Jag tror inte för ett öre att man gör sådana saker i sömnen. Har sex i sömnen helt omedvetandes, kör upp fingrar i någons underliv, tafsar trots att den andra säger nej och flyttar bort händer osv.
Jag tror helt enkelt inte på att man gör sådant och tycker inte alls att det går att likställa med att gå i sömnen, vifta med armarna eller ta tag i något.
Att liksom målinriktad ta på en person under en längre stund trots att personen flyttar sig, säger nej och flyttar undan händer kan bara inte ske omedvetet, tycker jag. Har ingen koll på dock vad det finns för studier på ämnet.
Jag tycker väldigt synd om TS, men hade i hens ställe tagit mig en ordentligt funderare på om jag kan vara kvar i förhållandet.
För övrigt har jag aldrig någonsin varit med om att en kvinna (hetero eller annan sexualitet) tagit på mig ”i sömnen”, däremot en hel del män (ej partners) som försökt, tyvärr.
Ingen partner oavsett kvinna eller man har heller kladdat på mig i sömnen. Tycker att det skulle kännas sjukt att acceptera det bara för att man är i en relation.