Fast junior I elitserielag då känns det nog som det är de bästa som ska spela, 17-18 åringar är ju nästa steg senior. Sedan är ju en krönika objektiv, jag satt också på bänken som sjuttonåring. Förjävligt då tyckte jag som tyckte jag var skitduktig och byta lag från Sveriges bästa juniorlag fanns inte. Sett i backspegeln var ju de elva som spelade betydligt bättre än mig, och jag bytte lag för sent.
Som sagt, det är en stor grej om ett lag inte skriver på papper, det kanske är annorlunda regler i handboll också, men det borde finnas i tidningen om det är så för det tillhör inte vanligheterna och när det kommer till pengar är det från en viss nivå. Det får man ju tycka vad man vill om att det pengar inblandat i sport vare sig det är ridsport eller bollsport, men det är ju då oftast på seniornivå och inte på ungdomsnivå. Varken zlatan eller Henrik Larsson kostade en massa pengar på sina första ungdomskontrakt i Holland, däremot fick moderklubbarna en slant när de blev renodlade proffs.
Jag tycker att upp till 14 (då blir det mer indelat i elit) behöver man inte toppa alls, trots det är jag säker på att t.ex varenda lag i ponnyallsvenskan toppas varenda gång det är lagtävling.