Men skojar du nu? Du har fått 40 sidor av både svar och diskussion. Du har fått svar från t ex
@Riru,
@MalinJ och
@hastflicka om vad de fyller dagarna med. Läs om tråden om du inte minns inläggen.
Exact!
Det är dessa inlägg som jag nu bemöter.
De slår totalt bakut angående att de skulle serva en man och tar i stället upp alla egna projekt som de har och att de minsann inte har några krav på sig att sköta hus och hem.
Så det hela spretar ganska så ordentligt.
Jag finner det bade markligt och lite lojevackande hur du biter dig fast i att till varje pris forlojliga och nedvardera fenomenet hemmafru. Det har ar en diskussion som absolut inte kan leda nagonstans da du (och andra) inte ar villiga att lyssna pa de ni diskuterar med utan fortsatter att inte tro pa inlagg fran manniskor ni inte ens kanner. Det finns ingen som helst vilja att ens forsoka forsta for att se att det kanske finns fler satt att vara hemmafru an det man sjalv bestamt sig for att foreteelsen hemmafru handlar om.
Det finns ingen anledning att fortsatta den har diskussionen da allt som du sagt hittills ar att nedvardera de som oppet och frankt svarat pa dina fragor om hur de haft det som hemmafru. Det finns verkligen ingen anledning att hitta pa vad det innebar for oss att vara hemmafru, vilket du verkar tro.
Mitt sista inlagg da jag redan sa manga ganger sagt vad jag gor och verkligen inte gillar att bli misstankt for att komma med osanningar.
Maken vacker mig alltid med en kopp kaffe, numera innan han gar ut och gor sitt och forut innan han gick till jobbet. Jag dricker kaffet, sitter vid datorn en stund, tar hand om hundarnas morgonbestyr och startar dagen.
Under dagen kanske jag har pluggat pa mina hogst frivilliga amnen (som till min andra Master, eller Fema Disaster Assistant tex, aven om jag tog just Femas kurser som pensionar forra vintern) som aldrig haft nagon beroring med avlonat arbete, nagra timmar. Eller sa har jag varit ute och jobbat med hastar, agnat mig at att rida med Sheriffen's posse eller tranat hasten pa vad som kravs i "search and rescue" eller nagot annat jag ar/varit involverad i, eller "all of the above".
Da jag lagar mat handlar jag sa jag vet vad som finns hemma och samtidigt kan bestamma menyn de narmaste dagarna och jag handlar nar det behovs och nar jag anda ar ute och kor. Jag ater inte frukost, men Maken gor det sa han handlar sin frukost, (som regel pa vag hem fran jobbet eller nagon aktivitet) da han ju vet vad som haller pa att ta slut.
Jag lagar maten nar jag ar hemma i tid vilket jag oftast ar, annars tar Maken nagot ur frysen, eller koper sig "snabbmat" eller en macka pa vagen hem och jag ater antingen ute eller nar jag kommer hem. Vi brukar forsoka ga ut och ata nagon gang i veckan, sarskilt efter att barnen vaxte upp nar det ar lattare och finns mer tid. Jag lagar bara ett mal mat om dagen och da stadar Maken koket. Han plockar ur diskmaskinen pa morgonen medan han vantar pa att kaffet ska bli klart, vi plockar i den under dagen och Maken startar diskmaskinen pa kvallen.
Maken damsuger, jag skoter damning ungefar en gang i veckan men vi gor det inte alltid pa samma dag. Ibland har vi haft en hemhjalp nagon gang i veckan som gjort det. Jag skoter tvatten, har medel pa flackar och stoppar in i maskinen medan Maken plockar ur maskinerna och viker allt utom sadant jag vill ta hand om for att det ar krangligt. Vi stryker och lagger in var egen tvatt. Lakan och dylikt stryks/manglas inte.
Maken gillar att sangen ar baddad, sa han baddar da jag inte bryr mig. Jag fixar med gardiner, dukar och dylikt da han inte bryr sig.
Och nu ar kaffet uppdrucket och dagen startar. Maken ar och spelar golf och jag ska ut och trana mina hundar. "Have a good day" som vi sager har.