Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Noterar i båda Dl så följer sasse lobelias röst
I första dl på bumpo och i andra dl på Ceta
Är det en tillfällighet ?
Jag undrar jag ?

Sasse lägger upp bumpo i Dl 1 till två röster efter Elo fått en tredje av hedinn
Bumpo tillhör de som lätt blir misstänkta även när hon är god (guilty!) så misstänker att hon inte var på tapeten för en tredje dold röst då hon kan lynchas istället helt enkelt
Fast varför skulle sasse vilja följa lobelias röst? Är båda i lyan är det ju ett dumt sätt att outa sig. Är en av dem utanför lyan så känner de ju inte tillvarandra, jäkligt imponerat om sasse skulle ha hittat lobelia som en ond på andra sidan lyan redan dag 1? (Tolkar att du tänker att sasse är den som "hittat" en annan ond iom att det är hon som följer). Hade gärna sett vad du tänker hade kunnat avslöja lobelia som en ond för en ond sasse så tidigt?

Detta är beskrivningen av svärdet:

"Godric Gryffindors svärd (modifierad jägare): Med svärdet kan en Gryffindor-student som känner sig säker på att ha hittat en onding få denne att dö i sitt ställe vid lynch eller käk. Ravenclaw och Hufflepuff kan också ta någon av daga – men de dör själva på kuppen, dvs tar med sig någon. Slytherin får vid ett tillfälle möjlighet till ett extra käk (gäller även Delfin). Oavsett vem som har svärdet vägrar det döda en Gryffindor, då går går det i baklås och avsändaren dör (även om hen är Gryffindor – svärdet gillar inte förrädare). Svärdet förstörs när innehavaren dör."

Utöver det har jag förtydligat att Slytherins "svärdskäk" är ett (1) vanligt käk (TILLÄGG men med principen att svärdet inte käkar Gryffindors intakt) och att det är ett enda för hela elevhemmet.

Bortsett från ovanstående tror jag det är upp till er spelare att lista ut om svärdet har kunnat användas flera gånger. :p

:eek: what! Menar du att vi ska behöva TÄNKA också? ! :arghh:
Jag tolkar detta som att svärdet är borta. Det skickas ju vidare först efter nattDL så tänker att om cirkus dör i samband med nattDL så var det fortfarande i hennes ägo när hon dog?

Och jag tycker att om det var oplanerat så är valet av hedinn ett konstigt val. ville de elo skulle ryka hade det varit säkrare att lägga dolda rösten som den öppna eller på någon utan röster för att förhindra sista-minuten röster från att förändra saker, och ville de ha elo till duell hade det varit säkrare att lägga på någon av dem som hade 2 röster mycket tidigare, om de inte hade en anledning till attt vilja undvika att just de deltagarna lynchas.
Och om den var planerad, varför hänga ut Harrysen och satsa på att folk hellre firar än fäller när det gäller en ny?

Jag släppte Harrysen mycket för hen är ny och jag ogillar att rösta ut nya de 2-3 första DLs, jag tror jag åtminstone övervägt att rösta där annars.

Fast varför skulle sasse vilja följa lobelias röst? Är båda i lyan är det ju ett dumt sätt att outa sig. Är en av dem utanför lyan så känner de ju inte tillvarandra, jäkligt imponerat om sasse skulle ha hittat lobelia som en ond på andra sidan lyan redan dag 1? (Tolkar att du tänker att sasse är den som "hittat" en annan ond iom att det är hon som följer). Hade gärna sett vad du tänker hade kunnat avslöja lobelia som en ond för en ond sasse så tidigt?

Jag tolkar detta som att svärdet är borta. Det skickas ju vidare först efter nattDL så tänker att om cirkus dör i samband med nattDL så var det fortfarande i hennes ägo när hon dog?
Ja att svärdet nu är förstört -det förstod jag.
Funderade mest på om det kan användas flera gånger och inte bara eb gång. Tror det med tanke på hur det är beskrivet. Men är en tolkningsfråga

Jag grubblar på den biten också. Finns ju ingen chans att info finns. Dock så kom ju lobelia till sasses ” försvar ” inte bokstavligen men ändå mot bumpo som jag noterade tidigt
Jag grunnar på om sasse eller lobelia kan vara filch ? Den som har den rollen ska ju försöka hjälpa slytheterins och se till att goda åker ut ?
Kanske långsökt och jag kan ha fel. Det är något som skaver för mig helt enkelt.

Jag grubblar på den biten också. Finns ju ingen chans att info finns. Dock så kom ju lobelia till sasses ” försvar ” inte bokstavligen men ändå mot bumpo som jag noterade tidigt
Jag grunnar på om sasse eller lobelia kan vara filch ? Den som har den rollen ska ju försöka hjälpa slytheterins och se till att goda åker ut ?
Kanske långsökt och jag kan ha fel. Det är något som skaver för mig helt enkelt.
Menar du att jag skulle försvarat Sasse (eller någon) utifrån att jag sitter med denne i lyan? Sen var jag mest ute efter att hitta någon att rösta på då jag behövde rösta tidigt. Och bumbos snabba påhopp var skumt. Du påpekade ju det själv, och du menar väl inte att du sitter i lyan med Sasse?

En tanke som slog mig nu när det kom upp hur många gryffindors det finns i leken
4 elev hem + filch som spelar solo
4 i varje elevhem om man delar det helt rättvist i 4 lika delar
Skulle det stämma så är det bara 3 ulvar eftersom delfin tillhörde slytherins dvs totalt 5 onda Filch inräknad. Känns det rimligt ? Jag har hela tiden utgått från att det nog är 4 i lyan
Skulle det stämma så måste ett elevhem ha en mindre deltagare och då tippar jag på att det faktiskt kan vara gryffindor iom svärdet
Känns det rimligt ? :idea:

Menar du att jag skulle försvarat Sasse (eller någon) utifrån att jag sitter med denne i lyan? Sen var jag mest ute efter att hitta någon att rösta på då jag behövde rösta tidigt. Och bumbos snabba påhopp var skumt. Du påpekade ju det själv, och du menar väl inte att du sitter i lyan med Sasse?
Nja är mer inne på sasse som antingen Filch eller ond. Det är hon som följt dina röster. Känns lite följsam mot dig lite sådär som en ond kan vara mot framförallt goda ?
Jag kan vara ute och cykla här såklart.
Men om man inte frågar så kommer det inga svar som man kan gå vidare i funderingen med :)

[...]
Det frågetecknet kan jag räta ut. Svärdet dog med cirkus och vandrar inte vidare. Det ligger på det svarta magiska havets botten.

(Och Delfin har blivit en i flocken av svart magi-delfinerna som sedan tidernas gryning gör dessa vatten än mer osäkra.)

max.png

Funderar på om det finns något intressant i detta som cirkus skrev innan uppdateringen av natt DL

Hon tycker i princip tvärtom som jag börjar tänka.
Lobelia , sasse och Hemlig börjar bli mer misstänkta ju mer jag analyserar röstningarna och lite olika inlägg

Sedan känns det riktigt konstigt att hon vill placera mada i lyan. Också driver hon på mot ceta som fårulven ganska hårt ändå.
Frågan är ju om cirkus hade fått kontakt med ornviskaren och kunnat få fram meddeladen dem emellan ?
Hon driver även hårt mot snurrfian , vilket jag iofs kan förstå då även jag reagerade på hennes formulering ang tredje rösten på hedinn

Ska läsa igenom allt cirkus skrivit för att se om jag kan hitta något där
Om cirkus hittat ormviskaren så är det ju en god (Harriet) som vet det, och som också i samband med cirkus död sett hennes sista meddelande.
Om cirkus redan hittat ormviskaren så kan det meddelandet ha hintat om vem mer som är i lyan, eller vem de tror är god. Om cirkus inte hittat ormviskaren så kan ju meddelandet ha hintat om vem cirkus trodde var ormviskaren (och därför tänkte var ond).

Sen har hon ju bara haft två chanser att gissa, igen, imponerade om hon lyckats hitta ormviskaren på det. Jag tänker att möjligen att hon trodde på harrysen som ond igår, då hon tog upp nybörjarförsvaret några gånger, men iom att harrysen inte kunde ha varit fårulven med tanke på lynch resultatet (om det inte var massduell/svärd inblandat), så är det ju osannolikt att hon viskade till hen, så kan ju vara intressant för Harriet att titta på vilka cirkus ville hålla som goda och jämföra med meddelandet och se om hen kan hitta vem cirkus trodde var ormviskare eller om ormviskaren redan var hittat, se om cirkus inlägg tillsammans med meddelandet kan ge en hint om en annan lyamedlem eller trolig god.

Och om den var planerad, varför hänga ut Harrysen och satsa på att folk hellre firar än fäller när det gäller en ny?
Det är väl det jag sagt hela tiden???? Och om den inte var planerad känns hedinn som ett konstigt val, om de inte särskilt ville ha en duell men inte med någon av de andra med två röster.

Nja är mer inne på sasse som antingen Filch eller ond. Det är hon som följt dina röster. Känns lite följsam mot dig lite sådär som en ond kan vara mot framförallt goda ?
Jag kan vara ute och cykla här såklart.
Men om man inte frågar så kommer det inga svar som man kan gå vidare i funderingen med :)
Fast tänker du att lobelia som lyamedlem redan på ett inlägg skulle ha snappat upp sasse som ond utanför lyan, försvara henne iom det, och att sasse sen följer hennes röster för att visa att hon uppfattat att de hitta varandra? Alltså hatten av i så fall, det måste vara enda gången en hint i ett svar på obligatoriska frågan lyckats.
Men om det är så, varför skulle sasse då följa lobelias röst IGEN i dl2? Om det faktiskt hittade varandra redan i dl1 är det ju bara att dra onödigt mycket blickar på sig att följa rösten igen i dl2?

Eller så är du i lyan och det är därför som hedinn ansågs farligare än dig. Och visst kan det vara bra för lyan med två goda mot varandra, men då hade det ju varit bättre om det inte också resulterade i att en av deras egna synades extra
Så då tänker du att harrysen alibiröstade på mig i gårdagens dl ? Känns konstigare att hon inte ändrade röst senare när hon låg pyrt till.för att få till en duell iaf ?
Men hade ju varit tvungen att lägga rösten på ceta i så fall ? Den enda som hade 3 röster
Känns ju onekligen lite misstänkt att ceta är ond ändå ?
Fast å andra sidan röstade du i sista minuten(!) på harrysen så hon hängde kanske inte med utan trodde hon var i lottning. Det kan hon ju iofs varit även om hon hade 4 röster på sig och en av rösterna på henne var lagd av fårulven ?
Finns många möjligheter

Det är väl det jag sagt hela tiden???? Och om den inte var planerad känns hedinn som ett konstigt val, om de inte särskilt ville ha en duell men inte med någon av de andra med två röster.

Fast tänker du att lobelia som lyamedlem redan på ett inlägg skulle ha snappat upp sasse som ond utanför lyan, försvara henne iom det, och att sasse sen följer hennes röster för att visa att hon uppfattat att de hitta varandra? Alltså hatten av i så fall, det måste vara enda gången en hint i ett svar på obligatoriska frågan lyckats.
Men om det är så, varför skulle sasse då följa lobelias röst IGEN i dl2? Om det faktiskt hittade varandra redan i dl1 är det ju bara att dra onödigt mycket blickar på sig att följa rösten igen i dl2?
Som sagt. Mer troligt att sasse kan vara ond än att båda är det. Se mitt inlägg till lobelia om det.
Filch ska ju hjälpa onda så lämpligt att se till att många kommer upp på samma röster för att ställa till oreda med dueller möjligen ? Den tanken fungerar även om sasse skulle vara ulv förstås.

Om cirkus hittat ormviskaren så är det ju en god (Harriet) som vet det, och som också i samband med cirkus död sett hennes sista meddelande.
Om cirkus redan hittat ormviskaren så kan det meddelandet ha hintat om vem mer som är i lyan, eller vem de tror är god. Om cirkus inte hittat ormviskaren så kan ju meddelandet ha hintat om vem cirkus trodde var ormviskaren (och därför tänkte var ond).

Sen har hon ju bara haft två chanser att gissa, igen, imponerade om hon lyckats hitta ormviskaren på det. Jag tänker att möjligen att hon trodde på harrysen som ond igår, då hon tog upp nybörjarförsvaret några gånger, men iom att harrysen inte kunde ha varit fårulven med tanke på lynch resultatet (om det inte var massduell/svärd inblandat), så är det ju osannolikt att hon viskade till hen, så kan ju vara intressant för Harriet att titta på vilka cirkus ville hålla som goda och jämföra med meddelandet och se om hen kan hitta vem cirkus trodde var ormviskare eller om ormviskaren redan var hittat, se om cirkus inlägg tillsammans med meddelandet kan ge en hint om en annan lyamedlem eller trolig god.
Ja Harriet kan möjligen bena ut lite (förhoppningsvis) ska bli intressant att se om någon skriver något åt det hållet :)

Den enda jag tycker mig känna mig hyfsat säker på som god (utöver mig själv då ) är @Madalitso som teoriar bra, ifrågasätter och tar reda på hur allt fungerar. Skulle hon lura mig så är det hatten av och jag får gratulera och sätta på mig dumstruten

I övrigt är alla mer eller mindre misstänkta för mig. Det märks att det inte finns någon info i omlopp i leken

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47 queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Hedinn lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta

hemlig 2
Ceta 3
Snurrfian 1
qitis 1
Harrysen 4
Sasse 2
bumpo 1

Harrysen lynchas ulv slytherin
Bumpo käkas Gryffindor
Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin

Så då tänker du att harrysen alibiröstade på mig i gårdagens dl ? Känns konstigare att hon inte ändrade röst senare när hon låg pyrt till.för att få till en duell iaf ?
Men hade ju varit tvungen att lägga rösten på ceta i så fall ? Den enda som hade 3 röster
Känns ju onekligen lite misstänkt att ceta är ond ändå ?
Fast å andra sidan röstade du i sista minuten(!) på harrysen så hon hängde kanske inte med utan trodde hon var i lottning. Det kan hon ju iofs varit även om hon hade 4 röster på sig och en av rösterna på henne var lagd av fårulven ?
Finns många möjligheter
Kan vara en alibiröst ja, men kan också erkänna att jag haft fullt upp med alla diskussioner under morgonen att jag inte hunnit reflektera närmre på gårdagens röstning. Tänker att harrysen ju kan ha velat undvika att byta röst för att inte få ännu mer blickar på sig, kanske särskilt då jag upplevde att det var fler än de som röstade på harrysen igår som skrev att hen bar skum men att det lät det ligga på nybörjarkontot. Lyan kan ju iom det ha bestämde sig för att låta harrysen offras, särskilt om alternativet var röstbyten som riskerade att få hen ännu mer misstänkt idag. Och kanske då extra särskilt om någon av dem som hade en chans att lynchas istället antingen var ulvar eller personer som lyan trodde kunde vara onda utanför.
Som sagt. Mer troligt att sasse kan vara ond än att båda är det. Se mitt inlägg till lobelia om det.
Filch ska ju hjälpa onda så lämpligt att se till att många kommer upp på samma röster för att ställa till oreda med dueller möjligen ? Den tanken fungerar även om sasse skulle vara ulv förstås.
Fast är de i lyan båda två känns det dumt att röja sig genom att rösta på samma två gånger? Och om du tänker sasse som filch men lobelia som god, varför skulle sasse då följa hennes röster två gånger och vad tycker du då är skumt med det?

Jag har suttit här helt konfunderad över hur cirkus kunde använda svärdet men bumpo som tillhörde Gryffindor ändå dog. Nu trillade polletten... bumpo är ulvarnas käk.ciekus misslyckad mes och dog själv för att hon använde svärdet på en Gryffindor. :banghead::idea:

JAg tror du missförstår mig, jag anser att Hedinn i det läget var ett konstigt val oavsett, men mer förklarligt om det inte låg någon direkt planering utan det mest blev så efter ett hastigt val eller att Harrysen röstade.

Jag tvivlar på att alla andra med två röster i DL1 sitter i lyan och tillsammans med Elo så att hedin (eller någon annan med en röst) var det enda alternativet för att eventuellt få ut en en god i DL1. I synnerhet som vi vet att Bumpo definitivt var god och med 2 röster sedan tidigare. Där hade man inte behövt lägga en misstänkt röst mot slutet för att styra upp

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Sånger som du hatar
  • Motionscykel?