Svar till alla!
Tack snälla ni för alla genomtänkta tips! Jag har fått flera uppslag och, tyvärr
, är det ÄNNU svårare nu...
Jag skäms lite
att säga det men ärligt talat så känns labbar eller goldar lite "vanliga". Egentligen tror jag nog att golden är det naturliga valet men jag ska erkänna att det känns lite tråkigt.
Känner en storpudel och måste säga att det är trevliga hundar- men jag tror nog sambon skulle tveka.
Fågelhundar, Curlyn och vidare- Bra tips! Gillar Verkligen dessa hundar. Är nog inte beredd att lägga ner jättetid på träning mer än "det vanliga", dvs inget sök eller spår. Så därför är jag tveksam- men ärligt talat?! Min moster hade en riktig soffpotatis till fågelhund, gick inte att få ut den före tio på dagen, vägrade att bada- var livrädd, och ville verkligen inte gå ute när det regnade. Jag tror inte man kan stirra sig blind på vad rasen är till för, det finns individer. Det kanske räcker med att hålla sig inom vidden för vad rasen kräver.
Leonberger och Ridgeback! Ska kolla upp det! Bra tips! Kan inget om dom förutom att dom ser helt underbara ut.
Oroa er inte, kommer inte göra ngt överilat! Och jag ÄR intresserad av träning- bara inte träningsnarkomani, om ni förstår vad jag menar.
Tusen tack alla ni för alla bra tips, har ni fler så är det bara att tipsa på!