Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Kan vara en alibiröst ja, men kan också erkänna att jag haft fullt upp med alla diskussioner under morgonen att jag inte hunnit reflektera närmre på gårdagens röstning. Tänker att harrysen ju kan ha velat undvika att byta röst för att inte få ännu mer blickar på sig, kanske särskilt då jag upplevde att det var fler än de som röstade på harrysen igår som skrev att hen bar skum men att det lät det ligga på nybörjarkontot. Lyan kan ju iom det ha bestämde sig för att låta harrysen offras, särskilt om alternativet var röstbyten som riskerade att få hen ännu mer misstänkt idag. Och kanske då extra särskilt om någon av dem som hade en chans att lynchas istället antingen var ulvar eller personer som lyan trodde kunde vara onda utanför.

Fast är de i lyan båda två känns det dumt att röja sig genom att rösta på samma två gånger? Och om du tänker sasse som filch men lobelia som god, varför skulle sasse då följa hennes röster två gånger och vad tycker du då är skumt med det?
Ja jag grubblar över den biten.
Kanske tänker fel?
Försöker nysta lite och sasse ligger ganska högt upp på min radar trots allt.

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47 queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Hedinn lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta

hemlig 2
Ceta 3
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 4
Sasse 2
bumpo 1

Harrysen lynchas ulv slytherin
Bumpo käkas Gryffindor
Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin
Okej, då ska vi se...
Lobelia, sasse och hemlig röstade på ceta. Ceta hade varit det givna valet för harrysen att röständra till pga detta. Om harrysen velat rädda sig.
Det hände inte. Har inte kollat om H var aktiv i leken - kanske missade hon bara att det kom fler röster på henne... eller så är ceta en kollega som H inte ville offra. Fast ceta la första rösten på H. Alibi/fårröst?

Läste nu Lobelia kommentar ovan om de med 2 röster i DL1, vilket fick mig att fundera över de användarna. Det är ändå inte orimligt att nån av dem är ond.
Hemlig hade två röster DL 1 och la tredje rösten på ceta igår. Försökte hon rädda sin kompis Harrysen?
Qitis la rn sen röst på goda bumpo igår. En ulv som ville flyta med o h inte rädda sin kollega?
Sasse la andra rösten på ceta innan Harrysen fått sin andra röst. Jag röstade på sasse igår pga hennes röst i DL 1. Justndenna röst från henne i DL 2 känns inte som en ulv som räddar sin kollega, då är de andra två mer skumma.

Men jag tror nog inge hemlig och qitis är i lyan tillsammans... men en av dem kanske?

Måste läsa om mer, men hinner nog inte det just nu.

Den enda jag tycker mig känna mig hyfsat säker på som god (utöver mig själv då ) är @Madalitso som teoriar bra, ifrågasätter och tar reda på hur allt fungerar. Skulle hon lura mig så är det hatten av och jag får gratulera och sätta på mig dumstruten

I övrigt är alla mer eller mindre misstänkta för mig. Det märks att det inte finns någon info i omlopp i leken
Hm, då sitter du troligen inte i lyan med Mada, det skulle vara olikt dig att peka ut en lyakompis som god.... eller inte.

Jag vet e fan vem jag tror är ond/god. Jag lutar lite åt att @Snurrfian är god. Cirkus var bra snabb med att misstänka henne och lägga rösten där, efter jag börjat intressera mig. @Snurrfian upplever jag som lite rörig ibland oavsett om hon är ond eller god.

Om du är god och inte luras om att du inte var i duell vid DL 1 så är Elo förmodligen god. Om du är ond kan din hint mer vara för att vilseleda.

Jag har suttit här helt konfunderad över hur cirkus kunde använda svärdet men bumpo som tillhörde Gryffindor ändå dog. Nu trillade polletten... bumpo är ulvarnas käk.ciekus misslyckad mes och dog själv för att hon använde svärdet på en Gryffindor. :banghead::idea:
Wow autocorrect, missade dina bidrag...😅🙈🫣

Ska såklart stå "cirkus misslyckad mes" nej vafan! "Misslyckades". Misslyckades.

JAg tror du missförstår mig, jag anser att Hedinn i det läget var ett konstigt val oavsett, men mer förklarligt om det inte låg någon direkt planering utan det mest blev så efter ett hastigt val eller att Harrysen röstade.

Jag tvivlar på att alla andra med två röster i DL1 sitter i lyan och tillsammans med Elo så att hedin (eller någon annan med en röst) var det enda alternativet för att eventuellt få ut en en god i DL1. I synnerhet som vi vet att Bumpo definitivt var god och med 2 röster sedan tidigare. Där hade man inte behövt lägga en misstänkt röst mot slutet för att styra upp
Tack, då är jag med och vi tänker nog rätt lika. Det får mig dock att fundera på om det kan vara en lite mer orutinerad lya, och/eller om eventuella rutinerade spelar i lyan är av typen som är väldigt hands off alt. typen som tycker det är kul/bra med lite märkliga/koasiga scenarion för att få goda att slå knut på sig själva.

Okej, då ska vi se...
Lobelia, sasse och hemlig röstade på ceta. Ceta hade varit det givna valet för harrysen att röständra till pga detta. Om harrysen velat rädda sig.
Det hände inte. Har inte kollat om H var aktiv i leken - kanske missade hon bara att det kom fler röster på henne... eller så är ceta en kollega som H inte ville offra. Fast ceta la första rösten på H. Alibi/fårröst?

Läste nu Lobelia kommentar ovan om de med 2 röster i DL1, vilket fick mig att fundera över de användarna. Det är ändå inte orimligt att nån av dem är ond.
Hemlig hade två röster DL 1 och la tredje rösten på ceta igår. Försökte hon rädda sin kompis Harrysen?
Qitis la rn sen röst på goda bumpo igår. En ulv som ville flyta med o h inte rädda sin kollega?
Sasse la andra rösten på ceta innan Harrysen fått sin andra röst. Jag röstade på sasse igår pga hennes röst i DL 1. Justndenna röst från henne i DL 2 känns inte som en ulv som räddar sin kollega, då är de andra två mer skumma.

Men jag tror nog inge hemlig och qitis är i lyan tillsammans... men en av dem kanske?

Måste läsa om mer, men hinner nog inte det just nu.
Jag funderade på Harrysens möjligheter till att rädda sig själv nedan, tankar på det i förhållande på ceta som god/ond?
Kan vara en alibiröst ja, men kan också erkänna att jag haft fullt upp med alla diskussioner under morgonen att jag inte hunnit reflektera närmre på gårdagens röstning. Tänker att harrysen ju kan ha velat undvika att byta röst för att inte få ännu mer blickar på sig, kanske särskilt då jag upplevde att det var fler än de som röstade på harrysen igår som skrev att hen bar skum men att det lät det ligga på nybörjarkontot. Lyan kan ju iom det ha bestämde sig för att låta harrysen offras, särskilt om alternativet var röstbyten som riskerade att få hen ännu mer misstänkt idag. Och kanske då extra särskilt om någon av dem som hade en chans att lynchas istället antingen var ulvar eller personer som lyan trodde kunde vara onda utanför.

Hm, då sitter du troligen inte i lyan med Mada, det skulle vara olikt dig att peka ut en lyakompis som god.... eller inte.

Jag vet e fan vem jag tror är ond/god. Jag lutar lite åt att @Snurrfian är god. Cirkus var bra snabb med att misstänka henne och lägga rösten där, efter jag börjat intressera mig. @Snurrfian upplever jag som lite rörig ibland oavsett om hon är ond eller god.

Om du är god och inte luras om att du inte var i duell vid DL 1 så är Elo förmodligen god. Om du är ond kan din hint mer vara för att vilseleda.
Ja, det är ju lite spännande hur snabbt cirkus vände mot snurrfian, och sedan fortsatte pusha mot henne efter lynchen. Man får ju anta att cirkus inte räknade med att själv dö när hon använde svärdet, så tror inte att det är att hon ville misstänka snurrfian för att hon sedan skulle avvisas som god när cirkus visade sig vara ond. Och som ond utanför lyan har jag svårt att se vinningen i att driva misstankar mot någon hon själv tror är ond. Hade det varit flera som misstänkte cirkus som ond igår hade jag kunnat tänka mig att hon skulle driva mot någon hon tror är i lyan för att få denne att ses som god av de som misstänkte cirkus, men iom att cirkus inte stod särskilt högt på någons lista av onda hade det ju bara varit att riskera att snurrfian lynchas om hon faktiskt trodde snurrfian var i lyan.

Lyckades jag förklara hur jag tänker eller blev det där oförståligt?

Du behöver inte lita på mig. Kolla vad sasse och hemlig skrivit om massduell (du kommer inte hitta något. Så -do the math )
Den enda som skrivit om duell är Elo

Jag funderade på Harrysens möjligheter till att rädda sig själv nedan, tankar på det i förhållande på ceta som god/ond?

Ja, det är ju lite spännande hur snabbt cirkus vände mot snurrfian, och sedan fortsatte pusha mot henne efter lynchen. Man får ju anta att cirkus inte räknade med att själv dö när hon använde svärdet, så tror inte att det är att hon ville misstänka snurrfian för att hon sedan skulle avvisas som god när cirkus visade sig vara ond. Och som ond utanför lyan har jag svårt att se vinningen i att driva misstankar mot någon hon själv tror är ond. Hade det varit flera som misstänkte cirkus som ond igår hade jag kunnat tänka mig att hon skulle driva mot någon hon tror är i lyan för att få denne att ses som god av de som misstänkte cirkus, men iom att cirkus inte stod särskilt högt på någons lista av onda hade det ju bara varit att riskera att snurrfian lynchas om hon faktiskt trodde snurrfian var i lyan.

Lyckades jag förklara hur jag tänker eller blev det där oförståligt?
Jag hängde med iaf 👍
Tillägg :
Och är också benägen att tro att snurrfian kanske inte är i lyan iaf ?
Kan cirkus försökt viska till henne tex ? Men kan ju inte veta säkert att hon inte är i lyan för kunde ju bara få kontakt med ormviskaren väl ? Ska läsa på en gång till om den funktionen.

Du behöver inte lita på mig. Kolla vad sasse och hemlig skrivit om massduell (du kommer inte hitta något. Så -do the math )
Den enda som skrivit om duell är Elo
Fast det hade ju varit världens grej om ni alla tre sitter i lyan, den dolda rösten var på någon utan andra röster, det var massduell, och den enda som skulle säga emot er var bumpo som inte var inne igår. Särskilt som en stor del av anledningen till att harrysen lynchades var för att folk antog att hedinn hade tre röster

Fast det hade ju varit världens grej om ni alla tre sitter i lyan, den dolda rösten var på någon utan andra röster, det var massduell, och den enda som skulle säga emot er var bumpo som inte var inne igår. Särskilt som en stor del av anledningen till att harrysen lynchades var för att folk antog att hedinn hade tre röster
Tja det kan jag förstå att du tycker
Men Elo kan ju kanske utveckla lite mer om det hela så kanske det blir rätsida på det. För inte kan du väl tro att vi alla fyra sitter i lyan ?

Fast är de i lyan båda två känns det dumt att röja sig genom att rösta på samma två gånger? Och om du tänker sasse som filch men lobelia som god, varför skulle sasse då följa hennes röster två gånger och vad tycker du då är skumt med det?
Ja, det låter logiskt det du skriver... cetas roll är ju intressant att känna till... måste läsa hennes inlägg igen känner jag.

Tja det kan jag förstå att du tycker
Men Elo kan ju kanske utveckla lite mer om det hela så kanske det blir rätsida på det. För inte kan du väl tro att vi alla fyra sitter i lyan ?
Nä, fem i lyan känns ändå i det största laget, men som nämnt tidigare så kan det teortiskt sätt en massduell och en två-persons duell ta lika lång tid.

Fick en tanke som jag måste grunna lite på
Samt läsa på lite om lekens förutsättningar innan jag utvecklar den.

Jag tillhör de som skrev om harrysens skumhet igår. Både tidigt på dagen med första DL som utgångspunkt och sedan plussade hon på genom att rösta på mig.
Dock så är jag lite ovillig att rösta på nykomlingar de första dl:en iaf. Just för att de ska hinna komma in i att spela och upptäcka vad kul det är :)

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta

hemlig 2
Ceta 3
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 4
Sasse 2
bumpo 1

Jag snurrar med samma tankar som flera redan tagit upp.
Snurrfian hamnade onekligen högt på radarn igår efter sitt inlägg om att hedinn fick sin tredje röst i första dl av harrysen

Ceta var den andra med många röster och hennes första röst på harrysen kan mycket väl vara antingen en alibiröst eller en röst från fårulven som inte räknas. Kan också vara en god som lägger den rösten men det brukar historiskt nästan aldrig vara goda som lägger en första (udda )röst på nykomlingar vad jag kan minnas ? Nästan alltid onda -hm
Nu fick ju harrysen fler röster igår och jag tänker att det finns nog iaf ett par goda bland de

Bumpo var inte inne alls igår. Har fortfarande kvar mina frågetecken på henne -efter första DL. Skulle behöva få lite mer input från henne om jag ska revidera mina tankar om henne

Sasse hade också röster i går , var den första med två röster på sig sedan kommer sasse själv samt Lobelia in och lägger två raka röster på ceta som då hamnar jämsides med ceta (2 röster vardera )
Här skulle man kunna tänka sig att ceta faktiskt är god och att sasse och lobelia skulle kunna vara onda och försöker rädda sasse

Island lägger en andra röst på Harrysen och då är det tre med 2 röster
Hemlig lägger en tredje röst på ceta
Snurrfian och madalitso lägger tredje och fjärde rösten på harrysen
Snurrfian känns skummast av de att ev kunna lägga en alibiröst. Och skulle kunna indikera att ceta skulle räddas (i så fall bör hon vara fårulven )
Lobelia och Sasse är onda tillsammans. Check. Vi har då hittat varandra dag 1 eftersom jag sedan följde Lobelias röst i två dagar för att visa att jag hittat henne. Tänker jag att du tänker här.
Jag tror att de tycker Hedinn är en farligare god spelare än vad jag är
Jag tror också att de kanske funderat på om jag är ond utanför lyan.
Vad det gäller din punkt 4 så finns ju faktiskt möjligheten att både hemlig och sasse är i lyan tex ? Och i valet mellan mig och hedinn så tror jag som jag skrev ovan helt enkelt
Lobelia, jag och hemlig är onda tillsammans antar jag är tanken här.
Jag har en fundering på om både sasse och hemlig kan vara i lyan möjligen ? Och jag tror inte det enklaste för lyan vore att lyncha Elo utan duell. Det ”bästa ” för lyan är ju om det är två goda mot varandra och den andra blir ifrågasatt.
Så skulle iaf jag tänka om jag satt dår måste jag säga 😅
Och som sagt i valet mellan mig och hedinn tror jag de valde hedinn helt enkelt.
Att sasse inte fått den dolda rösten kan vara ett tecken på att hon sitter i lyan faktiskt när jag tänker efter. Men men.
Lyan kommer säkert förklara det hela efter leken -vi kanske har fel hela högen hur det egentligen var ?
Här är jag och hemlig är i lyan tillsammans. Varför droppade du Lobelia som tänkbar ond?

Förövrigt stämmer den här teorin på dig också. Du hade väl också två röster i DL1. Att du inte fick den dolda rösten kan vara ett tecken på att du sitter i lyan.
Noterar i båda Dl så följer sasse lobelias röst
I första dl på bumpo och i andra dl på Ceta
Är det en tillfällighet ?
Jag undrar jag ?

Sasse lägger upp bumpo i Dl 1 till två röster efter Elo fått en tredje av hedinn
Bumpo tillhör de som lätt blir misstänkta även när hon är god (guilty!) så misstänker att hon inte var på tapeten för en tredje dold röst då hon kan lynchas istället helt enkelt
Är det misstänkt nu att jag röstade på bumpo i DL1? När du själv röstade på henne i DL2, efter att hon inte ens varit aktiv den dagen och således inte kommit med något nytt? Jag minns inte din teori om henne faktiskt, men eftersom hon inte varit aktiv måste du grundat din teori på vad hon skrev DL1. Varför är det konstigare att jag tyckte hon var misstänkt då än när du själv röstar på henne?

Dessutom en relativt sen röst, när bumpo inte hade fler röster, och således en rätt "osynlig" röst. Eftersom bumpo dessutom inte varit aktiv kan det ju antas att hon blivit kickad pga aktivitet om hon missat rösta igen. Varför lägger man en röst på en sådan person, istället för att hitta onda i mer aktiva personer som inte riskerar kickas? Varför röstar man efter inlägg från DL1 när det funnits flera sidor att ta av från aktiva personer i dag 2?

Summa summarum, jag tycker rösten är skum. Jag minns inte hur du brukar leka, men det känns märkligt att välja en rätt obetydlig deltagare i det skedet, sent i röstningen, som inte har fler röster, grunda sina teorier på vad som skrev dag 1, osv.

Jag grubblar på den biten också. Finns ju ingen chans att info finns. Dock så kom ju lobelia till sasses ” försvar ” inte bokstavligen men ändå mot bumpo som jag noterade tidigt
Jag grunnar på om sasse eller lobelia kan vara filch ? Den som har den rollen ska ju försöka hjälpa slytheterins och se till att goda åker ut ?
Kanske långsökt och jag kan ha fel. Det är något som skaver för mig helt enkelt.
Vad tänker du här egentligen? Att Lobelia är ulv igen och att hon "försvarade" mig tidigt i ett försök att visa att hon hittat mig som Filch-kandidat? Hittat mig hurdå? Vad menar du att jag skrivit som skulle vara en hint till lyan?
Nja är mer inne på sasse som antingen Filch eller ond. Det är hon som följt dina röster. Känns lite följsam mot dig lite sådär som en ond kan vara mot framförallt goda ?
Jag kan vara ute och cykla här såklart.
Men om man inte frågar så kommer det inga svar som man kan gå vidare i funderingen med :)
Okej, så här tänker du att Lobelia är god. Men vad tänker du då är skumt med att hon "försvarat" mig? Är din tanke att hennes "försvar" av mig är anledningen till att jag följt hennes röster i två DL's? För att försöka få henne att hålla mig som mer god eftersom vi tänkt på ungefär samma sätt?

Det kan för all del vara ett ulvbeteende att följa godas röster. Rätt uppseendeväckande att välja samma person flera gånger, men visst. Dessutom känns det konstigt att du tror att JAG skulle göra en sådan stor miss ändå.

Men egentligen tror du inte jag är ulv, utan Filch. Som inte vet vilka lyan är. Och igen, tänker du att jag som Filch följt rösterna på Lobelia för att jag tror hon är ond eller god?
Som sagt. Mer troligt att sasse kan vara ond än att båda är det. Se mitt inlägg till lobelia om det.
Filch ska ju hjälpa onda så lämpligt att se till att många kommer upp på samma röster för att ställa till oreda med dueller möjligen ? Den tanken fungerar även om sasse skulle vara ulv förstås.
Så okej, du tror att jag är Filch och att jag följt goda Lobelias röster två dagar i rad.

Under dag1 fick jag kritik för att jag inte försökte rädda mig själv och det måste betyda att jag är ond. Men nu när jag försöker förbättra läget för mig själv i DL2 är jag skum för då måste jag vara ond. Okej. Inte lätt att göra rätt här inte ;)
Blir lite nojig över att jag nästan glömmer bort att fundera över LenaH , BSF och hemlig :idea:

Smyger de med månne :arghh:
Eller så vill du inte skriva om de så mycket för de är onda tillsammans med dig? :idea:

Vad hände med hemlig förresten, var är hon på din radar nu? Innan var hon ju ulv tillsammans med mig? Men du tänker att jag som potentiell Filch är bättre att få ut än en ulvig hemlig?

Edit: Tydligen fick jag inte skriva så mycket som jag ville...

Okej, då ska vi se...
Intressant teori. Jag satt ju över Ceta lite mer åt goda hållet igår när Harrysen dog, men jag är inte helt bekväm med det om jag ska vara ärlig. Q säger att cirkus har varit på Ceta en del, och att Ceta därför bör ligga åt godare hållet. Men jag vet inte, tycker allt Q skriver just nu skaver.

Det är ju inte helt orimligt att Ceta som fårulv skulle välja att alibirösta på en annan ulv, trots alls lade Harrysen en sen röst dag 1 som gick upp på radarn hos några. Det kan ju vara så att lyan trodde Harrysen skulle riskera att åka, och Ceta, som är den viktigaste ulven, valde att alibirösta just in case.

Nä, alltså, just nu skaver Q's teorier mot mig. Inte för att hon teoriar mot just mig, men det känns bara olikt henne att vara på mig så mycket med - i mitt tycke - rätt svaga teorier, alt. teorier som till viss del stämmer in på henne. Jag tycker också hon guppar runt lite mycket i vem som är ond och god om man läser inläggen jag citerat ovan.

Baserat en del på känsla känns Q helt enkelt som ulv/ond, men för att ha mer grund i mina teorier:

Dag 1 röstar hon rätt tidigt på hemlig, och den rösten säger varken bu eller bä. Nuförtiden är det rätt vanligt att alibirösta även i DL1, om nu hemlig skulle vara ulv. Dag 2 lägger Q en röst på bumpo. Som jag skrivit innan tycker jag det är en konstig röst, för att...

1. Det är en relativt sen röst.
2. Bumpo har inga tidigare röster.
3. Bumpo har inte ens varit aktiv och riskerar således att kickas om hon missat en röstning till.
4. Q väljer att basera sin röst på vad som skrivits dag 1 (gissar jag, eftersom bumpo som sagt inte varit aktiv sedan dess) istället för att gå på saker som hänt dag 2.
(5. Q misstänker mig för att jag röstat på bumpo dag1? Men är helt ok med att lägga en röst på bumpo dag2, med en - jag antar - inte jätteolik teori eftersom, igen, bumpo var inte aktiv dag 2.)

Jag har varit uppe på tapeten sedan Dag 1 av lite olika deltagare, och känns faktiskt som ett rätt lätt val att sprida vidare misstankar mot.

Med risk att jag blir misstänkt nu för att jag inte skrivit om någon annan deltagare (än), men spontant känner jag mig mest säker på Q just nu. Jag tycker inte hon leker som jag vill minnas att hon brukar göra. Hon "vänder och vrider på vilka som kan vara onda", alternativt kanske snarare, försöker så misstankar lite här och var. Ett tag är jag och Lobelia ulvar tillsammans, sedan kommer hemlig in i dramat, därefter är Lobelia god och jag är Filch, osv...

Jag känner mig som ett rätt lätt byte eftersom jag fått röster på mig sedan tidigare, med andra ord, inte jätteosannolikt att lyan skulle försöka driva ut mig.

Jag ser dock inte riktigt logiken i, om Q nu tror att hemlig är ulv, att hon lägger mer fokus på mig som hon tror är Filch. Det är väl ändå bättre att försöka hitta ulvar.

Jag tycker ändå att flera kommit in och delgett lite mer
@LenaH lite mindre men kan vara IRL men det hjälper liksom inte till att få mer på benen om henne. Får hållas koll på framöver tycker jag ändå
Jag har fastnat lite på Bumpo
Lätt att bli misstänksam mot den som röstar på dig men sammantaget tycker jag ändå att missförstånden ?kan vara en ulv som vänder på det hela lite som det passar den

Qitis röstar på bumpo

Nu har jag dubbelkollat Q's teori mot bumpo, som synes ovan. Alltså det är väl ändå en rätt jäkla svag teori? Jag förstår inte logiken att rösta på någon utifrån vad som skrivits dag 1, när massor har skrivits sedan dess, bara inte från just bumpo då som inte varit aktiv.

En sen röst på någon som inte har fler röster.

Sedan tänkte jag på det någon annan skrev, att lyan kanske är mer oerfaren eller att de gillar mer kaos. Q är väl en sådan person som gillar kaos? :laugh:

Sasse röstar på Qitis på grund av mina teorier ovan och även det jag skrivit tidigare.

Jag ska såklart även skriva om andra deltagare, men jag kan lika gärna rösta för jag känner mig mest misstänksam mot Q just nu. Dessutom följer jag inte Lobelias röst idag, det torde väl räknas som en fördel för mig? :angel:

Dag 1 röstar hon rätt tidigt på hemlig, och den rösten säger varken bu eller bä. Nuförtiden är det rätt vanligt att alibirösta även i DL1, om nu hemlig skulle vara ulv. Dag 2 lägger Q en röst på bumpo. Som jag skrivit innan tycker jag det är en konstig röst, för att...
Nu skrev du allt fel. Jag röstade inte på hemlig Dl 1 utan på BSF.
Jag fattar att jag framstår som virrig och okonsekvent. Snurrar massor i huvudet av olika scenarier.
Jag försöker faktiskt få igång lite svar på mina olika tankar -svårt att kunna bena ut något annars.
Och visst rösta på mig om du vill -du och andra blir kanske klokare av det .

Jag kan inte gärna teoria om mig själv att jag hade två röster i dl 1 -eller hur ? :idea:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Sånger som du hatar