Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket intressant eftersom det tidigare har funnits adress och telefonnummer upplagt på plattformen.

Hur tror du att man ska kunna bestämma till exempel om barn ska leka med varandra eller följa med en kompis hem om ingen information om telefonnummer finns? Eller som nu, något så enkelt som att dela ut inbjudningskort till födelsedagskalas.

Det finns ju förstås möjlighet att byta adresser och telefonnummer med varandra.
Så som man gjorde förr i tiden, när det inte fanns datorer.

Mycket intressant eftersom det tidigare har funnits adress och telefonnummer upplagt på plattformen.

Hur tror du att man ska kunna bestämma till exempel om barn ska leka med varandra eller följa med en kompis hem om ingen information om telefonnummer finns? Eller som nu, något så enkelt som att dela ut inbjudningskort till födelsedagskalas.
Att det är praktiskt fattar jag ju ;)
Men det är privata saker som inte har direkt med barnomsorgsverksamheten och ditt barns vistelse där att göra. Varför nödvändigt att kommunen håller med telefonnummer till potentiella lekkamrater?
Hur gör du om barnet vill leka med någon annan än de på listan? Går inte det då?

Det finns ju förstås möjlighet att byta adresser och telefonnummer med varandra.
Så som man gjorde förr i tiden, när det inte fanns datorer.

Det är ju himla svårt om man som föräldrar aldrig träffar varandra.
Förr i tiden fick åtminstone jag alltid klasslista med klasskamraters hemadresser och telefonnummer. En utskriven sådan alltså.

Att det är praktiskt fattar jag ju ;)
Men det är privata saker som inte har direkt med barnomsorgsverksamheten och ditt barns vistelse där att göra. Varför nödvändigt att kommunen håller med telefonnummer till potentiella lekkamrater?
Hur gör du om barnet vill leka med någon annan än de på listan? Går inte det då?

Man måste ju inte göra sig dum i onödan. Om dottern vill leka med andra barn så är det mest troligt någon hon känner från grannskapet och vet då var personen bor. När utgångspunkten är dagis så vet hon inte alltid var kompisen bor.

Förr i tiden fick åtminstone jag alltid klasslista med klasskamraters hemadresser och telefonnummer. En utskriven sådan alltså.
I skolan kan man som sagt göra det där sekretessreglerna är svagare (och då maska uppgifter bara när det finns ett påtagligt skäl).
Man måste ju inte göra sig dum i onödan. Om dottern vill leka med andra barn så är det mest troligt någon hon känner från grannskapet och vet då var personen bor. När utgångspunkten är dagis så vet hon inte alltid var kompisen bor.
Det var inte illa menat. Men kanske kasst formulerat om poängen inte gick fram.
Jag har förståelse för önskemålet; men ser inte nödvändigheten som du nämde

vi får fortfarande utskriven klasslista men är så sur över att bara "folkbokföringsadressen" finns med - dvs hennes pappas adress - varför kan inte min adress/telnr vara med oxå - så många barn som har separerade föräldrar. Har sagt till men verkar omöjligt att få till.

Andra bilister överhuvudtager är rätt irriterande:D

Jag, bland andra, för jag envisas med att hålla hastighetsbegränsningarna. (Dock ej när jag kör mc att hålla dem då är förenat med livsfara, man blir prejad av vägen titt som oftast. Det verkar svårt att förstå för en del att en hoj tar lika mycket plats på vägen som en bil)

I skolan kan man som sagt göra det där sekretessreglerna är svagare (och då maska uppgifter bara när det finns ett påtagligt skäl).

Det var inte illa menat. Men kanske kasst formulerat om poängen inte gick fram.
Jag har förståelse för önskemålet; men ser inte nödvändigheten som du nämde

Givetvis jämförde jag med när jag gick på dagis. Inte när jag gick i skolan. Och för den delen förra året då det fanns klasslista.

Men okej, hur tycker du att jag ska lösa problemet på ett smidigt? Och nej, det är inte smidigt att ringa dagis och be dem plocka fram adresser till de aktuella barnen.

vi får fortfarande utskriven klasslista men är så sur över att bara "folkbokföringsadressen" finns med - dvs hennes pappas adress - varför kan inte min adress/telnr vara med oxå - så många barn som har separerade föräldrar. Har sagt till men verkar omöjligt att få till.

Så har vi haft det. Barnet var fram till i höstas folkbokförd hos sin pappa. I en annan kommun. Där hon gick på ett annat dagis.

Mina jävla idiotkollegor som istället för att gå ut till lastbilen och kolla efter ett bett som borde vara i lastbilen messar mig på min enda lediga dag och frågar var det är. Och mina chefer undrar varför jag tappar humöret...

Samma kollega bestämde sig också att hon var sjuk efter lunch och lämnade därmed alla de vanliga sysslorna + iordningfixande av hästar och lastbil för tävling till de andra två kollegorna. Så jag kände mig tvungen att hjälpa till.. Kul ledig dag man haft. Mvh bitter.

Jag stör mig på att jag inte fått ut sömntabletter. Försökte i fredags men då fanns de inte inne och skulle beställas, skulle komma in idag. Var dit idag och då ska de komma in imorrn istället då de beställts för sent på dygnet.

Jag tänkte hela förra veckan att jag skulle pallra mig iväg och hämta ut men sköt upp det hela tiden för det finns minsann jämt inne. Helt och hållet mitt eget fel alltså men det stör mig ändå :rage:

Givetvis jämförde jag med när jag gick på dagis. Inte när jag gick i skolan. Och för den delen förra året då det fanns klasslista.

Men okej, hur tycker du att jag ska lösa problemet på ett smidigt? Och nej, det är inte smidigt att ringa dagis och be dem plocka fram adresser till de aktuella barnen.
Ok, har aldrig hört dagisbarn kallas för klasskamrater, därför jag trodde du menade i skolan.
Tvivlar på att mina förslag skulle räknas som smidiga för dig. Är nog bara så att vi har olika syn på var gränsen för nödvändigheter går.

Stör mig på min jäkla hosta och det jag anar är en kommande förkylning. Jag har inte tid att vara sjuk! :arghh:

Att jag inte kan somna. Jag kommer vara så jäkla trött och har ingen möjlighet att komma ikapp på länge. Vilket gör mig stressad. Så att jag inte kan somna.

Stör mig.

Myggan i mitt rum :meh:
OT, grattis!
ina_dance5.gif

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 66 67 68
Svar
1 350
· Visningar
67 375
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
99 082
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 437
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 849