Jag blir så sjukt provocerad av denna tråden. Den människosynen som råder i tråden är så galet fel. Jag trodde att majoriteten av människor ändå trodde på människors lika värde, men så är ju uppenbarligen inte fallet. Jag tänker på alla människor som inte monitärt drar sitt strå till stacken eller förverkligar sig själv - de måste ju känna sig enormt trackade i denna tråden. Aldrig sett så mycket fördomar och så många extremt nedvärderande kommentarer om människor i någon annan tråd på Bukefalos.
Allt är inte monitärt, allt handlar inte om att man måste bidra med pengar för att samhället ska bli bra. Och alla människor är inte gjorda för att förvärvsarbeta heltid. För mig är det så främmande att se människor som produktionsenheter i välfärldens framfart, istället för att se de som människor som älskar att leva och som är glada och skrattar. Ingen i denna tråden har sagt någon om att människor måste få vara lyckliga och leva de liven som de själva väljer att leva.
Så snackar man om att hemmafruar inte drar sitt strå till stacken. Men kära nån, det sitter hundratusentals människor i förorterna som aldrig kommer att bidra med någonting alls utan mest bara kosta pengar. Ser vi till så att alla arbetsföra på bidrag kan försörja sig själva istället för att klanka ner på de få kvinnor som väljer att inte arbeta när det inte behövs för ekonomin kommer nog Sveriges befolkning vara lite lyckligare. För i slutändan handlar det inte om att alla måste bidra, det handlar om att alla måste må så bra de kan. För människor som mår bra är friskare och kostar mindre i sjukvård, människor som mår bra sprider positiv energi runt omkring sig och det behövs verkligen.