Igår , som jag förvarnade om tidigt på morgonen , fyllde min yngste son år och hade fullt upp på hemmaplan från eftermiddagen och framåtMed risk att jag blir misstänkt nu för att jag inte skrivit om någon annan deltagare (än), men spontant känner jag mig mest säker på Q just nu. Jag tycker inte hon leker som jag vill minnas att hon brukar göra. Hon "vänder och vrider på vilka som kan vara onda", alternativt kanske snarare, försöker så misstankar lite här och var. Ett tag är jag och Lobelia ulvar tillsammans, sedan kommer hemlig in i dramat, därefter är Lobelia god och jag är Filch, osv...
Jag känner mig som ett rätt lätt byte eftersom jag fått röster på mig sedan tidigare, med andra ord, inte jätteosannolikt att lyan skulle försöka driva ut mig.
Jag ser dock inte riktigt logiken i, om Q nu tror att hemlig är ulv, att hon lägger mer fokus på mig som hon tror är Filch. Det är väl ändå bättre att försöka hitta ulvar.
Nu har jag dubbelkollat Q's teori mot bumpo, som synes ovan. Alltså det är väl ändå en rätt jäkla svag teori? Jag förstår inte logiken att rösta på någon utifrån vad som skrivits dag 1, när massor har skrivits sedan dess, bara inte från just bumpo då som inte varit aktiv.
En sen röst på någon som inte har fler röster.
Sedan tänkte jag på det någon annan skrev, att lyan kanske är mer oerfaren eller att de gillar mer kaos. Q är väl en sådan person som gillar kaos?
Sasse röstar på Qitis på grund av mina teorier ovan och även det jag skrivit tidigare.
Jag ska såklart även skriva om andra deltagare, men jag kan lika gärna rösta för jag känner mig mest misstänksam mot Q just nu. Dessutom följer jag inte Lobelias röst idag, det torde väl räknas som en fördel för mig?
Försökte följa med i leken men hade svårt att greppa ordentligt vad som kom fram på ett övergripande sätt
Så kände mig säkrare på det jag hade med mig från Dl 1 helt enkelt.
Det är förklaringen