Nädu, inget är självklart. Jag bor mitt i stan och till husen hör en trång innergård som utgör parkeringsplats åt hyresgästernas bilar. Det står mkt tydliga anslag om att all form av bollspel och lek på parkeringen är strängeligen förbjuden. Knappast va, parkeringen är en allmän bollarena sommartid, det hoppas hage och lämnas cyklar och leksaker vind för våg...
Tackolov att jag bor längst inne i hörnet och har sovrummet på sidan som vetter ut mot gatan (jobbar skift och måste kunna sova dagtid trots att folk har barn liksom).
Nu är inte risken för att nåt barn blir påkört speciellt stor, eftersom det är så litet och trångt och en verkligen bara kan krypköra och ändå får parkera med skohorn. Men den dagen en bil blir påcyklad eller får en boll i rutan, den dagen har jag väntat på en jag flyttade in... Cyklar får en allt som oftast bära runt och flytta på för att ta sig fram med bilen. Skulle jag råka köra över leksaker kunde jag inte bry mig mindre faktiskt, kanske lär nån sig en läxa då. Tackolov har två av de tre småbarnsfamiljerna flyttat under vintern så jag ser fram emot en lugnare utomhussäsong än i fjol...
Men ja, en ska inte klaga. Jag flydde hit efter min tidigare nämnda vistelse i torpet. Så trots allt är detta lugnare än innan.