Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Jag misstänker att cirkus inte blev glad när svärdet träffade en gryffindor - jag har samma tanke som Mada tidigare idag att hon lär ha riktat svärdet mot någon som ansågs god av de flesta och hoppades kunna ta ut den personen

Ja jag svarade på lite inlägg och postade även lite tankar pm deltagarna
Hade en del färdigskrivet i anteckningarna -tyckte jag ville bidra med något
Det som är svårt när man inte kan sitta med hela tiden är att få det övergripande mer klart för sig (tycker jag )
Och visst har du rätt på ett sätt att jag inte ville lägga en avgörande röst -eftersom jag inte kände att jag hade riktigt på fötterna för det
Harrysen pga nybörjare och kunde få lite mer tid i leken (tycker jag alltid om nybörjare -inget nytt !) ceta hade jag inga egna iakttagelser om som jag kände hade bäring.
Så valde att inte avgöra -ja.
Nu kan väldigt få leka på heltid. Jag har lite att göra på jobb just nu och kan hänga med, men det kan likväl vara att jag bara hinner in någon timme på kvällen efter jobb. Jag försöker så gott jag kan att hänga med, jag tror det gäller nästan alla. Det blir ju lite konstigt om de typ 75% eller fler som inte leker på heltid röstar efter gamla teorier.

Det verkar rimligare att du fegade och lade en ickeröst vilket är det du beskriver. Sånt kan man göra av många skäl, jag är dock tveksam till att tidsbristen är huvudorsaken, det köper jag mest om någon inte varit i leken alls under dagen och snabbt slänger in en röst bara för att få det gjort. Jag är säker på att du hade så pass bra koll att du kunde få till en röst med dagsfärska teorier, det var ju inte så att du inte teoriade i leken under dagen.

Jag misstänker att cirkus inte blev glad när svärdet träffade en gryffindor - jag har samma tanke som Mada tidigare idag att hon lär ha riktat svärdet mot någon som ansågs god av de flesta och hoppades kunna ta ut den personen
Det var ingen vågad misstanke direkt ;)

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47 queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Hedinn lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta

hemlig 2
Ceta 3
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 4
Sasse 2
bumpo 1

Harrysen lynchas ulv slytherin
Bumpo käkas Gryffindor
Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin

Deltagare som är kvar i leken:
heffaklumpen
hemlig
Ceta
Islandshästryttare
Snurrfian
LenaH
Elo
Blacksmithfarm
Madalitso
Lobelia
qitis
Sasse

Nedan tankar/teorier är skrivna utan inbördes ordning kan.

Heffaklumpen – Har ingen koll på henne alls.

Hemlig – Jag vet inte var jag har henne heller. Kan hon vara ulv med Q? Kan hon vara annan ond? Är hon god? Jag behöver sätta mig in i hennes roll lite senare, men det är en jäkla bastu i min lägenhet nu så här på eftermiddagen.

Ceta – Knappt några inlägg att gå igenom, yey!

Frågan är om hon kan vara fårulv? Och att hon valde att lägga en tidig röst på sin ulvkollega Harrysen dag 2 för att lyan kanske misstänkte att Harrysen skulle få röster på sig – och då välja att alibirösta. Inte helt otänkbart, men jag är osäker på rimligheten.

Islandshästryttare – Jag har absolut ingen koll på henne alls.

Snurrfian – Snurrfian kan förvisso vara liten snurrig ibland, och därför kanske man inte ska lägga jättestor vikt vid att hon nämner att Harrysen lade en tredjeröst på Hedinn. Men det kan ju också vara en tabbe från en ulv som vet vad som hänt? Alltså, konstigare saker har ju hänt än att onda råkat försäga sig själva. Men jag vet inte riktigt var jag har henne i övrigt.

LenaH – Det är lite behändigare att läsa LenaH’s 19 inlägg framför Q’s +100 :angel:

LenaH har inte skrivit något anmärkningsvärt tycker jag, och har röstat på hemlig båda gångerna. Av 19 inlägg är det inte jättemånga faktiska inlägg med vare sig teorier eller "kvalitét", dvs som tillför leken något. Nu har jag LenaH varit upptagen med sitt LIV (?!) så hennes aktivitet kan ju bero på det. Jag tänker att det inte finns något att gå på vad gäller henne, inget som sticker ut direkt.

Elo – Spontant tror jag inte att hon sitter i lyan, utan har en mer god, oviktig roll. Detta med tanke på att hon inte försökte rädda sig själv DL1. Om hon haft en väldigt viktig roll kanske hon varit mer benägen att försöka för sin sidas skull?

Hon har röstat på mig båda dagarna.

Blacksmithfarm – Tidiga röster båda gångerna, på LenaH respektive mig. Jag håller givet inte med om hennes teori mot mig, men i övrigt har jag inte reagerat på något speciellt hon skrivit.

Madalitso – Vrider och vänder på allt och har haft miljoner frågor. Oavsett vad hon har för roll gillar jag att ha henne kvar i leken tills vidare. Hon har inte skrivit något som fått mig att reagera på henne heller, snarare tycker jag hon tänker ”sunt”, typ som jag tänker att en god skulle tänka. Spontant inga ond-vibbar alltså, i dagsläget.

Lobelia – Jag brukar inte reagera på Lobelia och gör det inte nu heller. Vi har väl haft någorlunda samma tankar i leken tror jag. Eftersom vi röstat på samma osv.

Qitis – jag har redan skrivit om henne och en gång till hade blivit ännu mer upprepning.

Läst uppdateringen och kommer behöva läsa roller och förmågor igen för att förstå hur Cirkus kunde åka. Möjligt att det klarnar om jag läser igenom alla inlägg efter uppdateringen. Dock fixar jag inte att leka på mobilen och har huvudvärk så får vänta tills jag sitter hemma vid datorn med att leka.

Kom just hem till ett väldigt ledset och mammigt barn, ska försöka vara med lite under kvällen, men kan vara att jag inte kan skriva igen förrens efter nattning.

Knycker din sista del av inlägget @Sasse

heffaklumpen
hemlig
Ceta
Islandshästryttare
Snurrfian
LenaH
Elo
Blacksmithfarm
Madalitso
Lobelia
qitis
Sasse

Vi är ju tolv kvar. Borde vara 3 eller 4 onda kvar -beroende på hur många som var i lyan från start
En ond utanför som inte har någon vetskap om vilka som är i lyan mer än denna kan klurat ihop själv

Så rent krasst så ska var fjärde /var femte i listan in på onda sidan

Sasse har jag ställt på lite granna och hon regerade ju (:)) och röstar dessutom på mig direkt

Kan faktiskt inte säga att hon har fel i att reagera
, jag har varit väldigt virrig och uttryckt alla tankar spontant direkt de poppat upp i skallen så inget genomtänkt eller jätteanslysera. Och inte heller konsekvent tänkemässigt
Med det sagt så är jag inte alls säker på att sasse är god. Bara att hon framför korrekta argument -vilket man kan göra även som ond.

Jag tänker göra så här att jag listar 4 i topp på min misstänkta lista med förhoppningen att de jag listar reagerar och faktiskt kan inkomma med något -och kanske inte bara rösta på mig bara för jag listar dem. Är det så att de tycker jag är skum så får det väl bli så i så fall -kanske hjälper det bättre än att jag försöker teoria mer än jag redan gjort 😅

På min topplista misstänkta onda :

LenaH. Känns precis som en ond Lena -inte en tanke på att föra leken framåt utan vara i bakgrunden. Främst känns hon flyga väldigt lågt under radarn helt enkelt

Hemlig. Har egentligen inget bra argument men kanske att röstningen ändå sticker lite i ögonen
I dl 1 röstar hon på Elo. Den första andra rösten. Igår sätter hon en tredjeröst på Ceta.
Alltså är nu både ceta och Elo onda då är det ju kanonröstat! Om nu inte
Hemlig är fårulven tex ? Men om båda är goda känns det faktiskt lite ulvigt.
Känner ändå att jag vill sätta lite press på hemlig så får vi se vart det bär …

Sasse ja där har jag redan bombat med alla tankar så tänker att de räcker. Hon har redan reagerat :cool:

BSF mest för att jag kanske har en känsla efter första dagen att hon kan vara ond -men har iaf teoriat lite. Men saknar lite hos henne i grävande därav känslan

Sedan som jag skrivit innan är jag egentligen misstänksam mot alla som är kvar förutom Madalitso enligt tidigare skrivet samt mig själv.

Knycker din sista del av inlägget @Sasse

heffaklumpen
hemlig
Ceta
Islandshästryttare
Snurrfian
LenaH
Elo
Blacksmithfarm
Madalitso
Lobelia
qitis
Sasse

Vi är ju tolv kvar. Borde vara 3 eller 4 onda kvar -beroende på hur många som var i lyan från start
En ond utanför som inte har någon vetskap om vilka som är i lyan mer än denna kan klurat ihop själv

Så rent krasst så ska var fjärde /var femte i listan in på onda sidan

Sasse har jag ställt på lite granna och hon regerade ju (:)) och röstar dessutom på mig direkt

Kan faktiskt inte säga att hon har fel i att reagera
, jag har varit väldigt virrig och uttryckt alla tankar spontant direkt de poppat upp i skallen så inget genomtänkt eller jätteanslysera. Och inte heller konsekvent tänkemässigt
Med det sagt så är jag inte alls säker på att sasse är god. Bara att hon framför korrekta argument -vilket man kan göra även som ond.

Jag tänker göra så här att jag listar 4 i topp på min misstänkta lista med förhoppningen att de jag listar reagerar och faktiskt kan inkomma med något -och kanske inte bara rösta på mig bara för jag listar dem. Är det så att de tycker jag är skum så får det väl bli så i så fall -kanske hjälper det bättre än att jag försöker teoria mer än jag redan gjort 😅

På min topplista misstänkta onda :

LenaH. Känns precis som en ond Lena -inte en tanke på att föra leken framåt utan vara i bakgrunden. Främst känns hon flyga väldigt lågt under radarn helt enkelt

Hemlig. Har egentligen inget bra argument men kanske att röstningen ändå sticker lite i ögonen
I dl 1 röstar hon på Elo. Den första andra rösten. Igår sätter hon en tredjeröst på Ceta.
Alltså är nu både ceta och Elo onda då är det ju kanonröstat! Om nu inte
Hemlig är fårulven tex ? Men om båda är goda känns det faktiskt lite ulvigt.
Känner ändå att jag vill sätta lite press på hemlig så får vi se vart det bär …

Sasse ja där har jag redan bombat med alla tankar så tänker att de räcker. Hon har redan reagerat :cool:

BSF mest för att jag kanske har en känsla efter första dagen att hon kan vara ond -men har iaf teoriat lite. Men saknar lite hos henne i grävande därav känslan

Sedan som jag skrivit innan är jag egentligen misstänksam mot alla som är kvar förutom Madalitso enligt tidigare skrivet samt mig själv.
Jag reagerade också på dina inlägg, du placerade mig i lyan med Sasse och vek dig direkt, Nu är jag inte med på din lista. Varför var jag med, och vad fick dig att stryka mig?

Jag reagerade också på dina inlägg, du placerade mig i lyan med Sasse och vek dig direkt, Nu är jag inte med på din lista. Varför var jag med, och vad fick dig att stryka mig?
Jag ser det troligare att sasse kan vara en ond som är följsam mot dig än att ni båda är i lyan -om det duger som svar?
Men samtidigt så jag vet inte. Liksom hur många lekar har det inte varit genom åren där ulvar faktiskt gjort precis det man tror att de aaaldrig skulle göra osv ?

Ursäkta inaktivitet, på onsdagar brukar jag iaf kunna teoria lite på lunchen men vi har haft helt sjuka dagar på jobbet och med hoppträning igår kväll så tog dagen slut.

Idag är jag iaf hästfri så har parkerat mig framför datorn nu och börjar om. :)

Men skämtar ni - 37 jävla sidor!?! :arghh:

Ok, jag har ju skummat leken hittills men när jag nu läser om så undrar jag hur ni som tänker att cirkus använde svärdet tänker?
Det måste ju ha varit bumpo som använde det väl? Det står ju inte att en Slytherin kan använda det och cirkus var ju Delfin.
Godric Gryffindors svärd (modifierad jägare): Med svärdet kan en Gryffindor-student som känner sig säker på att ha hittat en onding få denne att dö i sitt ställe vid lynch eller käk. Ravenclaw och Hufflepuff kan också ta någon av daga – men de dör själva på kuppen, dvs tar med sig någon. Slytherin får vid ett tillfälle möjlighet till ett extra käk (gäller även Delfin). Oavsett vem som har svärdet vägrar det döda en Gryffindor, då går går det i baklås och avsändaren dör (även om hen är Gryffindor – svärdet gillar inte förrädare). Svärdet förstörs när innehavaren dör.

Ok, jag har ju skummat leken hittills men när jag nu läser om så undrar jag hur ni som tänker att cirkus använde svärdet tänker?
Det måste ju ha varit bumpo som använde det väl? Det står ju inte att en Slytherin kan använda det och cirkus var ju Delfin.
Svärdet dödar inte en gryffindor när den används mot ett annat elevhem. Så nej vi har nog inte tolkat det fel ?
Förtydligande. Svärdet dödar bara en gryffindor om svärdet används mot en gryffindor

Du har svaret här angående om en slytherin kan använda svärdet se det fetade

Godric Gryffindors svärd (modifierad jägare): Med svärdet kan en Gryffindor-student som känner sig säker på att ha hittat en onding få denne att dö i sitt ställe vid lynch eller käk. Ravenclaw och Hufflepuff kan också ta någon av daga – men de dör själva på kuppen, dvs tar med sig någon. Slytherin får vid ett tillfälle möjlighet till ett extra käk (gäller även Delfin). Oavsett vem som har svärdet vägrar det döda en Gryffindor, då går går det i baklås och avsändaren dör (även om hen är Gryffindor – svärdet gillar inte förrädare). Svärdet förstörs när innehavaren dör.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar