert! Frågan är då vem cirkus försökte döda? Denna person är då uppenbarligen god (?) Eller kan Argus tillhöra gryffindor?
Argus uppfattade jag som att han inte tillhörde något elevhem, då han var personal och skrivs att han sympatiserar med Slytherin men inte räknas som en av dem. Är det korrekt @Myrten?

Jag skulle gissa på att cirkus försökte döda någon som hon själv tror är god, och som verkar vara svår att få andra att misstänka.

Fast jag visste inte, jag bara teoriade om det?.

Alltså så här, jag tyckte Harrysens spel var skumt och påminde om spel från andra som satt i lyan sin första lek. Dock är det ju också lite inofficiellt så att det är som god sed att förlåta nya spelare en hel del särskilt tidigt i leken, därför letade jag in i det sista efter något annat mer skumt, för det kändes "ofint" att rösta på en ny spelare dag 2, särskilt om denne skulle visa sig vara god.

Sen skrev jag under gårdagen 4-5 inlägg om varför hedinn skulle ha fått fårulvens röst, och bönade och bad folk att diskutera det med mig, men fick bara till svar att fårulven kunde ju ha väntat till sista minuten utan någon verkade vilja reflektera över varför man väntar med att ändra till någon sista minuten redan dl 1 när det fanns gott om andra att lägga rösten på om man bara ville få till en duell. Jag hade ju gärna sett dig reflektera lite mer över det innan du bara kommer och kallar mig ulv för att vända och vrida på hur ulvarna kan ha resonerat dl1.
Jag har svårt för att se att lyan planerat att att rösta ut just Hedin i DL1, de kunde inte veta om diademet. Fårulven kan mest bara avvaktat till in i det sista med att lägga den dolda rösten/ändra den - det vanliga där enligt min erfarenhet är att man lägger en tidig säkerhetsröst och sen ändrar om och när man känner för det in i det sista. Det jag opponerade mig mot här var mycket påståendet om att det skulle vara så svårt att lägga en så sen dold röst och det därför måste vara planerat.

Jag kan tänka mig att Harrysen av någon anledning röstade sent, kanske fick hen hjälp med att välja vem - kanske inte. Och sen ändrade man fårulvsrösten. Planering eller inte spelar mindre roll. I det läget så kunde lyan lätt styra om vem som åkte ut och undvika duell(er) som involverar ulvar.

Godric Gryffindors svärd (modifierad jägare): Med svärdet kan en Gryffindor-student som känner sig säker på att ha hittat en onding få denne att dö i sitt ställe vid lynch eller käk. Ravenclaw och Hufflepuff kan också ta någon av daga – men de dör själva på kuppen, dvs tar med sig någon. Slytherin får vid ett tillfälle möjlighet till ett extra käk (gäller även Delfin). Oavsett vem som har svärdet vägrar det döda en Gryffindor, då går går det i baklås och avsändaren dör (även om hen är Gryffindor – svärdet gillar inte förrädare). Svärdet förstörs när innehavaren dör.
@Myrten kan svärdet användas fler gånger bara den som har svärdet inte dör ? Kommer inte ihåg om någon (@Madalitso ;)) frågat om just det

Cirkus hade alltså fått svärdet så någon trodde på henne som god! Jag har av erfarenhet lärt mig att aldrig lita på cirkus innan det är bevisat 😅
Samma här, jag blir alltid misstänksam när Cirkus inte misstänker mig, då brukar hon vara ond. Och för mig verkade hon inte ond, bara det är misstänkt i och för sig. Annars hade jag inget direkt där, utom möjligen att hon var väl snabb att ge sig på Snurrfian när jag pressade @Snurrfian kanske hoppades hon på att jag skulle följa efter som jag var så hårt på henne och på samma linje som henne med annat. Det gör inte @Ceta mindre misstänkt i mina ögon. Och Snurrfian misstänker jag lite mindre.

Trist att @bumpo rök men inte förgäves.

Jag har svårt för att se att lyan planerat att att rösta ut just Hedin i DL1, de kunde inte veta om diademet. Fårulven kan mest bara avvaktat till in i det sista med att lägga den dolda rösten/ändra den - det vanliga där enligt min erfarenhet är att man lägger en tidig säkerhetsröst och sen ändrar om och när man känner för det in i det sista. Det jag opponerade mig mot här var mycket påståendet om att det skulle vara så svårt att lägga en så sen dold röst och det därför måste vara planerat.

Jag kan tänka mig att Harrysen av någon anledning röstade sent, kanske fick hen hjälp med att välja vem - kanske inte. Och sen ändrade man fårulvsrösten. Planering eller inte spelar mindre roll. I det läget så kunde lyan lätt styra om vem som åkte ut och undvika duell(er) som involverar ulvar.
Men om de inte planerade att rösta ut just hedinn återkommer vi ju till frågan, varför lade de inte den dolda rösten på någon annan, särskilt efter harrysens röst, för att undvika att harrysen skulle granskas så mycket. Enligt dig själv fanns det ju gott om tid att ändra den dolda rösten efter att harrysen röstat. Det skulle ju innebära att de antingen vill ha ut just hedinn, eller verkligen inte vill riskera ha ut någon av de andra med 2 röster, eller elo egentligen. Det enklaste för lyan hade ju varit att låta elo lynchas om de inte av någon anledning ville rädda henne.

Men om de inte planerade att rösta ut just hedinn återkommer vi ju till frågan, varför lade de inte den dolda rösten på någon annan, särskilt efter harrysens röst, för att undvika att harrysen skulle granskas så mycket. Enligt dig själv fanns det ju gott om tid att ändra den dolda rösten efter att harrysen röstat. Det skulle ju innebära att de antingen vill ha ut just hedinn, eller verkligen inte vill riskera ha ut någon av de andra med 2 röster, eller elo egentligen. Det enklaste för lyan hade ju varit att låta elo lynchas om de inte av någon anledning ville rädda henne.
Jag har en fundering på om både sasse och hemlig kan vara i lyan möjligen ? Och jag tror inte det enklaste för lyan vore att lyncha Elo utan duell. Det ”bästa ” för lyan är ju om det är två goda mot varandra och den andra blir ifrågasatt.
Så skulle iaf jag tänka om jag satt dår måste jag säga 😅
Och som sagt i valet mellan mig och hedinn tror jag de valde hedinn helt enkelt.
Att sasse inte fått den dolda rösten kan vara ett tecken på att hon sitter i lyan faktiskt när jag tänker efter. Men men.
Lyan kommer säkert förklara det hela efter leken -vi kanske har fel hela högen hur det egentligen var ?

Det finns gott om tid att ändra men inte så värst gott om tid för konsekvensanalys. De kan dessutom ha planerat det, det jag opponerar mig mot är att de måste ha planerat det- inte att det är omöjligt att planera (men ärligt i så fall var det inte den bästa plan jag sett). Det kan ju vara så att det var helt oplanerat, att tanken var att elo skulle ryka och att rösten låg på Hedin för att förvirra. Och så röstade Harrysen på Hedin, med eller utan att ha diskuterat med de andra. Det finns många alternativ.

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Hedinn lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta

hemlig 2
Ceta 3
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 4
Sasse 2
bumpo 1

Harrysen lynchas ulv slytherin
Bumpo käkas Gryffindor
Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin

@Myrten kan svärdet användas fler gånger bara den som har svärdet inte dör ? Kommer inte ihåg om någon (@Madalitso ;)) frågat om just det

Detta är beskrivningen av svärdet:

"Godric Gryffindors svärd (modifierad jägare): Med svärdet kan en Gryffindor-student som känner sig säker på att ha hittat en onding få denne att dö i sitt ställe vid lynch eller käk. Ravenclaw och Hufflepuff kan också ta någon av daga – men de dör själva på kuppen, dvs tar med sig någon. Slytherin får vid ett tillfälle möjlighet till ett extra käk (gäller även Delfin). Oavsett vem som har svärdet vägrar det döda en Gryffindor, då går går det i baklås och avsändaren dör (även om hen är Gryffindor – svärdet gillar inte förrädare). Svärdet förstörs när innehavaren dör."

Utöver det har jag förtydligat att Slytherins "svärdskäk" är ett (1) vanligt käk (TILLÄGG men med principen att svärdet inte käkar Gryffindors intakt) och att det är ett enda för hela elevhemmet.

Bortsett från ovanstående tror jag det är upp till er spelare att lista ut om svärdet har kunnat användas flera gånger. :p

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Hedinn lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta

hemlig 2
Ceta 3
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 4
Sasse 2
bumpo 1

Harrysen lynchas ulv slytherin
Bumpo käkas Gryffindor
Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin
Noterar i båda Dl så följer sasse lobelias röst
I första dl på bumpo och i andra dl på Ceta
Är det en tillfällighet ?
Jag undrar jag ?

Sasse lägger upp bumpo i Dl 1 till två röster efter Elo fått en tredje av hedinn
Bumpo tillhör de som lätt blir misstänkta även när hon är god (guilty!) så misstänker att hon inte var på tapeten för en tredje dold röst då hon kan lynchas istället helt enkelt

Detta är beskrivningen av svärdet:

"Godric Gryffindors svärd (modifierad jägare): Med svärdet kan en Gryffindor-student som känner sig säker på att ha hittat en onding få denne att dö i sitt ställe vid lynch eller käk. Ravenclaw och Hufflepuff kan också ta någon av daga – men de dör själva på kuppen, dvs tar med sig någon. Slytherin får vid ett tillfälle möjlighet till ett extra käk (gäller även Delfin). Oavsett vem som har svärdet vägrar det döda en Gryffindor, då går går det i baklås och avsändaren dör (även om hen är Gryffindor – svärdet gillar inte förrädare). Svärdet förstörs när innehavaren dör."

Utöver det har jag förtydligat att Slytherins "svärdskäk" är ett (1) vanligt käk och att det är ett enda för hela elevhemmet.

Bortsett från ovanstående tror jag det är upp till er spealre att lista ut om svärdet har kunnat användas flera gånger. :p
:eek: what! Menar du att vi ska behöva TÄNKA också? ! :arghh:

Jag har en fundering på om både sasse och hemlig kan vara i lyan möjligen ? Och jag tror inte det enklaste för lyan vore att lyncha Elo utan duell. Det ”bästa ” för lyan är ju om det är två goda mot varandra och den andra blir ifrågasatt.
Så skulle iaf jag tänka om jag satt dår måste jag säga 😅
Och som sagt i valet mellan mig och hedinn tror jag de valde hedinn helt enkelt.
Att sasse inte fått den dolda rösten kan vara ett tecken på att hon sitter i lyan faktiskt när jag tänker efter. Men men.
Lyan kommer säkert förklara det hela efter leken -vi kanske har fel hela högen hur det egentligen var ?
Eller så är du i lyan och det är därför som hedinn ansågs farligare än dig. Och visst kan det vara bra för lyan med två goda mot varandra, men då hade det ju varit bättre om det inte också resulterade i att en av deras egna synades extra.
Det finns gott om tid att ändra men inte så värst gott om tid för konsekvensanalys. De kan dessutom ha planerat det, det jag opponerar mig mot är att de måste ha planerat det- inte att det är omöjligt att planera (men ärligt i så fall var det inte den bästa plan jag sett). Det kan ju vara så att det var helt oplanerat, att tanken var att elo skulle ryka och att rösten låg på Hedin för att förvirra. Och så röstade Harrysen på Hedin, med eller utan att ha diskuterat med de andra. Det finns många alternativ.
Och jag tycker att om det var oplanerat så är valet av hedinn ett konstigt val. ville de elo skulle ryka hade det varit säkrare att lägga dolda rösten som den öppna eller på någon utan röster för att förhindra sista-minuten röster från att förändra saker, och ville de ha elo till duell hade det varit säkrare att lägga på någon av dem som hade 2 röster mycket tidigare, om de inte hade en anledning till attt vilja undvika att just de deltagarna lynchas.

Kan det vara så att Ceta är fårulven som började med en fejkröstpå Harrysen och sen kom det flera röster på henne själv och det gjorde att lyan hellre offrade harrysen för att Ceta ska se god ut med en förstaröst på en ulv? Det blev panik i lyan och hellre ut med en vanlig ulv än att riskera att fårulven röjs? Det skulle kunna sätta Mada och/eller Snurrfian i lyan ihop med en eventuell fårulv Ceta. Tror mindre på IHR (sorry för förtkorningen).

Sen har vi de som röstat på Ceta - om min teori håller om henne som fårulv lutar det åt att Lobelia, Sasse och hemlig kan falla över åt det godare hållet. - visst förekommer alibi men jag tror det är väl djärvt att rösta på just fårulven i så fall. Eftersom Sasses röst i DL kom sent i DL1 och det hade BSF i sin motivering, något som jag tyckte verkade rimligt igår - med facit nu ser båda dom något bättre ut eftersom den senaste rösten i DL1 var avgörande
Funderar på om det finns något intressant i detta som cirkus skrev innan uppdateringen av natt DL

Hon tycker i princip tvärtom som jag börjar tänka.
Lobelia , sasse och Hemlig börjar bli mer misstänkta ju mer jag analyserar röstningarna och lite olika inlägg

Sedan känns det riktigt konstigt att hon vill placera mada i lyan. Också driver hon på mot ceta som fårulven ganska hårt ändå.
Frågan är ju om cirkus hade fått kontakt med ornviskaren och kunnat få fram meddeladen dem emellan ?
Hon driver även hårt mot snurrfian , vilket jag iofs kan förstå då även jag reagerade på hennes formulering ang tredje rösten på hedinn

Ska läsa igenom allt cirkus skrivit för att se om jag kan hitta något där

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV