Gry
Trådstartare
Hur mkt hjärnstimulans behöver Staffar? Iq 0, Normal, lite över medel, Superintelligent- minst en timme varje dag och man kan inte kasta en pinne utan att stackarn måste göra ngt för att hämta... (ja, det där sista var lite skoj...)
Ja, jag kanske borde "våga". Jag vet att det mycket sällan hänger på hunden utan hur man behandlar dom. naturligtvis, hur kan man tro annat egentligen?! Farsan har ju haft dobermann och dom blev lite galna, båda höll ut i tre år innan dom fick krupp och var tvungna att avlivas, en kompis lyckades förstöra en golden men sina extrema "psykologiska" metoder som hon läst sig till... (ja det där ett eget kapitel men jag blir galen bara jag tänker på det *letar efter devil, var har han tagit vägen* ) Oj, där flöt vi från ämnet lite, hettar visst till fortfarande märker jag...
Vad jag ville komma fram till är att alla nog kan bli galna kamphundar- gudarna ska veta att min gamla papillion förvandlades till en sådan när hon såg barn (fast egentligen ) Jag menar, hur troligt är det EGENTLIGEN, att den hund som är bra uppfostrad, har det tryggt och bra i "flocken", får promenader och stimulans helt plötsligt slår till och äter upp småbarn? FINNS det sådana dokumenterade fall? Dvs, har staffar svårt att acceptera ranglåghet eller vill dom komma upp sig "hela" tiden och visar barn (dvs ranglåga) att dom ska passa sig. En kompis har typ minst en uppgörelse om dagen med sin rottis nuförtiden, den är i tonåren.
Många frågor det där... orkar du svara?