Sv: Har hundar det sämre i lägenhet?
Vad vet du hur mycket kontakt jag har med mina grannar.... Kanske träffar dom dagligen. Men för det har jag ingen koll på hur mycket de går ut med sina hundar eller vad de gör. Så nyfiken är inte jag
Man behöver inte vara särskilt nyfiken i mitt fall.
Efter 8-10 år med dessa grannars hundar (utom de tre relativt nyinflyttade lägenhetshundarna), vars tomter och hus syns väl från mitt kan man inte undgå att se eller höra, inte ska jag behöva blunda ute och sätta på hörselskydd?
Ensamma hunden ex, de åker och arbetar 05.30, jag ser för jag är ute med min hund och hos hästarna, kommer hem ca 16.00, samma där. Under tiden hör jag hunden, från min tomt yla innifrån deras hus-jag gör antagandet att den är kvar hemma.
I alla år får hunden en promenad kl 16.15, om den får en promenad.
På helgerna gäller punkt 09.00, alltid samma 3 km -runda.
Jag har aldrig sett hunden på någon annan slinga, aldrig någon annan tid, därför drar jag slutsatsen jag gjorde med denna hund.
Resten av tiden är den bunden i en stolpe, jag vet, är jag i trädgården både ser jag den och hör den.Jag hör den innifrån mitt hus.
Men det är klart, de tar säkert bilen på andra tider och aktiverar sin hund, ylandet och skällandet man hör från huset är nog en bandspelare.
Och ja, jag har tänkt och anmäla, har t.o.m pratat med hälso miljö (har anmält dem en gång, med mitt namn, då hunden stod heltid i hundgård, skällande, då med start 05.30), men jag vill inte ha en kniv i ryggen, miljö o hälso vet om, de kan åka dit utan en anmälan anser jag.