Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: hej

Min dotter fick sin ponny i höstas och var då 12 år...dom är fem tjejer i åldern 11-13 år som har egna hästar i ett litet stall..Min tjej får INTE rida ut själv..vilket iofs aldrig händer..utan dom är minst två som rider tillsammans..dock finns inga vuxna i närheten..( dom rider i skogen eller i en paddock ca 1 km från stallet) sedan har jag ett krav till..:cool: Någon ska ha med en mobiltelefon om ngt skulle hända..:idea:
 
Sv: hej

Hm tycker det låter ganska bra.

Dock är jag uppvuxen själv med mamma som inte är försiktig. Historia :angel: :
När jag var 12 år så var jag medryttare på en travnordis/bruksnordis. En ganska stor en (eller så var det jag som va/är kort i rocken :D ) Den red jag ut på helt själv, fast ofta hade jag sälskap av lika gammal kompis som hade en häst på foder. Så det var vi två eller jag själv i stallet mockade, tog in hästen och red. Då var det några andra hästar i hagen, dock bara snälla hästar som inte var intresserade av att gå in å dom var inte intresserade av mig heller :)

Så jag tycker att hon ska få rida i ridhuset själv, även om andra inte är med, fast då gäller enbart dressyr å kanske markbommar, vill hon hoppa ska det finnas andra där. Rida ut ska hon få göra utan dig men med sälskapp av annan häst, dock inte med någon häst som har så att säga unghästfasoner för sig utan en lite lugnare ska det vara som följer med. SEdan ska även hon alltid ha mobilen med sig å den ska vara ladad. Det är mina tankar, svagt baserade på vad jag har växt upp med (fast utan mobil).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 053
Senast: Badger
·
Övr. Barn Min dotter har till min stora glädje hittat glädjen i att rida. Vi bor på gård, och har en ponny till henne och en ridhäst till mig. Hon...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
12 713
Senast: Kiwifrukt
·
L
Trav Hej jag undrar vad ni tycker här för jag är lite osäker hur jag ska göra. Förra året så köpte jag ett VBL valack till min dotter har...
Svar
12
· Visningar
1 312
Senast: martha
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
37 687
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp