Fråga på ny roll är ju inte så konstigt, men jag tycker ändå att frågan är lite underlig - för mig som inte heller lekt med blodgivare förut tycker att det är ganska självklart att den bara kan ge blod en gång.
En annan fråga runt samma roll - och sen ett konstaterande att det är tidernas godförklaring - kan inte annat än hålla med.
Konstarerar även att @Niyama tycker att rollen är
Själv tycker jag att det är strålande med en roll som kan återuppliva döda 'nnu bättre än spökväckre iom att förmågorna finns kvar, så himla trist att förlora viktiga roller tidigt i spelet.
Det som jag undrar är hur denna roll påverkar antalet goda/onda. jag befarar att den gör fördelningen till något fler onda än vanligt
.
Givetvis påverkar den fördelningen, men jag tror inte den påverkar mer än andra starka goda specialroller. Jag tror också på ganska många onda, dels pga flera goda specialroller och dels pga att två av de onda är utanför lyan och inte känner till den eller varandra. Ganska troligt att någon/några onda ställer till det för varandra så jag skulle gissa på 7-8 onda. Jag har dock ont i huvudet om mår allmänt dåligt så har inte analyserat rollistan så noga som jag gör ibland så det är mest en uppskattning efter att ha läst igenom rollistan.