Jag tycker inte heller att träna på gym nån/några dagar i veckan kanske är en hobby, men det kan ju vara det om man brinner för det, me de flesta går väl på gym bara för att hålla sig lite i form, inte för att de tycker det är skitkul. Eller jag kanske har fel. Det är ju definitivt en hobby om det är på bodybuildernivå eller om man regelbundet tar zumbaklasser eller yoga eller kanske tränar löpning eller nåt mer specifikt. Just yoga är nog den vanligaste hobbyn bland mina (vuxna) vänner utanför stallet. Själv har jag inte tid eller så mycket lust för någon annan hobby mer än hästen känner jag. Jag gör ju andra saker också dock sporadiskt och min katt är min ögonsten men hon är ju liksom hemma med mig så jag tänker inte på henne som en hobby. Jag är i och för sig en bokmal så det är väl min hemmahobby, och jag är hyfsat intresserad av kläder och smink men det är väl mer en livsstil, det är ju inte så att jag avsätter en viss timma 3 ggr i veckan att fördjupa mig i mode & skönhet med en expert
Min man har inga fritidsintressen egentligen, han älskar film, gå på restaurang, kan rätt mycket om vin, matlagning, gymmar lite för kondisens skull, men inget jag skulle kalla en regelrätt hobby. Livsnjuteri som hobby där
Det verkar inte gå någon nöd på honom för det
Bägge mina syskon har flera hobbys inklusive ridning, dans, djurhållning och lite annat, så vi är ganska lika varandra.