Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 1
18:17 Lobelia röstar på Lilltess
19:49 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:02 cirkus röstar på FiaM
20:24 fio röstar på Klara

Lilltess: 1
Habina: 1
FiaM: 1
Klara: 1

DL 1
20.24 fio röstar på klara

klara
: 1

Nu ärdet ju så att lyan har några kumpaner att leta fram den här leken. Med det i bakhuvudet så reagerade jag på Habinas kommentar om att vara "mätt efter middagen".
Kan det vara så att hon är en dödsätare som lite diskret vill signa lera till dolores och draco?

Blacksmithfarm röstar på Habina

Nu skrev hon dessutom om smulor...

Varför är det skumt att skriva om smulor?

Visst finns det typ inget att gå på än, men detta känns väl långsökt? Visst, förtäckt bop men det första jag reagerat på.

Ja allt är långsökt just nu.. men jag ska till jobbet nu och hinner tyvärr inte vänta in allas kommentarer.

Frågan är om de onda gömmer sig bland de diskreta kontaktsökanden eller om det är de onda som uppmärksammar så saker för att själva försöka söka kontakt.

Vill bara meddela att jag inte skolkar med flit, det är bara det att mitt RL just nu är som en ulvlek - vem talar sanning, vem ljuger, vem kan man lita på och vem ska man passa sig för... :yuck:

Ingen fara men jag hade hellre lagt den energin där den hör hemma, dvs här. ;)

Vill bara meddela att jag inte skolkar med flit, det är bara det att mitt RL just nu är som en ulvlek - vem talar sanning, vem ljuger, vem kan man lita på och vem ska man passa sig för... :yuck:

Ingen fara men jag hade hellre lagt den energin där den hör hemma, dvs här. ;)
oj det låter utmattande!
Hoppas allt faller på rätt plats IRL som det brukar så småningom även i lekarna!
Kram!

Fråga på ny roll är ju inte så konstigt, men jag tycker ändå att frågan är lite underlig - för mig som inte heller lekt med blodgivare förut tycker att det är ganska självklart att den bara kan ge blod en gång.

En annan fråga runt samma roll - och sen ett konstaterande att det är tidernas godförklaring - kan inte annat än hålla med.

Konstarerar även att @Niyama tycker att rollen är :rage:

Själv tycker jag att det är strålande med en roll som kan återuppliva döda 'nnu bättre än spökväckre iom att förmågorna finns kvar, så himla trist att förlora viktiga roller tidigt i spelet.

Det som jag undrar är hur denna roll påverkar antalet goda/onda. jag befarar att den gör fördelningen till något fler onda än vanligt

Jag tycker det är en lite underlig kommentar faktiskt.

Jag reagarar lite på det där också - jag tror att hon syftar på den onda spionen, men min spontana tanke var att också betydde - precis som jag är....

cirkus påtalar att hon tycker det är strålande med en roll som kan återuppliva en (god) roll. Är det ett sätt att visa sin goda sida? Eller sin låtsade goda sida? cirkus gör inget utan baktanke.

Jag är tyvärr rätt borta av mediciner och vill rösta nu för att inte missa... behöver helst laga mat också innan det blir för sent.

Niyama röstar på fio

för att av de röster som lagts så var den den som fick mig att haja till, visserligen ser den mest ut som en förtäckt bop (som typ alla röster hittills) men det är ändå något som skaver.

En sak till att börja med är att rätt många säger att de inte kommer ha tid riktigt (särskilt inte idag)-
glömmerallt, Niyama, Lilltess, Idahoe, Snurrfian, Gabby_ossi och Lobelia (tror inte jag missade någon). Nu talar jag från mig själv, men som ulv tyckerjag att det är lite enklare att inte ha så mycket tid för leken. Nu är inte alla dessa misstänkta bara därför, men eftersom det är väldigt tyst på tankar ännu så noterar jag det.
Själv orkade jag inte ens meddela att jag var upptagen av annat! :o
Är det månne ännu ulvigare? :p

DL 1
20.47 Niyama röstar på fio

fio: 1

DL 1
20:47 niyama röstar på fio

Fio: 1

Jag tänkte titta på finalen av Biggest Loser. Så jag röstar nu.

Jag tror att cirkus försöker godförklara sig själv genom att tycka att det är strålande att ha en roll som kan återuppliva en (god) roll. Det känns som en ulv (eller i det här fallet, dödsätare).

Klara röstar på cirkus.

DL 1
20:47 niyama röstar på fio
20:50 Klara röstar på cirkus

Fio: 1
cirkus: 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar