Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Med risk att jag blir misstänkt nu för att jag inte skrivit om någon annan deltagare (än), men spontant känner jag mig mest säker på Q just nu. Jag tycker inte hon leker som jag vill minnas att hon brukar göra. Hon "vänder och vrider på vilka som kan vara onda", alternativt kanske snarare, försöker så misstankar lite här och var. Ett tag är jag och Lobelia ulvar tillsammans, sedan kommer hemlig in i dramat, därefter är Lobelia god och jag är Filch, osv...

Jag känner mig som ett rätt lätt byte eftersom jag fått röster på mig sedan tidigare, med andra ord, inte jätteosannolikt att lyan skulle försöka driva ut mig.

Jag ser dock inte riktigt logiken i, om Q nu tror att hemlig är ulv, att hon lägger mer fokus på mig som hon tror är Filch. Det är väl ändå bättre att försöka hitta ulvar.

Nu har jag dubbelkollat Q's teori mot bumpo, som synes ovan. Alltså det är väl ändå en rätt jäkla svag teori? Jag förstår inte logiken att rösta på någon utifrån vad som skrivits dag 1, när massor har skrivits sedan dess, bara inte från just bumpo då som inte varit aktiv.

En sen röst på någon som inte har fler röster.

Sedan tänkte jag på det någon annan skrev, att lyan kanske är mer oerfaren eller att de gillar mer kaos. Q är väl en sådan person som gillar kaos? :laugh:

Sasse röstar på Qitis på grund av mina teorier ovan och även det jag skrivit tidigare.

Jag ska såklart även skriva om andra deltagare, men jag kan lika gärna rösta för jag känner mig mest misstänksam mot Q just nu. Dessutom följer jag inte Lobelias röst idag, det torde väl räknas som en fördel för mig? :angel:
Igår , som jag förvarnade om tidigt på morgonen , fyllde min yngste son år och hade fullt upp på hemmaplan från eftermiddagen och framåt
Försökte följa med i leken men hade svårt att greppa ordentligt vad som kom fram på ett övergripande sätt
Så kände mig säkrare på det jag hade med mig från Dl 1 helt enkelt.
Det är förklaringen

Nu skrev du allt fel. Jag röstade inte på hemlig Dl 1 utan på BSF.
Jag fattar att jag framstår som virrig och okonsekvent. Snurrar massor i huvudet av olika scenarier.
Jag försöker faktiskt få igång lite svar på mina olika tankar -svårt att kunna bena ut något annars.
Och visst rösta på mig om du vill -du och andra blir kanske klokare av det .

Jag kan inte gärna teoria om mig själv att jag hade två röster i dl 1 -eller hur ? :idea:
Jag har läst fel någonstans, men det jag skrev funkar i teorin lika väl med BSF istället för hemlig. Syftet var att din röst dag 1 inte säger varken bu eller bä.

Alla framstår såklart som virriga och inkonsekventa till viss del, man ska ju vända och vrida på allt. Men liksom du har en dålig känsla om mig har jag en dålig känsla om dig.

Nej inte på det. Mer att ni verkar ha samma uppfattning som mig ang dueller i dl 1 :)
Jag tror inte jag följer din tanke då. Jag har inte skrivit något alls om dueller tror jag, och inte hemlig heller antar jag om man utgår från ditt inlägg tidigare. Så vad är vår uppfattning?

Jag har läst fel någonstans, men det jag skrev funkar i teorin lika väl med BSF istället för hemlig. Syftet var att din röst dag 1 inte säger varken bu eller bä.

Alla framstår såklart som virriga och inkonsekventa till viss del, man ska ju vända och vrida på allt. Men liksom du har en dålig känsla om mig har jag en dålig känsla om dig.

Jag tror inte jag följer din tanke då. Jag har inte skrivit något alls om dueller tror jag, och inte hemlig heller antar jag om man utgår från ditt inlägg tidigare. Så vad är vår uppfattning?
Just att ni inget skrivit om dueller pekar på att ni inte varit i någon. Blev det tydligare ?

Igår , som jag förvarnade om tidigt på morgonen , fyllde min yngste son år och hade fullt upp på hemmaplan från eftermiddagen och framåt
Försökte följa med i leken men hade svårt att greppa ordentligt vad som kom fram på ett övergripande sätt
Det är förklaringen
Okej! Om det var ett OT-inlägg har jag antagligen inte läst det. Speciellt inte om det var skrivet med mörklila, som i princip är omöjligt att läsa på svart bakgrund ;) Tack för förklaringen dock.
Just att ni inget skrivit om dueller pekar på att ni inte varit i någon. Blev det tydligare ?
Ja, tack :)

Cirkus efter lynchen igår vill ha:
Mig, snurr och ceta i lyan. tveksam kring island. Lägger lobelia, sasse, hemlig och bsf åt godare hållet, ev någon hon tror är ulv bland dem? Skulle då gissa att hon väljer att gruppera denne med deltagare hon verkligen tror är goda. Går särskilt på snurr som misstänkt ulv.

Kan också noteras att hon under gårdagen främst funderade på elo som bybo, vilket jag upplevde många tänkte igår. Dock går hon på cetas teoriande rätt mycket bara för att sedan rösta på snurr.

Kan noteras att trots att jag och q hade en hel del diskussioner med cirkus under dagen skriver hon i princip ingenting om vad hon tror om någon av oss, utom efter lynchen då hon påstår sig börja fundera på att jag kan vara ond.

När man läser igenom flera inlägg från bara cirkus reagerar jag också på att det känns mer innehållslösa än man kan ha trott. Många bara återupprepar teorier om elo som bybo, eller ifrågasätter andras röster, men kommer med väldigt lite egna tankar om folks beteende och svarar undvikande på en del direkta önskemål om att hon ska utveckla sitt resonemang.

Jag tänkte att man kanske kunde titta efter om det var någon cirkus försökte få att framstå som god, men hon har varit väldigt försiktig med att uttrycka starka åsikter om någon, ända fram tills efter lynchen igår, vilket känns som väldigt smart spel från en ond utanför lyan som inte känner till de andra. Gör det svårt att veta vem hon själv trodde kunde vara på samma sida.

Det är förklaringen
Jag köper inte den förklaringen, du skev om jag räknat rätt 27 inlägg mellan 9:00 och 21:30 plus många likes - jag antar du hunnit läsa inläggen du svarade och likade åtminstone. Det är väldigt mycket inlägg för att inte ha greppat tillräckligt för att inte fixa något bättre än att typ kopiera min förstadagsteori som jag skrev vid 17 tiden dagen innan och om en person som inte skrivit ett dyft under dagen.

Det är mer sannolikt att du aktivt valde att inte lägga en röst som räknas. Varför kan man alltid spekulera om.

Korrigerade typo

Jag har jättetufft på jobbet idag och sedan direkt till stallet. Är inne och läser och teoriar på egen kammare men hinner inte skriva något vettigt förrän ikväll! (Dock många tankar utifrån utfallet av både dag och natt DL

Tror de enda spelarna cirkus typ inte alls nämnt åt ena eller andra hållet är q och LenaH, vad kan det säga om vad cirkus trodde om dem?

Håller i övrigt med sasse om att qs teorier om att sasse som ond skulle följa lobelia i två röstningar känns väldigt märklig, ifrågasatt den själv tidigare. Dock är jag väldigt spänd på vad det var för tanke q sa att hon skulle fundera ett varv till på innan.

Några har funderat om cetas röst på Harrysen var en alibiröst, men jag vet inte om det känns som bästa stället för en alibiröst? Antingen tänker man att harrysen inte kommer lynchas för hen är ny, men då riskerar ju ceta granskas hårt just för att hon röstade på en ny spelare. Eller så tänker man att det finns nog med misstänkar mot harrysen att hen förväntas lynchas, men tycker de flesta misstankarna kom senare. Och cetas röst granskades ju rätt hårt och gav henne själv 3 röster, så om inte en av rösterna på ceta är fårulvens, så måste lyan ha trott hon skulle ryka eller iaf hamna i duell mot harrysen (beroende på var fårulvens dolda vs fejkröst låg) tills jag la min fjärde röst på harrysen i sista sekund. Det känns ju inte helt genomtänkt som en alibiröst?

På tal om fårulv, kan bli intressant när ceta kommer in hon vet något om huruvida alla röster på harrysen var äkta/var den dolda rösten låg.

Insåg jag glömde det i inlägget innan, jag tänker att en alibiröst som gör att det står mellan två onda i en lynch är typ det sista lyan vill tänker jag, för risken är att den som överlever synas extra, så om cetas röst var en alibiröst så känns det som att lyan inte var så nöjda med vad som hände efter den lades, då den inte minskade misstankarna mot varkens harrysen eller ceta.

Insåg jag glömde det i inlägget innan, jag tänker att en alibiröst som gör att det står mellan två onda i en lynch är typ det sista lyan vill tänker jag, för risken är att den som överlever synas extra, så om cetas röst var en alibiröst så känns det som att lyan inte var så nöjda med vad som hände efter den lades, då den inte minskade misstankarna mot varkens harrysen eller ceta.
Alibiröst och röst för att få ut rätt person ur lyan är förvillande lika.

Jag köper inte den förklaringen, du skev om jag räknat rätt 27 inlägg mellan 9:00 och 21:30 plus många likes - jag antar du hunnit läsa inläggen du svarade och likade åtminstone. Det är väldigt mycket inlägg för att inte ha greppat tillräckligt för att inte fixa något bättre än att typ kopiera min förstadagsteori som jag skrev vid 17 tiden dagen innan och om en person som inte skrivit ett dyft under dagen.

Det är mer sannolikt att du aktivt valde att inte lägga en röst som räknas. Varför kan man alltid spekulera om.

Korrigerade typo
Jag hade en hel del tid fram till kl 15-ish. Mindre efter det.

Alibiröst och röst för att få ut rätt person ur lyan är förvillande lika.
Ja, men känns ju ändå dumt att riskera misstankarna som väcktes mot ceta? Hade väl då varit bättre att avvakta och se hur diskussionen går och lägga en eventuell alibiröst senare? Och ja, jag inser att detta blir som att argumentera mot mig själv iom att jag la sista rösten på harrysen, men vill då återupprepa att jag misstänkte henne länge, och att min röst spikade igen kistan för harrysen om inte fårulvsrösten var inblandad.

Dock är jag väldigt spänd på vad det var för tanke q sa att hon skulle fundera ett varv till på innan.
Tanken höll inte tycker jag -i alla fall inte alla delar av den
Slog mig att bumpo ju var gryffindor och kunde ha svärdet i första Dl och således vara skyddad mot Lynch ?ifall den dolda rösten ändå låg på henne ? Men skulle ju välja någon som skulle dö istället i så fall och då borde hon valt mig och inte Hedinn tycker jag
Var lite inne och snuddade vid den tanken tidigare efter natt dl -därav jag frågade om svärdet kunde användas flera gånger -och som jag tolkar det LL skrivit så kan den det.
Så känns som den tanken inte känns rimlig :idea:

Jag hade en hel del tid fram till kl 15-ish. Mindre efter det.
Du skrev inlägg och likade inlägg mest hela dagen/kvällen - jag har inga krav om att folk ska vara inne på heltid dock. Min poäng är att du var vad jag skulle definiera som bland de mest aktiva och hävdar att det bästa du kunde lyckas med var att härma min förstadagsröst.

Du skrev inlägg och likade inlägg mest hela dagen/kvällen - jag har inga krav om att folk ska vara inne på heltid dock. Min poäng är att du var vad jag skulle definiera som bland de mest aktiva och hävdar att det bästa du kunde lyckas med var att härma min förstadagsröst.
Ja jag svarade på lite inlägg och postade även lite tankar pm deltagarna
Hade en del färdigskrivet i anteckningarna -tyckte jag ville bidra med något
Det som är svårt när man inte kan sitta med hela tiden är att få det övergripande mer klart för sig (tycker jag )
Och visst har du rätt på ett sätt att jag inte ville lägga en avgörande röst -eftersom jag inte kände att jag hade riktigt på fötterna för det
Harrysen pga nybörjare och kunde få lite mer tid i leken (tycker jag alltid om nybörjare -inget nytt !) ceta hade jag inga egna iakttagelser om som jag kände hade bäring.
Så valde att inte avgöra -ja.

Tanken höll inte tycker jag -i alla fall inte alla delar av den
Slog mig att bumpo ju var gryffindor och kunde ha svärdet i första Dl och således vara skyddad mot Lynch ?ifall den dolda rösten ändå låg på henne ? Men skulle ju välja någon som skulle dö istället i så fall och då borde hon valt mig och inte Hedinn tycker jag
Var lite inne och snuddade vid den tanken tidigare efter natt dl -därav jag frågade om svärdet kunde användas flera gånger -och som jag tolkar det LL skrivit så kan den det.
Så känns som den tanken inte känns rimlig :idea:
varför tänker du att bumpo hellre hade haft ut dig än hedinn? Vad baserar du det på?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar