Hästar med problem (filmen)

P

Prison6

Hoppas det blir rätt forum och så nu, min första tråd här på buke! :bump:

Det är i alla fall så att jag har börjat intressera mig för.. Ja, vad ska man kalla det. Hästhantering, hur man hanterar hästen på "rätt sätt" i olika situationer. Jag snappar upp all information och försöker bli så duktig som möjligt och hantera hästen konsekvent. Nu är jag då bara 15 år och rider på ridskola någon gång i veckan, men jag tycker att hästens beteende är väldigt intressant och vill lära mig så mycket jag bara kan.

Nu till saken. Jag har hört talas om en film som heter Hästar med problem, av Ellen Ofstad, tror jag hon heter. Jag tycker filmen verkar intressant men hittar inte så mycket information om den och undrar nu om någon har sett den och om den skulle kunna hjälpa mig på något sätt, är den bra osv..

Kanske är helt fel ute, men hoppas på svar!

Sv: Hästar med problem (filmen)

Din post lär nog räknas som en annons.

Kolla på Ellens hemsida. Filmen, och andra av ellens filmer, säljs där.

Har också sett en film på youtube som hette så, men den var ju bara. Ågon minut lång?
Ett annat tips jag vill ge är att ta dig till närmsta bibliotek och kolla om de har
Dansa med hästar
Även om du inte kan hantera helt enligt hur han gör då du rider på ridskola så får man en helt nytt sätt att se på hästar! Han hanterar helt enligt hästarnas eget kroppsspråk

Jag har sett den och tycker den är bra.
Väldigt länge sedan jag såg den nu dock.

Har även Motivera din häst med henne som jag också tycker är bra.

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 513
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka