Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Svärdet dödar inte en gryffindor när den används mot ett annat elevhem. Så nej vi har nog inte tolkat det fel ?
Förtydligande. Svärdet dödar bara en gryffindor om svärdet används mot en gryffindor
Men Slytherin kan väl inte använda det?
Edit: Aha, som käk. :idea:

Men Slytherin kan väl inte använda det?
Edit: Aha, som käk. :idea:
Så summa summarum.
Circus var tillräckligt god (eller ond!) för att få svärdet till sig inatt - beroende på vem som skickade svärdet till henne.
Hon ville käka en som var gryffindor visade det sig och dog istället själv (episkt !)

Alltså det är så synd att diademet rök tillsammans med Hedinn i första dl. Så mycket lättare att kunna hitta goda om det hade funnits lite info !
Men men

Jag kommer att ha fullt upp med föreningsbestyr, den Afrikanska svinpesten påverkar vår verksamhet starkt och jag kommer att behöva lägga mycket tid i kväll på att nå ut och ha kontakt med personer som ska träffas i helgen och vad som gäller. Så jag ska försöka hinna läsa ikapp här och ha en teori och rösta men mitt fokus hamnade IRL. Vi kom otäckt nära, jag har bara några kilometer till området som är avspärrat och för de som inte vet så är jakt med hund en viktig del av mitt liv så det är en stark oro just nu.

Så det enda specialverktyget som är kvar är alltså bägaren?
Och en ängellärling som kan ha förbrukat sina powers och en galen vaktis?

Eh, ska rulla upp ärmarna dårå... :D

Jag kommer att ha fullt upp med föreningsbestyr, den Afrikanska svinpesten påverkar vår verksamhet starkt och jag kommer att behöva lägga mycket tid i kväll på att nå ut och ha kontakt med personer som ska träffas i helgen och vad som gäller. Så jag ska försöka hinna läsa ikapp här och ha en teori och rösta men mitt fokus hamnade IRL. Vi kom otäckt nära, jag har bara några kilometer till området som är avspärrat och för de som inte vet så är jakt med hund en viktig del av mitt liv så det är en stark oro just nu.
Aj då. Förstår oron hoppas verkligen det inte drabbar er !

@Madalitso som svar på din fråga så har jag kollat lite nu och jag kan inte hitta vad det var jag reagerade på med hemlig igår. Vet dock att det var något jag reagerade på när jag röstade (annars hade jag inte röstat där). Jag kan dock hålla med nu om att det var en rätt så kass röst och som jag också sa i röstinlägget så hade jag förhoppningar om att komma in igen innan DL.

Så sorry för ett kasst svar. Vet inte vad mer jag ska säga än att jag kan hålla med om att det var en rätt dålig röst och att jag inte hittar det jag reagerade på igår.

Du är all over the place.
Jag är i början och fascineras (igen) över att @Sasse drar på sig misstankar över att hon nämnde Crucio.
Jag som inte är Potterist tänker som @Madalitso på röd rosett i svansen liksom. :p
Jag kan hjälpa till lite till.
Ja jag har dig i topp på min misstanke lista idag men enbart för dålig närvaro så man faktiskt inte vet vart man har dig ( och när du är ond så tja då flyger du ofta lågt under radarn :p
Fattar allt med IRL osv 🌺

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47 queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn
Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Hedinn lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen
bumpo missar att rösta
hemlig 2
Ceta 3
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 4
Sasse 2
bumpo 1

Harrysen lynchas ulv slytherin

Dag-DL.
Bumpo käkas Gryffindor

Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin

Lena H har inte skrivit så mycket men @LenaH har om jag förstått det rätt lovat att ta igen samtliga 38 sidor ikväll ;)så då kanske mer utkristallerar sig om henne. Men svårt att ha en känsla för om hon är god eller ond.

Snurrfian spekulerade i om jag var ulv utifrån mitt val av trollformel. Hon röstar i första omgången på Madalitso och i andra omgången på Harrysen. Frågar mig om det är ulvigt att rösta på Harrysen och att Harrysen skulle varit offrad av de andra i lyan och att man därför kan ha misstankar åt det onda hållet mot snurrfian. Det är en sen röst på Harrysen å andra sidan har drevet gått lite mot harrysen igårkväll. Motivering av Snurrfian var att hon trodde att harrysen fått en order av lyan av att lägga en andra röst på Hedinn. Så kan lika gärna vara god som ond då jag inte

Elo försökte inte rädda sig själv i första röstningsomgången. Jag har fortfarande inte listat ut vad det innebär. Röstade på Sasse igår med motiveringen att hon tror vi hittar en ulv bland de som hade två röster första röstningsomgången. Nånstans skaver det hos mig varför Elo inte försökte rädda sig själv i omgång ett.

Ceta röstade på hemlig i första omgången med motiveringen att hemlig vill få det till att det inte skrivits något om hur många onda och goda det är när två användare skrivit flera inlägg om det. I andra omgången röstar Ceta först av alla på Harrysen. Detta då hon tyckte att Harrysen röst på Hedinn dagen innan var det mest uppenbara suspekta i tråden hon läst. Spekulerade lite i huruvida cirkus kunde vara ond eller god men såg inga uppenbara tecken på det i denna leken och menar att det var en förutfattad mening om att Cirkus ska vara ond och i sin röst på Harrysen spekulerar om att Harrysen följde en ond cirkus. Medger dock att hon är medveten om det. Jag lutar mer åt att Ceta är god men jag har inte så mycket vettigt att basera det på mer än magkänsla vilket kan var helt fel såklart.

Lobelia röstade på Bumpo i DL1 och på Ceta i DL2. Lade allra första rösten av alla i DL1 på bumpo för att hon tycker att bumpo verkade desperat att hitta slytherins. Röstade på Ceta i omgång två med en teori jag fortfarande inte hänger med på fast jag läst den tre gånger. Möjligt att jag är för trött i huvudet. Kanske god eller ond jag har ingen aning här heller. Har svårt att dra några slutsatser här känner jag.

Jag måste lägga en säkerhetsröst för att jag inte vet om jag har tid mer ikväll. Ber om ursäkt att jag inte hunnit skriva teorier om alla i leken men har gjort så gott jag kunnat just nu.

Islandshästryttare röstar på Elo tror att hon har någon vetskap e eller något annat som gjorde att hon inte försökte rädda sig själv i första röstningen. Det får mig att misstänka att hon är ulv.

Det hände inte. Har inte kollat om H var aktiv i leken - kanske missade hon bara att det kom fler röster på henne... eller så är ceta en kollega som H inte ville offra. Fast ceta la första rösten på H. Alibi/fårröst?
Tänkte bara inflika att harrysen själv frågat under lynchen igår om man får ändra rösten och dessutom hur många gånger så jag tippar på att hon hade järnkoll. ( obviously då hon var ulv dessutom och även kunnat få den infon i lyan )
Sedan kan utebliven röstämdring betyda en hel massa saker. Men det kan också vara listigt spel från lyan

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47 queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn
Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Hedinn lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen
bumpo missar att rösta
hemlig 2
Ceta 3
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 4
Sasse 2
bumpo 1

Harrysen lynchas ulv slytherin

Dag-DL.
Bumpo käkas Gryffindor

Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin

Lena H har inte skrivit så mycket men @LenaH har om jag förstått det rätt lovat att ta igen samtliga 38 sidor ikväll ;)så då kanske mer utkristallerar sig om henne. Men svårt att ha en känsla för om hon är god eller ond.

Snurrfian spekulerade i om jag var ulv utifrån mitt val av trollformel. Hon röstar i första omgången på Madalitso och i andra omgången på Harrysen. Frågar mig om det är ulvigt att rösta på Harrysen och att Harrysen skulle varit offrad av de andra i lyan och att man därför kan ha misstankar åt det onda hållet mot snurrfian. Det är en sen röst på Harrysen å andra sidan har drevet gått lite mot harrysen igårkväll. Motivering av Snurrfian var att hon trodde att harrysen fått en order av lyan av att lägga en andra röst på Hedinn. Så kan lika gärna vara god som ond då jag inte

Elo försökte inte rädda sig själv i första röstningsomgången. Jag har fortfarande inte listat ut vad det innebär. Röstade på Sasse igår med motiveringen att hon tror vi hittar en ulv bland de som hade två röster första röstningsomgången. Nånstans skaver det hos mig varför Elo inte försökte rädda sig själv i omgång ett.

Ceta röstade på hemlig i första omgången med motiveringen att hemlig vill få det till att det inte skrivits något om hur många onda och goda det är när två användare skrivit flera inlägg om det. I andra omgången röstar Ceta först av alla på Harrysen. Detta då hon tyckte att Harrysen röst på Hedinn dagen innan var det mest uppenbara suspekta i tråden hon läst. Spekulerade lite i huruvida cirkus kunde vara ond eller god men såg inga uppenbara tecken på det i denna leken och menar att det var en förutfattad mening om att Cirkus ska vara ond och i sin röst på Harrysen spekulerar om att Harrysen följde en ond cirkus. Medger dock att hon är medveten om det. Jag lutar mer åt att Ceta är god men jag har inte så mycket vettigt att basera det på mer än magkänsla vilket kan var helt fel såklart.

Lobelia röstade på Bumpo i DL1 och på Ceta i DL2. Lade allra första rösten av alla i DL1 på bumpo för att hon tycker att bumpo verkade desperat att hitta slytherins. Röstade på Ceta i omgång två med en teori jag fortfarande inte hänger med på fast jag läst den tre gånger. Möjligt att jag är för trött i huvudet. Kanske god eller ond jag har ingen aning här heller. Har svårt att dra några slutsatser här känner jag.

Jag måste lägga en säkerhetsröst för att jag inte vet om jag har tid mer ikväll. Ber om ursäkt att jag inte hunnit skriva teorier om alla i leken men har gjort så gott jag kunnat just nu.

Islandshästryttare röstar på Elo tror att hon har någon vetskap e eller något annat som gjorde att hon inte försökte rädda sig själv i första röstningen. Det får mig att misstänka att hon är ulv.
Har du inga tankar om mig eftersom du ändå röstade på mig i dl 1? :) Känns som du inte misstänker mig längre och då undrar jag varför ?:angel:

Blir lite nojig över att jag nästan glömmer bort att fundera över LenaH , BSF och hemlig :idea:

Smyger de med månne :arghh:
Nej, jag är här efter jobb och försöker nu läsa ikapp. Ni har dock skrivit väldigt mycket och jag är hos min kära mor (barnfri 🥳) så tiden är inte på min sida ikväll dessvärre.

Ja precis! Det bör komma fram ganska snart om flera var med i duellen. Framgår det att det bara var dom två så ligger fejkrösten inte på elo utan på nån annan. Om lyan noterat att elo inte försökte rädda sig själv dvs sannolikt god roll utan skills är det ett rätt troligt scenario att de chansade på en god med ev skills och då är nog varken heffa eller hemlig fårulv iaf.
Jag vet att cirkus är död men jag köper inte riktigt resonemanget?
En fejkröst är ju en fejkröst så den spelar ju ändå ingen roll, oavsett om nån inte verkar vilja rädda sig?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar