Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Du inser att du röstade på mig med en motivering jag redan skrivit om dig i ett inlägg idag? :p
Jag har dock inte röstat på dig för det, eftersom jag inte vet din eller Elos roll.
Mycket möjligt att det är så men jag har inget minne av att jag läst det (så ja, jag kastar sten i glashus). Det är ytterst sällan som jag vet någons roll innan jag lägger min röst. Så att lägga en röst utan att vara säker på personens roll ser jag inte som något så konstigt.

Som jag även sa i röstinlägget så var det flera jag hade velat se mer av innan jag röstade. Om jag hade röstat nu så kanske rösten hade hamnat på någon annan (jag har inte läst de sista sidorna så noga ännu) men jag var tvungen att lägga min röst just då.

DL 2
@Harrysen är så stolt över att vara en av de som är kallade. I alla år har gammelmormor, numera 134 år fyllda, berättat om hur hon var en av de som stod där på Hogwarts innergård och såg Lord Voldemort falla. Allt medan tårarna rann. Deras värld var borta. Men nu ska den komma tillbaka, JAJJAMENSAN!!!

Harrysen skyndar nerför trappan mot Slytherins sällskapsrum nere i källarvåningen. Många och långa trappor, men Harrysen studsar ner… faller ner! Trappan har rört sig. Där störtar Harrysen mot stengolvet och… ja, det är kanske bäst vi slutar här. För grönt må vara Slytherins färg, men allt blod är rött.

Harrysen var Slytherin (ulv).

Natt-DL 2: 9.30
Gud vilken lättnad, jag röstade inte ut en god nybörjare dag 2 :o :rofl:

Och toppen att ha fått ut en ulv! :banana::banana::banana:

Det innebär också att fårulven kan ha vetat att hedinn skulle få två röster innan den andra dök upp i leken, men kan ju fortfarande fundera på om det inte gömmer sig en ulv bland de andra med två röstwr, samt varför de helst la upp hedinn till duell (om Elo talar sanning om att det var en)

Jag säger inte att jag förutsätter att ingen lägger sena röster. Vad jag säger är att JAG inte förstår varför fårulven skulle sitta och vänta till sista minut för att lägga upp just hedinn till duell om inte den antingen 1. Ville ha en chans att få ut just hedinn, eller 2. Inte vill riskera att lyncha någon av alla de andra som redan hade 2 röster. Visst kan man sitta och ändra i sista minuten, men ofta har man väl en anledning till det, annat än "Äsch, varför inte" om det finns andra alternativ som är likvärdiga?
Det förutsätter ju att lyan tycker alla alternativ är likvärdiga? Jag har aldrig suttit i en lya som tyckt det. Och som sagt en vanlig anledning är att kasta misstankar på andra, som här @Harrysen, därmed inte sagt att jag vet att harrysen är god, jag är tveksam, men vet att nybörjare inte kan de oskrivna reglerna och gör lite konstiga saker ibland. Sen kan jag inte riktigt förstå varför någon i lyan skulle vilja sticka ut så när lyan typ kan bestämma vem som åker ut. mest vill jag undvika att rösta ut nybörjare i och för sig, åtminstone första lyncherna.

-------
Nu ser jag att Harrysen var ulv så fantastiskt jobbat 💋

Kan också bli intressant att titta extra på folk som pushade mer för att Harrysen skulle ursäktas för att hen var ny, samt på alla rösterna om där är någon alibiröst, kanske då mest snurrfian jag tänker på, som jag nämde redan i mitt röstinlägg. Tyckte hon svängde väldigt snabbt från "Harrysen är ny inte ond" till att rösta där.

Det förutsätter ju att lyan tycker alla alternativ är likvärdiga?
Just det jag grubblat över hela tiden, om lyan tyckte hedinn var bättre att lägga upp för Lynch än någon av de andra med två röster. Sen kan man också fundera på varför lyan orsakade en duell (om det var en), om det betyder att de av någon anledning inte ville Elo skulle lynchas så gav henne en chans till räddning genom en duell.

Nämen det var som fan!
Det trodde jag verkligen inte 😅.
Då var agendan att ha ut Hedinn riktigt utstuderad, jag trodde det var mer tur

Det förutsätter ju att lyan tycker alla alternativ är likvärdiga? Jag har aldrig suttit i en lya som tyckt det. Och som sagt en vanlig anledning är att kasta misstankar på andra, som här @Harrysen, därmed inte sagt att jag vet att harrysen är god, jag är tveksam, men vet att nybörjare inte kan de oskrivna reglerna och gör lite konstiga saker ibland. Sen kan jag inte riktigt förstå varför någon i lyan skulle vilja sticka ut så när lyan typ kan bestämma vem som åker ut. mest vill jag undvika att rösta ut nybörjare i och för sig, åtminstone första lyncherna.

-------
Nu ser jag att Harrysen var ulv så fantastiskt jobbat 💋
Det kan ju vara så att om Harrysen berättade i lyan var hen tänkte rösta innan hen skrev det i tråden, så kan fårulven ha lagt sin dolda röst på hedinn då, utan att märka eller reflektera över att Harrysens röst inte kommit i tråden än, och därför missat att den dolda rösten på hedinn skulle få Harrysens röst att se misstänkt ut.

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

Harrysen ulv

Kan också bli intressant att titta extra på folk som pushade mer för att Harrysen skulle ursäktas för att hen var ny, samt på alla rösterna om där är någon alibiröst, kanske då mest snurrfian jag tänker på, som jag nämde redan i mitt röstinlägg. Tyckte hon svängde väldigt snabbt från "Harrysen är ny inte ond" till att rösta där.
Jag ursäktade i allafall inte henne för att vara ny. Jag tyckte bara teorin att hon skulle fått instruktioner från lyan och att de verkligen ville ha ut just hedinn var så … osannolik.

🤔 Jag var inne på Harrysen rätt tidigt, om det var någon som vände snabbt var det du som sen började hoppas på att du inte röstade ut en ny god spelare. Den som ligger närmast en alibiröst är ju du.

Då skaver Snurrfians ”tredje” röst ännu mer. Bara lyan kunde vetat att harrysens röst skulle komma på hedinn tror jag..

Nu blir min fundering, innan sovdags, om det lades röster på harrysen för att rädda fårulven Ceta?
Med min röst på Ceta så blev det 3-2. Madalitso slog så att säga spiken i kistan för harrysen. Säger det nåt om Mada? Eller Snurrfian, som la sin röst där, men det var samtidigt som jag la min på Ceta. Men samtidigt började Ceta med att rösta idag, just på Harrysen.

Spontant känns väl inte Ceta jätteulvig just nu, som lade förstarösten på Harrysen. Såvida de inte misstänkte att Harrysen skulle ryka på grund av sin sena röst igår och hon lade en alibiröst? Jag behöver spontant fnula lite.

Eller som @hemlig skriver ovan att Ceta kan vara fårulven, och de valde att offra en vanlig ulv istället.

Spontant känns väl inte Ceta jätteulvig just nu, som lade förstarösten på Harrysen. Såvida de inte misstänkte att Harrysen skulle ryka på grund av sin sena röst igår och hon lade en alibiröst? Jag behöver spontant fnula lite.

Eller som @hemlig skriver ovan att Ceta kan vara fårulven, och de valde att offra en vanlig ulv istället.
Det skulle vara vågat men absolut inte omöjligt. Jag upplevde det som att @Snurrfian vände väldigt snabbt också. Är det så så riskera man att outa andra ulvar också, men det tå att tänka på.

🤔 Jag var inne på Harrysen rätt tidigt, om det var någon som vände snabbt var det du som sen började hoppas på att du inte röstade ut en ny god spelare. Den som ligger närmast en alibiröst är ju du.
Ehhhh, va? Jag har skrivit om Harrysen som misstänkt ulv sen innan gårdagens dl och hen var den jag hade klart mest tankar och teorier om idag, just som ulv. Dock var jag rädd för att rösta där just för att hen var ny, men när dl närmade sig gjorde jag det ändå för det var den enda deltagaren jag kände att jag hade en någotsånär väl underbyggd teori om, alla andra var mer bara ospecifika känslor.

Tar dock på mig att jag läst lite slarvigt, du nämner att Harrysen kan vara bara förvirrad nybörjare men i samma inlägg att en tvåvägs duell mellan Elo och hedinn skulle tyda på Harrysen som ulv.

Tolkade de här inlägget som att du försökte få folk att titta mindre på Harrysens röst genom att yrka på att det varit en mass-duell. Är ju dock extra spännande att du kallar Harrysens röst på hedinn en tredje röst när Harrysen visats vara ond.

Ja för tredje rösten på Hedinn kommer ju rejält sent av @Harrysen och det känns ju väldigt iskallt av lyan och sitta och vänta på en andra röst på Hedinn för att kunna lägga sin dolda på Hedinn och därmed bara ha två till duell. Det rimligaste i en första dl tycker jag väl att man inte försöker sticka ut så mycket som lya. Det skulle ju innebära att Harrysen är ulv

Om det ska bli en duell mellan Elo och Hedinn så behöver det vara en tredje röst, annars blir det ju massduell eftersom det är många med två röster? Annars är vi ju tillbaka på att det är en massduell? Alltså vad är din teori egentligen? Om det sen är så att Harrysen är ulv och vet att det redan ligger en dold röst på Hedinn eller om man lägger den dolda rösten så sent så att det blir hedinn så känns det ju ännu märkligare att man väljer ut henne? Därför tror jag mer på en massduell, det känns helt enkelt för utstuderat av lyan att skapa en duell mellan två.

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på
Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47
queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54 Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17
hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27
Harrysen röstar på Hedinn

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

Skönt att få ut en ulv nu ska jag sova Godnatt. Kan bara vara inne i leken efter arbetstid men ska försöka att analysera och skriva teori om de jag inte hunnit med ännu.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV