Robban35
Trådstartare
Hej
Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv
Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som bor ute för de mesta.
Vill ha en hund som mest bara kan vara med och va sig själv.
leka med barnen ute och få ut oss på promenader.
Gå runt med mig när jag grejar ute med allt vad de kan vara i garaget, i trädgården och på kontoret.
Träna på tricks men även kunna bara slappna av och chilla när vi är inne.
Så stor vikt att kunna vara lös och inte sticka iväg då det finns både kor och vilda djur runt oss.
Kunna vara med på allt vi gör om det är en vecka i fjällen eller en kolla på en fotbollsmatch
Min corgi hade aldrig problem med detta utan han var underbar.
Dock var han väldigt nervös, vet inte om han var egen eller om det hör till rasen.
Men alltid orolig och på sin vakt.
Kunde inte slappna av och tog man fram någon han inte kände igen, tex en slipmasikin så ville han inte vara kvar utan gick upp till huset.
Han var inte trygg i sig själv och det gjorde oss alla stressade.
Och fällde tonvis med hår
Alla golv i huset är ju vita pga av honom
Just fällningen saknar jag inte, men kan leva med lite hår.
Kollar på några raser
Finsk lapphund, dock rädd att den skäller väl mycket.
Nova retriver men kanske lite väl aktiv för oss.
Vi är mycket ute men vi tar inte och cyklar mil varje dag utan kastar lite boll och tar promenader
Golden retriever, låter perfekt egentligen men kanske aningen stor, och fäller väl som en corgi?
Dansk-svensk gårdshund låter med som ett bra val, men egentligen faller inte lika mycket i smaken som de övre.
Finns den perfekta hunden?
Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv
Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som bor ute för de mesta.
Vill ha en hund som mest bara kan vara med och va sig själv.
leka med barnen ute och få ut oss på promenader.
Gå runt med mig när jag grejar ute med allt vad de kan vara i garaget, i trädgården och på kontoret.
Träna på tricks men även kunna bara slappna av och chilla när vi är inne.
Så stor vikt att kunna vara lös och inte sticka iväg då det finns både kor och vilda djur runt oss.
Kunna vara med på allt vi gör om det är en vecka i fjällen eller en kolla på en fotbollsmatch
Min corgi hade aldrig problem med detta utan han var underbar.
Dock var han väldigt nervös, vet inte om han var egen eller om det hör till rasen.
Men alltid orolig och på sin vakt.
Kunde inte slappna av och tog man fram någon han inte kände igen, tex en slipmasikin så ville han inte vara kvar utan gick upp till huset.
Han var inte trygg i sig själv och det gjorde oss alla stressade.
Och fällde tonvis med hår
Alla golv i huset är ju vita pga av honom
Just fällningen saknar jag inte, men kan leva med lite hår.
Kollar på några raser
Finsk lapphund, dock rädd att den skäller väl mycket.
Nova retriver men kanske lite väl aktiv för oss.
Vi är mycket ute men vi tar inte och cyklar mil varje dag utan kastar lite boll och tar promenader
Golden retriever, låter perfekt egentligen men kanske aningen stor, och fäller väl som en corgi?
Dansk-svensk gårdshund låter med som ett bra val, men egentligen faller inte lika mycket i smaken som de övre.
Finns den perfekta hunden?